handdator

Visa fullständig version : Dubbla gymkort?


PKtarzan
2019-11-25, 19:25
Hur många av er har dubbla gymkort? Dvs gymkort på två olika kedjor! Har just nu tecknat autogiro på Nordic Wellnes då de erbjuder fler gym i staden jag bor i samt mycket bättre öppettider jämfört med de två Friskis och Svettis i stan vi har. Samtidigt gillar jag (kanske) friskis och svettis ena gym något bättre. Mitt friskis-kort löper ut nu i årsskiftet och har väl inga engetliga planer på att teckna ett nytt årskort där (kostar dock bara 3k för ett årskort, så väldigt billigt imo) men det är något i mig som ändå vill ha kvar möjligheten att träna på det ena Friskis i stan hahah. Ni som har dubbla gymmedlemskap hur motiverar ni detta? Är det värt pengarna för er? Jag skulle definitivt har råd att ha dubbla medlemskap men känns samtidigt onödigt att betala för två gymkort.
BONUSFRÅGA!: Vilken anser ni är Sveriges bästa gymkedja? och då syfta jag inte på "connys skivstångsklubb" i er lokala hemort, utan på någon av de större gymkedjorna i Sverige som t ex SATS, Nordic Wellness, Friskis och Svettis etc

Anders The Peak
2019-11-25, 19:32
Har dubbla gymkort och gästtränar ofta på gamla och nya gym Sats etc.

För min del handlar det om motivation och det fungerar inte att få motivation för mig att bara träna i samma maskiner eller miljöer utan behöver se nytt och träffa nya människor och gamla tränings- eller personer som man har träffat på tävlingar eller liknande. Nu kan det blir dyrt för många att ha fler gymkort och de nya aktörerna är ofta dyra och helt omöjliga att förhandla priset med och de sätter krokben på sig själva för att få goodwill och nya kunder.

rooz
2019-11-25, 19:46
3 st gymkort. Utnyttjar bara ett av dom*popcorn*

Diomedea exulans
2019-11-25, 20:04
Jag, av det enkla skäl att jag hänger rätt mycket på två olika orter som ligger 50 mil från varandra.

Diomedea exulans
2019-11-25, 20:21
Svarade innan jag hann läsa bonusfrågan. Får säga Nordic Wellness baserat på hur välutrustat det var på det enda gymmet i den kedjan jag har tränat på.

exevision
2019-11-25, 20:38
Har två gymkort och ett hemmagym med böjbur, bänk och plats för marklyft.
Är ofta på resande fot.

MackeJuve
2019-11-25, 21:29
Tror att dubbla gymkort skulle göra susen för min motivation, kul att variera sig lite. Jag har dock bara ett kort och det är på Friskis i Norrköping. Har testat på ett gäng olika gym och tycker Friskis är den bästa kedjan. Kvalitetsgrejer och mycket för pengen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Bob90
2019-11-25, 22:34
Hade under en typ halvårs period. Ett kort på vanligt gym och ett på en lyftarklubb.

Ahlnold
2019-11-25, 22:52
Har 2 gymkort. 24/7 och lyftar/källargym.

-24/7 suger som gym men ligger nära.
-Lyftargymmet är superbra men ligger 3km bort.

Orkar inte välja bort nått just nu heller. Även om jag knappt är på 24/7 så är det skönt att ha när snö o skit kommer. Har ingen bil.

exevision
2019-11-25, 22:57
Har 2 gymkort. 24/7 och lyftar/källargym.

-24/7 suger som gym men ligger nära.
-Lyftargymmet är superbra men ligger 3km bort.

Orkar inte välja bort nått just nu heller. Även om jag knappt är på 24/7 så är det skönt att ha när snö o skit kommer. Har ingen bil.

Du tränar och tycker 3km med snö är långt?

Brofessorn
2019-11-26, 08:56
Du tränar och tycker 3km med snö är långt?

Dagens ungdom, säger jag bara.

MackeJuve
2019-11-26, 09:09
Du tränar och tycker 3km med snö är långt?

Om jag hade varit i hans situation så hade jag också valt den bekväma vägen på vintern. Jag är faktiskt nästan i hans situation då jag har ett Friskis-gym som ligger en km bort och ett annat som ligger tre km bort. Skulle vilja växla mer dem emellan men är inte beredd att i vardagen kontinuerligt offra en timme i transportgång. De gånger som jag väljer gymmet längre bort så springer jag dit men det är jag inte sugen på varje gång.

I hans fall låter det ju som att 24/7-gymmet ligger alldeles i närheten och då sparar han i sådant fall en timme varje gång han väljer att träna där. Fett värt.

Ahlnold
2019-11-26, 10:05
Du tränar och tycker 3km med snö är långt?

Dagens ungdom, säger jag bara.


Det kan vara ett helvete med en halvmeter snö och isvägar, annars har jag inga problem med att cykla.

Zazu
2019-11-26, 10:15
Två kort. Fitness 24/7 för att det ligger nära jobbet för morgonpass och ett källargym hemma.

Använder i princip bara det på 24/7, men nu när julsemestern närmar sig så blir det andra mer välanvänt. (Mest för att det tar en timme till närmaste 24/7...)

BONUSSVAR!: Nordic Wellness är min favoritkedja över lag, men har ingen som ligger inom vettigt avstånd längre.

d1anny2
2019-11-26, 10:21
Jag kör hemma med kettlebells och enklare grejer. Dock är det lättare att behålla fokus och verkligen köra alla set på gymmet.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Mats J
2019-11-26, 10:56
Har dubbla gymkort och gästtränar ofta på gamla och nya gym Sats etc.

För min del handlar det om motivation och det fungerar inte att få motivation för mig att bara träna i samma maskiner eller miljöer utan behöver se nytt och träffa nya människor och gamla tränings- eller personer som man har träffat på tävlingar eller liknande..

2 gymkort och av denna anledning för mig också

exevision
2019-11-26, 12:09
Det kan vara ett helvete med en halvmeter snö och isvägar, annars har jag inga problem med att cykla.

Du pratar med en norrlänning. 😉

Bärsärk
2019-11-26, 14:45
Nej jag tycker det är dyrt nog med ett