handdator

Visa fullständig version : stretcha bröstkorgen


joak1m
2004-05-15, 15:17
Jag tränar 3 dagar i veckan och har tänkt att göra pullovers alla träningsdagar för att kunna stretcha ut bröstkorgen max, funkar det eller kommer jag överanstränga bröstkorgen/bröstmusklerna?

Jag kör annars 1 bröstpass i veckan.

Zodd
2004-05-15, 21:14
Det blir nog bra om du kör 2 lätta pass och ett tungt, ska nog själv köra ett lätt och ett tungt pass i veckan.

emmzan
2004-05-15, 21:18
Originally posted by joak1m
Jag tränar 3 dagar i veckan och har tänkt att göra pullovers alla träningsdagar för att kunna stretcha ut bröstkorgen max, funkar det eller kommer jag överanstränga bröstkorgen/bröstmusklerna?

Jag kör annars 1 bröstpass i veckan.

Varför på samtliga?
Minsta du kommer få är nog överansträngda bröstmuskler alt. trasiga axlar.

joak1m
2004-05-16, 01:08
man kan ju stretcha ut bröstkorgen med en övning som liknar pullover, enda skillnaden var att man använde sig utav en vanlig stång istället för bara en hantel när man tränade och på så sätt sträcka ut bröstkorgen maximalt, en gång om dagen rekommenderas denna övning då borde pullovers 3ggr i veckan inte vara så farligt eller är det någon skillnad?

Jag har inte urlen till artikeln just nu men någon kanske vet vilken jag syftar på?

Tricklev
2004-05-16, 11:47
Originally posted by joak1m
man kan ju stretcha ut bröstkorgen med en övning som liknar pullover, enda skillnaden var att man använde sig utav en vanlig stång istället för bara en hantel när man tränade och på så sätt sträcka ut bröstkorgen maximalt, en gång om dagen rekommenderas denna övning då borde pullovers 3ggr i veckan inte vara så farligt eller är det någon skillnad?

Jag har inte urlen till artikeln just nu men någon kanske vet vilken jag syftar på?

mm men har för mig att det grundar sig lite på en gammal 70tals myt om att man kan få större bröstkorg av att stressa pectorialis minus(namn) men om det verkligen funkar är en annan grejj.