handdator

Visa fullständig version : Icke-skavande underkläder för långpromenader?


MaxTheMarketer
2019-11-10, 22:23
Den största utmaningen jag har med långpromenader är att mina kalsonger tenderar att börja skava mellan benen för att jag har så tjocka vältränade ben (#humblebrag).

Finns det några lämpliga korta underställbyxor man kan ta på sig där svetten kan bli mer som glidmedel vid skrevet så man slipper skava vid långa promenader? Allt annat är fixat för att bekämpa kylan och så.

Typ vad äré för underställ som folk som arbetar inne på fabriker använder? Minns att jag hade underställ på mig under mina arbetskläder när jag sommarjobbade vid en metallfabrik för flera år sedan. Svarta underställ under mina flamskyddskläder.

Lennix
2019-11-10, 22:31
Den största utmaningen jag har med långpromenader är att mina kalsonger tenderar att börja skava mellan benen för att jag har så tjocka vältränade ben (#humblebrag).

Finns det några lämpliga korta underställbyxor man kan ta på sig där svetten kan bli mer som glidmedel vid skrevet så man slipper skava vid långa promenader? Allt annat är fixat för att bekämpa kylan och så.

Typ vad äré för underställ som folk som arbetar inne på fabriker använder? Minns att jag hade underställ på mig under mina arbetskläder när jag sommarjobbade vid en metallfabrik för flera år sedan. Svarta underställ under mina flamskyddskläder.

Vanliga tights fungerar! Annars pudra på babypuder i ljumskarna/ner på låren innan du går.

spoon
2019-11-10, 22:32
Piere Robert kalsonger i syntetmaterial. Guld.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

MaxTheMarketer
2019-11-10, 23:06
Piere Robert kalsonger i syntetmaterial. Guld.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Tack för tipset. Investerade i ett par Sportkalsonger därifrån som tydligen skall ha någon MaxDry-funktion så får se hur de har virkat de två tygmaterial som de använt sig av.

Jag hoppas på att jag kan använda dem för långpromenader och sedan låta dem lufttorka så man kan använda dem igen istället för att behöva ett nytt par varje gång? Givetvis tvättar man dem efter ett par användningar.

svenbanan
2019-11-10, 23:57
Vilka sportboxerkallingar som helst i lycra (tror jag materialet heter) funkar bra. De ska ju vara ordentligt elastiska så de faktiskt sitter åt kring låren.

Dock brukar ju underställi funktionsmaterial ha en tendens att lukta illa om man inte tvättar dem omgående. Så det lär ju gälla i ännu högre grad ifall det är kallingar. Så jag skulle hellre tvätta dem efter varje gång.

Du behöver ju dock inte köra dem i tvättmaskinen. Ta med kallingarna i duschen och handtvätta dem med flytande tvål och häng dem på elementet att torka så kan du använda dem nästa dag igen. Då kan det räcka med en riktig tvätt per varje eller varannan vecka eller nåt.

Konceptet med att svetten skulle funka som nåt slags glidmedel kan du dock glömma. Det finns saltkristaller i svetten. När svetten avdunstar så blir dessa saltkristaller kvar på huden (eller i kläderna) och det blir mer och mer kristaller ju längre man håller igång och svettas. Svettas man riktigt mycket (typ långpass i högsommarvärme) så får man lätt skavsår överallt där det är frikton armhålor, knäveck och ljumskar och även i ansiktet (där man stryker svetten ur ögonen).

Matsa
2019-11-11, 01:42
Aclima långa boxers i merinoull. De har en mudd strax ovanför knät så de sitter på plats och ullen är ganska bra på att ventilera. Lite tighta i storlek men de töjer sig så småningom. Även deras korta modell tycker jag sitter bra (bättre än Icebreaker som jag också gillar). Rätt dyra men det får det vara värt, obekväma underkläder kan dra åt helvete. Icebreaker slits tyvärr ut rätt fort, hoppas att Aclima håller bättre.

Piere Robert kalsonger i syntetmaterial. Guld.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Lätt ett av de bästa budgetalternativen!

PureWhey
2019-11-11, 08:17
Piere Robert kalsonger i syntetmaterial. Guld.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Deras träningskalsonger med "MaxDry"?

MackeJuve
2019-11-11, 15:16
Jag skulle säga valfria kalsonger i funktionsmaterial. Jag har ett par A-Z och två par Björn Borg, bägge gör så att man slipper skavproblematiken. Boxers.

rooz
2019-11-11, 17:21
Nike combat Pro. Eller UA's som är lite längre.

spoon
2019-11-13, 21:14
Deras träningskalsonger med "MaxDry"?Japp!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

fr0dde
2019-11-19, 11:15
Jag hade stora problem med skavsår på låren vid långa promenader, testade tights, babypuder, tejp och allt möjligt som inte fungerade för mig. Sen köpte tjejen medevi ringblomssalva som jag kombinera med tights och det fungera perfekt. Gick till trolltunga i somras i extrem värme och kände inte av någonting alls, så testa det ni med skav problematik :)

MaxTheMarketer
2019-12-13, 21:12
Uppföljning: Dessa Pierre Robert kalsonger är fucking-fantastiska. Jag promenerade mellan 12,9 - 16 km (beroende på hur stor mätningsavvikelsen var på GPS, räknar med max 20 % mätningsfel) för ett par dagar sedan och visst svettades jag, och visst fick jag även ont i huvudet när jag hade cirka 1 km kvar. Men inget skav mellan benen, så jävla underbart!

Varmt rekommenderade prommiskallingar!

spoon
2019-12-13, 23:56
Kul att höra [emoji3526][emoji106]

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk