handdator

Visa fullständig version : Folk jag talar med i telefon försvinner


smerk
2019-10-30, 10:09
Har haft detta problemet det senaste året, och det börjar bli väldigt irriterande. Om jag snackar med tjejen t,ex. så försvinner all ljudmottagning ibland efter en minut så att man måste ringa typ 5-10 ggr för att snacka klart, och ibland kommer det efter 30 minuter vilket kanske resulterar i att man babblar på i ett par minuter utan att det faktiskt tagits emot av andra parten. Det är alltså så att när det händer så kan varken jag eller motparten höra varandra. Det blir även så när jag snackar med morsan så det är uppenbarligen min mobil det är fel på.

Till frågan, vad kan vara orsaken till detta? Jag har en galaxy s7 som jag haft i 3-4 år. Tänkte köpa ny mobil när mitt laddaruttag gick sönder men det löste jag med trådlös laddare. Byter helst inte mobil och spenderar flera tusen då den fungerar snabbt i övrigt, men detta med samtalen börjar bli jobbigt. Min operatör är 3.

Diomedea exulans
2019-10-30, 10:24
När jag läste titeln trodde jag att det var en ny incel-tråd. :laugh:

King Grub
2019-10-30, 10:32
Först kontaktar du 3. Har de inte någon hjälp att erbjuda, är risken mycket stor att det helt enkelt är din telefon som gick sönder på något sätt när det här började.

kelk
2019-10-30, 13:01
Skulle börja med att reseta telefonen

Brofessorn
2019-10-30, 13:35
Steg 1: Säg upp Tre

Stoltz
2019-10-30, 13:43
Förväntade mig något mycket mer dramatiskt utifrån trådtitlen :d

"Alla jag pratat med i telefon de senaste dagarna har försvunnit. Polisen har inga spår!"

Bra novellidé för trädgårdsmöbel? ;)

Kischen
2019-10-30, 13:47
Alltså jag vill inte vara taskig men hur tänkte du här?

Istället för att ringa din operatör frågar du på ett träningsforum? Hur ska vi felsöka ditt problem?

sumialic
2019-10-30, 13:50
Alltså jag vill inte vara taskig men hur tänkte du här?

Istället för att ringa din operatör frågar du på ett träningsforum? Hur ska vi felsöka ditt problem?

Menar du att kolo inte har svaret på livets alla gåtor? Kanske dags för mig att säga upp mitt medlemskap - måttligt besviken nu.

Kischen
2019-10-30, 14:05
menar du att kolo inte har svaret på livets alla gåtor? Kanske dags för mig att säga upp mitt medlemskap - måttligt besviken nu.

42

Termy
2019-10-30, 14:24
Förväntade mig något mycket mer dramatiskt utifrån trådtitlen :d

"Alla jag pratat med i telefon de senaste dagarna har försvunnit. Polisen har inga spår!"

Bra novellidé för trädgårdsmöbel? ;)

Fick samma vibbar. Skulle passat bra som trådtiteln i nån skräckhistoria på https://www.reddit.com/r/nosleep/.

smerk
2019-10-30, 15:25
Förväntade mig något mycket mer dramatiskt utifrån trådtitlen :d


Jo jag tänkte att det kunde ge fler besök :hbang:

Alltså jag vill inte vara taskig men hur tänkte du här?

Istället för att ringa din operatör frågar du på ett träningsforum? Hur ska vi felsöka ditt problem?

Man vet aldrig om det finns lätta lösningar på sådana här problem. Jag är inne i en tentaperiod och tentapluggar 95% av dagen. Det var ett smidigt sätt att eventuellt få ett svar här medan man lägger tid på annat än att sitta timmar i nån telefonkö. Dessutom finns ju även risken att det blir så att jag varken hör operatören eller att han/hon hör mig iom problemet i sig

VoDaresVins
2019-10-30, 16:36
Fick samma vibbar. Skulle passat bra som trådtiteln i nån skräckhistoria på https://www.reddit.com/r/nosleep/.

Jag tänkte också typ The Ring. Tur han inte känner mig. :smash:

Gregow
2019-10-30, 17:26
Jag tänkte också typ The Ring. Tur han inte känner mig. :smash:
Det är för uppenbart och har gjorts förr. Jag tänker mer att det är ett fall för Detektiv Holmström, på David Bagares Gata 21, vars geni tenderar att fly den gråa vardagen med kokain och morfin.

Jag tror det skulle vara något för Trädgårdsmöbel.