handdator

Visa fullständig version : Vilken typ av armträning får ni bäst resultat av?


LunaSpice
2020-01-07, 10:52
Jag har alltid haft relativt tunna armar och har bestämt mig för att försöka ändra på det. De senaste 4-5 månaderna har jag försökt fokusera på de muskelgrupper som jag anser slackar lite (armar och även vader). Tidigare har jag kört PPL-schema med 3 pass i veckan och har sedan mitten av sept ändrat till följande:

Mån: Överkropp
Tis: Ben + vader
Ons: Armar
Tors: Ben + vader
Fre: Överkropp

Överkroppspassen kör jag även 6-7 set biceps och triceps, då oftast lite tyngre set. För övrigt ser nog överkroppspassen ut som de flesta andra standardpass. Armpassen kör jag ca 20 set biceps och 20 set triceps, mkt superset och fokus på kontakt och pump. Sedan i höstas har jag blivit starkare i armarna men har inte sett mkt volymskillnad. Övningarna består av basövningar samt blandat stång och hantelövningar för att förhindra obalans. Totalt landar jag på 25-30 set armar/vecka. Har kikat lite på Ehrling Walhgrens upplägg och försöker hantera armpassen enligt det.

Någon som har någon erfarenhet? Bör jag vräka på rejält med volym (och intensitet såklart) och verkligen bara "hålla igång" resterande muskelgrupper? Eller ska jag helt backa tillbaka och kör mkt lägre volym? Tips mottages gärna.

Brofessorn
2020-01-07, 11:27
Nu tjatar jag lite om det på forumet, men rent estetiskt tycker jag att greppträning på kort tid har gett mina armar en något grövre look. Givetvis menar jag inte att det bygger triccar men bidrar lite till helhetsbilden.

Annars upplever jag, som har svårt att bygga överarmar, att volym och metabolisk stress är kungen. När jag har ont om tid brukar jag t.ex. inleda ett pass med kanske femreppare med 25-kiloshantlar, direkt efter köra åttor på 22.5 kg, sedan 20 kg osv. ända ner till silvriga 8-kiloshantlar.

Den typen av set varar ofta upp till 2 minuter, ger bra TUT, pushar en till fail flera gånger och ger extrem pump på kort tid.

Edit: TUT är jätteviktigt för mig nu. Tror ärligt talat ett av mina största träningsmisstag har varit att ignorera det. Nu brukar jag variera lite mellan 1-5 sekunders TUT för varje rep, beroende på vad jag känner för dagen.

40plus
2020-01-07, 12:06
Jag tycker mig haft svårt att bygga triceps å biceps och fick bättre resultat när jag gick från få tunga reps och en herrans massa set (ca 20 set i veckan per muskel i isolationsövningar, basövningar tillkom) till att snarare sikta på 10-15 reps i få övningar där jag fick mest kontakt/burn/pump eller vad man nu vill kalla det.

Så från 20 set + alla basövningsset till kanske 8 set + basövningsset i veckan blev bättre för mig.

r3mpuh
2020-01-07, 12:13
bicepscurls

muddler
2020-01-07, 12:33
Har aldrig haft direkt bra armar men det som verkar funka är uppdelad lågvolym, alltså 6 set per muskelgrupp (biceps, triceps)/ vecka fördelat på tre set i slutet på två överkroppspass i veckan.

Då ser jag till att köra hårt och till fail i alla set och typ 6-12 reps.

Just nu håller jag på att utvärdera ett högrepsupplägg med minst 15 reps per set men det är för tidigt att säga om det funkar på mig eller ej än.

Lawliet
2020-01-07, 12:48
Nu tjatar jag lite om det på forumet, men rent estetiskt tycker jag att greppträning på kort tid har gett mina armar en något grövre look. Givetvis menar jag inte att det bygger triccar men bidrar lite till helhetsbilden.

Annars upplever jag, som har svårt att bygga överarmar, att volym och metabolisk stress är kungen. När jag har ont om tid brukar jag t.ex. inleda ett pass med kanske femreppare med 25-kiloshantlar, direkt efter köra åttor på 22.5 kg, sedan 20 kg osv. ända ner till silvriga 8-kiloshantlar.

Den typen av set varar ofta upp till 2 minuter, ger bra TUT, pushar en till fail flera gånger och ger extrem pump på kort tid.

Edit: TUT är jätteviktigt för mig nu. Tror ärligt talat ett av mina största träningsmisstag har varit att ignorera det. Nu brukar jag variera lite mellan 1-5 sekunders TUT för varje rep, beroende på vad jag känner för dagen.

