handdator

Visa fullständig version : Platt mage


Stoffe
2004-05-14, 23:11
Hejsan! (mitt första inlägg på kolozzeum)

Jag undrade om det är någon som har några bra tips för att få en "platt" mage. Nu talar jag inte om fett och bilringar då jag tränar och motionerar seriöst/regelbundet. Jag menar sjävla magen/magmusklerna. Min mage är naturligt lite rund och när jag spänner ut den ser jag nästan gravid ut. Tar jag en titt på min farsa så ser jag var det kan vara på väg.

Finns det några bra övningar för en plattare mage eller annat man ska tänka på?

Fors
2004-05-14, 23:24
Får du fram rutorna kommer man inte märka att magen är ofördelaktigt formad, om den nu är det dvs.

Fatalist
2004-05-15, 20:18
Allt handlar bara om fett. Om du skulle förlora fettvikt skulle rutorna bli tydligare och din mage skulle se bättre ut.

JAM
2004-05-15, 23:37
Originally posted by Stoffe
Hejsan! (mitt första inlägg på kolozzeum)

Jag undrade om det är någon som har några bra tips för att få en "platt" mage. Nu talar jag inte om fett och bilringar då jag tränar och motionerar seriöst/regelbundet. Jag menar sjävla magen/magmusklerna. Min mage är naturligt lite rund och när jag spänner ut den ser jag nästan gravid ut. Tar jag en titt på min farsa så ser jag var det kan vara på väg.

Finns det några bra övningar för en plattare mage eller annat man ska tänka på? Skulle gissa att det inte är möjligt. Du är skapt så och kan inte göra mycket för att ändra det. Det enda skulle väl vara att sluta träna magen så att musklerna minskar... men det låter ju ganska dumt.

Dessutom kan väl alla spänna ut magen och göra en gravidpose?

AndersHermansson
2004-05-16, 00:17
Har du stela lårmuskler/höftböjarmuskler? Isf tror jag att det kan orsaka en uttöjning av magmusklerna.

Fatalist
2004-05-16, 00:24
Originally posted by JAM
Skulle gissa att det inte är möjligt. Du är skapt så och kan inte göra mycket för att ändra det. Det enda skulle väl vara att sluta träna magen så att musklerna minskar... men det låter ju ganska dumt.

Dessutom kan väl alla spänna ut magen och göra en gravidpose?

Oja.. Trilling-gravid minst!

Stoffe
2004-05-16, 02:30
menar du allvar anders? aldrig hört det förut

Alcazara
2004-05-16, 08:06
Originally posted by Stoffe
Hejsan! (mitt första inlägg på kolozzeum)

Jag undrade om det är någon som har några bra tips för att få en "platt" mage. Nu talar jag inte om fett och bilringar då jag tränar och motionerar seriöst/regelbundet. Jag menar sjävla magen/magmusklerna. Min mage är naturligt lite rund och när jag spänner ut den ser jag nästan gravid ut. Tar jag en titt på min farsa så ser jag var det kan vara på väg.

Finns det några bra övningar för en plattare mage eller annat man ska tänka på?


Jorå, det går!!! Dra in magen när du kör dina magövningar!!! Det tar lite tid innan den förändras såklart, men efter en tid så kommer du att märka resultat! För att snabba på processen så kan du hålla in magen när du går/sitter också (vacum), men glöm inte att andas :D !!!
Och kör inte mage mer än 2 ggr/veckan!!

Massivf
2004-05-16, 10:38
Tunga magövningar utan att samtidigt hålla in magen leder alltid till bildninngen av en limpa på magen....

man ska inte ge magen fritt spelrum:D

mr ruhl
2004-05-16, 10:44
Originally posted by AndersHermansson
Har du stela lårmuskler/höftböjarmuskler? Isf tror jag att det kan orsaka en uttöjning av magmusklerna.

tror att du förväxlar det men att man kan ha korta lårmuskler/höftböjare, har man det så gör det att ryggen börjar svanka och magen trycks framåt så att det ser ut som att man har världens putmage..har själv problem som f-n med detta om jag slarvar med att stretch höftböjarna, är inte utseendet som är största problemet för mig, när jag får svank på ryggen så får jag svårt att gå utan att det börjar ömma i korsryggen, inget kul alls, känns som att få grym pump i korsryggen..

