handdator

Visa fullständig version : Vad gör att Kolozzeum har tappat sin ställning och tynar sakteligen bort


Anders The Peak
2019-11-17, 21:45
Intressant fråga för oss som varit med när det var ca 20 000 samtidiga unika användare inloggade på Kolo per dag mellan 2004-2008

Rikard Jansson
2019-11-17, 21:49
Vi forumnördar är riktiga boomers när det kommer till internetanvändande.

Illustrerade mannen
2019-11-17, 22:26
Jag har inte varit med så väldigt länge - sedan 2008 - och inte heller skrivit särskilt mycket. Men nu är det platt och ogint. Det är sällan någon skriver något utan att det dyker upp sarkasm eller ren idioti. Dumhet och rena oförskämdheter är vardagsmat. Nu är ”internetet” så oändligt mycket större så konkurrensen och möjligheten till informationsinhämtning så mycket större. Folk har mindre tålamod - det tar tid att läsa och folk vill ha snabba svar och lösningar. Dock tycker jag det har minskat med de värsta trollen på senare tid. Alltid en tröst. Jag testa tidigare idag att lägga ut ett ”vanligt” inlägg, utan värderingar, för att se om det dök upp en massa dumheter. Det har det inte gjort. Glädjande. Men visst är forumet döende...

blåvitt
2019-11-17, 22:27
Den här typen av diskussionsforum är helt enkelt inte aktuellt längre. Folk vill ha snabba, smäckra flöden med infinite scrolling.

sjövärdig
2019-11-17, 22:52
Stora löpartråden är toppen

Rahf
2019-11-17, 22:57
Den här typen av diskussionsforum är helt enkelt inte aktuellt längre. Folk vill ha snabba, smäckra flöden med infinite scrolling.

Handlar inte bara om det. Den generella diskursen har infekterats sen Facebook, och gör att alla vill vara viktiga. Det skär sig rätt snabbt.

Förr var vi mer oskyldiga.

blåvitt
2019-11-17, 23:15
Stora löpartråden är toppen

Forumets bästa tråd faktiskt. Finns några trådar som tuffar på starkt. Löpartråden och defftråden i ”riktiga” forumet - babbla, bildtråd, dumma frågortråden i allmänt.

blåvitt
2019-11-17, 23:23
Handlar inte bara om det. Den generella diskursen har infekterats sen Facebook, och gör att alla vill vara viktiga. Det skär sig rätt snabbt.

Förr var vi mer oskyldiga.

Jag skaffade Facebook ett år innan jag blev kolomedlem, får beklaga

Rahf
2019-11-17, 23:30
Jag skaffade Facebook ett år innan jag blev kolomedlem, får beklaga

Lugnt. Jag gjorde mig just av med någon Facebook-vän som var supervänster och rätt klumpig i sitt uttryckssätt, så det går säkert jämnt ut.

TheDoctor
2019-11-18, 06:16
Jag tror att då det Engelskspråkiga delen på internet är så pass mycket större, så kan man hitta mer uttömmande information. Jag söker alltid på engelska då det är mycket enklare att finna det man söker. Så länge det inte är uppenbar svensk information jag söker.

svenbanan
2019-11-18, 07:25
Jag tror att då det Engelskspråkiga delen på internet är så pass mycket större, så kan man hitta mer uttömmande information. Jag söker alltid på engelska då det är mycket enklare att finna det man söker. Så länge det inte är uppenbar svensk information jag söker.

Så är det ju.

Men å andra sidan är ju inte det nåt nytt, så jag är inte övertygad om att det är detta som gör att diskussionsforum ofta tynar bort.

exevision
2019-11-18, 07:31
Man måste utveckla.
Se bara sweclockers.com
Där är det aktivitet på forumet. De kunde till och med få representant från AMD att närvara på Sweclockers live!

Kolozzeum utvecklas inget alls... MMSports borde ta sig i kragen.

Nyhetsbrev och e-post när något citerat dig är bara två små saker som jag tror skulle hjälpa.

svenbanan
2019-11-18, 08:10
Man måste utveckla.
Se bara sweclockers.com
Där är det aktivitet på forumet. De kunde till och med få representant från AMD att närvara på Sweclockers live!

Kolozzeum utvecklas inget alls... MMSports borde ta sig i kragen.

Nyhetsbrev och e-post när något citerat dig är bara två små saker som jag tror skulle hjälpa.

Själv skulle jag se till att avaktivera dessa funktioner på en gång om de fanns tillgängliga. :D

Jag håller dock med om att enda sättet att få forum att funka troligen är nåt slags utveckling. Kanske om sajten också var nåt slags plattform för träningsrelaterade artiklar som tyngre.se, styrkelabbet.se eller traningslara.se.

Fast hade inte tyngre ett forum förut? Så det kanske inte funkar ändå...

Termy
2019-11-18, 08:52
Om den går i graven eller MMSport lägger ned forumet får vi väl skapa ett Kolozzeum på Reddit istället och hålla fanan högt.

Kicken
2019-11-18, 09:42
Det är synd att det blivit så, och ännu mer synd att diskussionerna flyttat till tex Facebook som är imo helt olämpligt att föra vettiga diskusioner på!
Att hitta ett gammalt inlägg på facebook är nästan omöjligt!

Traditionella forum är fungerar ju som en stor databas med lättsökt info, men kanske delvis pga det så behövs mindre nya inlägg om man hittar svar på frågor i gammla inlägg?

exevision
2019-11-18, 10:15
Själv skulle jag se till att avaktivera dessa funktioner på en gång om de fanns tillgängliga. :D

Jag håller dock med om att enda sättet att få forum att funka troligen är nåt slags utveckling. Kanske om sajten också var nåt slags plattform för träningsrelaterade artiklar som tyngre.se, styrkelabbet.se eller traningslara.se.

Fast hade inte tyngre ett forum förut? Så det kanske inte funkar ändå...

Ja, man får välja själv. Men att få nyhetsbrev med rubrikerna till senaste studierna som KG lagt upp skulle iaf jag uppskatta. Sen kan en liten knapp på själva sidan, som visar att man blivit citerad eller nämnd uppskattas och kanske även dra upp aktiviteten.

Kolozzeum + Styrkelabbet eller tyngre skulle jag gilla.

Det beror nog på hur man gör det. Tar återigen sweclockers som exempel.

Kan inte Pepz ta en snack med MMSports?

Armed Dingo
2019-11-18, 10:37
Tror ni det har att göra med att det kommit fram att främst gener som styr ens träningsresultat?

Vad är kvar att diskutera? "Hur boostade du ditt genuttryck imorse?"

Löpning är roligare att diskutera då, för där är det mer pannben i stunden.

Bandid0
2019-11-18, 10:48
Har själv funderat på detta, men har inget svar. Har varit aktiv på Kolozzeum sedan 2007 eller 2008. Tiderna förändras helt enkelt.

Brofessorn
2019-11-18, 10:49
Tror ni det har att göra med att det kommit fram att främst gener som styr ens träningsresultat?

Vad är kvar att diskutera? "Hur boostade du ditt genuttryck imorse?"

Löpning är roligare att diskutera då, för där är det mer pannben i stunden.

Intrycket jag får är att inte lika många personer har optinojja. Och då är det inte lika fängslande att grotta ner sig i träningsmaterial. Det är bara att tuffa på och hoppas att man vann något önskvärt i genlotteriet, liksom.

Rahf
2019-11-18, 10:50
Tror ni det har att göra med att det kommit fram att främst gener som styr ens träningsresultat?

Vad är kvar att diskutera? "Hur boostade du ditt genuttryck imorse?"

Löpning är roligare att diskutera då, för där är det mer pannben i stunden.

Intrycket jag får är att inte lika många personer har optinojja. Och då är det inte lika fängslande att grotta ner sig i träningsmaterial. Det är bara att tuffa på och hoppas att man vann något önskvärt i genlotteriet, liksom.

Hur många har egentligen anammat den teorin? Försvinnande få är min gissning.

Brofessorn
2019-11-18, 10:53
Hur många har egentligen anammat den teorin? Försvinnande få är min gissning.

Syftande på gener?

Men om vi säger, att folk har någon egensnickrad version av paretoprincipen i bakhuvudet då?

Läskeblask
2019-11-18, 11:47
Tränibgsdelen är död, allmänt är full med tråkigt skit. Alla bra trådar stängs för att nån i nåt skede säger nåt olämpligt. Det är ju typ 30 personer som sjriver 95% av alla inlägg. Rent konkret så skulle vilja ha en funktion som visar om man blivit citerad. Potentialen finns, svårt att säga varför det är som det är

Nuggets
2019-11-18, 13:44
Ska man vara delaktig i en diskussion måste man tänka. Människor gillar inte när dom måste tänka.

Kev88
2019-11-18, 15:34
Hur många har egentligen anammat den teorin?

Det är väll inte bara en "teori", utan fakta att ens gener avgör hur mycket och snabbt ens muskler kan hypertrofiera?

blåvitt
2019-11-18, 15:38
Det är väll inte bara en "teori", utan fakta att ens gener avgör hur mycket och snabbt ens muskler kan hypertrofiera?

Ja, men väldigt få tränande är i närheten av att göra det som krävs för att nå sitt genetiska max. Att generna sätter gränser för formtoppen innebär inte att träningslära och kost blivit irrelevant

King Grub
2019-11-18, 15:48
Gener sätter också gränser för hur man svarar på träning. Majoriteten utan bra gener varken kan eller vill ställa om hela livet på det sätt som då krävs för att få bra resultat. Alltså begränsar generna även då.

PureWhey
2019-11-18, 15:55
1. Yngre personer verkar inte använda klassiska forum.
2. Facebook och Reddit
3. Sådär forum sett till funktioner, exempelvis se att någon citerat dig.
4. Bra information kring träning finns att hitta hyfsat enkelt på internet nft.
5. Forumet har länge haft rätt bra nivåer på diskussioner/bra modererat. Detta klarar inte folk av.

exevision
2019-11-18, 16:01
TRent konkret så skulle vilja ha en funktion som visar om man blivit citerad.


3. Sådär forum sett till funktioner, exempelvis se att någon citerat dig.

Trevligt, jag är inte ensam om att vilja ha en sådan funktion!

exevision
2019-11-18, 16:07
4. Bra information kring träning finns att hitta hyfsat enkelt på internet nft.
5. Forumet har länge haft rätt bra nivåer på diskussioner/bra modererat. Detta klarar inte folk av.

Det gäller definitivt även teknik. Men ändå går Sweclockers forum bra! (ja, jag tar ofta de som exempel) Den stora skillnaden är att Sweclockers är aktiva och utvecklar forumet/sidan.

Även de håller forumet mycket bra modererat.

King Grub
2019-11-18, 16:09
Det är svårt att utveckla något utan möjlighet att göra några förändringar.

Bärsärk
2019-11-18, 16:11
Jag tror fler skulle gilla forum formatet om de bara testade, men att registrera sig och hålla på kan nog anses för många vara bökigt. Sen gör man ju inte direkt reklam för det heller, medans instagram/facebook/twitter är saker som alla vet om finns och säljer sig självt.

