handdator

Visa fullständig version : Flikkans träningsdagbok


flikkan_helgonet
2004-05-14, 21:02
Ny medlem

Ålder: 20 år
Vikt: 70 kg
Målvikt: 60kg
Längd: 165 cm

Hej...
Ny medlem här och tänkte lägga ut en träningsdagbok.
Maten tänker jag inte skriva upp, men en normal dag kan se ut så här: :eating:


Frukost 8.00:
1 port. fiberhavregrynsgröt, med 2 tsk hermesetas+ett äpple lr. banan.
Mellis 11.00:
En knäckemacke med tonfisk eller makrill och eventuellt ett ägg.
Lunch 14.00:
Macaroner, 2 dl färdigkokt
Köttfärssås, 2 dl
Mellis 17.00:
1 dl lättfil
1 dl musli(inget tillsatt socker)
1 banan
Kvällsmat:
Gröt eller en grovmacka med skinka, keso(inget smör)

Vattenintag/dag: runt 4 liter
--------------------
Dag 1 - 14 maj

Spinning, 25 min
Rodd, 25 min
Body step, 1 h

Jag planerar oftast veckan så här:
Mån Aerobic Dance, 1 h
Tis Aerobic Funk, 1 h
Ons Vila
Tors Spinning, 25 min Rodd, 25 min
Fre Spinning, 25 min Rodd, 25 min
Lör Vila
Sön Body Pump, 1 h

Sen händer det att jag ändrar mina vanor om jag känner för det. Tränar på Kalmar Fitnesscenter, och följer deras pass-tider.
Sen efter träningen så brukar jag köra lite styrketräning, men jag vet faktiskt inte vad de olika maskinernas övningar heter, så jag kan inte skriva ner det.
:em:

Pinglan
2004-05-14, 21:25
Hej flikkan och välkommen hit :cheers:

flikkan_helgonet
2004-05-14, 21:31
Tack, tack, kom gärna med tips, jag känner att jag behöver det.

Kram

Tricklev
2004-05-14, 22:03
Tjaba och väkommen:cheers:

Om du vill ha ett lätt träningschema så kan du ju alltid ta och kolla in z_bumbis råd i best of.. var itne rädd o tro att du läggar på dig en massa stora muskler för lets face it dom flesta tjejer gör inte det, inte ens dom flesta killar gör det så vad är oddsen att en tjej som har svårare att bygga gör det?

lite former är bara fint förövrigt så bara träna på:bpump:

Iofs, ser nu att du är ute efter att gå ner i vikt så kör på som du gör då (y) ser ut som du äter ganska lite fett iofs, kom ihåg att du behöver fett för att bränna fett, se bara till att du får i dig rätt fett.

flikkan_helgonet
2004-05-14, 22:38
Tar omega-3 tabletter och steker allt jag kan i olivolja, som jag även har på sallad som dressing och så äter jag juh makrill och ägg, tycker det borde räcka, men jag ska se över den dagliga fetthalten. Tack för tipset!

emmzan
2004-05-15, 18:25
Välkommen hit!:cheers:

flikkan_helgonet
2004-05-15, 21:17
Mat:
frukost: gröt, lite fruktsocker
mellis:päron, banan(var inte hemma)
Lunch: spagetti och köttfärssås, 1 dl av varje
Mellis före träning: en halv burk kesella light och hallon, lite fruktsocker, halv banan
Mat efter träningen: samma som ovan
Kvällsmat: gröt....och kanske en grovmacka med makrill
Sen e de fest...
:cheers: (med cola light i glaset för mig)

Träning: Spinning 45 min aktiv tid
crunches 3*10

denna ligger i egen tråd me, blev lite fel

flikkan_helgonet
2004-05-16, 12:17
Jepp, jepp, drog hem tidigt igår och käkade macaroner och köttfärsås ... :notme:

Idag, söndag, har jag feber och känner mig allmänt krasslig, så det blir ingen träning idag, bara matintag i vanlig ordning: frukost:gröt, mellis:banan, keso, hallon, lunch:?? och macka med makrill till kvällsmellis, sen gröt till kvällsmat.

Kul att vara sjuk :furious:
usch, jaja, nya tag imorgon, hoppas jag mår bättre då!!
Kram alla!!
Förresten, älskar detta forum, synd att de e så lite tjejer här...