Stoffe
2004-05-16, 14:56
Det där låter precis som mig mr ruhl! vilka stretchövningar bör jag använda? måste erkänna att jag aldrig lagt ner värst mycket stretch på magen

Fatalist
2004-05-16, 16:47
Originally posted by Massivf
Tunga magövningar utan att samtidigt hålla in magen leder alltid till bildninngen av en limpa på magen....

man ska inte ge magen fritt spelrum:D

Menar du allvar? Isf ska jag börja göra det när jag kör cablecrunches.

mr ruhl
2004-05-16, 18:40
Originally posted by Stoffe
Det där låter precis som mig mr ruhl! vilka stretchövningar bör jag använda? måste erkänna att jag aldrig lagt ner värst mycket stretch på magen

det är inte magen du ska stretcha det är höftböjarna, lite svårt att beskriva nån övning så här, men iallafall: ställ dig med ett knä i golvet och det andra ska peka uppåt/framåt och överkroppen rakt, i den positionen ska du dra pressa underkroppen framåt från det bakre knät och på så sätt få det att det sträcker i höftböjarna..världen sämsta förklaring:em: hoppas att nån vänlig själ kan lägga upp en länk där den visas, vet att det finns en bra sida med olika stretchövningar men vet ej vars..hoppas att det löser sig..mvh

cali
2004-05-16, 19:23
Jag tror på mycket fett runt organen alternativt i kombination med prottemage av mycket proteinpulver :)

Pressarn
2004-05-16, 19:45
Originally posted by cali
alternativt i kombination med prottemage av mycket proteinpulver :)
:furious: :insane: :nono:
"Prottemage"... Nåt du själv upptäckte precis?

aliquis
2004-05-16, 20:08
Gör mig på ett försök på att beskriva övningen:

1) Ställ dig gränsle över en bänk.
2) Lyft upp det ena benet och lägg det bakåt efter bänken.
3) Sänk ner kroppen till bänken.
4) Skjut fram underkroppen / bak överkroppen och tänj.

Allan
2004-05-16, 20:15
Klistrar in följande (taget från den mycket användbara länksamlingen i Allmänt): http://www.ryggochmuskelakuten.se/

Välj Höft och Bål

allan

cali
2004-05-16, 20:22
Vad menas? :)

Jag får altlid spänd gravid prottemage när jag druckit för många prottedrinkar på en dag. Mitt max ligger på 3 stycken fler än det så blir jag gravid :)

Pressarn
2004-05-16, 21:16
Cali: Från och med nu är du med på min lista över folk jag inte lyssnar på ;)

cali
2004-05-16, 22:26
Originally posted by Pressarn
Cali: Från och med nu är du med på min lista över folk jag inte lyssnar på ;)

hahah...vadårå? :)

Pressarn
2004-05-16, 22:34
Originally posted by cali


hahah...vadårå? :)
För mycket bs. ;)
Förr eller senare måste man lära sig att filtrera bort vilka användares inlägg man ska läsa och ta åt sig.
T.ex. borde jag avstå från protein nu för att inte få en s.k. "prottemage"... Köra på ett speciellt sätt för att vara så "hardcore" som möjligt. Bulka som en gris för att kanske få ett gram mer muskelmassa än vanligt. Köra 50 set till failure osv. osv. Som tur är så har jag lärt mig att inte lyssna på all "fakta" som sägs här :smokin:

cali
2004-05-16, 22:43
Det jag sa va ju ingen fakta, jag bara höftade till med en god chansning.

Jag får prottemage av ett för stort proteinintag och jag är nog inte ensam om det tror jag :)

Muaytudd
2004-05-16, 22:44
Hur magen ser ut handlar väldigt mycket om hållning. Så lyd din Mor; Sträck på daj! :D

AndersHermansson
2004-05-16, 22:57
Stoffa: Ja, alltså om höftböjarna och lårmusklerna är korta så roterar de höftbenet framåt. Det leder i sin tur till att magmusklerna töjs ut.

isato
2004-05-16, 23:22
har du tidigare varit väldigt tjock eller gravid kan dina magmuskler blivit slappa... ända sätte attt sträcka dem då är med kirurgi

mr ruhl
2004-05-17, 09:11
Originally posted by isato
har du tidigare varit väldigt tjock eller gravid kan dina magmuskler blivit slappa... ända sätte attt sträcka dem då är med kirurgi


låter som fantasier i mina öron..är det nåt du kommit på själv eller finns det nån sanning i det?

