handdator

Visa fullständig version : Värdig ersättare för Nike Romaleos 2?


exevision
2019-09-13, 17:09
Mina Romaleos 2 har gått sönder efter 1 års användning..
Fick väll ett måndagsexemplar. (sömmen för ett av spännena och snörningen)

Gillar styvheten i Romaleos 2. 3:an är väll inte lika styv?

Nu när 2:an har utgått och svår att få tag i, vilken lyftarsko kan vara en värdig ersättare? Bör vara samma höjd på klacken.

ceejay
2019-09-13, 17:12
ofta? jag har haft mina romaleos 2 i typ 6 år. Köp ett par nya! De går väl att få tag på?

exevision
2019-09-13, 17:18
ofta? jag har haft mina romaleos 2 i typ 6 år. Köp ett par nya! De går väl att få tag på?

Jo, jag förstår att detta är ovanligt. Mina billigare, två par Powerlift håller ju forfarande efter flertal år.
Ska försöka få tag i nya i min storlek, men vill gärna ha förslag på ersättare om jag inte lyckas..

Chorizo
2019-09-13, 20:03
incel. Köp nya skor. Chatten är stängd.

Brofessorn
2019-09-13, 21:59
incel. Köp nya skor. Chatten är stängd.

:laugh:

Määng
2019-09-14, 00:00
Mina adipower är i samma skick som när jag köpte dem för typ 7 år sen. Jag har använt dem i snitt 3 gånger i veckan sen dess.

exevision
2019-09-14, 08:17
Mina adipower är i samma skick som när jag köpte dem för typ 7 år sen. Jag har använt dem i snitt 3 gånger i veckan sen dess.

Har provat ha dessa på fötterna, dock inte tränat i dem. Upplevde dem mer flexibla, mjukare framtill än Romaleos 2.

Hur upplever du Adipower?

exevision
2019-09-14, 11:48
Lagade skorna.
Behövdes både fingerborg och monteringshandskar för att lyckas dra igenom nålen.
Får se hur länge sömmen håller.

Före:
https://i.postimg.cc/PqfyTrS4/WP-20190914-11-48-41-Pro.jpg (https://postimg.cc/k2ZKy936)

Efter:
https://i.postimg.cc/6q6thZcZ/WP-20190914-12-28-52-Pro.jpg (https://postimg.cc/phSwWpgV)

Määng
2019-09-15, 17:06
Har provat ha dessa på fötterna, dock inte tränat i dem. Upplevde dem mer flexibla, mjukare framtill än Romaleos 2.

Hur upplever du Adipower?

Jag har inget att jämföra med så jag vet inte riktigt. Jag tycker dom sitter bra och gör sitt jobb helt enkelt. Jag brukar aldrig knyta eller spänna skorna för att jag upplever att jag får mer flexibilitet i fotleden.

PureWhey
2019-09-17, 10:03
Skulle kollat på Romaleos 3.5(XD), Reebok Legacy Lifter och Adipower.

Romaleos har mest arch support.
Reebok Legacy är hyfsat platta men har, i min mening, konstig mittfot med någon slags liten upphöjning.
Adipower är klassiker och känns hyfsat lika 3.5 exkl. archen imo.

Hittade inget bra ställe i Sverige som fortfarande har 2or men dom är nog att föredra om man gillade skorna. Finns säkert i Tyskland etc.

exevision
2019-09-17, 12:49
Jag har inget att jämföra med så jag vet inte riktigt. Jag tycker dom sitter bra och gör sitt jobb helt enkelt. Jag brukar aldrig knyta eller spänna skorna för att jag upplever att jag får mer flexibilitet i fotleden.

Tack!
Aldrig knyta? Skulle inte få för mig att köra så. Vill ha stumt.

Skulle kollat på Romaleos 3.5(XD), Reebok Legacy Lifter och Adipower.

Romaleos har mest arch support.
Reebok Legacy är hyfsat platta men har, i min mening, konstig mittfot med någon slags liten upphöjning.
Adipower är klassiker och känns hyfsat lika 3.5 exkl. archen imo.

Hittade inget bra ställe i Sverige som fortfarande har 2or men dom är nog att föredra om man gillade skorna. Finns säkert i Tyskland etc.
Det var länge sedan jag såg dig skriva här på kolo. Roligt!
Ska hålla utskick efter 3.5 då. Viste inte att de släppt nya. Vill ha stöd under hålfoten.

PureWhey
2019-09-17, 13:48
Tack!

Det var länge sedan jag såg dig skriva här på kolo. Roligt!
Ska hålla utskick efter 3.5 då. Viste inte att de släppt nya. Vill ha stöd under hålfoten.

Hejhej :-)

3.5 är en ny version av 3an då 3an hade kvalitetsproblem bland annat med tungan. Mycket bra stöd i hålfoten. Kan tipsa om att köpa 3.5an på Zalando då det är väldigt enkelt att returnera till den butiken. Zalando har även Reebok-skorna så du kan lika gärna plocka hem ett par Reebok samtidigt och pröva.

ViktorC
2019-09-17, 19:57
Vilken storlek har herrn? Jag har ett par helt oanvända Romaleos 2 i 45.

exevision
2019-09-18, 10:27
Vilken storlek har herrn? Jag har ett par helt oanvända Romaleos 2 i 45.

Kör dem på 90 grader i tvättmaskin så de krymper till storlek 42! ;)

Har i vanliga skor 42,5 men vill att de ska sitta tight/stabilt så 42 är det jag kör på.

exevision
2020-12-30, 13:53
Då var det dags igen. Min tidigare lagning har håller riktigt bra.
Men nu gick ena länken för övre remmen av, på den andra skon. Ska försöka laga även det provisoriskt. Men nu måste jag nog köpa nya skor oavsett hur mycket jag gillar Romaleos 2.

Ser att Nike släppt Romaleos 4. Någon som testat dessa?

https://i.postimg.cc/ZR4RdQ8d/sko.jpg

PureWhey
2020-12-30, 14:29
Tror det är 4an jag har. Funkar bra hittills. Dock inte misshandlat dem särskilt mycket.

Skickat från BÖJRACKET

exevision
2020-12-30, 15:01
Tror det är 4an jag har. Funkar bra hittills. Dock inte misshandlat dem särskilt mycket.

Skickat från BÖJRACKET

Låter bra!

Såg någon som kände av loggan i sulan när de lyfte (kändes i foten). Gör du det?

Hur tycker du de är jämfört med 2:an i stabilitet och storlek?

PureWhey
2020-12-30, 15:22
Låter bra!



Såg någon som kände av loggan i sulan när de lyfte (kändes i foten). Gör du det?



Hur tycker du de är jämfört med 2:an i stabilitet och storlek?Nvm, mina heter "3XD" tydligen.

Skickat från BÖJRACKET

delta_mats
2020-12-30, 16:07
Ingen som har Do-win längre?

Mina är säkert 10 år gamla, fortfarande riktigt gott skick.

exevision
2020-12-30, 16:20
Ingen som har Do-win längre?

Mina är säkert 10 år gamla, fortfarande riktigt gott skick.

Jag önskar mig inte främst en hållbar sko. Nog för att det värdesätts högt. Men i första hand en sko som är lika stabil och stadig som Romaleos 2. Sen är stöd för hålfoten och samma klackhöjd högt värdesatt.

delta_mats
2020-12-30, 18:07
Jag önskar mig inte främst en hållbar sko. Nog för att det värdesätts högt. Men i första hand en sko som är lika stabil och stadig som Romaleos 2. Sen är stöd för hålfoten och samma klackhöjd högt värdesatt.

Do-win är ju rejält stabil. Stöd för hålfoten fixar man ju med en separat sula anpassat för foten ändå. Kommer dock ej ihåg klackhöjden/nivåskillnaden på mina pjucks.

d1anny2
2020-12-31, 09:55
Då var det dags igen. Min tidigare lagning har håller riktigt bra.
Men nu gick ena länken för övre remmen av, på den andra skon. Ska försöka laga även det provisoriskt. Men nu måste jag nog köpa nya skor oavsett hur mycket jag gillar Romaleos 2.

Ser att Nike släppt Romaleos 4. Någon som testat dessa?

https://i.postimg.cc/ZR4RdQ8d/sko.jpg

Får man lov att fråga varför du köper fler skor av dålig kvalitet? Om du trivs med dem iövrigt, varför inte lämna in dem till en skomakare och peka på var vederbörande ska förstärka skon?

Ps. Fascinerande att metallkvalitén är så dålig att den inte tål att hålla ett spänne som knappt sträcks. Ds.

Mvh

Wrenchgirl
2020-12-31, 11:08
Nu har de förvisso platt sula av modell brottarsko/rallypjucks men jag är rätt nöjde med mina lyftarskor från Gorilla Wear. :)

exevision
2020-12-31, 11:56
Får man lov att fråga varför du köper fler skor av dålig kvalitet? Om du trivs med dem iövrigt, varför inte lämna in dem till en skomakare och peka på var vederbörande ska förstärka skon?

Ps. Fascinerande att metallkvalitén är så dålig att den inte tål att hålla ett spänne som knappt sträcks. Ds.

Mvh

Jag anser kvaliten ändå är bra. Har gjort väldigt många pass i dessa.
Visst skulle jag kunna gå till en skomakare, har gjort det med mina andra lyftarskor jag har till bänkpress. Men finns tyvärr ingen bra skomakare kvar i orten jag bor.

Jag vet inte hur du använder din lyftarskor, men jag spänner åt spänner så det sitter.

Nu har de förvisso platt sula av modell brottarsko/rallypjucks men jag är rätt nöjde med mina lyftarskor från Gorilla Wear. :)

Jag har provat dessa. De har inte stabiliteten jag söker. De kan säkert fungera till smalmark.