Yankeee
2004-05-16, 12:19
Krya på dig! Se till att vila ordentligt nu så att du blir frisk snabbt.

Tricklev
2004-05-16, 13:01
Kyra på dig:thumbup:

Originally posted by flikkan_helgonet
Förresten, älskar detta forum, synd att de e så lite tjejer här...

undra vem det är som skrämmer iväg alla tjejer? ;)

flikkan_helgonet
2004-05-16, 13:11
Skulle gärna få lite kommentarer på vad jag stoppar i mig, målet är ju viktminskning, men ibland känns det som om jag bara äter och äter...:eating:
Och tack, jag orkar inte träna ändå, så som jag mår ... *örk*
Så på tal om mat, om nån har nån kommentar och/eller ett råd, kläm gärna in det nånstans :D

Kram

Tricklev
2004-05-16, 14:04
Originally posted by flikkan_helgonet
Så på tal om mat, om nån har nån kommentar och/eller ett råd, kläm gärna in det nånstans :D

Kolla i matlagnings och recept delen:D

emmzan
2004-05-16, 16:50
Rent generellt tycker jag att du äter lite väl lite. Försök få in lite mer styrketräning för att inte tappa för mkt muskler under dieten.

Försök äta mycket och bra mat och se viktminskningen som ett långtidsprojekt, träna för att det är kul framförallt och inte bara för att tappa vikt.

Hur lång är du??

/Emma

flikkan_helgonet
2004-05-16, 17:00
Jo jag vet, tycker själv att det är för lite mat, men jag har svårt att äta mer, blir ärligt talat väldigt mätt på det jag äter nu.
Jag är 165 cm, så ganska kort. Och faktum är att jag tränar styrka typ 30 min efter varannat konditionspass, men eftersom jag inte vet vad musklerna heter som tränas och var övningarna heter så skriver jag inte med det. *pinsamt*

Haha, ok, men då stoppar jag in en extra knäckemacka med tonfisk på, och lite mer mat där jag kan. Kanske kan äta 2 dl(okokt)gröt istället för en dl...

Tack för tipset!

flikkan_helgonet
2004-05-17, 14:55
Ah, så himla skönt, jag mår bra idag igen...

Mat:
Frukost:
Gröt, sötningsmedel, ett äpple
Mellis: En banan
Lunch:gröt, socker, ett äpple(var inte hemma, var de enda som ja fick tag på, undrar om gröt kan vara dåligt, i stora mängder... :D )
Mellis: knäckemacka med makrill och keso, frukt
kvällsmat:?

Idag skulle jag upp och gå en runda, prova på den där morgonpromnaden som alla snackar om. Så klockan ställs på 7.
Klockan 11 gäspar jag mig ur sängen :em:

haha, så blev det med de.
men så stack jag ut till min lägenhet som jag snart ska tömma helt och packade i tre timmar, släpade lådor och skräp fram och tillbaka. Oj, vad jag svettades. Sen att promenaden hem från busshållsplatsen, fullpackad med kassar, var jobbig som fan gjorde sitt me. Och ikväll blir det dans en timma och lite styrketräning.

Yes, I feel great. Och solen skiner, helt underbart!! :hbang:
*lalalalalalaaaaaaa**skrålar*

Åh, just de, i morse, när jag skulle väga mig (varje måndag) pekade vågen på 67 kg.
På tre veckor från 71 till 67

:hbang:

Nu blir det kycklingfile och keso, mumma!!! :eating:

Herkulez
2004-05-17, 15:06
Skulle gärna se lite mer proteiner till frukosten å mellanmålen :)


Välkommen å lycka till med ditt mål nu :cheers:

Cinna
2004-05-17, 15:10
Kul med ännu en tjej, skall bli intressat att följa :)

flikkan_helgonet
2004-05-17, 21:41
Äh, skulle juh dansa, promenixade till lokalen i rask takt(15 min)
och var allmänt på G. Har tränat dans ett tag och kan programmet och då kan jag verkligen ta ut mig och bli jättetrött, eftersom jag slipper tänka på stegen.
Så har dom bytt steg och grejer...:insane:
Usch, vad jag blev off...

Så jag körde 45 min dans, 10 min på trappmaskin, och sen körde jag lite armar och mage.
Sen gick jag hem i rask takt.
Mellis Banan, keso, fil, muslii utan socker, bär och sötningemedel, för återhämtningen, i salig röra
(Funkar de som efterträningenmix??)

