handdator

Visa fullständig version : Behöver era tips och åsikter.


Anonym12
2019-09-13, 13:24
Hej allesammans.
Känner att jag inte utvecklas längre i träningen och behöver er hjälp.

Kör med följande:
PWO- Gateaway Pureway Aldrig vila
Protein WHEYl, 18g P/ servering
Fakta:
Gymmat i ca 6 månader (seriöst)

Kille
Vikt: 79 kg
Längd: 181 cm
Ålder: 20
Kcal: Har " råd" att äta 1876 kcal/ dag
Protein: 150 g / dag
38 CM runt Vänstra biceps
39 CM runt högra biceps

Har sedan i Juli gått ned från 84.5 kg till nuvarande 79 kg.

Nu till mina funderingar, jag har sedan min viktnedgång tappat vad jag upplever muskler. Jag tar inte lika mycket i främst vikt på vissa övningar på axlar, armar och rygg.
Ska jag fortsätta gå ned i vikt eller ska jag stanna på 79 kg?
Vad ska jag göra som jag inte gör, för att öka i muskelmassa?
Hur får jag större armar?
Rekommenderar ni occlusionband?
Ska jag köpa kreatin?
Vad ska jag sätta min dagliga kcal intag på?
Är 150 g/ dag rimligt, lite/ mycket?


Har stora svagheter i främst bröst och triceps. Mycket svag där.
Bänkar max 65 kg


Schema:
Mån: Rygg, biceps
Tis: Ben
Ons: Bröst, triceps, axlar
Tors: Rygg Biceps
Fre: Ben
Lör: Bröst, triceps, axlar
Söndag : Vila.

Samtidigt försöker jag att gå mycket promenad, blir ca 12 km promenad varannan dag och lite cardio i slutet av varannat pass.


Ser extremt mycket emot er återkoppling-

Ha det bäst!

geoff
2019-09-13, 13:27
Too obvious

Anonym12
2019-09-13, 13:28
Vad menar du?

Zelnah
2019-09-13, 16:56
Schemamässigt ser det väl ändå ganska bra ut, 6 pass i veckan där du kör igenom varje muskelgrupp 2 gånger KAN vara lite mycket men det beror som sagt på hur mycket du kör varje pass. Till exempel om du pressar dig med hjälp av en träningskompis till forced reps varje pass så skulle jag tippa på att du tränar FÖR hårt, men så länge du kan lyssna på kroppen och du känner dig pigg så kan det vara okej ändå.

Jag skulle också säga att 6 månader är inte direkt någon längre tidsperiod att bedöma på. I min egna erfarenhet även om jag inte på något vis är ett fysmonster är att dem största "gainsen" får du kort och gott genom kontinuitet. Det vill säga att du kör alla dina pass, du fuskar inte och hoppar över massa pass för att du "inte orkar" just då.

Om du kör 6 gånger i veckan 3 veckor i sträck och sen har uppehåll på 2 veckor, så skulle jag säga att det vore mer rimligt att köra 4 pass i veckan och göra det i 5 veckor.

Gällande din kost och om du ska dieta mer eller inte så beror det helt på dig och vad du vill! 79 kg på 181 cm är absolut en väldigt NORMAL vikt. Men om du tycker att du har mer fett på din kropp än du önskar, så kan du fortsätta ligga på ett litet kcal-underskott. Annars försöker du lägga dig på balans och helt enkelt bara kör på med gymmandet så kommer du så småningom att lägga på dig muskler och således "se smalare ut".

Starke75an
2019-09-15, 09:42
Tycker ändå att 65 i bänk på ett halvår ligger inom normal intervallet.

Viktnedgång kan även göra att muskelmassa minskar.

Att kämpa igenom platåer är nått som alla som tränat länge gjort.

Skulle lagt mig på lätt överskott och växlat mellan tungt och lätt i en period.

Dvs typ chins med och utan vikter växelvis.

GladMotionär
2019-09-15, 16:25
1. Sluta dieten och börja en kontrollerad bulk med ca 300 kcal i överskott per dag

2.Periodisera träningen mellan låg, mellan och högreps-intervaller. Träna hårdare på varje pass, skriv journal över träningen, säkerställ att din kropp återhämtar sig. Se till att sov ordentligt och att proteinintaget är tillräckligt. Kör på i en månad eller längre och sedan utvärdera resultatet och eventuellt byt träningsschema.

3. Större armar = träna dina triceps hårt b.la.

4. Kreatin är det bara att köra på!

5. Kolla upp med kalkyl men runt 3000 kcal är nog rimligt för dig.