Vill även bara köra en +1 TUT och fokus på strikt utförande för t.ex bicepscurl. Jag ser ofta folk som mer eller mindre svingar upp hantlar tyngre än mina. Men att sedan ställa sig bredvid och utföra de med annat fokus än bara att få upp vikten på enklaste sätt, med mer rippade och större armar, ofta kan jag se på dom hur de börjar ifrågasätta sitt eget utförande.

r3mpuh
2020-01-07, 12:55
Vill även bara köra en +1 TUT och fokus på strikt utförande för t.ex bicepscurl. Jag ser ofta folk som mer eller mindre svingar upp hantlar tyngre än mina. Men att sedan ställa sig bredvid och utföra de med annat fokus än bara att få upp vikten på enklaste sätt, med mer rippade och större armar, ofta kan jag se på dom hur de börjar ifrågasätta sitt eget utförande.Så länge det går långsamt ned är det väl ingen fara. Jag föredrar även köra 2 set med 150 sek vila mellan.
Varje set = 3 reps, 10 sek vila, 4 reps, 10 sek vila, 5 reps, 10 sek vila, 6 reps, 10 sek vila, 7 reps.

Lawliet
2020-01-07, 13:09
Så länge det går långsamt ned är det väl ingen fara. Jag föredrar även köra 2 set med 150 sek vila mellan.
Varje set = 3 reps, 10 sek vila, 4 reps, 10 sek vila, 5 reps, 10 sek vila, 6 reps, 10 sek vila, 7 reps.

Jo det är bättre, edit på vad jag menar främst då: "svingar upp och ner" ;)

Sedan jag slutade med att svinga runt med vikter i övningar då det lätt händer som bicepscurl och chins / pullups, har jag i slutändan ökat mera massa och styrka och är uppe och reppar med strikt utförande på vikter som tidigare endast flyttades med hjälp av sving-momentum.

skyffelmördarn
2020-01-07, 13:29
Lagom till pensionen lär väl Arne Perssons bicepsguide dyka upp.

Vincente
2020-01-07, 14:17
Hade definitivt plockat bort all armträning från överkroppspassen. Våga högre reps på enda armdagen.

Dels leder det till större armar, dels möjlighet att få ytterligare ett dygns vila för apostlahästarna.

Skickat från min GM1903 via Tapatalk

svenbanan
2020-01-07, 14:31
Lagom till pensionen lär väl Arne Perssons bicepsguide dyka upp.

Tror det är större chans att Lasse Kongo lägger upp sin berömda artikel med Arnold.

KoloKille
2020-01-07, 15:02
när jag körde strikta stångcurls mot vägg 3 set 10 reps, scottcurl 3x12 och hammercurl 3x10 blev mina armar grova som trädstockar!!man måste köra med brutala vikter

Grazzafukkinrazzi
2020-01-07, 15:34
Facit:

SUPERSET:
Bicepscurl m. rakstång – 6reps x 4set
Cablecurl m. rakt handtag – 8reps x 4set

TRISET:
Scottcurl m. EZ-stång – 8reps x 4set
Enarmsscottcurl m. Hantel – 10reps x 4set
Enarmscurl i cable – 6reps x 4set

Triceps

SUPERSET:
Liggande Frenchpress – 8reps x 4set
Pushdown med rakt handtag – 7reps x 4set

TRISET:
Frenchpress m. hantlar - 8reps x 4set
Enarmspushdown – 10reps x 4set
Tricepsext. över huvudet – 8reps x 4set

Repetera 2ggr/v, 60-90sek vila, höj vikterna på en bicepsövning och en tricepsövning varje vecka.

KoloKille
2020-01-07, 16:15
Facit:

SUPERSET:
Bicepscurl m. rakstång – 6reps x 4set
Cablecurl m. rakt handtag – 8reps x 4set

TRISET:
Scottcurl m. EZ-stång – 8reps x 4set
Enarmsscottcurl m. Hantel – 10reps x 4set
Enarmscurl i cable – 6reps x 4set

Triceps

SUPERSET:
Liggande Frenchpress – 8reps x 4set
Pushdown med rakt handtag – 7reps x 4set

TRISET:
Frenchpress m. hantlar - 8reps x 4set
Enarmspushdown – 10reps x 4set
Tricepsext. över huvudet – 8reps x 4set

Repetera 2ggr/v, 60-90sek vila, höj vikterna på en bicepsövning och en tricepsövning varje vecka.

ska man alltså köra 80 set armar och 576 reps i veckan?

MasterChief
2020-01-07, 17:53
För mig har ingen specifik armträning varit det bästa. Har aldrig siktat på BB, men när jag lagt energin på flerledsövningar och inga isolationsövningar för armarna så har de blivit som bäst. Slitsamma armpass ledde bara till att mina pass för rygg, axlar, bröst blev sämre och att jag aldrig återhämtade mig. Visar väl bara hur olika vi alla är.

ziggekatten
2020-01-07, 18:02
Vissa av oss har fysik som gör att det inte spelar roll om man mäter 30 eller 40+ cm, man ser lika klen ut ändå. Jag har själv utan att gjort en curl lagt på mig nästan en decimeter extra över armarna genom roddar, latsdrag och chins senaste tre åren, men ser fortfarande ut som en sillmjölke.

Diomedea exulans
2020-01-07, 18:11
Jag har klena armar, men har noterat att de med stora armar alltid fuskar med tekniken. Själv kör jag alltid strikt, men förhållande ”ju sämre teknik, desto grövre armar” verkar gälla starkt.

Mats J
2020-01-07, 19:11
När jag hade som störst armar, ca 50 cm, körde jag få set (4-6 set), lång vila (3-10 min), gristungt (3-6 rep) och ganska ostrikt 1 gång i veckan.

Anders The Peak
2020-01-07, 21:09
Personligen tror jag att det är lätt att trötta ut armarna + övriga muskler med att dela upp det för mycket.

Volymen är inte allt utan kontakt och gensvar från musklerna brukar betyda bra träningsinsats.

Tungt 6-12 i basövningarna. lättare i isolationsövningarna 8- 30 med fokus och kontakt. Använd hela muskelns arbetsområde och känn efter att de(Muskeln) drar ihop sig och inte kontraherar statiskt.

skyffelmördarn
2020-01-07, 22:28
Jag har klena armar, men har noterat att de med stora armar alltid fuskar med tekniken. Själv kör jag alltid strikt, men förhållande ”ju sämre teknik, desto grövre armar” verkar gälla starkt.

Det är roligt att köra ostrikt med! Jag hatar att träna just armar och brukar alltid kolla på gamla Sergio Oliva eller Larry Scott filmer för att hitta inspiration till galna övningar eller lite schyst sving och gung

1NMUtPT6FD8

En personlig favorit, https://youtu.be/_PlZpGyEa2E?t=164

Det här var grabbar med de största kanonerna som någonsin gått på denna jord så något måste väl de gjort rätt.

Alexton
2020-01-07, 23:04
/-För mig är det primärt att gå upp i vikt som gäller när armarna ska växa. Det enda som händer när jag ligger +/- 4 är att de blir ådrigare

Grazzafukkinrazzi
2020-01-07, 23:51
ska man alltså köra 80 set armar och 576 reps i veckan?

Det är vad mina armar har svarat bäst på.

Diomedea exulans
2020-01-07, 23:59
En personlig favorit, https://youtu.be/_PlZpGyEa2E?t=164


Det där var iofs strikt..!

40plus
2020-01-08, 07:51
Det är roligt att köra ostrikt med! Jag hatar att träna just armar och brukar alltid kolla på gamla Sergio Oliva eller Larry Scott filmer för att hitta inspiration till galna övningar eller lite schyst sving och gung

1NMUtPT6FD8

En personlig favorit, https://youtu.be/_PlZpGyEa2E?t=164

Det här var grabbar med de största kanonerna som någonsin gått på denna jord så något måste väl de gjort rätt.

Pågafan ser ju ut att ha låst armbågen helt för att undivka träna biceps. Han svingar upp vikten som en orangutang. Kör man tunga basövningar och drar i sig hästadoser tillväxthormon och testosteron så kan man säkert hävda att man tränar biceps med låst armbåge samtidigt som man har fina biceps.

Rikard Jansson
2020-01-08, 08:11
Pågafan ser ju ut att ha låst armbågen helt för att undivka träna biceps. Han svingar upp vikten som en orangutang. Kör man tunga basövningar och drar i sig hästadoser tillväxthormon och testosteron så kan man säkert hävda att man tränar biceps med låst armbåge samtidigt som man har fina biceps.

