handdator

Visa fullständig version : Hur stark kan man bli av kroppviktssövningar?


KoloKille
2019-12-20, 09:27
Som rubriken

Pherall
2019-12-20, 09:30
Ganska.

KoloKille
2019-12-20, 09:32
Ganska.

Typ 5/10 eller högre?

Diomedea exulans
2019-12-20, 09:34
Hur stark som helst.

RassK
2019-12-20, 09:38
Så stark som motståndet av vikten du väger.

KoloKille
2019-12-20, 09:40
Så stark som motståndet av vikten du väger.

hur starkt är det på en skala 1-10 ungefär?

KoloKille
2019-12-20, 09:40
Hur stark som helst.

alltså 10/10? låter för bra för att vara sant

d1anny2
2019-12-20, 09:43
Det svåraste tycker jag är programmering och progression. Bra övningar finns hur många som helst.

Körde ett program från en leverantör en gång under 6v, med väldigt lite gains. Styrkelabbets med vikter har under samma tid funkar [emoji1531][emoji1360][emoji1303]

RassK
2019-12-20, 11:10
hur starkt är det på en skala 1-10 ungefär?

Det beror på hur långt ett snöre är.

Diomedea exulans
2019-12-20, 11:19
alltså 10/10? låter för bra för att vara sant

Träna upp dig tills du kan göra en 30 sekunder långsam enarms-chinup, testa sen hur stark du blivit i latsdrag och hantelcurl.

Läskeblask
2019-12-20, 11:28
Hur stark som helst.

Nej det blir man inte

David_wigren
2019-12-20, 12:00
Hur mäter man ens styrka? Blir man stark av styrkelyft? Allt beror på vilken övning du väljer att mäta styrkan. Kroppsviktsövningar är inte det mest optimala för att bli stark i knäböj men man blir jävligt stark i chins, muscle ups osv.

KoloKille
2019-12-20, 12:40
Hur mäter man ens styrka? Blir man stark av styrkelyft? Allt beror på vilken övning du väljer att mäta styrkan. Kroppsviktsövningar är inte det mest optimala för att bli stark i knäböj men man blir jävligt stark i chins, muscle ups osv.

om man tar ett genomsnitt av alla övningar, hur stark blir man då? 6/10?

Läskeblask
2019-12-20, 12:41