handdator

Visa fullständig version : Nuvarande träningsupplägg och 2000kcal underskott


MrXpert
2019-12-17, 17:07
Kaloribalans vid ca 3200kcal. Försöker hålla mig till en 1kg-hink med kvarg och en shake med 5dl whey 80 varje dag vilket är ca 1200kcal och 250g protein.

Tränar helkroppspass 3ggr i veckan som ser ungefär ut såhär:
Chins 3x6
Böj 4set (90x10, 100x8, 110x5, 120x4)
Bänk 3set (90x7, 100x5, 110x2)
Rodd 3set (60x10, 70x10, 80x10)
Press 3set (20x10, 40x10, 40x9)
Curls 2set
Enbens benpress 2set

Reps varierar en del från pass till pass och så gör även antalet set. Försöker dock aldrig göra mindre set än vad jag skrev ner. Går även 10k steg om dagen och kör maghjul och armhävningar de flesta dagar jag inte är på gymmet.

Borde gå ner snabbt i vikt men sen borde jag väl kunna öka i muskelmassa och styrka när jag lägger mig på kaloribalans? Eller är både kostschema o träningsupplägg kasst?

srenix
2019-12-17, 18:36
Din kropp kommer ganska snabbt inpå gå i svält vilket kan ge omvänd effekt för minskning i vikt. Varför vill du ha så högt underskott? Släng in 1000kcal till på det så är det mer sunt båda från kropp, knopp och träning.

Ola Wallengren
2019-12-17, 19:00
Orkar du så kommer det nog gå ganska bra. Antar att du äter lite tillskott också. Vitaminer och kanske någon mineral kan behövas. Kreatin är väl rätt givet också.
Mitt tips är att lägga in någon re-feed, kanske var 6-10 dag. Skippa armhävningar på vilodagar. Styrka 3 ggr v räcker mer än väl.

MrXpert
2019-12-17, 21:39
Din kropp kommer ganska snabbt inpå gå i svält vilket kan ge omvänd effekt för minskning i vikt. Varför vill du ha så högt underskott? Släng in 1000kcal till på det så är det mer sunt båda från kropp, knopp och träning.

Har löst på flera ställen att svältläge är en myt. Kroppen går endast in i svältläge om man verkligen skulle svälta. 1200-1500kcal om dagen är långt ifrån svält. Kan någon berätta vad som verkligen gäller? :laugh:

O gällande varför så är det såklart för det går dubbelt s0 fort.. Vet inte hur man formulerar sig på rätt sätt men det finns gnällspikar som ständigt har dåliga dagar och låg energi pga det o det.. Sen finns det dom som alltid mår bra och tar en kaffe om man skulle behöva lite energi..

MrXpert
2019-12-17, 21:42
Orkar du så kommer det nog gå ganska bra. Antar att du äter lite tillskott också. Vitaminer och kanske någon mineral kan behövas. Kreatin är väl rätt givet också.
Mitt tips är att lägga in någon re-feed, kanske var 6-10 dag. Skippa armhävningar på vilodagar. Styrka 3 ggr v räcker mer än väl.

Kreatin och en apelsin får jag också i mig. Kan även åka ner nått litet om jag blir sugen. Idag blev jag t.ex. bjuden på en giffel. Julen närmar sig och jag kommer inte att sitta med kvarg framför mig när jag träffar släkt och vänner. S0 har en hel del reload dagar framför mig :naughty:

Phjanton
2019-12-17, 23:09
Varför har du begränsat kosten till endast kvarg och proteinpulver?

DavidN
2019-12-17, 23:19
Jag levde på liknande kost i två månader, tillägg för fibrer (typ finnkrisp) fett i olika format och vitaminer samt mineraler.
Mådde toppen och hade efter första två veckorna lite högre kroppstemp men bra ork och ok gains

MrXpert
2019-12-18, 05:20
Varför har du begränsat kosten till endast kvarg och proteinpulver?

Framförallt för jag är bekväm. Och kvarg mättar väldigt bra. Lite kalorier och mycket protein