Om du tror att nåt av det utförandet i videon inte mördar biceps eller kan jämföras med att "svinga som en orangutang" så är du ju pantad. Men som vanligt med elitbyggare så kan de inget alls om träning utan det är bara pga testo som de blir grova.... suck

40plus
2020-01-08, 08:20
Om du tror att nåt av det utförandet i videon inte mördar biceps eller kan jämföras med att "svinga som en orangutang" så är du ju pantad. Men som vanligt med elitbyggare så kan de inget alls om träning utan det är bara pga testo som de blir grova.... suck

Olåst armbåge och halva vikten hade sannolikt gett samma resultat.

EagleEye
2020-01-08, 17:52
När jag hade som störst armar, ca 50 cm, körde jag få set (4-6 set), lång vila (3-10 min), gristungt (3-6 rep) och ganska ostrikt 1 gång i veckan.

Får man inte ont i leder av att göra så, t.ex skivstångscurl?

Skivstångscurl tycker jag ger en helt annan anspänning i kroppen än kabelcurl.

Samma sak när man börjar curla tyngre vikter med hantlar. Det börjar snabbt känns obekämt när man kommer upp i tyngre hantlar.

Vad jag menar, ju tyngre man lastar på desto mindre kontroll över vikten har man och det börjar göra ont lite varstans. Är det verkligen värt den extra påfrestningen det ger att träna så? Ger det bättre resultat?

Rikard Jansson
2020-01-08, 18:07
Armbrytning + strikta progressionsövningar för drag, press, triceps (ej biceps) samt underarmar, samt pumpande av underarmar har iaf funkat bättre för mig än (mer/hårdare) progressionsövningar i press + pumpande av biceps. Med typ samma totalvolym då. Men säger ju egentligen ingenting.

Langster
2020-01-08, 22:54
Får man inte ont i leder av att göra så, t.ex skivstångscurl?

Skivstångscurl tycker jag ger en helt annan anspänning i kroppen än kabelcurl.

Samma sak när man börjar curla tyngre vikter med hantlar. Det börjar snabbt känns obekämt när man kommer upp i tyngre hantlar.

Vad jag menar, ju tyngre man lastar på desto mindre kontroll över vikten har man och det börjar göra ont lite varstans. Är det verkligen värt den extra påfrestningen det ger att träna så? Ger det bättre resultat?

No pain = no gain.

Mats J
2020-01-09, 09:25
Får man inte ont i leder av att göra så, t.ex skivstångscurl?

Skivstångscurl tycker jag ger en helt annan anspänning i kroppen än kabelcurl.

Samma sak när man börjar curla tyngre vikter med hantlar. Det börjar snabbt känns obekämt när man kommer upp i tyngre hantlar.

Vad jag menar, ju tyngre man lastar på desto mindre kontroll över vikten har man och det börjar göra ont lite varstans. Är det verkligen värt den extra påfrestningen det ger att träna så? Ger det bättre resultat?

Jo fick jäkligt ont, och slet av bicepfästet tillslut också. Körde inte lika ostrikt som Sergio gör i sin video men lite åt det hållet, jag körde en långsammare excentrisk fas också. Men vikten var så tung att redan första repen var grisig. Langster la upp någon film nyss där han kör skivstångscurl, var exakt så jag också körde. Säger inte heller att det är det bästa för alla, men det var så jag körde när jag hade som störst armar. Var ungefär så jag tränade alla muskelgrupper när jag var som störst.

KoloKille
2020-01-09, 11:40
Vad tycker ni om att köra med ryggen mot en vägg och fötterna cirka 30 cm ut från väggen? det gör det omöjligt att svinga och det blir extremt strikt... mitt rekord är 10x60kg + stången (vet ej vad den väger, är en rätt liten stång!!). är det starkt??

Langster
2020-01-09, 11:46
Vad tycker ni om att köra med ryggen mot en vägg och fötterna cirka 30 cm ut från väggen? det gör det omöjligt att svinga och det blir extremt strikt... mitt rekord är 10x60kg + stången (vet ej vad den väger, är en rätt liten stång!!). är det starkt??

Det låter extremt starkt faktiskt, även om stången bara väger 5 kg. Vi hade ju en liten tävling i just den övningen på forumet och om jag inte minns fel så var det få som ens maxade 60 kg.

KoloKille
2020-01-09, 11:58
Det låter extremt starkt faktiskt, även om stången bara väger 5 kg. Vi hade ju en liten tävling i just den övningen på forumet och om jag inte minns fel så var det få som ens maxade 60 kg.