Intrycket jag får är att inte lika många personer har optinojja. Och då är det inte lika fängslande att grotta ner sig i träningsmaterial. Det är bara att tuffa på och hoppas att man vann något önskvärt i genlotteriet, liksom.

Det här ligger det mycket i för min del, jag tappade min optinojja för flera år sedan, jag önskar att jag kunde få tillbaka den på något sätt men jag tror att det hör ihop med att ju äldre man blir desto mindre lättlurad blir man, man förstår att det inte finns några magiska genvägar i livet längre. Livet kommer ikapp en på något sätt, vardagen kommer ifatt. Det blir nog inte mycket roligare än såhär.

King Grub
2019-11-18, 16:13
Googlar man något om träning eller kost på svenska så dyker Kolozzeum dock ofta upp som ett av de första resultaten.

Brofessorn
2019-11-18, 16:18
Om man hittar Kolozzeum via Google kommer man oftast till en stendöd arkivversion av en diskussion för årtionde sedan. Tyvärr minskar nog det konverteringsfrekvensen, inte direkt som att det eldar upp besökare till att signa upp och yttra sig i frågan.

exevision
2019-11-18, 17:07
Det är svårt att utveckla något utan möjlighet att göra några förändringar.

Är medveten om att ni moderatorer inte har möjlighet till det. Vilket jag tycker är väldigt synd.

För att få MMSports att hjälpa till eller iaf ge er möjlighet till riktiga adminrättigheter är väll om vi medlemmar påpekar behovet genom att skriva mängder med mail och/eller inlägg på deras FB? Vi är ju ändå en rätt bra målgrupp för deras produkter.

Alternativt att styrkelabbet eller liknande gav MMSports ett erbjudande att ta över Kolozzeum.

svartakronan
2019-11-18, 17:32
Alternativt att styrkelabbet eller liknande gav MMSports ett erbjudande att ta över Kolozzeum.

Tror det skulle hjälpt forumets överlevnad markant ifall styrkelabbet tog över, styrkelabbet har ju många trogna följare.




Skickat från min iPhone med Tapatalk

exevision
2019-11-18, 17:55
Tror det skulle hjälpt forumets överlevnad markant ifall styrkelabbet tog över, styrkelabbet har ju många trogna följare.


Vi kan ju alltid fråga dessa herrar :)

Daniel Richter, VD på Styrkelabbet: http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=72087

Pepz, som jag förstått det har med MMSports att göra: http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=12136

Bärsärk
2019-11-18, 19:06
Googlar man något om träning eller kost på svenska så dyker Kolozzeum dock ofta upp som ett av de första resultaten.

Jo fast om du ska delta i konversationen så måste du registrera dig och där tror jag det dör för de flesta.

nisse1976
2019-11-18, 20:19
Unga människor väljer väl inte denna diskussionsforumen längre kanske?
Det har ju funnits en hel del galet bra och roliga debatörer här som har tröttnat. När de reggade sig för 10-15 år sen var väl forum det naturliga valet, det är det inte längre så det kommer inte in nya intressanta människor i takt med att folk tröttnar

MasterChief
2019-11-18, 20:34
Tycker fortfarande forum är det överlägset roligaste och bästa sättet för att hålla sig uppdaterad inom sina favoritämnen. I några av mina intressen är forumen stora och aktiva, tex Cloudy Nights. Även Kolozzeum har ju ändå en del besökare, främst då "gäster". Hade man satsat på forumet och aktiverat adminrättigheter till modsen, uppdaterat plattformen, haft kampanjer för forummedlemmar och överlag aktiva ägare så tror jag man kunnat få det att blomstra återigen. Ett problem är generationsskiftet och att många bidragande medlemmar försvunnit. Men det finns ju såklart många nya talanger och det måste ju gå att locka hit dem. Facebook och Insta suger ju för interaktiva diskussioner.

Hade jag varit ägare av företag som säljer kosttillskott hade jag tänkt lite framåt...tramset på fejjan och insta kommer stagnera och det gäller att utveckla en ny plattform för att interagera med sina kunder. Forum kommer att komma tillbaka när folk tröttnar på innehållslöst skräp och återigen vill och orkar engagera sig i sakfrågor och kunskap. Jag vägrar tro att de sista årens flykt från vetgirighet är här för att stanna.

Nikenik
2019-11-18, 22:13
Tycker inte det är värt att skriva här längre, eftersom ni frågade. Känns som det är mycket troll eller folk med totalt annan livssyn än sig själv det inte är värt att bråka.

Frustrator
2019-11-18, 22:56
Orsaken är självklar?
Alla som hängt här länge har fått så stora biccar att de inte når tangentbordet längre?
Kvar finns bara vi taniga i löptråden..


Nä, men är det inte så att det mest vart unga som hängde här, sen blev alla gamla och skaffade ungar och tiden räcker inte för att hänga här+träna. Och unga har fullt upp med annat än att vara här med oss övervintrare..

Diomedea exulans
2019-11-19, 07:40
Fråga inte oss. Vi är ju fortfarande aktiva!

svartakronan
2019-11-19, 07:42
Fråga inte oss. Vi är ju fortfarande aktiva!



+1


Skickat från min iPhone med Tapatalk

svenbanan
2019-11-19, 07:44
Orsaken är självklar?
Alla som hängt här länge har fått så stora biccar att de inte når tangentbordet längre?
Kvar finns bara vi taniga i löptråden..


Nä, men är det inte så att det mest vart unga som hängde här, sen blev alla gamla och skaffade ungar och tiden räcker inte för att hänga här+träna. Och unga har fullt upp med annat än att vara här med oss övervintrare..

Ligger nåt i det.

WhiteJellyBerry
2019-11-19, 13:11
För mycket anonymitet kombinationen med den psykiska ohälsan som härjar i samhället. Fler som söker sig till internetforum för att hävda sig, trollar/näthatar sönder forum som Kolozzeum, de seriösa tackar för sig, söker sig till facebook etc för att slippa trollen i större mån.

Grahn
2019-11-19, 14:02
Har inte de flesta traditionella forumen tappat till förmån för tex reddit etc?

svenbanan
2019-11-19, 14:13
För mycket anonymitet kombinationen med den psykiska ohälsan som härjar i samhället. Fler som söker sig till internetforum för att hävda sig, trollar/näthatar sönder forum som Kolozzeum, de seriösa tackar för sig, söker sig till facebook etc för att slippa trollen i större mån.

Jag tror inte det är fler troll nu än för tio år sedan. Det är snarare att andelen troll är större eftersom icktrollen i stor utsträckning slutat hänga på forum.

Jag tycker inte det tyder på att trollen i sig är anledningen till detta.

King Grub
2019-11-19, 14:16
Det var många många fler troll 2006 än nu. På den gamla goda tiden flyttade vi massor av rena trolltrådar till ett separat moderatorforum med borttagna trådar varje vecka. Det händer nästan aldrig nu.

svenbanan
2019-11-19, 14:45
Det var många många fler troll 2006 än nu. På den gamla goda tiden flyttade vi massor av rena trolltrådar till ett separat moderatorforum med borttagna trådar varje vecka. Det händer nästan aldrig nu.

Inget ont som inte för nåt gott med sig mao. ;)

trädgårdsmöbel
2019-11-19, 15:32
Träningsintresserade brudar gillar att diskutera träning eller visa sin träning på sociala medier. Dit brudarna går följer snubbarna efter.

Om man vara lyckades locka ett fåtal brudar att föra journaler här, och posta sina bilder här hade det blivit poppis igen.

Bärsärk
2019-11-19, 15:44
Träningsintresserade brudar gillar att diskutera träning eller visa sin träning på sociala medier. Dit brudarna går följer snubbarna efter.

Om man vara lyckades locka ett fåtal brudar att föra journaler här, och posta sina bilder här hade det blivit poppis igen.

Vi hade ju tjejer här förr men det slutade ju sisådär.

agazza
2019-11-19, 15:49
Vi kan tillåta mer påhopp i dagsformstråden igen, till viss grad.

Vi kan tillåta mer explicit innehåll på medlemmarna igen, till viss grad.

Vi kan motarbeta PK:heten som eskalerat så fasligt

Vi kan erbjuda Jwzrd kompensation för att skriva ett visst antal tillägg per dag.

Likaså Kwon.

Sen vetefan.

Naket och roligt drar ju alltid folk

Bandid0
2019-11-19, 16:11
Att ingen nämnt rumptrådens försvinnande är helt obegripligt. Men även där ligger väl forumet i lä mot instagram.

Bifftek
2019-11-19, 16:26
För mycket elitism på forumet är en av anledningarna.

Bandid0
2019-11-19, 16:50
För mycket elitism på forumet är en av anledningarna.

Tror det kan ligga något i detta. Det känns som att det krävs elitnivå på prestation eller fysik för att någon ska vara intresserad. Det stöter nog bort många. Finns andra forum där det är lättare att imponera på eller intressera andra medlemmar.

Bifftek
2019-11-19, 17:26
Tror det kan ligga något i detta. Det känns som att det krävs elitnivå på prestation eller fysik för att någon ska vara intresserad. Det stöter nog bort många. Finns andra forum där det är lättare att imponera på eller intressera andra medlemmar.

Det bland annat men också att vissa självutnämnda eliter eller expert tror sig veta bästa om allt. Oftast brukar dessa individer kapa simpla trådar som "hur många set är optimalt?" och göra tråden väldigt komplex och hamna på 20 sidor.

Tänk er en nybörjare som skapar en tråd om hur man får större armar och sen se minst tre olika expert debattera i flera sidor om vad som gäller. Alltid lika underhållande för oss stammisar medans nya personer kanske upplever allt för krångligt.

PureWhey
2019-11-19, 18:48
Det bland annat men också att vissa självutnämnda eliter eller expert tror sig veta bästa om allt. Oftast brukar dessa individer kapa simpla trådar som "hur många set är optimalt?" och göra tråden väldigt komplex och hamna på 20 sidor.

Tänk er en nybörjare som skapar en tråd om hur man får större armar och sen se minst tre olika expert debattera i flera sidor om vad som gäller. Alltid lika underhållande för oss stammisar medans nya personer kanske upplever allt för krångligt.

Ja, tror man att hur många set som är optimalt är något simpelt kan jag förstå att man tycker det är elitism när det leder till en lång diskussion.

Nybörjare brukar/brukade snarare få enkla bra rekommendationer som att köra 5x5 och träna lite armar om det är superviktigt.

exevision
2019-11-19, 20:18
Det bland annat men också att vissa självutnämnda eliter eller expert tror sig veta bästa om allt. Oftast brukar dessa individer kapa simpla trådar som "hur många set är optimalt?" och göra tråden väldigt komplex och hamna på 20 sidor.

Tänk er en nybörjare som skapar en tråd om hur man får större armar och sen se minst tre olika expert debattera i flera sidor om vad som gäller. Alltid lika underhållande för oss stammisar medans nya personer kanske upplever allt för krångligt.

Är du en "stammis" med 36 inlägg?

Anser mig själv vara rätt ny med 5809 inlägg sedan 2011.

Bifftek
2019-11-19, 20:20
Är du en "stammis" med 36 inlägg?

