handdator

Visa fullständig version : svimfärdig =/


Nexus
2004-05-14, 07:41
Jo jag undrar hur stor skillnad det verkligen gör ur fettförbränningssynpunkt, om man äter frukosten innan morgonpromenaden eller inte.

Jag har låtit bli hittills, men efter dryga halvmilen är jag snudd på svimfärdig.. o med en rejäl huvudvärk..

Detta har antagligen med att göra att jag är ruskigt dålig på att äta på kvällen, helt enkelt inte hungrig då, + att jag då inte har vätskat upp mig alls innan promenaden..

Så skiljer det verkligen så mkt? Tror nog min kropp kanske skulle må bättre av att äta lite gröt en timme innan jag sticker ut?

Tack på förhand

Nexus.

z_bumbi
2004-05-14, 07:56
Så skiljer det verkligen så mkt? Tror nog min kropp kanske skulle må bättre av att äta lite gröt en timme innan jag sticker ut?

Mår du bättre av det så ät. Varför chansa? Har du ätit innan så kan du ju också köra lite hårdare tempo och spar lite tid.

stybb
2004-05-14, 08:20
Försök äta... äter 20 minuter innan jag lägger mig ungefär.. behöver inte vara mycket..räcker med 300 kcal eller något sånt..

B-jay
2004-05-14, 08:32
jag kan känna så första halvtimmen med innan jag vaknat ordentligt! men sen går det av sig själv!

HAr alltid med mig en flaska vatten som man kan fylla på med!
När man fått i sig lite vatten så mår man genast bättre!

bigmcgee
2004-05-14, 08:41
håller med B-jay... vatten är viktigt och är ofta en orsak till huvudvärk...

Nexus
2004-05-14, 08:56
Jag har vatten med mig.. en halvliter, men den tar slut riktigt snabbt..o värken kommer iaf.. jaja nu har jag iaf ätit gröt o druckit en halvliter innan.. så nu är det ut i spåret.. brrr.. kallt ute..

B-jay
2004-05-14, 09:15
Originally posted by Nexus
Jag har vatten med mig.. en halvliter, men den tar slut riktigt snabbt..o värken kommer iaf.. jaja nu har jag iaf ätit gröt o druckit en halvliter innan.. så nu är det ut i spåret.. brrr.. kallt ute..

jag brukar ha en litersflaska med mig, och hela är slut efter ungefär en timme, detta känns lagom för min del.

Ja imorse var det svinkallt! På med vinterjackan igen! Brr

King Grub
2004-05-14, 09:21
Ät innan, om du mår dåligt när du inte gör det!

Skillnaden i förbränning är minimal. Ät innan och gå 10 minuter längre istället, så får du samma effekt, med skillnaden att du inte behöver vackla omkring svimfärdig.

Tolkia
2004-05-14, 14:02
Jag har låtit bli hittills, men efter dryga halvmilen är jag snudd på svimfärdig.. o med en rejäl huvudvärk..
Ät, mänska! Morgonpromenader utan frukost måste var bland det mest överreklamerade som finns- eller så har jag missat något och det FANNS verkligen inga vältränade människor innan någon började sälja in idén (inte utan att man ser vissa paralleller till "GI-syndromet")?

Löjtnant Blank
2004-05-14, 22:07
Originally posted by Tolkia

Ät, mänska! Morgonpromenader utan frukost måste var bland det mest överreklamerade som finns- eller så har jag missat något och det FANNS verkligen inga vältränade människor innan någon började sälja in idén (inte utan att man ser vissa paralleller till "GI-syndromet")?
Det var väl inte lika populärt med morgonpromenader förr om åren? Jag har fått intrycket av att eliten kom i form medelst motionscykel när det begav sig. Fråga till Arnoldmaffian: hur gjorde hr. Schwarzenegger?

Edit: For the record: jag anser att morgonpromenader fungerar alldeles ypperligt. Jag är inne i mitt livs andra seriösa deff, och jag märker tydlig skillnad resultatmässigt nu när jag - p.g.a. galna arbetstider - inte kan gå om morgnarna. Det går mycket långsammare att bränna fläsk nu. Jag har precis kommit igång med en modefluga ā la King Grub - HIIT. Jag sätter min tilltro till den istället. Så fort jag får chansen går jag dock en morgonpromenad. På helgerna, t.ex.

alle
2004-05-15, 15:47
Originally posted by Löjtnant Blank

Det var väl inte lika populärt med morgonpromenader förr om åren? Jag har fått intrycket av att eliten kom i form medelst motionscykel när det begav sig. Fråga till Arnoldmaffian: hur gjorde hr. Schwarzenegger?

Edit: For the record: jag anser att morgonpromenader fungerar alldeles ypperligt. Jag är inne i mitt livs andra seriösa deff, och jag märker tydlig skillnad resultatmässigt nu när jag - p.g.a. galna arbetstider - inte kan gå om morgnarna. Det går mycket långsammare att bränna fläsk nu. Jag har precis kommit igång med en modefluga ā la King Grub - HIIT. Jag sätter min tilltro till den istället. Så fort jag får chansen går jag dock en morgonpromenad. På helgerna, t.ex.

vad är HIIT?

King Grub
2004-05-15, 15:48
Originally posted by alle_k


vad är HIIT?

SÖK!!!

Vänta, jag skall göra det åt dig:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/search.php?s=&action=showresults&searchid=164659&sortby=lastpost&sortorder=descending

AFanatic
2004-05-15, 15:49
Originally posted by King Grub


SÖK!!!

Vänta, jag skall göra det åt dig:


:laugh:


Kan du inte byta till Daddy Grub? ;)

Gammelyxan!
2004-05-17, 14:27
Va gör du på kvällarna igentligen...:D


Tycker själv det är skönt att sticka iväg utan ha ätit något ...men svimmar man är det mindre bra .

Nexus
2004-05-17, 18:17
gör på kvällarna?

Jobbar 11 timmar om dan + sammanlagt 2 timmars restid..

Hemma vid 21.. duscha sova.. för att gå upp före 6 igen..

Löjtnant Blank
2004-05-17, 19:20
Originally posted by Nexus
gör på kvällarna?

Jobbar 11 timmar om dan + sammanlagt 2 timmars restid..

Hemma vid 21.. duscha sova.. för att gå upp före 6 igen..
Jag tycker att du har alldeles för mycket fritid. Skaffa en hobby.

Nexus
2004-05-17, 19:49
det är ju det jag har gjort.. skaffade Mangemani:D :love: