handdator

Visa fullständig version : Alla Mint/choklad ägare !!!


Pdaddy
2004-05-14, 21:14
OJ OJ OJ OJ !!!

Om du har köpt "Fairings Complete Protein III" mintchoklad så måste du testa detta..

Jag tog en rågad skopa me pulver, fyllde på me kallt vatten upp till ca 2.5 dl sen resten me mellanmjölk till 3.5 dl (skakade om). Sen tog jag en banan och körde med stavmixern i 30 sec..

Måste faan va den Goaste bananchoklad milkshaken jag gjort !!!!
SVIIIIINGOOO

Den blir mitt innan natti natti mål,, "SKÅL"

Marcus :thumbup:

muskelbyggarn
2004-05-14, 22:57
Det är ju det jag sagt hela tiden, ni där uppe i fjollträsk gör de mest konstiga saker... 1 dl mellanmjöl? Mjöl i prottedrinken?

Vad blir det härnäst pdaddy? Chokladmint och senap?

:thefinger

Fors
2004-05-14, 23:26
Jag ska beställa proteinet så snart finanserna tillåter. Då ska jag prova den här bananhistorien, låter onekligen gott :thumbup:

muzzelman
2004-05-15, 00:39
Får testa en sånn sängfösare då !

Sverker
2004-05-15, 06:12
Originally posted by muskelbyggarn
Det är ju det jag sagt hela tiden, ni där uppe i fjollträsk gör de mest konstiga saker... 1 dl mellanmjöl? Mjöl i prottedrinken?

Vad blir det härnäst pdaddy? Chokladmint och senap?

:thefinger

Ja....... stoppa in den i mikron 30 sekunder så har du en choklad/banan-muffins.

abjorn
2004-05-15, 08:56
Originally posted by Sverker


Ja....... stoppa in den i mikron 30 sekunder så har du en choklad/banan-muffins.

:laugh:

sta testa med banan när det kommer

Pdaddy
2004-05-15, 09:11
Va alla ska va elaka å markera på små stavfel :smash: ... Grov vetekli skall de vara :thefinger ..

Tog en sån till frukost idag också + en smarrig bulle :thumbup:

M

Herkulez
2004-05-15, 10:31
Grymt god var den :thumbup:

Oxe
2004-05-18, 19:43
Vadå bananar i den ... varför förstöra ett sådant vinnande smak koncept...


pulver + minimjölk = bra

pulver + minimjölk och låta den bra sig en 10 - 15 minuter = helt underbart...

mint/chokladen är iaf det godaste jag druckit i proteindrinksväg...

det stora problemet är att jag måste ställa påsen på relativt otillgängliga ställen så inte flickvännen skall talla på pulvret

Pdaddy
2004-05-18, 20:05
Hehe, OK den e gp som den är !!!
Men om man vill ha nån lite mer matigare, deser liknande shake, så e de gött me lite banan i. Men visst den krossar helt ren åsså, även om man bara kör me vatten..


Marcus :thumbup:

z_bumbi
2004-05-18, 20:22
Originally posted by Oxe
det stora problemet är att jag måste ställa påsen på relativt otillgängliga ställen så inte flickvännen skall talla på pulvret

Jag känner igen det där. :D

King Grub
2004-05-18, 20:24
Originally posted by Oxe
det stora problemet är att jag måste ställa påsen på relativt otillgängliga ställen så inte flickvännen skall talla på pulvret

Säg att man blir tjock av protein. Problemet löst. :thumbup:

Pdaddy
2004-05-19, 20:29
Mmmmm chhooooclate miiint.... *homer* :naughty:

Nä va å drog ett träningspass på Fairing idag.
Snacka självklart me Lasse och Niklas :thumbup: , Niklas berätta att en som han känner hade köpt en säck mint/chok och tyckte de va det äckligaste han smakat å att han hade köpt 5 kg helt i onödan..

Vafaaaan, detta kan inte va möjligt :eek: .... helt otroligt, nåt fel på han asså :D


Marcus

Sparrisen
2004-05-19, 22:05
Någon som vill skicka mig lite pengar så att jag har råd med den nya smaken? För address och/eller kontonummer skicka gärna pm.



Tack på förhand!

SwedeForce

;)

Fairing
2004-05-20, 09:35
Pdaddy!

Till historien hör att killen som inte gillade smaken glömde för ett tag sen bort en färdigblandad prottedrink med chokladsmak i väskan och drack upp den dagen därpå när den var sur och sedan dess hatar han allt med chokladsmak:laugh:

Förövrigt gillar han eftersmaken:thumbup:

Pdaddy
2004-05-20, 10:33
Hahahha

Då förstår ja att han kanske inte e så pigg på choklad smak längre :D

De går nog över skulle ja tro, så om han sparar prottet så kan han ju ta det senare :thumbup: .. annars så köper ja det gärna billigt av han *hahahaha*

Marcus

JAM
2004-05-20, 11:12
Originally posted by King Grub
Säg att man blir tjock av protein. Problemet löst. :thumbup: Kanske inget tips som z_bumbi kan anamma... :)

Nitrometan
2004-05-20, 15:55
Jag tycker det smakar som After Eight. Helt enkelt jättegott.
:eating: :eating: :eating:

Bamse
2004-05-20, 17:02
Det smakar mycket gott, men jag tycker nog att Optimum Nutrition 100 % Whey Chocolate Mint är liiiite godare :) Men bara lite ;)

En störande grej med Complete III är dock att det är jobbigare att rengöra shakern efteråt. (hehe, heeemskt jobbigt)

Det fastnar en hinna i shakern... så man måste använda diskborsten. Med andra pulver brukar jag bara använda hett vatten, sen är det diskat och klart :D Skumt!