Japp. Hängt på kolo dagligen i 14 år. Skriver sällan dock.

stemag
2019-11-20, 08:42
sen Pez och Arne slutat tjafsa om man kan/ska köra hiss framför eller bakom huvudet har det blivit lite tråkigt ;)

WhiteJellyBerry
2019-11-20, 08:53
Det var många många fler troll 2006 än nu. På den gamla goda tiden flyttade vi massor av rena trolltrådar till ett separat moderatorforum med borttagna trådar varje vecka. Det händer nästan aldrig nu.

Kanske mer näthat då än själva trollningen. En gång hatad kan göra att man aldrig mer kommer tillbaka. Svårare att skåda som moderator. Lättare med som du nämner uppenbara trolltrådar. Upplevd hat är mer subjektivt.

King Grub
2019-11-20, 08:57
sen Pez och Arne slutat tjafsa om man kan/ska köra hiss framför eller bakom huvudet har det blivit lite tråkigt ;)

Det gör de fortfarande, bara på andra plattformar.

Ladugårdsdörr
2019-11-20, 09:03
Upplevd hat är mer subjektivt.

Ja, och numera är det en helt annan snöflingegeneration som använder internet. Sedan har såklart ett helt annat internetanvändande. Fram till smarta telefoner och sociala medier var internet något man sysslade med ett par timmar på kvällen. Full med energi satte man sig ner och förde livliga diskussioner. Väldigt stor skillnad mot idag då internet ständigt konsumeras - gärna sittandes i kollektivtrafiken med gamnacke, halvöppen mun och skavsår på svepfingret.

Rikard Jansson
2019-11-20, 09:41
Ja, och numera är det en helt annan snöflingegeneration som använder internet. Sedan har såklart ett helt annat internetanvändande. Fram till smarta telefoner och sociala medier var internet något man sysslade med ett par timmar på kvällen. Full med energi satte man sig ner och förde livliga diskussioner. Väldigt stor skillnad mot idag då internet ständigt konsumeras - gärna sittandes i kollektivtrafiken med gamnacke, halvöppen mun och skavsår på svepfingret.

ok boomer :)

agazza
2019-11-20, 10:24
Det gör de fortfarande, bara på andra plattformar.

vart

King Grub
2019-11-20, 10:35
Facebook.

exevision
2019-11-20, 10:37
Det gör de fortfarande, bara på andra plattformar.

Då får vi locka över dem hit igen!

Även hurril är saknad!

exevision
2019-11-20, 10:38
ok boomer :)

Kan inte du skriva lite fler guider om vad som helst i träningsväg?
De har alltid blivit populära trådar! 🙂

Rikard Jansson
2019-11-20, 10:42
Kan inte du skriva lite fler guider om vad som helst i träningsväg?
De har alltid blivit populära trådar! 🙂

Håller på att skriva en bok :D

King Grub
2019-11-20, 10:44
Då får vi locka över dem hit igen!

Även hurril är saknad!

Han pratar också träning på Facebook. Han är till och med moderator i vår Facebookgrupp, Styrkelabbets Kompisklubb.

exevision
2019-11-20, 19:18
Han pratar också träning på Facebook. Han är till och med moderator i vår Facebookgrupp, Styrkelabbets Kompisklubb.

Då får du dra hit honom igen!

Anders The Peak
2019-11-20, 19:31
Då får du dra hit honom igen!

Nuförtiden lallar han omkring på STK som lekledare :)

Om det är något som taggar honom så är det här (Lekledare)

exevision
2019-11-20, 21:14
Håller på att skriva en bok :D

Publicera varje kapitel som separat tråd! :D

Eller ge medlemmar på Kolozzeum rabatt på boken.

WhiteJellyBerry
2019-11-21, 08:08
Som jag förstår hade Kolozzeum en del karaktärer för i tiden. Folk visste vilka det var IRL. Inte lika gömda och anonyma som nu. Sen en annan aspekt är att Facebook och Instagram är mer användarvänliga.

sladdbarn
2019-11-21, 11:46
Som jag förstår hade Kolozzeum en del karaktärer för i tiden. Folk visste vilka det var IRL. Inte lika gömda och anonyma som nu. Sen en annan aspekt är att Facebook och Instagram är mer användarvänliga.

Både ja och nej, tycker dom är sämre på allt förutom att det går att tagga personer.

exevision
2019-11-21, 11:52
Både ja och nej, tycker dom är sämre på allt förutom att det går att tagga personer.

Ytterligare en funktion som ett forum som Kolozzeum skulle kunna ha. Om bara någon uppgraderar forumet.

Sweclockers har den funktionen.

Gpajpen
2019-11-21, 21:36
Gener sätter också gränser för hur man svarar på träning. Majoriteten utan bra gener varken kan eller vill ställa om hela livet på det sätt som då krävs för att få bra resultat. Alltså begränsar generna även då.

Hur menar du ställa om.

Bifftek
2019-11-22, 08:47
Ifall King Grub skaffar en YouTube kanal och debatterar med tex Vegan Gains, Blaha, Layne e.t.c och refererar till kolozzeum i sina videos så hade forumets popularitet nog ökat massivt.

Jag hade kunnat tänka mig att betal pengar för att Gruben ska debattera på Youtube med andra inom fitnessbranschen.

Brofessorn
2019-11-22, 11:04
Ifall King Grub skaffar en YouTube kanal och debatterar med tex Vegan Gains, Blaha, Layne e.t.c och refererar till kolozzeum i sina videos så hade forumets popularitet nog ökat massivt.

Jag hade kunnat tänka mig att betal pengar för att Gruben ska debattera på Youtube med andra inom fitnessbranschen.

Grub är för fin för så fula killar. Sluta upp och kasta pärlor åt svin.

Bifftek
2019-11-22, 11:15
Grub är för fin för så fula killar. Sluta upp och kasta pärlor åt svin.

Håller med men de har ganska många följare/tittare och vill man locka deras tittar så måste man debattera med dem. Dessutom så hade det ju varit väldigt underhållande, och det är främst underhållning som folk är ute efter.

MackeJuve
2019-11-22, 11:36
Jag är förvisso fortfarande ganska aktiv på Kolo men det är nog mer p.g.a. gammal vana än för att det är skitkul. Den största anledningen till att forumet har tappat i värde är nog för egen del uttjatning. Det är samma gamla frågor med samma gamla svar som dyker upp och i journaldelen är det samma gamla användare som noterar samma gamla pass. När man var lite färskare kunde man gå in lite nyfiket i någon journal och ba "hmm, vad sysslar han med?", det är något som nästan har försvunnit helt i.o.m. att man har järnkoll på alla. Jag undrade också betydligt mer saker förr i tiden, det gör jag inte längre. Är knappast fullärd men sett till min intressenivå så är jag det. Styrkeintresset har dessutom dalat markant.

I allmändelen så håller jag mig sedan några år tillbaka från att diskutera saker då det känns helt menlöst. Någon gång bryter jag detta men jag brukar hålla mig från att göra diskussionerna för långdragna. Det är inte för att jag inte är sugen på att skjuta in min åsikt utan för att det allt som oftast är som att föra en diskussion med en vägg. Ibland är det för att jag uppfattar folk som dumma och ibland för att det är så oerhört tydligt att personen som jag skulle kunna ge mig in i en diskussion med har en så järnfast åsikt att ingenting jag skriver har någon som helst påverkan. Det känns helt enkelt inte givande. Är inte så mycket för att stånga mig blodig för att få min åsikt hörd.

Vad skulle kunna piffa upp forumet för egen del då? Jag tycker att det är kul med folk som gör ovanliga saker så någon som ägnar sig åt lite udda träningsprojekt hade uppskattats, typ som när Skuggan började att ägna sig åt bergsbestigning. Fler löpare med höga ambitioner i journaldelen hade också uppskattats. Utöver det så vet jag inte. Har en jävligt smal intressebas och just nu är det bara löpning och äventyrsgrejer som jag finner intressant.

Lennix
2019-11-22, 13:26
Jag tycker det saknas folk som är riktigt duktiga på det dom gör. Styrkelyftare, bodybuilders, strongman, crossfit, löpning eller egentligen vilken sport som helst.

Anders The Peak
2019-11-22, 14:10
Jag tycker det saknas folk som är riktigt duktiga på det dom gör. Styrkelyftare, bodybuilders, strongman, crossfit, löpning eller egentligen vilken sport som helst.

Jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.

Lennix
2019-11-22, 14:24
Jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.

Jag tänkte mer på journaler och liknande. Men jag håller med dig!

Rikard Jansson
2019-11-22, 14:26
jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.

+500

Aristocrat
2019-11-23, 09:02
Kan bara utgå från mig själv som relativt ny medlem. Anledningen att jag skapa ett konto här var med grundidén om att alla delar samma passion för träning. Här kan man diskutera allt möjligt om nya råd o rön och upplägg för att sambon inte ska behöva känna att allt man gör är prata om träning.

Jag tycker tyvärr inte forumet lever upp till dessa förväntningar.

Man and Machine
2019-11-23, 09:43
För egen del tycker jag det är alldeles för många besserwissers här. Knappast inspirerande att som ny medlem ställa en fråga och bara få massa dryga svar. Sen kan man fråga sig om kolozzeum fortfarande är ett träningsforum? 90% av inläggen avhandlar sådant som inte har med träning att göra och 99% av medlemmarna verkar inte träna alls.

Sen är det säkert som många redan skrivit, formatet attraherar inte unga människor. För mycket text och för lite snabba likes som går till ett anonymt konto (i de flesta fall). Många verkar ju vilja ha ryggdunket kopplat till sin riktiga identitet på FB eller Instagram.

Hanse
2019-11-23, 09:50
Håller med men de har ganska många följare/tittare och vill man locka deras tittar så måste man debattera med dem. Dessutom så hade det ju varit väldigt underhållande, och det är främst underhållning som folk är ute efter.

Dom har knappast speciellt många svenska tittare skulle jag tro.

Diomedea exulans
2019-11-23, 10:01
Jag tror att det bästa sättet att göra forumet populärare vore om det kom lite tokiga, roliga människor. Folk här är trevliga, men inte så roliga. Det är inte ofta jag fnyser luft genom näsan när jag läser här. Obs: Menar inte att jag är bättre själv.

Bärsärk
2019-11-23, 11:44
Jag tror att det bästa sättet att göra forumet populärare vore om det kom lite tokiga, roliga människor. Folk här är trevliga, men inte så roliga. Det är inte ofta jag fnyser luft genom näsan när jag läser här. Obs: Menar inte att jag är bättre själv.

Enig, det är ganska stelt här inne men det tror jag har att göra med att folk är rädda om sitt anseende och inte vill göra bort sig.

PureWhey
2019-11-23, 11:51
Jag kan dra lite fler Bellman-historier.

Diomedea exulans
2019-11-23, 11:58
Jag kan dra lite fler Bellman-historier.

Det var precis det jag lite fint försökte få fram att jag var ute efter!

Andrew_1982
2019-11-26, 18:33
Facebook har tagit över. :D Människor lever hellre i en bubbla. Här riskerar man att stöta på nya saker och bli ifrågasatt om man skulle yttra sig.
Därför älskar jag kollo!

Läskeblask
2019-11-27, 08:34
Enig, det är ganska stelt här inne men det tror jag har att göra med att folk är rädda om sitt anseende och inte vill göra bort sig.

Är det verkligen så? Enda jag tänker på är att man blir own3d av king grub i nån träningstråd. Kolla på fb, folk tycks inte bry sig så mycket fastän deras namn syns tydligt.. Detta är ett träningsforum men träningsdelen är rätt död. Relationer och politik, det som intresserar större mängder får ej disskuteras . Kolla hur lång tråden om den blyga killen blev, där det talades om b.la relationer. Det är sådant som intresserar folk. Trådar om gräsklippare intresserar ytterst få om den nu inte sķenar iväg och blir kul. Skulle jag inte varit medlem i över 10 år skulle jag inte tillbringa tid här även om klassen är hög trots allt

Brofessorn
2019-11-27, 09:25
Är det verkligen så? Enda jag tänker på är att man blir own3d av king grub i nån träningstråd. Kolla på fb, folk tycks inte bry sig så mycket fastän deras namn syns tydligt.. Detta är ett träningsforum men träningsdelen är rätt död. Relationer och politik, det som intresserar större mängder får ej disskuteras . Kolla hur lång tråden om den blyga killen blev, där det talades om b.la relationer. Det är sådant som intresserar folk. Trådar om gräsklippare intresserar ytterst få om den nu inte sķenar iväg och blir kul. Skulle jag inte varit medlem i över 10 år skulle jag inte tillbringa tid här även om klassen är hög trots allt

Om du menar inceltråden så är den inte låst eller borttagen utan dog ut

Läskeblask
2019-11-27, 10:18
Om du menar inceltråden så är den inte låst eller borttagen utan dog ut

Jag vet men blev ju typ 10 sidor lång?

trädgårdsmöbel
2019-12-01, 20:16
Enig, det är ganska stelt här inne men det tror jag har att göra med att folk är rädda om sitt anseende och inte vill göra bort sig.

Många ligger ett halvargt inlägg från ban och två arga inlägg från total psykiatrisk meltdown:) Där har du nog orsaken till stelheten på senare tid.

Rikard Jansson
2019-12-01, 20:41
Många ligger ett halvargt inlägg från ban och två arga inlägg från total psykiatrisk meltdown:) Där har du nog orsaken till stelheten på senare tid.

Har haft 4 poäng i typ 6 år nu och redan haft minst ett rejält sammanbrott :D

svenbanan
2019-12-01, 21:24
Har haft 4 poäng i typ 6 år nu och redan haft minst ett rejält sammanbrott :D

2p 2013
1p 2015
1p 2017

Jag har typ några veckor på mig att hålla liv i min trend om att samla poäng varannat år. Jag såg att Klein var härinne och skrev nåt för nån vecka sedan. Dock inget som berättigade en meltdown från mig. Men kanske kan jag mucka gräl med Aryt. Det är väl mest dessa två jag brukat hamna i bråk med.

Men å andra sidan kanske det beror på att man inte ser så mycket av Jorgen. Det är bara han som gett mig poäng. Kanske är han jag ska mucka med. *jorgen*

Rikard Jansson
2019-12-01, 21:31
2p 2013
1p 2015
1p 2017

Jag har typ några veckor på mig att hålla liv i min trend om att samla poäng varannat år. Jag såg att Klein var härinne och skrev nåt för nån vecka sedan. Dock inget som berättigade en meltdown från mig. Men kanske kan jag mucka gräl med Aryt. Det är väl mest dessa två jag brukat hamna i bråk med.

Men å andra sidan kanske det beror på att man inte ser så mycket av Jorgen. Det är bara han som gett mig poäng. Kanske är han jag ska mucka med. *jorgen*

En tvåa av Jorgen, en etta av Tolkia och en etta av KG. Jag är tydligen störande på ett varierat sätt :D

Brofessorn
2019-12-01, 21:34
Tycker antalet varningar man har borde bli publikt, så det blir något man kan skryta om och som ger en street cred. Hade nog satt fart på diskussionerna

blåvitt
2019-12-01, 21:50
Tycker antalet varningar man har borde bli publikt, så det blir något man kan skryta om och som ger en street cred. Hade nog satt fart på diskussionerna

Verkligen. Varje gång jag skriver något syrligt riskerar jag en ban (4p jag med). Vill att folk ska veta vilket farligt liv jag lever när jag langar dissar

Brofessorn
2019-12-01, 21:56
Verkligen. Varje gång jag skriver något syrligt riskerar jag en ban (4p jag med). Vill att folk ska veta vilket farligt liv jag lever när jag langar dissar

Vad skriver ni för att få så många varningar? Driver ni hatkampanjer mot moderatorerna?

Diomedea exulans
2019-12-01, 22:10
Jag har 5 eller 6 varningar, blev bannad men kom tillbaka pga att jag var så populär, lite som Sherlock Holmes kom tillbaka efter sin död.

trädgårdsmöbel
2019-12-01, 22:18
Vad skriver ni för att få så många varningar? Driver ni hatkampanjer mot moderatorerna?

Jag ligger på 4poäng jag med. För min del är det rasistiska inlägg och trams tror jag. Kanske något prodoping med, eller så var det en tidigare ban.

Att "balansera på gränsen" har jag även blivit anklagad för, trots att jag nästan aldrig använder personangrepp, alltid är artig och trevlig.

blåvitt
2019-12-01, 23:05
Vad skriver ni för att få så många varningar? Driver ni hatkampanjer mot moderatorerna?

Ett av inläggen jag fick 2p för togs aldrig bort, så håll till godo: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7700242&postcount=25

Brofessorn
2019-12-01, 23:10
Ett av inläggen jag fick 2p för togs aldrig bort, så håll till godo: http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7700242&postcount=25

Anser du att det var en rättvis bedömning av domaren?

Edit: Kul att läsa den tråden, vad folk blir aggressiva...

svenbanan
2019-12-01, 23:18
En av de roligaste trådarna på kolo. :D

trädgårdsmöbel
2019-12-02, 00:03
Jag hade helt missat Snö-tråden. Stort tack Blåvitt! Vilken underbar tråd, i vanliga fall gaggar vi/ni på i flera sidor med små, små irritationer innan vi beskyller varandra för att vara sexuellt avvikande eller inavlade. Men här är det bara pang på direkt! Det hinner inte eskalera, inte ens börja innan :) Underbart, helt underbart. *cupid**cupid*

blåvitt
2019-12-02, 06:47
Anser du att det var en rättvis bedömning av domaren?

Edit: Kul att läsa den tråden, vad folk blir aggressiva...

Ja och nej. Det var ju ett tydligt regelbrott men omständigheterna tycker jag kan anses vara förmildrande. 1p vore mer rimligt

PureWhey
2019-12-02, 09:40
Var ser ni era varningar? Har 4/5 vill jag minnas men vet inte var jag sett det.

blåvitt
2019-12-02, 09:56
Var ser ni era varningar? Har 4/5 vill jag minnas men vet inte var jag sett det.

Första sidan i kontrollpanelen. Finns en liten pil du kan klicka på för att visa :)

PureWhey
2019-12-02, 10:14
Första sidan i kontrollpanelen. Finns en liten pil du kan klicka på för att visa :)

Där var det ja! Ser dock inte p.g.a. vad, kanske har skickats i PM som jag tvingats rensa p.g.a. utrymme.

4/5, får hålla mig i skinnet.

trädgårdsmöbel
2019-12-02, 10:43
Ja ni ser. Varenda jäkel sitter på 4/5. Inte så konstigt att det inte blir så kul då.

Grahn
2019-12-02, 10:58
Ja ni ser. Varenda jäkel sitter på 4/5. Inte så konstigt att det inte blir så kul då.

Är inte övertygad om att alla sitter på så mycket varningar.......har ingen vad jag vet men jag är väl för tråkig iofs. :d

Lafayette
2019-12-02, 11:17
Är inte övertygad om att alla sitter på så mycket varningar.......har ingen vad jag vet men jag är väl för tråkig iofs. :d

Jag har inte heller några. Ska vi leka rövare?

Grahn
2019-12-02, 11:44
Jag har inte heller några. Ska vi leka rövare?

Tydligen hög tid! :d

Brofessorn
2019-12-02, 11:46
Jag har inte heller några. Ska vi leka rövare?

Inte jag heller. Så blir det när man är civiliserad och inte trollar runt hela tiden.

Men nu... nu har Kolozzeum nya kungar...

MackeJuve
2019-12-02, 13:47
Är inte övertygad om att alla sitter på så mycket varningar.......har ingen vad jag vet men jag är väl för tråkig iofs. :d

Det går att ha 4/5 varningspoäng trots att man är tråkig ;) Jag reggade mig 2008 när jag var 17 bast. 2009 fick jag en varning efter att för mig veterligen första och enda gången ha kallat någon för idiot och sedan fick jag en varning 2013 efter att ha outat en redan semi-outad användarens namn. Det är ju egentligen en ganska skral skörd på tolv års medlemskap.

PureWhey
2019-12-02, 13:53
Kan ju även vara en mod som har en dålig dag, då står man där med en varning eller två som aldrig försvinner.

Var bättre förr i tiden när varningarna försvann efter en viss tid :) T.ex. fick jag min senaste varning 2013, kommer ju ligga kvar längre än vad något syns i ens polisutdrag eller vad det nu heter.

Läskeblask
2019-12-02, 13:56
0 varningar på 13 år. Bad dock stänga mitt gamla konto då min dåvarande brud hittade mina poster så det blev livat i huset lol. Finns ju inga människor som retar upp en här mera

Brofessorn
2019-12-02, 13:58
0 varningar på 13 år. Bad dock stänga mitt gamla konto då min dåvarande brud hittade mina poster så det blev livat i huset lol. Finns ju inga människor som retar upp en här mera

Hur hittade hon dem? Snokade på din dator? Surfade hon efter formbilder och kände igen dig? Gnällde du om henne i dina inlägg? :laugh:

Läskeblask
2019-12-02, 14:41
Hur hittade hon dem? Snokade på din dator? Surfade hon efter formbilder och kände igen dig? Gnällde du om henne i dina inlägg? :laugh:

Hon använde min laptop. Jag har svaga minnesbilder om vad jag ordagrant hade skrivit men mest i relationstråden, bl.a. sexgrejjer och sådant man hellre skulle såga av sitt lillfinger med en rostig såg än låta sin flickvän läsa. Fyfan vilken dag, kom hem från jobbet, gick in i lägenheten och i dörröppning sprang hon ner till bilen med datorn i sitt grepp. Sedan satte hon med låsta dörrar i bilen och läste allt. Kan inte beskriva ångesten:(

Lafayette
2019-12-02, 14:47
Oj. Här får du en kram.*hug*

Alltid rensa historik. Alltid stänga ner sidor. Alltid logga ut...

Brofessorn
2019-12-02, 14:49
Hon använde min laptop. Jag har svaga minnesbilder om vad jag ordagrant hade skrivit men mest i relationstråden, bl.a. sexgrejjer och sådant man hellre skulle såga av sitt lillfinger med en rostig såg än låta sin flickvän läsa. Fyfan vilken dag, kom hem från jobbet, gick in i lägenheten och i dörröppning sprang hon ner till bilen med datorn i sitt grepp. Sedan satte hon med låsta dörrar i bilen och läste allt. Kan inte beskriva ångesten:(Okej, inte så roligt. Förstår att det måste vart jobbigt...

Läskeblask
2019-12-02, 14:55
Roligt såhär i efterhand haha..Tur så använder dator längre, skulle endå glömma radera historiken och så skulle man få förklara sig varför man kollat på granny xxx eller bbw girls lol

PureWhey
2019-12-02, 15:05
Regel #1 i livet, låt ingen använda din personliga dator.

Läskeblask
2019-12-02, 15:09
Regel #1 i livet, låt ingen använda din personliga dator.

Håller med men blir ju lite misstänksamt om man nekar nån att använda den..då vill personen iaf veta vad som förssigår.

Lafayette
2019-12-02, 15:23
Regel #1 i livet, låt ingen använda din personliga dator.

Fasen vad svettigt det är när man tror man är safe och så förra veckan kom mamma med sambo och var tvungna att låna den. Kunde rensa som tur var medan de stod och babblade.

Läskeblask
2019-12-02, 15:27
Hehe tänk när de ska googla gurksallad och trycker på "G" och google föreslår gay anal, gay cum, gay chat hahaha

Lafayette
2019-12-02, 15:28
Vad antyder du?

Läskeblask
2019-12-02, 15:31
Vad antyder du?

Det vara bara ett exempel, antyder inget.

Brofessorn
2019-12-02, 15:31
Fasen vad svettigt det är när man tror man är safe och så förra veckan kom mamma med sambo och var tvungna att låna den. Kunde rensa som tur var medan de stod och babblade.Bro, kör inkognito även om du bor ensam. Vem vill sitta med post nut clarity och se sin perverterade historik?

Lafayette
2019-12-02, 15:35
Det vara bara ett exempel, antyder inget.

Skojade bara lite.

Bro, kör inkognito även om du bor ensam. Vem vill sitta med post nut clarity och se sin perverterade historik?

Will do, tack för tips. Kommer från en städad familj och det skulle te sig riktigt illa om de såg att jag sökt på Liv Tylers underklädeskollektion.

Grahn
2019-12-02, 15:36
Det går att ha 4/5 varningspoäng trots att man är tråkig ;) Jag reggade mig 2008 när jag var 17 bast. 2009 fick jag en varning efter att för mig veterligen första och enda gången ha kallat någon för idiot och sedan fick jag en varning 2013 efter att ha outat en redan semi-outad användarens namn. Det är ju egentligen en ganska skral skörd på tolv års medlemskap.

Utslaget över tid blir det ju inte så mycket :)

Kan ju även vara en mod som har en dålig dag, då står man där med en varning eller två som aldrig försvinner.

Var bättre förr i tiden när varningarna försvann efter en viss tid :) T.ex. fick jag min senaste varning 2013, kommer ju ligga kvar längre än vad något syns i ens polisutdrag eller vad det nu heter.

Både moddar och en själv kan ha dåliga dagar, antar att moddar utvärderar varningars ålder innan de verkställer en ban? Ingen koll själv numera. Lite surt annars om man skött sig i 10 år.....

Hon använde min laptop. Jag har svaga minnesbilder om vad jag ordagrant hade skrivit men mest i relationstråden, bl.a. sexgrejjer och sådant man hellre skulle såga av sitt lillfinger med en rostig såg än låta sin flickvän läsa. Fyfan vilken dag, kom hem från jobbet, gick in i lägenheten och i dörröppning sprang hon ner till bilen med datorn i sitt grepp. Sedan satte hon med låsta dörrar i bilen och läste allt. Kan inte beskriva ångesten:(

Aj aj aj man sympatiserar!

PureWhey
2019-12-02, 17:10
Håller med men blir ju lite misstänksamt om man nekar nån att använda den..då vill personen iaf veta vad som förssigår.

Hänvisa till din rätt att vara tyst under förhör.

exevision
2019-12-02, 18:56
Ja ni ser. Varenda jäkel sitter på 4/5. Inte så konstigt att det inte blir så kul då.

Jag har bara 2p. För att jag tramsade lite 2012. Helt rätt att jag fick det.

Tipsade en kille som ville ha mer "drag" till gymmet att köra bilen på nitrometan. :)

Diomedea exulans
2019-12-02, 18:59
Hon använde min laptop. Jag har svaga minnesbilder om vad jag ordagrant hade skrivit men mest i relationstråden, bl.a. sexgrejjer och sådant man hellre skulle såga av sitt lillfinger med en rostig såg än låta sin flickvän läsa. Fyfan vilken dag, kom hem från jobbet, gick in i lägenheten och i dörröppning sprang hon ner till bilen med datorn i sitt grepp. Sedan satte hon med låsta dörrar i bilen och läste allt. Kan inte beskriva ångesten:(

Tog det slut sen? Om det är okej att jag frågar!

MasterChief
2019-12-02, 19:44
Det var ändå en rätt hård jargon förut, tycker det är tämligen neutralt nuförtiden. Rikard Jansson var ju en hetsporre för många år sen, och han sitter ju kvar (och har tillfört masor) Han hatade mig rätt hårt, jag som är så snäll. :D

Legendarisk tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189729

Måste ändå säga att kolo gett otroligt mycket underhållning och kunskap. Hoppas verkligen folk får upp ögonen för detta fantastiska format.

Diomedea exulans
2019-12-02, 19:46
En sak kan jag säga till forumets fördel: det är fanimej ett optimalt format för att föra träningsjournal. Kör man via blogg eller Word så blir det inte lika smidigt att navigera mellan inläggen.

Rikard Jansson
2019-12-02, 20:08
Det var ändå en rätt hård jargon förut, tycker det är tämligen neutralt nuförtiden. Rikard Jansson var ju en hetsporre för många år sen, och han sitter ju kvar (och har tillfört masor) Han hatade mig rätt hårt, jag som är så snäll. :D

Legendarisk tråd:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189729

Måste ändå säga att kolo gett otroligt mycket underhållning och kunskap. Hoppas verkligen folk får upp ögonen för detta fantastiska format.

Du vet hur man ibland ligger vaken och inte kan låta bli att tänka på pinsamma saker man har gjort... Den kvällen är typ femma på listan. Förlåt :D

Lafayette
2019-12-02, 20:13
Varför bannades Yes?

Diomedea exulans
2019-12-02, 20:15
Varför bannades Yes?

Han är inte bannad, han är helt utraderad! :confused:

blåvitt
2019-12-02, 20:15
Rental smental :D

Brofessorn
2019-12-02, 20:17
Rental smental :D

Jag ville skriva samma sak men vågar inte bli bannad! *cupid*

MasterChief
2019-12-02, 20:17
Du vet hur man ibland ligger vaken och inte kan låta bli att tänka på pinsamma saker man har gjort... Den kvällen är typ femma på listan. Förlåt :D

Var inte meningen att peka på dig, men du fick nu äran att presentera det gamla goa kolo. :d

Fan, går man man tillbaka till jwzrd-eran så skulle ju en del inlägg innebära rubriker i Aftonbladet med tanke på nutidens ängsliga debattklimat.

Rikard Jansson
2019-12-02, 20:17
I övrigt så är jag nog lite mindre aktiv utanför min egen journal (har skrivit 4300 inlägg i mina journaler så 6700 är väl i träningsdelen osv för allmänna inlägg räknas inte?) dels för att man redan har pratat om vissa saker typ 10 gånger i detalj, vissa frågor har man svarat på typ 30 gånger, och det är inte lika många nuförtiden att diskutera lite krångligare saker med. Samtidigt så är det inte lika lätt för mig att ge svepande svar (även om jag ibland gör det med glimten i ögat för att hetsa lite). Typ som när någon frågar vad man tycker om smalbänk som det var för någon vecka sen, så har jag redan pratat om det tidigare och hatar att ge ett halvdant svar, när det är ett långt och krångligt svar som man helt enkelt inte orkar skriva ut, igen.

Det tillsammans med att många nybörjare, på exakt samma sätt som man själv gjorde, ger tvärsäkra svar på saker som de inte har någon aning om. Då blir de lite mer försiktiga svaren från mer erfarna helt dränkta. Och man orkar inte tjafsa om det heller utan tänker whatever. Till slut svarar man inte alls. Till och med när jag skriver det här inlägget så känner jag mig högfärdig eller vad man ska säga, vilket man inte skulle gjort för 8 år sen ens om man sa till KG typ "Glutamin är fan visst fucking prio 1 gubbjävel".

Det som är roligast nu är att spela djävulens advokat i precis varenda diskussion man kan och se vad som händer. Men om folk överlag har träningsfrågor eller vill diskutera nåt så svarar jag gärna på dem i min journal. Då blir det iallafall kvar, istället för att vara 1 av 1450 trådar om "ska man köra hantelpress om man vill köra bänkpress" eller 1 av 958 trådar om ja, vad fan som helst.

Jag tror förövrigt inte kolozzeum håller på att dö ut, räcker med 2 pers för att diskutera. Sen att det inte är lika många folk kvar är nog bara p.g.a. ökad accountability, man kan inte bete sig hur som helst på internet längre känner nog många. Jag har ju dock alltid gått under mitt riktiga namn och betett mig som en idiot ändå så lär inte sluta nu.

Rikard Jansson
2019-12-02, 20:19
Han är inte bannad, han är helt utraderad! :confused:

Nej? Jag hittade iaf profilen och inlägg.

Diomedea exulans
2019-12-02, 21:09
Nej? Jag hittade iaf profilen och inlägg.

Just det, jag ser honom nu när jag klickar på en quote! Men varför ser jag honom inte i medlemslistan?

https://i.imgur.com/w4YRGMv.png?1

MasterChief
2019-12-02, 21:17
Just det, jag ser honom nu när jag klickar på en quote! Men varför ser jag honom inte i medlemslistan?

https://i.imgur.com/w4YRGMv.png?1

Han är inte medlem...

Diomedea exulans
2019-12-02, 22:14
Han är inte medlem...

Vad är det jag missar? Räknas inte bannade som medlemmar?

MasterChief
2019-12-02, 22:19
Vad är det jag missar? Räknas inte bannade som medlemmar?

Man förlorar medlemskapet när man blir bannad.

agazza
2019-12-03, 04:32
Är yes perm bannad?

Vilken mod är det som är så jävla skit nödig nuförtiden? Kan vi inte ta och permbanna denne eller åtminstone degradera människan?


Vad är reglerna nuförtiden? Va PK och könsneutral?



Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Grahn
2019-12-03, 08:04
Yes bannad? åfan.....han var ju soft, undrar vad han gjorde och hur full han var? :confused:

Länge sedan jag var insatt men folk brukade inte direkt bli bannade lättvindigt om de inte var typ bottar så min default är att det troligen har en god anledning.
Om han dessutom inte är tillbaks under ett annat namn så antar jag att han vill ha det så.

PureWhey
2019-12-03, 08:29
Yes bannad? åfan.....han var ju soft, undrar vad han gjorde och hur full han var? :confused:

Länge sedan jag var insatt men folk brukade inte direkt bli bannade lättvindigt om de inte var typ bottar så min default är att det troligen har en god anledning.
Om han dessutom inte är tillbaks under ett annat namn så antar jag att han vill ha det så.

