handdator

Visa fullständig version : Vila


luna
2004-05-14, 16:39
Har tränat ett halv år 3 dagar i veckan, missat 2 eller 3 tränigar på den perioden , nu till frågan , hur hosta slarvar ni med tränig,
och om man missar ex en dag kan man ta igen det en annan dag o få samma resultat ?

kharon
2004-05-14, 16:42
Originally posted by luna
Har tränat ett halv år 3 dagar i veckan, missat 2 eller 3 tränigar på den perioden , nu till frågan , hur hosta slarvar ni med tränig,
och om man missar ex en dag kan man ta igen det en annan dag o få samma resultat ?

Naturligtvis!

Vissa perioder slarvar man mera andra kör man strikt. Missar man en dag kör man nästa dag eller då det känns rätt! Det skall vara roligt att träna!


Man ska inte vara fast i tvångstankar om träningen! Då har det gått för långt!

pellepedal
2004-05-14, 17:05
...eller oxå kan man tänka som så att man aldrig kan ta igen en förlorad dag, och ett tillväxttillfälle. Ett förlorat tillfälle för tillväxt är förlorat, och man kan bara gå vidare till nästa.

TCOG
2004-05-14, 17:08
missar aldrig en träning...

och om jag är trött går jag ändå och ger 80 % för det är bättre än inget alls.

Alla har dagar dom inte vill träna helt naturligt....

King Grub
2004-05-14, 17:10
Originally posted by pellepedal
...eller oxå kan man tänka som så att man aldrig kan ta igen en förlorad dag, och ett tillväxttillfälle. Ett förlorat tillfälle för tillväxt är förlorat, och man kan bara gå vidare till nästa.

Emellertid växer man inte när man tränar, utan när man vilar, och eftersom de flesta underskattar vilans betydelse, kanske de bara tjänar på att hoppa över ett pass här och där, med mer muskeltillväxt som följd, jämfört med om de hade tränat det där extra passet.

abjorn
2004-05-14, 17:12
jag skulle aldrig låta träningen ta över mitt liv. Känner du att du behöver vila, gör det. Själv måste jag ta 1-2 veckors off pga trasiga armbågar :furious:

Tricklev
2004-05-14, 17:16
Originally posted by abjorn
jag skulle aldrig låta träningen ta över mitt liv. Känner du att du behöver vila, gör det. Själv måste jag ta 1-2 veckors off pga trasiga armbågar :furious:

know the feeling själv så vilar man pga trasig tumme, klart jag kan köra ben men kan lika gärna passa på o vila nu känner jag:D

hata ungjefflar som inte vet hur man spelar la cross utan bara svingar allt dom kan mot närmsta pinne dom ser.