Tufft. Har alltid haft lätt för armar. får filma när jag är uppe i de vikterna igen om några månader. hade dock inte hälarna mot väggen, det kanske gör mycket

Langster
2020-01-09, 14:09
Tufft. Har alltid haft lätt för armar. får filma när jag är uppe i de vikterna igen om några månader. hade dock inte hälarna mot väggen, det kanske gör mycket

Reglerna var röv och övre rygg mot väggen hela tiden. Och just att röv skulle vara mot väggen hela tiden gjorde det tungt. Hälarna mot väggen skulle göra det omöjligt att curla mer än en viss procent av sin kroppsvikt utan att falla framåt tror jag.

EagleEye
2020-01-09, 15:51
Jo fick jäkligt ont, och slet av bicepfästet tillslut också. Körde inte lika ostrikt som Sergio gör i sin video men lite åt det hållet, jag körde en långsammare excentrisk fas också. Men vikten var så tung att redan första repen var grisig. Langster la upp någon film nyss där han kör skivstångscurl, var exakt så jag också körde. Säger inte heller att det är det bästa för alla, men det var så jag körde när jag hade som störst armar. Var ungefär så jag tränade alla muskelgrupper när jag var som störst.

Jag tar hellre lite sämre resultat i så fall. Är inte besatt av att bli stor utan jag vill bli mer slank och se ungdomligare ut. Frisk, fräsch och vältränad helt enkelt. Coolt med stora armar men inte på bekostnad av den fysiska hälsan tänker jag.

Anders The Peak
2020-01-09, 16:37
Jag tar hellre lite sämre resultat i så fall. Är inte besatt av att bli stor utan jag vill bli mer slank och se ungdomligare ut. Frisk, fräsch och vältränad helt enkelt. Coolt med stora armar men inte på bekostnad av den fysiska hälsan tänker jag.

Tror inte att det är nödvändigt att lassa på med allt för höga vikter på de här småmusklerna. Men det som du behöver ha i åtanke att armarna i cm avgörs till stor del av längden på kroppen. Desto större kropp desto fler centimeter runt överarmen.

Du får tänka 170 cm är 43-44 cm visuellt motsvarigheten till 190 cm och 50 cm. Dessutom avgör kroppsvikten rätt mycket armstorlek om personen tränar.
För min del lassar jag på när jag kör olika pressar där triceps är starkt involverad i lyftet och tränar specifikt med småvikter med fokus på pump och kvalitet i rörelserna dvs utnyttjar hela muskelns arbetsradie och arbetar fokuserat genom hela den.

Har armar på ett ungefär visuellt kring 50 cm för en person som är 185 cm lång. Jag är kortare än 185 cm.

EagleEye
2020-01-09, 16:48
Men så är det väl också så att det är inte alla förunnat att få snygga armar. Vissa får ju ingen peak och har ett stort glapp mellan underarmen och biceps som syns tydligt när hen är deffad.

Och många av kroppsbyggarna har obefintliga underarmar och då spelar det ingen roll hur stor biceps är för det ser fult ut, tycker jag. Jag tror det inte bara handlar om måttet utan proportionerna. Och titta på styrkelyftare, de saknar ju helt inre triceps vilket också ser fult ut.

trädgårdsmöbel
2020-01-09, 17:06
Det låter extremt starkt faktiskt, även om stången bara väger 5 kg. Vi hade ju en liten tävling i just den övningen på forumet och om jag inte minns fel så var det få som ens maxade 60 kg.

Dags för en ny sådan tävling kanske? Kul att se om jag och ni ökat :) Fast jag har fastnat för scottcurls och spidercurls senaste åren, sist jag körde stångcurl mot vägg, var nog just den tävlingen :)

Bara stående stångcurl med ryggen fri var nog nästan lika länge dessutom.

exevision
2020-01-09, 17:12
Men!
Detta var ju utrett redan 2003.
Använd sökfunktionen!
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=192917

LunaSpice
2020-01-09, 19:13
Men!
Detta var ju utrett redan 2003.
Använd sökfunktionen!
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=192917

https://media.giphy.com/media/11FiDF2fuOujPG/giphy.gif

Brofessorn
2020-01-09, 19:25
Men!
Detta var ju utrett redan 2003.
Använd sökfunktionen!
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?p=192917

https://broscience.com/wp-content/uploads/2015/12/rich-piana-meme2.jpg

Flygplan
2020-01-09, 22:34
Tror inte att det är nödvändigt att lassa på med allt för höga vikter på de här småmusklerna. Men det som du behöver ha i åtanke att armarna i cm avgörs till stor del av längden på kroppen. Desto större kropp desto fler centimeter runt överarmen.

Du får tänka 170 cm är 43-44 cm visuellt motsvarigheten till 190 cm och 50 cm. Dessutom avgör kroppsvikten rätt mycket armstorlek om personen tränar.
För min del lassar jag på när jag kör olika pressar där triceps är starkt involverad i lyftet och tränar specifikt med småvikter med fokus på pump och kvalitet i rörelserna dvs utnyttjar hela muskelns arbetsradie och arbetar fokuserat genom hela den.

Har armar på ett ungefär visuellt kring 50 cm för en person som är 185 cm lång. Jag är kortare än 185 cm.


Står en person på 170cm och 43cm armar bredvid en person på 190cm med 50cm armar skulle den kortare personens armar se löjligt små ut. Korta personer behöver inte ytterligare en handikapps-regel i styrketräningsvärlden.

EagleEye
2020-01-10, 00:26
Står en person på 170cm och 43cm armar bredvid en person på 190cm med 50cm armar skulle den kortare personens armar se löjligt små ut. Korta personer behöver inte ytterligare en handikapps-regel i styrketräningsvärlden.

De flesta kroppsbyggare är korta. De ser bättre ut de längre.

Brofessorn
2020-01-10, 11:21
https://i.ytimg.com/vi/vJ_zQW3X8Lg/hqdefault.jpg

Ferrigno dwarfade ju Yates ganska så rejält

KoloKille
2020-01-10, 11:40
https://i.ytimg.com/vi/vJ_zQW3X8Lg/hqdefault.jpg

Ferrigno dwarfade ju Yates ganska så rejält

han är dock dopad

smerk
2020-01-10, 11:53
Längre personer kommer ju alltid vara större, bara det att många av de långa inte har lika imponerande proportioner

Langster
2020-01-10, 12:06
han är dock dopad

Och yates var ren? Hahahhahah

An Iron Soul
2020-01-10, 22:02
Hittar du en övning där du får bra kontakt och är stark så är det den övningen som du ska prioritera.


Min uppfattning är att biceps inte är en komplex muskelgrupp där det behövs blanda in så mycket övningar. Jämfört med t.e.x rygg/ben.


Jag gillar intensitets ökande principer. Som dropset, superset och myoreps.

Förutom vanlig traditionell styrketräning så har svarat bra på ehrling wahlgrens armprogram och occlusion träning.


Däremot får jag vara mer återhållsam med triceps träningen beroende på hur mycket pressövningar jag kör. Min högra armbåge har en tendens att klaga.

Anders The Peak
2020-01-11, 10:07
Står en person på 170cm och 43cm armar bredvid en person på 190cm med 50cm armar skulle den kortare personens armar se löjligt små ut. Korta personer behöver inte ytterligare en handikapps-regel i styrketräningsvärlden.

Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...

Burksoppa
2020-01-11, 12:28
Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...

Trampade han på en öm tå? Känns som att någon har komplex för sin kortvuxenhet..

Anders The Peak
2020-01-11, 14:17
Trampade han på en öm tå? Känns som att någon har komplex för sin kortvuxenhet..

En till som är bara stor och fet ...

Nu skrev jag något om relationer och hur saker och ting uppfattas visuellt i proportionerna.

Burksoppa
2020-01-11, 15:05
En till som är bara stor och fet ...

Nu skrev jag något om relationer och hur saker och ting uppfattas visuellt i proportionerna.

Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.

Brofessorn
2020-01-11, 15:24
Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.

Kortisar kan träna hur mycket de vill. Tyvärr kan de inte träna sig längre, och det syns att vissa tyvärr är oerhört bittra över det.

Anders The Peak
2020-01-11, 17:02
Haha personangreppen haglar verkligen från dig idag. Nu sysslar jag främst med konditionsträning. Så är varken eller, medellång och rätt smal snarare.

Du kanske ska hålla dig borta från internetforum om du har ett så känsligt ego.

Antar att jag spikar rakt i din kista om jag förstår dig rätt, stor och fet eller bara fet.

Nu tänkte jag hålla mig till ämnet Kort kille 46,5 cm och lång kille säger sig att ha 55 cm biceps, inte Arnold som påstod det utan Weider.

https://i.pinimg.com/originals/73/6c/03/736c03842d36749ba55f9e45b05152c0.jpg

EagleEye
2020-01-11, 18:43
Grymma pecs och armar. Gissar på att deras ryggar inte är like imponerande med dagens standard. Och vem bryr sig om ryggen egentligen, dem passen jag tränar rygg tänker jag ibland för mig själv att vad fan håller jag på med....borde träna pecs och armar istället.