Jag vet folk som var hyfsat seniora som blivit perm-bannade för småföreteelser när de hade 4/5 varningar.

Grahn
2019-12-03, 08:34
Jag vet folk som var hyfsat seniora som blivit perm-bannade för småföreteelser när de hade 4/5 varningar.

Låter ju trist men hoppas att det inte är hela historien.

exevision
2019-12-03, 15:41
Låter ju trist men hoppas att det inte är hela historien.

Det är det troligen inte heller.

exevision
2019-12-03, 15:42
Vad skulle kunna göras för att få MMSports att bry sig mer om forumet och uppdatera det?

Brofessorn
2019-12-03, 18:58
Vad skulle kunna göras för att få MMSports att bry sig mer om forumet och uppdatera det?

Jag föreslår att vi inleder en småarg men hövlig e-postkampanj mot MMSports och kräver att forumet blir självstyrande

agazza
2019-12-04, 08:47
Det skulle nog bli bättre ifall vi kunde PayPala lite donationer för att driva forumet mer separat

Skickat från min VOG-L29 via Tapatalk

Bärsärk
2019-12-04, 15:23
Har inte folk som tränar i allmänhet blivit mera osköna? Alltså den nya generationens tränande är ju väldigt mycket mera seriösa jämfört med tidigare

Tycker man hör talas om mycket mindre galna grejer som händer på gymmen

pezrulezhaakon
2019-12-15, 19:49
Facebook.


Nädu KG, där hittar du allt på. Farbror Arne och jag har inte tjafsat på över 3 år *hug*

*innocent*

d1anny2
2019-12-16, 06:57
Har inte folk som tränar i allmänhet blivit mera osköna? Alltså den nya generationens tränande är ju väldigt mycket mera seriösa jämfört med tidigare

Tycker man hör talas om mycket mindre galna grejer som händer på gymmenMen svt-gubben som runka flitigt på gymmet och filmade? :) Den var ju lite kul.

Gym är är numera populistiskt. Förändrar inte gymmandets natur i sig, men påverkar onekligen rörelsen. Kanske att folk är tristare. Vem vet.

Det är så onda tider numera att jag är rädd att vi blir ensamma i himlen.

ARMSTARK
2019-12-18, 12:54
Jag tycker att Kolozzeum började dö ut allteftersom intressanta (inte nödvändigtvis fina) personer blev bannade. Ett forum behöver både intelligenta och idioter, sansade och galna osv för att det ska bli lite liv i diskussionerna. Som någon skrev är alla så seriösa nuförtiden att man knappt vågar sticka ut hakan, bra eller dåligt får var och en bedömma men ointressant blir det och forumet krymper som en följd av det.

Lennix
2019-12-18, 14:18
Sen är det också så att dom som sitter här och är aktiva blir ju bara engagerade när det är något kontroversiellt. En tråd som avhandlar huruvida man skall ha diskmedel i gjutjärnspanna exploderar och incel-trådar är det bästa som finns. Men att någon nybörjare lägger upp en film på deras knäböj och vill ha tips och trix får ingen eller väldigt lite respons. Någon gör ett PB och lägger upp ett klipp i träningsfilmer när dom är stolta och ingen bemödar sig skriva något positivt eller negativt heller för den delen. Det spelar ingen roll vad det är för mästerskap inom något som har med träning att göra. EM i Styrkelyft skrivs det knappt något om. Det kavlas ut världsrekord efter världsrekord från svenskar, bästa herrlyftarlandslaget för ovanlighetens skull. Egentligen borde man skapa en ny tråd om ett sådant mästerskap men varför? Ingen är ju intresserad. VM var likadant. Sveriges starkaste man finalen får kanske 3 kommentarer i lyftartråden. Olympia nämns inte överhuvudtaget i Bodybuildingtråden. Löpartråden och Allmänt är det enda som är någorlunda aktivt.

Ett träningsforum där träningsrelaterade frågor eller prestationer inte ens kommer på andraplats, inte konstigt det går utför.

MackeJuve
2019-12-18, 15:22
EM i Styrkelyft skrivs det knappt något om. Det kavlas ut världsrekord efter världsrekord från svenskar, bästa herrlyftarlandslaget för ovanlighetens skull. Egentligen borde man skapa en ny tråd om ett sådant mästerskap men varför? Ingen är ju intresserad. VM var likadant. Sveriges starkaste man finalen får kanske 3 kommentarer i lyftartråden.

Det här tror jag inte har med forumet utan internet och samhället i stort att göra med. Det du nämner har för egen del varit intressant men har med tiden blivit ointressant. Jag skiter i merparten av de svenska lyftarna eftersom att jag om jag vill istället kan ta del av lyftare som är mycket starkare. Det är inte intressant att se Sven Svensson marka 310 kg när man nyss såg Larry Wheels göra något sinnessjukt på Youtube. Lite samma sak med SSM. Jag följer flera av SSM-atleterna på Instagram så lite intresse har jag ju men det är klart att tävlingen tappar i värde när han som egentligen är starkast inte är med. Man blir kräsen. Det finns undantag men i grova drag så behöver någon vara vinna-VM-bra för att det ska vara det minsta intressant att surfa in på en tävling, eller för den delen diskutera den. För egen del alltså.

Gå tillbaka tio år i tiden och det var en helt annan värld. Internet svämmade inte på samma sätt över med övermänskliga prestationer, en god prestation på Kolo kunde få lite uppmärksamhet. Det var sinnessjukt när Gunhamn drog 350 kg eller något i den stilen.

Det är kanske är allt vloggande som har dödat intresset ;) Jag prenumererar på Licis, Thor, Brian och Hall. Efter ett par klipp med dom är styrkeintresset mättat och man har sett de absolut starkaste träna eller tävla. Då är det inte så intressant att "byta ned sig".

Lennix
2019-12-18, 15:35
Det här tror jag inte har med forumet utan internet och samhället i stort att göra med. Det du nämner har för egen del varit intressant men har med tiden blivit ointressant. Jag skiter i merparten av de svenska lyftarna eftersom att jag om jag vill istället kan ta del av lyftare som är mycket starkare. Det är inte intressant att se Sven Svensson marka 310 kg när man nyss såg Larry Wheels göra något sinnessjukt på Youtube. Lite samma sak med SSM. Jag följer flera av SSM-atleterna på Instagram så lite intresse har jag ju men det är klart att tävlingen tappar i värde när han som egentligen är starkast inte är med. Man blir kräsen. Det finns undantag men i grova drag så behöver någon vara vinna-VM-bra för att det ska vara det minsta intressant att surfa in på en tävling, eller för den delen diskutera den. För egen del alltså.

Gå tillbaka tio år i tiden och det var en helt annan värld. Internet svämmade inte på samma sätt över med övermänskliga prestationer, en god prestation på Kolo kunde få lite uppmärksamhet. Det var sinnessjukt när Gunhamn drog 350 kg eller något i den stilen.

Det är kanske är allt vloggande som har dödat intresset ;) Jag prenumererar på Licis, Thor, Brian och Hall. Efter ett par klipp med dom är styrkeintresset mättat och man har sett de absolut starkaste träna eller tävla. Då är det inte så intressant att "byta ned sig".


Men jag förstår folk som kommer hit till kolozzeum som vill ha hjälp med sin träning av folk som kan och blir bemötta med ingenting eller väldigt lite skiter i forumet.

Att prestationer mattas av för man ser värre kan jag förstår men att exempelvis intresset för Emil Norlings 887.5kg total i -105 öppna EM Guld och WR i total och Marklyft på 360kg eller att Martina Andersson blir världens starkaste kvinna i -82, Fredrik Svensson som dessutom hängt här mycket blir världens starkaste master bara passerar ett träningsforum utan knappt någon notis måste bero på att de folket som är kvar här på forumet inte är intresserade av just det. Men vad är folk intresserade av på ett träningsforum än träningsrelaterade prestationer/evenemang?

Jag frågade i "Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar" Är det många som sitter här på Kolozzeum och skriver i trådar som inte tränar? För intresset verkar oerhört svalt för just träning.

d1anny2
2019-12-18, 15:47
Men jag förstår folk som kommer hit till kolozzeum som vill ha hjälp med sin träning av folk som kan och blir bemötta med ingenting eller väldigt lite skiter i forumet.

Att prestationer mattas av för man ser värre kan jag förstår men att exempelvis intresset för Emil Norlings 887.5kg total i -105 öppna EM Guld och WR i total och Marklyft på 360kg eller att Martina Andersson blir världens starkaste kvinna i -82, Fredrik Svensson som dessutom hängt här mycket blir världens starkaste master bara passerar ett träningsforum utan knappt någon notis måste bero på att de folket som är kvar här på forumet inte är intresserade av just det. Men vad är folk intresserade av på ett träningsforum än träningsrelaterade prestationer/evenemang?

Jag frågade i "Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar" Är det många som sitter här på Kolozzeum och skriver i trådar som inte tränar? För intresset verkar oerhört svalt för just träning.Äh. Tror du verkligen det? Bara för man inte går i taket av att en övermänniska drar 360kg i mark? Grymt onekligen. Men det är så långt ifrån en vanlig människa att jag känner mig alienerad. Då blir jag mer impad / inspirerad av en medlem som gör en fin resa från inaktiv till god hälsa och fina resultat.

Tycker det finns flera intressanta trådar direkt kopplade till träning. Chins-tråden har ju vaknat till liv, kroppsviktsträning ligger lite i dvala men har ändå puls, rassk och andra atleter här visar i tillägg hur en slipsten kan dras.

Kan vi inte lyfta forumet tillsammans istället för att drömma om Metallicas gamla skivor och forumets fornstora dagar?

MackeJuve
2019-12-18, 15:52
Att prestationer mattas av för man ser värre kan jag förstår men att exempelvis intresset för Emil Norlings 887.5kg total i -105 öppna EM Guld och WR i total och Marklyft på 360kg eller att Martina Andersson blir världens starkaste kvinna i -82, Fredrik Svensson som dessutom hängt här mycket blir världens starkaste master bara passerar ett träningsforum utan knappt någon notis måste bero på att de folket som är kvar här på forumet inte är intresserade av just det. Men vad är folk intresserade av på ett träningsforum än träningsrelaterade prestationer/evenemang?

Jag frågade i "Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar" Är det många som sitter här på Kolozzeum och skriver i trådar som inte tränar? För intresset verkar oerhört svalt för just träning.

Lite snabba reflektioner på dina exempel, det kommer att låta hårt men det är åtminstone hur jag ser på det. Atleterna är jätteduktiga men man kan inte vara intresserad av allt så det är ingen kritik. Emil Norling diskuterades lite, hade han fått samma resultat och placering på ett VM så hade det nog blivit lite mer reaktioner. Ett EM i SL är trots allt bara ett EM i SL. WSM Masters är tyvärr inte ett dugg intressant och för att WSW ska vara intressant så får det allt vara en förstaplats i plussen.