Pdaddy
2004-05-20, 17:29
Originally posted by Bamse
Det smakar mycket gott, men jag tycker nog att Optimum Nutrition 100 % Whey Chocolate Mint är liiiite godare :) Men bara lite ;)

En störande grej med Complete III är dock att det är jobbigare att rengöra shakern efteråt. (hehe, heeemskt jobbigt)

Det fastnar en hinna i shakern... så man måste använda diskborsten. Med andra pulver brukar jag bara använda hett vatten, sen är det diskat och klart :D Skumt!

Ack så jobbigt :D
ja brukar alltid diska ur min shaker, men ja bör införskaffa mig i en till så jag kan ha en nödshaker i bilen med protte :thumbup:

Hehehe

Marcus

Makk
2004-05-20, 21:56
mmmmmmmmm :thumbup:

drack nyss en shake me en banan nermixxad.. blev riiiktigt gott!

Fairing
2004-05-21, 07:00
Bamse!

Har du pressat Tobbe på priser eller ?:D
Jag upplever ej samma problem som du med rengöringen så det beror nog helt enkelt på sämre vatten i norr:thefinger

Niklas
2004-05-21, 07:53
Kan tillägga att personen som inte klarade av chokladsmak pga "intag av gammal proteindrink" numer genomgår en kur på gymmet varje pass som består i att bli fastspänd i bänken och därefter bli matad med gamla jordgubb och vaniljdrinkar, allt för att återkomma till ett "neutralt" tillstånd :whipped:
Efteråt får han en alldeles färsk Choklad/mint och börjar nu efter tre sessioner se ganska nöjd ut :D

// Niklas

Bamse
2004-05-21, 09:42
Originally posted by Fairing
Bamse!

Har du pressat Tobbe på priser eller ?:D
Jag upplever ej samma problem som du med rengöringen så det beror nog helt enkelt på sämre vatten i norr:thefinger

1) Nej, har ej pressat Tobbe på ett tag - däremot käkade jag 100 % whey ifjol, och smakminnet har jag kvar ;)
2) Alla andra drinkar - inkl. Rapid Recovery - fixar mitt varmvatten att bara skölja bort. Men just med Complete Chocolate Mint så blir det nån konstig hinna som jag måste använda diskborste för att få bort från shakern :MrT:

Dagens I-landsproblem :D

muskelbyggarn
2004-05-21, 10:29
Stämmer, bamse tjatar om priserna hela tiden och nu har han börjat tjata på andra för att få minten till de priserna som han sjävl vill pruta ned till. Någon "färsk" försäljare som inte kan tekniken med att inte låta kunden bestämma :D

Vänl,,,
Tobbe

Bamse
2004-05-21, 11:01
Originally posted by muskelbyggarn
Någon "färsk" försäljare som inte kan tekniken med att inte låta kunden bestämma :D

Vänl,,,
Tobbe

Kundvård kallas det :D :thefinger

Pdaddy
2004-05-21, 16:33
Kundvård är alltid bra, men när de gäller Mint/chok protten så skall man vara glad om man ens får köpa den... det är en ÄRA att få köpa sån god protte :D och inte alla får den Äran :naughty:

--Niklas .. ja måste ha missat den där gåsstoppningen på gymmet.. var det innan eller efter jag var där :angel: ..


Marcus

muskelbyggarn
2004-05-21, 20:00
Nä du lilla bamse, det handlar om att säga ifrån när det bara handlar om att "byta pengar" förstår du lilla taxichaffis.

"Öh du fan vad tar du för att köra mig 3 km?"
"ja det kostar med framkörning 125sek"
"äh men va fan du får 65sek och så kan jag för få något med på köpet?"


:thefinger

Pdaddy
2004-05-21, 20:47
Originally posted by muskelbyggarn
Nä du lilla bamse, det handlar om att säga ifrån när det bara handlar om att "byta pengar" förstår du lilla taxichaffis.

"Öh du fan vad tar du för att köra mig 3 km?"
"ja det kostar med framkörning 125sek"
"äh men va fan du får 65sek och så kan jag för få något med på köpet?"


:thefinger

Hehehehhehehe :thumbup: fiiiin Tobbe :D

Marcus

Bamse
2004-05-21, 23:30
Originally posted by muskelbyggarn
"äh men va fan du får 65sek och så kan jag för få något med på köpet?"


Hon kan få *** på köpet :D

FyllSkalle
2004-05-25, 08:35
Blandar ni alla i mjölk eller?

Nån som testat den i vatten?

Makk
2004-05-25, 08:52
Originally posted by FyllSkalle
Blandar ni alla i mjölk eller?

Nån som testat den i vatten?

Ja, jag kör jämt i vatten! Funkar fiiiin fint... :thumbup:
Jag gillar den nästan mer i vatten, blir inte lika tjock..

Pdaddy
2004-05-25, 11:22
Jag kör också med vatten vanligtvis, det är helt klart great !!

Men när ja gör mina milkshakes me baban så kör ja 50/50 vatten å mjölk.. de blir ju lite fluffigare då.

Marcus

FyllSkalle
2004-05-25, 16:37
Låter bra :thumbup:

kanske man ska köpa ett par säckar.

joonah
2004-05-25, 17:16
Testade denna blandning idag, och den var verkligen supernice.

:love:


Kanske lite fel forum, men får bananen högre gi om man kör den i en mixar, på samma sätt som potatis för det om man gör mos av det?