handdator

Visa fullständig version : Rödmosigt, flammigt alkisansikte.


trädgårdsmöbel
2019-12-28, 13:15
Jag undrar om det finns något enkelt som kan råda bot på ovanstående. Jag ser ut som en alkis (Väldigt låg alkoholkonsumtion) med röda "partier" i ansiktet. Precis som en alkis.

Hur åtgärdas detta?

KoloKille
2019-12-28, 13:28
det flammiga vet jag inte, men är du från finland? de brukar ha mosigt ansikte, speciellt i medelåldern

svenbanan
2019-12-28, 13:39
Kanske detta kan vara nåt?

https://www.laroche-posay.se/artikel/reaktiv-hud/a6581.aspx

Verkar som att vitamin C och B kan behövas samt undvika stark mat och kaffe kanske kan hjälpa. Annars får du spackla över med bredplasta. ;)

trädgårdsmöbel
2019-12-28, 13:48
det flammiga vet jag inte, men är du från finland? de brukar ha mosigt ansikte, speciellt i medelåldern

1/32e del är finsk.

Kanske detta kan vara nåt?

https://www.laroche-posay.se/artikel/reaktiv-hud/a6581.aspx

Verkar som att vitamin C och B kan behövas samt undvika stark mat och kaffe kanske kan hjälpa. Annars får du spackla över med bredplasta. ;)

B tror jag att jag får i mig ordentligt av, men inte C. Är det koffeinet i kaffet eller kaffe som sådant? Jag dricker inget kaffe men alldeles för mycket red bull.

JamesD
2019-12-28, 14:14
Rosacea så klart

muddler
2019-12-28, 15:03
Har du kollat blodtrycket?

Nu är det ju säkert inte alls så i det här fallet men jag brukar ha roligt i mjugg åt människor som tar steroider och blir alldeles rödblossiga och ibland lila i ansiktet, ser ut som att de är på väg att stranda alledeles.

OBS! Detta är såklart enbart empiriska observartioner, inte säkert att det är riodsen som gör detta men jag tror det.

trädgårdsmöbel
2019-12-28, 20:40
det flammiga vet jag inte, men är du från finland? de brukar ha mosigt ansikte, speciellt i medelåldern

Har du kollat blodtrycket?

Nu är det ju säkert inte alls så i det här fallet men jag brukar ha roligt i mjugg åt människor som tar steroider och blir alldeles rödblossiga och ibland lila i ansiktet, ser ut som att de är på väg att stranda alledeles.

OBS! Detta är såklart enbart empiriska observartioner, inte säkert att det är riodsen som gör detta men jag tror det.

Jag tar inga roids. Enbart helt legalt utskriven tostrex som gör att jag har en normal testosteronhalt. Roids använde jag senast 1998. Blodtrycket är 125/70.

Läskeblask
2019-12-29, 08:42
Har du kollat blodtrycket?

Nu är det ju säkert inte alls så i det här fallet men jag brukar ha roligt i mjugg åt människor som tar steroider och blir alldeles rödblossiga och ibland lila i ansiktet, ser ut som att de är på väg att stranda alledeles.

OBS! Detta är såklart enbart empiriska observartioner, inte säkert att det är riodsen som gör detta men jag tror det.

Det stämmer. Vad det beror på vet jag ej. Jag tror det kan ha nåt med östrogenet att göra eller med blodcirkulationen, kroppen blir ju också varmare.

Läskeblask
2019-12-29, 08:45
Tyvärr minns jag inte vad produkten heter men testade en gång nån slags kräm, altså make-up, som var mycket vra men mycket dyr. Talamedhudläkare eller gå tillen sminkbutik

Rikard Jansson
2019-12-29, 10:04
1/32e del är finsk.



B tror jag att jag får i mig ordentligt av, men inte C. Är det koffeinet i kaffet eller kaffe som sådant? Jag dricker inget kaffe men alldeles för mycket red bull.

Jag blir sån av red Bull

Aryt
2019-12-30, 19:44
Tyvärr minns jag inte vad produkten heter men testade en gång nån slags kräm, altså make-up, som var mycket vra men mycket dyr. Talamedhudläkare eller gå tillen sminkbutik

Vill bara säga att dermatologi är typ den mest "competitive" inriktingen i USA
Dermatology is one of the most competitive specialties in medicine. In 2017, there were 651 total applicants for only 423 postgraduate year (PGY)-2 spots (National Resident Matching Program, 2017b). Among the U.S. seniors applying to dermatology, those who ranked dermatology as their only specialty went unmatched 13.8% of the time.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6117842/

Ramboline
2019-12-31, 21:43
Om du är allergisk mot histamin som finns i viss mat, så blir du röd flammig, oftast i ansiktet

Skickat från min SM-G9750 via Tapatalk

Ramboline
2019-12-31, 21:48
Lyssna i början på klippet.

https://tyngre.se/podcast/dietistpodden-frageavsnitt-2/

Skickat från min SM-G9750 via Tapatalk

Ett Orm
2020-01-02, 17:01
det flammiga vet jag inte, men är du från finland? de brukar ha mosigt ansikte, speciellt i medelåldern

Du tänker inte på flamländare?
Badum...