handdator

Visa fullständig version : Vilket kreatin? +lite andra frågor


alle
2004-05-15, 13:41
Tänkte beställa kreatin från webshoppen och jag udnrar vilket märke som är bäst eiselt, fairing eller exell?

Jag tränar på gym ungefär 4 gånger i veckan sedan joggar jag de övriga dagarna, ska jag ta kreatin varje dag eller bara de dagarna jag tränar på gymmet?

Till sist, kan man räkna med ett bättre resultat med kreatin, eller varierar det mycket från person till person?

Jarod
2004-05-15, 14:03
När det gäller kreatin så skulle jag satsa på creapure (eiselt eller fairing). Då käkar du det alla dagar (helst) och gärna dela upp intaget på flera gånger per dag för bästa effekt.

Generellt sett så LÄR du få bättre resultat av kreatin. Du blir starkare och kan oftast göra några extra reps på en högre vikt = bättre resultat.

Jag har testat dom flesta märken vad det gäller kreatin och slutsatsen är att ju bättre kvalitet desto bättre effekt. Lågbudgetmärken gav mig bara ont i magen.

alle
2004-05-15, 16:50
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=27&products_id=76

Den skulle med andra ord funka? Synd bara att det inte finns större förpackningar än 150 gram, blir så dyrt om man ska beställa småförpackningar hela tiden.

Bör man komplettera denna produkten med något annat? Brukar käka protein pulver också, men borde man inhandla något mer t.ex. glutamin?

Jarod
2004-05-15, 17:17
Jag skulle hellre rekommendera helt vanligt kreatin till att börja med. Antingen Eiselts Explode eller Fairings.

Kreatinpuryvat är lite "överkurs" kanske...:D

aliquis
2004-05-15, 17:30
alle_k: Eiselt och fairing har kreatin tillverkat av samma tillverkare. Exellkreatinet är det väl troligtvis en annan tillverkare på. Ta det varje dag som sagt (anges ju hur det bör tas på burken eller på degusas websida). De flesta använder och de flesta studierna gäller kreatinmonohydrat som är billigast, sedan finns det något dyrare kreatincitratet med en mindre andel kreatin och högre pris fast ett bättre upptag. Och så kreatinpuryvat som ger 2 effekter i en, men detta är ju mycket dyrare så om det är kreatinet du är intresserad av och inte pyrvuvatet finns det ju ingen anledning till att köpa detta.

alle
2004-05-15, 18:51
Originally posted by aliquis
alle_k: Eiselt och fairing har kreatin tillverkat av samma tillverkare. Exellkreatinet är det väl troligtvis en annan tillverkare på. Ta det varje dag som sagt (anges ju hur det bör tas på burken eller på degusas websida). De flesta använder och de flesta studierna gäller kreatinmonohydrat som är billigast, sedan finns det något dyrare kreatincitratet med en mindre andel kreatin och högre pris fast ett bättre upptag. Och så kreatinpuryvat som ger 2 effekter i en, men detta är ju mycket dyrare så om det är kreatinet du är intresserad av och inte pyrvuvatet finns det ju ingen anledning till att köpa detta.

Om jag ahr förstått det rätt så ökar puryvatet förbränningen väl? Hade tänkt o deffa under sommaren så det skulle nog inte skada :)

aliquis
2004-05-15, 20:51
Ja, det sägs den väl göra, frågan är ju hur stor skillnad det gör dock. Fast det kan säkert någon annan svara på.

JAM
2004-05-16, 00:26
Originally posted by alle_k
Om jag ahr förstått det rätt så ökar puryvatet förbränningen väl? Hade tänkt o deffa under sommaren så det skulle nog inte skada :) Nu är det dock en stor skillnad på kreatin blandat med pyruvat och kreatinpyruvat. Ovan i tråden syftas det på det sistnämnda.