Whey
2004-05-17, 09:20
Det borde väl räcka med mycket (tung)träning och lite stretching för att återställa dem, kan ta ett tag, men definitivt bättre än en operation!

isato
2004-05-17, 10:04
klart det är sanning...sök lite på bukplastik på nätet så hittar du

King Grub
2004-05-17, 10:07
Originally posted by mr ruhl



låter som fantasier i mina öron..är det nåt du kommit på själv eller finns det nån sanning i det?

Fantasier? Det är standardprocedur.

Åse Columbus
2004-05-17, 10:46
Originally posted by isato
har du tidigare varit väldigt tjock eller gravid kan dina magmuskler blivit slappa... ända sätte attt sträcka dem då är med kirurgi

bullshit!!!!

Tricklev
2004-05-17, 10:48
Originally posted by isato
har du tidigare varit väldigt tjock eller gravid kan dina magmuskler blivit slappa... ända sätte attt sträcka dem då är med kirurgi

FInns iofs kvinnor på detta forum som fött barn men inte har "slappa"magmuskler ändå.

Fast antar att det finns en CHANS för att dom blir slappa, inte att dom garanterat blir.

z_bumbi
2004-05-17, 11:12
Självklart ska man stretcha magen om man har korta magmuskler.

Samma sak gäller ju samtliga muskler, är de korta så stretcha, är de inte korta och håller sig så utan att stretcha är det ju ingen mening med att stretcha bara för att man "ska" stretcha.
Finns nog massor av människor som blir mer och mer överrörliga pga att de läst att man måste stretcha, håll särskilt utkik på armbågsleder, knän och axlar.
Magen är ju bara en bagatell som kanske påverkar utseendet även om en lång muskel borde vara är en stark muskel även här.

Att kategoriskt säga att man inte ska stretcha någon muskel håller inte, precis som att säga att man ska stretcha inte heller håller.

HanneZ
2006-01-08, 19:38
Allt handlar bara om fett. Om du skulle förlora fettvikt skulle rutorna bli tydligare och din mage skulle se bättre ut.
http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5a.jpg

Tycker du han har mycket fett på kroppen?

Jag börjar också störa mig på magen, tycker den bullar ut sig som fan. Ser bra ut med antydan till rutor när jag spänner man när jag "säckar ihop" ser den pösig o stor ut. Väger 70-75 på 184 kg och är inte direkt fet.

blasr
2006-01-08, 20:21
http://www.bodybuilding.com/fun/ms-fit5a.jpg

Tycker du han har mycket fett på kroppen?

Jag börjar också störa mig på magen, tycker den bullar ut sig som fan. Ser bra ut med antydan till rutor när jag spänner man när jag "säckar ihop" ser den pösig o stor ut. Väger 70-75 på 184 kg och är inte direkt fet.

Vågar nog påstå att det är tillväxthormoner som byggt hans fantastiskt ovackra mage.

Jorgen
2006-01-08, 20:23
Vågar nog påstå att det är tillväxthormoner som byggt hans fantastiskt ovackra mage.
Vågar nog påstå att det till största delen rör sig om mat.

blasr
2006-01-08, 20:24
Vågar nog påstå att det till största delen rör sig om mat.

Kan det ju förstås också vara.

HanneZ
2006-01-08, 20:31
Men vad ska man käka för kost för att inte ska va så jävla svälld då? Just nu äter jag rätt mkt kött, ägg, mjölk, fibrer(för magen). Saken är ju den att när jag t.ex. är sjuk och käkar extremt dåligt en vecka så blir den hyfsat platt. Men fan, är det svält som gäller över sommaren? O inte bara sommaren, jag tycker jag ser smyggravid ut i t-shirt... Kan dom där vakumövningarna göra nåt? Jag börjar bli desperat... Sen min hållning är väl kanske inte den bästa? Något man kan träna upp?

HanneZ
2006-01-08, 22:20
Det kan inte va så att om man tränar magen hårt så blir musklerna kortare och därför mer åtspännda även fast man inte spänner? Jag har knappt tränat mage överhuvudtaget, har precis börjat typ.