Anders The Peak
2020-01-11, 19:41
Grymma pecs och armar. Gissar på att deras ryggar inte är like imponerande med dagens standard. Och vem bryr sig om ryggen egentligen, dem passen jag tränar rygg tänker jag ibland för mig själv att vad fan håller jag på med....borde träna pecs och armar istället.

Pecs:
https://cdn-ami-drupal.heartyhosting.com/sites/muscleandfitness.com/files/styles/full_node_image_1090x614/public/media/Franco-Columbo-Posing-BW.jpg?itok=UP-yzFxf&timestamp=1566932390
Back:
https://2.bp.blogspot.com/-7Jc1A2ddz9E/UxL6B0z9HjI/AAAAAAAAATw/jeGyPMbCvQo/s1600/Franco+columbu.jpg

RobbanColeman
2020-01-11, 20:51
Det är maxpump i avsedd muskel som gäller för mig, som för alla muskelgrupper. Förhållandevis lätta vikter som sas görs tyngre via utförandet. Mycket peak contraction, kort vila och 20set biceps och 20set triceps. Detta genomförs enligt nuvarande schema på lördagar.

Som Anders försöker förklara så handlar det mycket om proportioner, storlek mot längd men också leder, midja osv skapar ju den totala symmetrin.

Jag är 175cm kort och har en pytteliten arm på endast 40cm, dock inga komplex varken för längden eller armen. :)

bild: https://www.instagram.com/p/B7LJ6GCHYKs/

Burksoppa
2020-01-11, 21:15
Kortisar kan träna hur mycket de vill. Tyvärr kan de inte träna sig längre, och det syns att vissa tyvärr är oerhört bittra över det.

Tydligen. Hade hade varit klädsamt om de var bittra i sin ensamhet.

An Iron Soul
2020-01-11, 21:36
Little guy still jacked af!! :d

https://i.ytimg.com/vi/lXtsYGwNZeY/hqdefault.jpg


Alyssa Kiessling
https://www.girlswithmuscle.com/images/full/978046.jpg

Flygplan
2020-01-12, 06:52
Av kommentaren förstår jag att du fet och rätt oaptitlig att beskåda. Lär dig att läsa först innan du speglar hela din personliga touch...

Grym analys av min fysik genom mina två rader text. Skickligt, bara om det inte vore för att jag håller mig på lågt % kroppsfett året runt. Ditt märkliga försök till påhopp som svar på ett ganska harmlöst inlägg säger verkligen en hel del, och DÄR kan vi prata om spegling av personlig touch.

Men efter att ha läst dina inlägg genom alla år på forumet så är jag van vid att du bara sprutar ut en massa smörja. Jämt och ständigt. Det är imponerande hur någon kan skriva så pass mycket, med sådant självförtroende och ändå hela tiden ha fel om det mesta.

Anders The Peak
2020-01-12, 12:04
Grym analys av min fysik genom mina två rader text. Skickligt, bara om det inte vore för att jag håller mig på lågt % kroppsfett året runt. Ditt märkliga försök till påhopp som svar på ett ganska harmlöst inlägg säger verkligen en hel del, och DÄR kan vi prata om spegling av personlig touch.

Men efter att ha läst dina inlägg genom alla år på forumet så är jag van vid att du bara sprutar ut en massa smörja. Jämt och ständigt. Det är imponerande hur någon kan skriva så pass mycket, med sådant självförtroende och ändå hela tiden ha fel om det mesta.

Kul att flygplan tar sig tid att läsa inlägg och orkar inte läsa inlägget som flygplan kommenterar. Det tog hårt för Flygplan att bli lite ifrågasatt :)

Diomedea exulans
2020-01-12, 12:11
Kul att flygplan tar sig tid att läsa inlägg och orkar inte läsa inlägget som flygplan kommenterar. Det tog hårt för Flygplan att bli lite ifrågasatt :)

Du måste vara sämst på att argumentera på hela forumet.

Anders The Peak
2020-01-12, 12:24
Du måste vara sämst på att argumentera på hela forumet.

Jag kunde sagt så här i stället. Flyglan du blandar äpplen och päron och det var inte det som jag avsåg i mitt inlägg.