Vi är några som diskuterar träningsrelaterade prestationer/evenemang men det är på världsnivå. Det är där det intressanta sker. Man vill se de absolut tyngsta vikterna och de absolut bästa prestationerna. Jag har avföljt nästan alla svenska SL-atleter. Det är tråkigt, samma inlägg dag in och dag ut. 5x5 på någon vikt. Istället kan jag se en 200 kg människa göra något stört eller en galen Larry som smultrar varannat pass.

Jag har som sagt varit intresserad av prestationer på nationell nivå men det var förut, nu har jag hittat saker som är roligare. Har ju t.ex. en crush på armbrytning, där händer det saker, där är det känslor. Är man inte tävlande själv så har man bara utrymme för en viss mängd av sporten och jag fyller den delen med saker jag tycker är roligare.

Lennix
2019-12-18, 16:10
Äh. Tror du verkligen det? Bara för man inte går i taket av att en övermänniska drar 360kg i mark? Grymt onekligen. Men det är så långt ifrån en vanlig människa att jag känner mig alienerad. Då blir jag mer impad / inspirerad av en medlem som gör en fin resa från inaktiv till god hälsa och fina resultat.

Tycker det finns flera intressanta trådar direkt kopplade till träning. Chins-tråden har ju vaknat till liv, kroppsviktsträning ligger lite i dvala men har ändå puls, rassk och andra atleter här visar i tillägg hur en slipsten kan dras.

Kan vi inte lyfta forumet tillsammans istället för att drömma om Metallicas gamla skivor och forumets fornstora dagar?

Men dom vanliga medlemarnas prestationer pratas det inte om heller. Någon lägger upp ett PB i PB tråden men ingen pallar skriva grattis. Någon delar med sig av sin fysik i fysiktråden men får inte heller några kommentarer. Folk vill ha hjälp med sina lyft, ingen kommenterar.

Det verkar inte som folk som sitter här är intresserade av sånt helt enkelt.

För att lyfta forumet måste vi ha hit folk som är intresserade av träning, hur gör vi det om vi enbart diskuterar fira jul ensamma eller vilket datorspel du spelar just nu?

Lite snabba reflektioner på dina exempel, det kommer att låta hårt men det är åtminstone hur jag ser på det. Atleterna är jätteduktiga men man kan inte vara intresserad av allt så det är ingen kritik. Emil Norling diskuterades lite, hade han fått samma resultat och placering på ett VM så hade det nog blivit lite mer reaktioner. Ett EM i SL är trots allt bara ett EM i SL. WSM Masters är tyvärr inte ett dugg intressant och för att WSW ska vara intressant så får det allt vara en förstaplats i plussen.

Vi är några som diskuterar träningsrelaterade prestationer/evenemang men det är på världsnivå. Det är där det intressanta sker. Man vill se de absolut tyngsta vikterna och de absolut bästa prestationerna. Jag har avföljt nästan alla svenska SL-atleter. Det är tråkigt, samma inlägg dag in och dag ut. 5x5 på någon vikt. Istället kan jag se en 200 kg människa göra något stört eller en galen Larry som smultrar varannat pass.

Jag har som sagt varit intresserad av prestationer på nationell nivå men det var förut, nu har jag hittat saker som är roligare. Har ju t.ex. en crush på armbrytning, där händer det saker, där är det känslor. Är man inte tävlande själv så har man bara utrymme för en viss mängd av sporten och jag fyller den delen med saker jag tycker är roligare.


Ja det var du och jag som diskuterade Emils resultat mot om Clarence skulle ställa upp. Jag tror inte intresset hade varit större om han vunnit VM, VM hemma i Helsingborg förra året pratades det knappt om. En sådan grej borde ju absolut vara värd en egen tråd om folk varit intresserade men jag tror inte folk är det här.

Ja dina intressen skriver du om, men varför är inte fler folk som är intresserade av det oerhört anala i styrkelyft här och skriver om det som dom bryr sig om? Sveriges största träningforum utan folk som är intresserade av SL, svensk strongman eller bodybuilding. Inte kost eller nutrition heller för den delen.

d1anny2
2019-12-18, 16:12
Men dom vanliga medlemarnas prestationer pratas det inte om heller. Någon lägger upp ett PB i PB tråden men ingen pallar skriva grattis. Någon delar med sig av sin fysik i fysiktråden men får inte heller några kommentarer. Folk vill ha hjälp med sina lyft, ingen kommenterar.



Det verkar inte som folk som sitter här är intresserade av sånt helt enkelt.



För att lyfta forumet måste vi ha hit folk som är intresserade av träning, hur gör vi det om vi enbart diskuterar fira jul ensamma eller vilket datorspel du spelar just nu?









Ja det var du och jag som diskuterade Emils resultat mot om Clarence skulle ställa upp. Jag tror inte intresset hade varit större om han vunnit VM, VM hemma i Helsingborg förra året pratades det knappt om. En sådan grej borde ju absolut vara värd en egen tråd om folk varit intresserade men jag tror inte folk är det här.



Ja dina intressen skriver du om, men varför är inte fler folk som är intresserade av det oerhört anala i styrkelyft här och skriver om det som dom bryr sig om? Sveriges största träningforum utan folk som är intresserade av SL, svensk strongman eller bodybuilding. Inte kost eller nutrition heller för den delen.Jag tror det är lätt fastna i prenumerationsbubblan. Scrollar inte så ofta genom hela forumet, men brukar då upptäcka itressanta grejer.

Vad heter PB-tråden?

Lennix
2019-12-18, 16:18
Jag tror det är lätt fastna i prenumerationsbubblan. Scrollar inte så ofta genom hela forumet, men brukar då upptäcka itressanta grejer.

Vad heter PB-tråden?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=154804

d1anny2
2019-12-18, 16:24
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=154804Tack. Nu ska det hurras! [emoji179][emoji177][emoji179][emoji177]

MackeJuve
2019-12-19, 08:44
Men dom vanliga medlemarnas prestationer pratas det inte om heller. Någon lägger upp ett PB i PB tråden men ingen pallar skriva grattis. Någon delar med sig av sin fysik i fysiktråden men får inte heller några kommentarer. Folk vill ha hjälp med sina lyft, ingen kommenterar.

Det verkar inte som folk som sitter här är intresserade av sånt helt enkelt.

För att lyfta forumet måste vi ha hit folk som är intresserade av träning, hur gör vi det om vi enbart diskuterar fira jul ensamma eller vilket datorspel du spelar just nu?

Ja det var du och jag som diskuterade Emils resultat mot om Clarence skulle ställa upp. Jag tror inte intresset hade varit större om han vunnit VM, VM hemma i Helsingborg förra året pratades det knappt om. En sådan grej borde ju absolut vara värd en egen tråd om folk varit intresserade men jag tror inte folk är det här.

Ja dina intressen skriver du om, men varför är inte fler folk som är intresserade av det oerhört anala i styrkelyft här och skriver om det som dom bryr sig om? Sveriges största träningforum utan folk som är intresserade av SL, svensk strongman eller bodybuilding. Inte kost eller nutrition heller för den delen.

Tror en del har att göra med bristen på nya och ihärdiga medlemmar. Vi som finns här börjar att bli gamla. Jag har svarat i en miljon trådar om programtips, skrivit ett par hundra grattis till folk som har persat o.s.v. Till slut tröttnar man, har trots allt varit medlem dubbelt så lång tid som du har. Gissar att många känner likadant som mig.

Styrkelyft är en objektivt sett tråkig sport. En stor del av de som diskuterade detta förut var folk som tävlade och de har ju som bekant lämnat brädan. Man får ju inse att man är en avart som utan en egen tävlingssatsning kan sitta hemma en kväll och kolla på en onlinesändning från ett SL-mästerskap.

För mig och säkert många andra blir något inte intressant bara för att någon råkar vara svensk. Lättare viktklasser inom SL och strongman på nationell nivå faller således bort. Mycket faller bort. Kvar blir det ABSOLUT värsta och det diskuterar vi ju i "Löst snack om lyftning".

Jag hade dock älskat om det hade varit ett bredare snack om lyftning :D Men jag har svårt att kräva det då jag känner mig som en av de mer nördiga på forumet och trots det saknar det där breda intresset.

Lennix
2019-12-19, 09:03
Tror en del har att göra med bristen på nya och ihärdiga medlemmar. Vi som finns här börjar att bli gamla. Jag har svarat i en miljon trådar om programtips, skrivit ett par hundra grattis till folk som har persat o.s.v. Till slut tröttnar man, har trots allt varit medlem dubbelt så lång tid som du har. Gissar att många känner likadant som mig.

Styrkelyft är en objektivt sett tråkig sport. En stor del av de som diskuterade detta förut var folk som tävlade och de har ju som bekant lämnat brädan. Man får ju inse att man är en avart som utan en egen tävlingssatsning kan sitta hemma en kväll och kolla på en onlinesändning från ett SL-mästerskap.

För mig och säkert många andra blir något inte intressant bara för att någon råkar vara svensk. Lättare viktklasser inom SL och strongman på nationell nivå faller således bort. Mycket faller bort. Kvar blir det ABSOLUT värsta och det diskuterar vi ju i "Löst snack om lyftning".

Jag hade dock älskat om det hade varit ett bredare snack om lyftning :D Men jag har svårt att kräva det då jag känner mig som en av de mer nördiga på forumet och trots det saknar det där breda intresset.

Skrev först ett långt jävla inlägg men när jag läste igenom det gick det att göra en TLDR; Det känns som de som sitter här inte är speciellt intresserade av träninsrelaterade diskussioner och de som faktiskt är intresserade hänger på instagram istället.

Brofessorn
2019-12-19, 09:12
Skrev först ett långt jävla inlägg men när jag läste igenom det gick det att göra en TLDR; Det känns som de som sitter här inte är speciellt intresserade av träninsrelaterade diskussioner och de som faktiskt är intresserade hänger på instagram istället.

Kan du inte testa att starta några roliga träningsdiskussioner då? Alla kanske inte vill hålla sig uppdaterade om de senaste styrkelyftsprestationerna, men hade gärna läst dina åsikter om greppträning eller haft en diskussion där man inte måste referera till minst fem King Grub-inlägg av studier för varje sak man påstår.

Lennix
2019-12-19, 09:29
Kan du inte testa att starta några roliga träningsdiskussioner då? Alla kanske inte vill hålla sig uppdaterade om de senaste styrkelyftsprestationerna, men hade gärna läst dina åsikter om greppträning eller haft en diskussion där man inte måste referera till minst fem King Grub-inlägg av studier för varje sak man påstår.

Det är just det som är grejen, det finns inget som är intressant. Jag försökte blåsa liv i grepptråden men det hände inte mycket. Försökte också blåsa liv i en gammal fatgripz/axle utmaningstråd men tyvärr 0 intresse. Och det kan jag verkligen förstå, greppträning är ju oerhört ointressant och svårt för någon som inte är insatt. coc#2.5 MMS/CCS 20mm coinhold bla bla Pinchblock, vbar, keypinch, hublyift platepinch och man kliar sig i huvudet och går vidare. Men kul att du hade tyckt det var intressant!

Brofessorn
2019-12-19, 09:48
Det är just det som är grejen, det finns inget som är intressant. Jag försökte blåsa liv i grepptråden men det hände inte mycket. Försökte också blåsa liv i en gammal fatgripz/axle utmaningstråd men tyvärr 0 intresse. Och det kan jag verkligen förstå, greppträning är ju oerhört ointressant och svårt för någon som inte är insatt. coc#2.5 MMS/CCS 20mm coinhold bla bla Pinchblock, vbar, keypinch, hublyift platepinch och man kliar sig i huvudet och går vidare. Men kul att du hade tyckt det var intressant!

Mmm, jag kom också att tänka på det. Ibland har jag försökt att ställa lite noobiga träningsfrågor bara för att få höra lite skiljande åsikter, helt utan gensvar. Tyvärr tror jag det blir en ond cirkel där folk tappar lusten totalt då, även om de försöker bidra, inte får mycket gensvar tillbaka. Märks ju även på moderatorer som direkt låser trådar för att de "inte orkar rensa", vilket tyder på ett visst mått av hopplöshet IMO.

Jag såg att du har en journal nu som jag får ta och läsa när jag har tid. Har aldrig kommit igång med greppträning ordentligt själv men tycker det verkar kul och något att komma till skott med. Såg någon video där du körde axle deadlift och det ser helt brutalt ut.

Finns även allt en hel del användare som delar med sig av mer obskyra grejer, armbrytning, stålbändning osv. vilket man kanske borde börja uppmuntra...

Lennix
2019-12-19, 09:55
Mmm, jag kom också att tänka på det. Ibland har jag försökt att ställa lite noobiga träningsfrågor bara för att få höra lite skiljande åsikter, helt utan gensvar. Tyvärr tror jag det blir en ond cirkel där folk tappar lusten totalt då, även om de försöker bidra, inte får mycket gensvar tillbaka. Märks ju även på moderatorer som direkt låser trådar för att de "inte orkar rensa", vilket tyder på ett visst mått av hopplöshet IMO.

Jag såg att du har en journal nu som jag får ta och läsa när jag har tid. Har aldrig kommit igång med greppträning ordentligt själv men tycker det verkar kul och något att komma till skott med. Såg någon video där du körde axle deadlift och det ser helt brutalt ut.

Finns även allt en hel del användare som delar med sig av mer obskyra grejer, armbrytning, stålbändning osv. vilket man kanske borde börja uppmuntra...

Det finns många journaler med lite annorlunda innehåll:
Rikard Jansson - Tidigare SM Mästare i bänk numera lovande armbrytare
Sidén - Höll tidigare på med grepp men böjer stål och är förbannat duktig på det
Ahlnold - Greppsportsatlet, vann Swedish grip open i Oktober i sin klass.
Man and Machine - Nöter Captain of crush och många andra greppgrejer.


Titta gärna in i deras journaler och min med för den delen om du har intresset för ett bättre grepp!

Läskeblask
2019-12-19, 09:59
Träningdelen= ingen orkar skriva där, mest uttjatade ämnen. KG lägger ibland upp studier som väcker diskussion.

Kost= samma som ovan

Träningsjournaler= Tråkiga ärligt sagt. Förut fanns det topplyftare som var intressanta att följa. Tyvärr ger det inte mycket att läsa vanliga journaler

Allmänt= Halvdöd, ibland kommer det roliga trådar men..



Resten av forumet kosttillskott, diet osv händer det inte mycket i.

Brofessorn
2019-12-19, 10:09
Träningdelen= ingen orkar skriva där, mest uttjatade ämnen. KG lägger ibland upp studier som väcker diskussion.

Kost= samma som ovan

Träningsjournaler= Tråkiga ärligt sagt. Förut fanns det topplyftare som var intressanta att följa. Tyvärr ger det inte mycket att läsa vanliga journaler

Allmänt= Halvdöd, ibland kommer det roliga trådar men..



Resten av forumet kosttillskott, diet osv händer det inte mycket i.

Folk tyckte ju om när du delade med dig vad du åt under en dag, börja snacka lite mer skit om dig själv

Det finns många journaler med lite annorlunda innehåll:
Rikard Jansson - Tidigare SM Mästare i bänk numera lovande armbrytare
Sidén - Höll tidigare på med grepp men böjer stål och är förbannat duktig på det
Ahlnold - Greppsportsatlet, vann Swedish grip open i Oktober i sin klass.
Man and Machine - Nöter Captain of crush och många andra greppgrejer.


Titta gärna in i deras journaler och min med för den delen om du har intresset för ett bättre grepp!

Får göra det, blir lätt att man missar journaldelen när man inte följer några specifika

wintersnowdrift
2019-12-19, 10:27
Jag frågade i "Tråden för "dumma" småfrågor man tänker på i vardagslivet men aldrig frågar" Är det många som sitter här på Kolozzeum och skriver i trådar som inte tränar? För intresset verkar oerhört svalt för just träning.

Jag är och har aldrig varit (trots mina 15 år på forumet) särskilt intresserad av styrketräning, så jag är och har alltid varit en av de som drivit forumet i en annan riktning. Tyvärr är ämnena jag är intresserad av att diskutera (politik, filosofi, mänskliga relationer) i princip bannlysta på forumet numera. Jag upplevde dock inte det som ett problem förr att hänga på forumet trots bristande intresse för SL och bodybuilding, men idag kanske det är det? Jag gillar en mix av diskussioner och lite "vardagsrumskänsla" där man kan glida mellan ämnen och nivåer. Från forskning, världsrekord och träningsprogram till samhällsfenomen och träningstrender. Alla uppskattar dock inte det, jag blev t.ex. uppläxad när jag initierade en diskussion om löpande influencers i Löpartråden (det ansågs off topic). Kanske är det folk vill ha ett strikt träningsrelaterat forum, och då kan en lösning vara att moderera ännu striktare. Det engagerar dock inte mig så värst mycket.

Lennix
2019-12-19, 10:45
Jag är och har aldrig varit (trots mina 15 år på forumet) särskilt intresserad av styrketräning, så jag är och har alltid varit en av de som drivit forumet i en annan riktning. Tyvärr är ämnena jag är intresserad av att diskutera (politik, filosofi, mänskliga relationer) i princip bannlysta på forumet numera. Jag upplevde dock inte det som ett problem förr att hänga på forumet trots bristande intresse för SL och bodybuilding, men idag kanske det är det? Jag gillar en mix av diskussioner och lite "vardagsrumskänsla" där man kan glida mellan ämnen och nivåer. Från forskning, världsrekord och träningsprogram till samhällsfenomen och träningstrender. Alla uppskattar dock inte det, jag blev t.ex. uppläxad när jag initierade en diskussion om löpande influencers i Löpartråden (det ansågs off topic). Kanske är det folk vill ha ett strikt träningsrelaterat forum, och då kan en lösning vara att moderera ännu striktare. Det engagerar dock inte mig så värst mycket.

Jag tror absolut inte på ett strikt träningsrelaterat forum utan att träning och övrigt kan samexistera i forumet. Forumet är brandat som "mötesplatsen för dig som tränar" och i den skildringen anser jag det finns utrymme för mer än bara träning då du som tränar kan ha andra intressen att diskutera. Det som känns som ett problem för att locka hit fler personer är att träning inte är fokuserat längre utan gjutjärnspannor, incel, relationer och aktuella nyheter är det som det skrivs om. Men då finns bättre forum med fler personer som är intresserade av just det. Kan tänka mig att folk blir fundersamma när dom kommer hit och förväntar sig prata träning men inte får några svar på hur deras mark, bänk, böj ser ut eller om 21an är guds gåva till bicepsträning men hur någon skall komma ur sitt incelskap stöts och blöts i 30 sidor.

Sedan är träning med än SL och Bodybuilding, vi har inget fokus på strongman, crossfit, kettlebell, armbrytning, OCR eller egentligen några träningsformer. Tabata någon?

Diomedea exulans
2019-12-19, 11:31
Det här ämnet verkar onekligen uppfattas som intressant iallafall. Well played, Anders the Peak.

Anders The Peak
2019-12-19, 21:12
Det här ämnet verkar onekligen uppfattas som intressant iallafall. Well played, Anders the Peak.

Alla tillsammans måste hjälpa till :) Men tack

exevision
2019-12-19, 21:29
Kan vi inte lyfta forumet tillsammans istället för att drömma om Metallicas gamla skivor och forumets fornstora dagar?

Håller med!

Det känns som de som sitter här inte är speciellt intresserade av träninsrelaterade diskussioner och de som faktiskt är intresserade hänger på instagram istället.

Jag hänger här och jag är träningsintresserad. Främst av styrkelyft!

Skulle gärna se en avdelning om bara bänk, mark och böj! :)

Men så är inte alla som jag.

svenbanan
2019-12-19, 21:46
Håller med!

Aldrig!!!
Hur ska en tråkig diskussion om böjdjup och buttwink kunna slå tio miljoner metaltörstande ryssar strax efter Sovjetunionesn fall?
IjjCp_QU5Qk
;)

exevision
2019-12-19, 21:57
Aldrig!!!
Hur ska en tråkig diskussion om böjdjup och buttwink kunna slå tio miljoner metaltörstande ryssar strax efter Sovjetunionesn fall?
;)

Gå och lägg dig!

svenbanan
2019-12-19, 22:07
Gå och lägg dig!
Du är inte min mamma! *flex*

exevision
2019-12-19, 22:16
Du är inte min mamma! *flex*

Nä, men jag kanske borde ringa din mamma och meddela om dina nigningar till knäböjningar!! ;)

svenbanan
2019-12-19, 22:20
Nä, men jag kanske borde ringa din mamma och meddela om dina nigningar till knäböjningar!! ;)

Förlåt, jag lovar att köra enbart ATG framöver.

exevision
2019-12-19, 22:22
Förlåt, jag lovar att köra enbart ATG framöver.

Det behöver du inte. Huvudsaken de når godkänt tälvlingsdjup!

d1anny2
2019-12-20, 07:32
https://youtu.be/ioZeYpab3no

Do you trust what i trust, me myself and I

Lennix
2019-12-20, 08:48
https://youtu.be/ioZeYpab3no

Do you trust what i trust, me myself and I

För att länka till youtube så är det alltså bara de tecken efter / som skall med.

Din Länk: https://youtu.be/ioZeYpab3no

Ta ut: ioZeYpab3no

Sätt mellan YT- taggar :

ioZeYpab3no

d1anny2
2019-12-20, 09:37
För att länka till youtube så är det alltså bara de tecken efter / som skall med.



Din Länk: https://youtu.be/ioZeYpab3no



Ta ut: ioZeYpab3no



Sätt mellan YT- taggar :



ioZeYpab3noAha. Tackar.

eulalia
2019-12-20, 20:18
Jag använder mig nästan bara av träningsjournalen. Jag brukar bläddra bakåt och kika på hur min träning och vikter har utvecklats genom åren. Om det går mindre bra en period kan jag ex jämföra med hur jag tränade då jag hade en positiv träningsfas och fundera om jag ska ändra något. Det jag önskar mig som förbättring skulle kanske vara en förenklad ”bläddra” funktion. Det är ganska tidsödande att leta igen PBn från 2 år tidigare genom att scrolla sidnummer, men ungefärligt år och månad jag gjorde Pb:t kommer jag ihåg bättre.