Sen en timma senare åt jag stekt kycklingfile och grönsaker, typ wokmix... :eating: Jättegott...*mumsa*
Usch, idag stod magen ut jättemycket efter träningen, kände mig gravid, typ...:confused:
Jaja, hoppas svullnaden eller va fan de är går över till imorgon..

Kramis alla

Cinna
2004-05-18, 08:37
Originally posted by flikkan_helgonet
Äh, skulle juh dansa, promenixade till lokalen i rask takt(15 min)
och var allmänt på G. Har tränat dans ett tag och kan programmet och då kan jag verkligen ta ut mig och bli jättetrött, eftersom jag slipper tänka på stegen.
Så har dom bytt steg och grejer...:insane:
Usch, vad jag blev off...

Fast egentligen skall du vara glad för att de bytte pass. Problemet med aerobic är utvecklingen. Om man tränar samma pass varje vecka, med samma belastning (din korppsvikt) kommer kroppen sluta utvecklas. Att istället göra nya rörelser tvingar kroppen att tänka lite. AE är väl egenligen inte den optimala träningsformen - men visst är det kul :D

Ninjasmurf
2004-05-18, 09:55
kanske nån annan som skrivit tidigare men du har inte funderat på att köra mer styrka?

flikkan_helgonet
2004-05-18, 10:33
...göra det va?
Tycker det är svårt när man inte vet så mycket om det och är för feg för att klänga sig fast på nån muskelsnubbe och fråga allt..

:em:

och sen vet jag inte vad övningarna jag kör heter...

Ninjasmurf
2004-05-18, 11:35
Originally posted by flikkan_helgonet
...göra det va?
Tycker det är svårt när man inte vet så mycket om det och är för feg för att klänga sig fast på nån muskelsnubbe och fråga allt..

:em:

och sen vet jag inte vad övningarna jag kör heter...

dom flesta muskelsnubbar blir bara glada om folk frågar..liksom beviset på att man kommit nån vart med träningen om folk frågar om hjälp.

emmzan
2004-05-18, 15:17
Men du kan väl höra med nån instruktör på gymet? Dom flesta gym har ju gratis nybörjarintruktion där du kan få ett bra program, veta vad allting heter och hur övningarna ska genomföras! :thumbup:

flikkan_helgonet
2004-05-18, 20:12
Frukost:
1 port gröt, 3 tsk sötningmedel
knäckemacka, makrill, keso, kryddor

Mellis:
banan

Lunch:
2 dl köttfärssås
200 gram kokta grönsaker
1 knäckemacka
makrill
keso
vatten

Mellis:
8 msk keso
6 msk bär
2 tsk sötningsmedel
pressad citron

efter träning:
banan
ett glas fil, socker, kanel
15 min senare: var jättehungrig..
100 g kycklingfilé
50 g grönsaker
3 msk keso
1 ägg

PS: HAr hela kvällen på mig, äter säkert mer... :D

Träning
Jag stack iväg på en rask promenad till gymmet lite tidigare än vanligt, eftersom alla tjatar på mig ;) så tänkte jag köra lite styrketräning på ben och mage. Jag gymmade :bpump: väl en 30 minuter. Kommer ha träningsvärk på torsdag, perfekt när man ska flytta...:rolleyes:
Sen körde jag 45 min dans och promenixade hem...i rask takt...

Jag är helt slut!! Men de kändes skönt att pumpa benen lite...

Nu till en fråga:
på torsdag åker jag iväg över helgen. Ska jag då skippa att vila på onsdagarna som jag brukar och träna då i och med att jag inte kommer träna under helgen?

Ninjasmurf
2004-05-18, 20:17
Originally posted by flikkan_helgonet
Frukost:

Nu till en fråga:
på torsdag åker jag iväg över helgen. Ska jag då skippa att vila på onsdagarna som jag brukar och träna då i och med att jag inte kommer träna under helgen?

Beror på vad du tänkt köra på onsdag...ioch med att du körde ben idag lär du ha träningsvärk i dom imorgon...kanske inte så kul att köra nått som kräver ben då

flikkan_helgonet
2004-05-18, 20:39
Tänkte köra arm och kondition, men det sistnämda kan man väl köra varje dag om man vill?
Äh, jag tränar, och dealar med konsekvenserna senare...*ler*

Cinna
2004-05-18, 21:01
Då du körde ben och mage idag bör det inte bli några problem att köra lite överkropp.

Konditionsträningen kan du ju sedan anpassa till något som benen orkar med ;)

flikkan_helgonet
2004-05-19, 18:26
MAT
:eating:
Frukost: 148,2 kcal
1 port gröt
3 tsk sötningmedel
knäckemacka
makrill
keso
kryddor

Mellis: banan 100 kcal

Lunch: 455 kcal
200 g köttfärssås
200 g frysta grönsaker
2 msk mjölk

Mellis: 342 kcal
3 msk keso
70 g bär
1 banan
sötningmedel, 1 tsk

1 ägg
knäckemacka
makrill
keso

Kvällsmat:
Kycklingfile 100 gram
Frusna grönsaker 200 gram
keso
1 ägg
Efterrätt:
kesella light
bär
1 glass, 88: an ~2200 kcal

Idag har jag inte tränat, en vilodag har gjort gott.
Så nu ska jag krypa ner i soffan med min 88:a och titta på topmodelfinalen och sex and the city...
Det går juh en dokumentär om tjockisar på tv 4, få se om den är intressant...
Later alla...

flikkan_helgonet
2004-05-22, 11:44
En sak har jag insett om denna helg, den lär inte hjälpa viktminskningen...
Jag har skitit totalt i vad jag stoppat i mig, det har blivit både chips, godis och massor med god(läs: onyttig) mat.
Men jag har flyttat som en galning, tvättat bilar och hållt på och varit aktiv som aldrig förr.... vilken träningvärk i armarna jag har haft alltså.
Så det blir att ta tag i vikten igen på måndag.... :angel: *hehe*
Och nästa helg blir det mer flytta, sen är det klart och jag är äntligen ängelholmar...*ler*
Det enda negativa är bytet av gym. Det nya gymmet är inte ens ett gym, enligt mig, utan ett WANNABE-Friskis och svettis... :(
Men vafan jag skiter i det.
Det ligger längre bort, vilket innebär längre cykeltur dit... :thumbup:
Ännu är jag ingen lat bilkörare...
Men nu måste jag skaffa en cykel, det känns för långt att gå...
Men alla - lghen är UNDERBAR *hoppar runt, glad*
Ljus fin och mitt i centrum.... :love:

Det var allt, I'll be back - på måndag....
*äter vidare*

emmzan
2004-05-22, 19:10
:thumbup:

Zakath
2004-05-22, 19:22
Varför skriver du nästan aldrig upp några pass, och istället bara vad du äter? :( Vill se lite vikter!

flikkan_helgonet
2004-05-25, 09:39
Jaha, nu e det tisdag och nya tag skall tas inför viktminskningen, för helgen har bestått av fet mat och noll träning...

Snart byter jag gym(nästa vecka) och idag ska jag ta tag i min styrketräning...*lyssnar och hör ljublet* :D

Jag ska oblygt dra tag i en muskelsnubbe som jag sett stå och pumpa ofta och hoppas att han vet tillräckligt för denna lilla flikka.

Och en annan sak, jag ska inte tjata om matintaget, det är skitsamma vad jag äter, jag satsar på att ligga på 1400 kcal, förutom träningsmat då.

Och nu ska musklerna få sitt...gymmet, här kommer jag!!!:bpump:

Funderade på att köpa dietfuel me, eller vad det heter. Sånt pulver som ska hjälpa till med fettförbränning, men just nu har jag inte råd, så det blir en senare fråga...

Det var allt, återkommer i kväll, efter träningen...

emmzan
2004-05-25, 11:07
JUUUUBEL angående gymet!

Mindre jubel ang maten - 1400kcal är ruskans lite!

flikkan_helgonet
2004-05-28, 01:55
Idag: styrketräning

chin- dip- maskin 40 kg (chins-15,10,10 dips 3*15)
Sittande rodd 25 kg (3*15)
bröst(peckdeckmaskin)15 kg (3*15)
baksida axlar 12,5 kg (3*10)
mage(crunches) 15 kg (3*15)

haha, nu har jag börjat...

emmzan
2004-05-28, 07:41
Yiiiippie :D:D