Men bedömer att Flygplan är en inskränkt individ som vill ha den här typen av argumentation för att blomstra ut.

trädgårdsmöbel
2020-01-12, 12:34
När jag tänker efter så tror jag att armträning gått bäst för mig med hög volym, tungt (6-10 reps) och 2ggr i veckañ (ett eget pass samt triceps efter axlar/bröst biceps efter rygg) kanske 10-15 set biceps och samma för triceps. Problemet med det är att det går ut över resten av kroppen att göra så.

Men för armarna tror jag det funkar.


Nu var det jäkligt länge sedan jag tränade Så, pga att jag inte kan träna triceps ordentligt pga smärta.

muddler
2020-01-12, 16:18
Det är maxpump i avsedd muskel som gäller för mig, som för alla muskelgrupper. Förhållandevis lätta vikter som sas görs tyngre via utförandet. Mycket peak contraction, kort vila och 20set biceps och 20set triceps. Detta genomförs enligt nuvarande schema på lördagar.

Som Anders försöker förklara så handlar det mycket om proportioner, storlek mot längd men också leder, midja osv skapar ju den totala symmetrin.

Jag är 175cm kort och har en pytteliten arm på endast 40cm, dock inga komplex varken för längden eller armen. :)

bild: https://www.instagram.com/p/B7LJ6GCHYKs/

God damn, trodde på minst 50-klubbor på dig :d Kommer ihåg att jag blev chockad över att Sewén sa att han hade 35cm (om jag minns rätt) nån gång back in the day, såg betydligt större ut :d

EagleEye
2020-01-12, 19:37
När jag tänker efter så tror jag att armträning gått bäst för mig med hög volym, tungt (6-10 reps) och 2ggr i veckañ (ett eget pass samt triceps efter axlar/bröst biceps efter rygg) kanske 10-15 set biceps och samma för triceps. Problemet med det är att det går ut över resten av kroppen att göra så.

Men för armarna tror jag det funkar.


Nu var det jäkligt länge sedan jag tränade Så, pga att jag inte kan träna triceps ordentligt pga smärta.

Ta två Treo brustabletter före passet. Innehåller koffein också. Funkar väldigt bra för mig. Tar bort mycket av smärtan när jag tränar. Och det har en läkande effekt. Väldigt effektivt om man börjar bli till åren.

rooz
2020-01-12, 19:47
God damn, trodde på minst 50-klubbor på dig :d Kommer ihåg att jag blev chockad över att Sewén sa att han hade 35cm (om jag minns rätt) nån gång back in the day, såg betydligt större ut :d

Att vara hård gör mycket för det visuella. Som lång och smalfet ser man bara smalfet ut.

muddler
2020-01-13, 01:41
Att vara hård gör mycket för det visuella. Som lång och smalfet ser man bara smalfet ut.

#teamlångochsmalfel4life (dvs. jag kvalar in)

KoloKille
2020-01-13, 07:26
Att vara hård gör mycket för det visuella. Som lång och smalfet ser man bara smalfet ut.

Jag såg smalfet ut med kläder när jag hade typ 14-15% kroppsfett, fler ådror än Ron Jeremy och 43-44 (såg litet ut) cm armar och midja som en geting. 190 cm.

trädgårdsmöbel
2020-01-13, 17:58
Ta två Treo brustabletter före passet. Innehåller koffein också. Funkar väldigt bra för mig. Tar bort mycket av smärtan när jag tränar. Och det har en läkande effekt. Väldigt effektivt om man börjar bli till åren.

Värt att pröva, tack för tipset. Att inte kunna träna triceps på annat än bebisvikt funkade ett tag, men jag märker nu att det påverkar bröst och axelpressar ganska mycket. Orkar inte låsa ut vikter som är ganska lätta.

clavain
2020-01-14, 07:51
Värt att pröva, tack för tipset. Att inte kunna träna triceps på annat än bebisvikt funkade ett tag, men jag märker nu att det påverkar bröst och axelpressar ganska mycket. Orkar inte låsa ut vikter som är ganska lätta.

Personligen skulle jag avråda från att använda smärtstillande för att komma runt smärta vid en övning. Det är tradigt men prio borde vara att ta hand om den underliggande orsaken till smärtan. Är det armbågarna som krånglar?

CalleP
2020-01-14, 08:02
Jag vet inte!

meathead
2020-01-14, 17:37
Har testat det mesta genom åren. Återgår alltid till det gamla när jag ska bygga. 5-6 repsare, mängder av set, en gång per vecka.

//mvh