handdator

Visa fullständig version : Tips på bra magövningar!?


PKtarzan
2019-12-27, 20:25
Vad det gäller diverse magövningar som direkt träffar magmusklerna blir det ofta att jag kör samma övningar. Blir typ alltid kabelcrunches, viktade crunches, benlyft hängandes och liggandes på bänk och maghjul. Dessa övningar kanske iofs räcker gott och väl, men vore kul med lite variation också!:) Vad är era go-to-övningar vad gäller att träna musklerna på kaggen? Kom gärna med tips och förslag, samt utförande då också! Mvh och gott nytt!

Illustrerade mannen
2019-12-27, 21:04
Dragonflags, V-sit, hängande benlyft (toes to bar med raka ben). Det räcker.

Anders The Peak
2019-12-28, 10:21
Vad det gäller diverse magövningar som direkt träffar magmusklerna blir det ofta att jag kör samma övningar. Blir typ alltid kabelcrunches, viktade crunches, benlyft hängandes och liggandes på bänk och maghjul. Dessa övningar kanske iofs räcker gott och väl, men vore kul med lite variation också!:) Vad är era go-to-övningar vad gäller att träna musklerna på kaggen? Kom gärna med tips och förslag, samt utförande då också! Mvh och gott nytt!

För att klara slag mot magen är svårt att kontrollera aktivt under en fight. Men det är en kombination av bukmuskler och diafragma som gör att du aktivt kan ta mot tunga slag mot magen. Vid aktivt mottagande av slag mot magen spänn magmusklerna och blås ut luften för att få stenhård diafragma.

MrXpert
2019-12-28, 15:49
Bara lägg dig ner på rygg och lyft benen. Se till att koppla på nedre delen av magen och gör övningen väldigt kontrollerat. När benen pekar rakt upp så ser du till att du även lyfter upp rumpan och då med hjälp av endast magen.
Behöver inte vara svårare

Alexton
2019-12-28, 17:11
Dragon flags, hängande crubches med fötterna i takställning +vikt samt hängande benlyft där man helt undviker gungande och försöker få fötterna till stånghöjd.

Brukar räcka så.

CalleP
2019-12-31, 07:59
Jag har alltid gillat att lägga upp benen på en bänk så man kopplar bort höftböjarna(?) och köra situps. Går inte att fuska och får bra kontakt direkt!