handdator

Visa fullständig version : Män som kommenterar andra mäns kroppar


catus
2019-09-09, 18:38
Ni vet den där "expectation vs reality" memen som cirkulerar på nätet om när man som kille tränar på gymmet och tror att det ska locka till sig massa tjejer men i själva verket bara lockar till sig en drös med killar som slänger med kommentarer såsom "schysta pecs!", "hur mycket kan du bänka egentligen?" etc etc. Det verkar ju på riktigt vara så?!

Främmande män i alla åldrar kommer fram och kommenterar min pojkväns kropp (muskler) var och varannan dag - oavsett om vi är på gymmet, i stan, på restaurang eller i en matvarubutik. Vi både tycker mest att det bara är kul, men som kvinna och hans flickvän kan jag inte låta bli att fundera på vart detta fenomen kommer ifrån och vad som egentligen får andra män att tro att det är okej att kommentera och ibland även komma fram och ta på hans kropp bara sådär (klämmer på biceps etc). På gymmet är det som att alla vill vara hans bästa polare också. Folk som min pojkvän knappt har lagt märke till tidigare kan komma fram och skaka hand när de kommer till gymmet och innan de ska gå.... Jävligt awkward. Min pojkvän är ingen typisk spänna-sig-framför-spegeln eller disco-curlande-stönare heller som ger hint om att han skulle vilja ha uppmärksamhet heller utan föredrar att vara anonym och fokusera på sin egen träning.

Visst, min pojkvän är väldigt good lookin' och muskulös, men jag tycker inte att hans fysik är SÅ imponerade och utstickande att jag har förståelse för varför han får all den uppmärksamhet som han faktiskt får (förlåt älskling). Och oavsett om min pojkvän hade haft gigantiska muskler eller inte så förstår jag inte varför det skulle uppmärksammas av främmande personer i form av kommenterar. Personligen så skulle ju jag aldrig få för mig att gå fram till en främmande kvinna och kommentera hennes fysik bara sådär liksom. "Jävla kraftpaket till röv du har!" , "fan vilka muskelarmar du har kvinna!", "Ja det är viktig med protein för dig förstår jag!", "Hur ofta tränar du egentligen?! Har du ens nåt liv?!".

På ett sätt kan jag nästan beundra hur öppna män är mot varandra i dessa sammanhang, och jag tror att vi kvinnor skulle kunna lära av det och faktiskt också ge mer komplimanger till varandra, men någon gräns måste det ju ändå finnas... Eller? Vad tycker ni själva om detta beteende?

r3mpuh
2019-09-09, 18:41
Trodde det enda kvinnor gjorde om dagarna var att ge sockersöta komplimanger till varandra.

Boys Support Boys™ tho.

Wain
2019-09-09, 18:45
Vi ger stöd till de som ser ut att behöva det.

King Grub
2019-09-09, 18:58
"Ser bra ut, kör hårt".

MaxTheMarketer
2019-09-09, 19:13
#humblebrag når en ny nivå.

Aristocrat
2019-09-09, 19:17
Delar man hobby blir det lätt att man får "Kannibalögon" man kan stå bakom någon i kön o beundra deras vältränade vader med perfekta insertions o bara applådera det. Alla(nästan alla) är på gymmet med målet att bli ett bättre jag än dagen innan. Det ska berömas bröder emellan. Hade säkert gjort det på tjejer med om det inte fanns risk för missuppfattning med ens agenda

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

rooz
2019-09-09, 19:17
#humblebrag når en ny nivå.

#NoBigDeal#ManDream#Tyngre#Swoletastic


Vi behöver bilder för att jämföra.

VikG
2019-09-09, 19:33
wm0FQMo85GM

trädgårdsmöbel
2019-09-10, 06:07
Jag vet en madam som kommenterar rätt ut på så sätt och andra kvinnor verkar mest tycka att hon är obehaglig och jobbig:D Förmodligen delas den obehagskänslan av många män med.

Vad fet du är! Du har fått rynkor kring ögonen! Men vad fet du har blitt! Du ser ut som en hora när du visar så mycket u-ringning osv.

BelowAverage
2019-09-10, 06:13
Jag tycker det är roligt att ge positiv feedback. När jag ser någon som uppenbarligen investerat en hel del tid och energi i sin träning, och om jag känner mig genuint imponerad, varför inte delge detta?
Om inte detta är värt en ryggdunk, vad är då värt en ryggdunk? :Virro

Läskeblask
2019-09-10, 06:18
Jag gissar på att män kan göra det för att båda vet att det inte är raggningsförsök. Mera en kamratlig grej. Själv så skulle jag vara rädd att tjejen tror jag är ett as eller liknande. Brukar inte kvinnor ge varandra beröm för kläder, hår osv? Nåja kanske inte till random folk.

Jag har lagt märke till att 85% som kommenterar min fysik är män. Lite lustigt. Muskler är väl en större grej för män också

garluch
2019-09-10, 07:53
Vi män ger varandras kroppar komplimanger eftersom det är så mycket mer komplicerat att ge kvinnors kroppar komplimanger.

Jag tänker ofta "snygga tuttar" eller liknande, men det säger jag aldrig högt. Då kör man istället på andra saker, om de har på sig ett par skor man misstänker är deras favorit kan man alltid ge en komplimang för det.

Dessutom tror jag att vi killar överlag är mer svältfödda på egoboosts.

KT81
2019-09-10, 08:15
Varför skulle man inte kunna ge komplimanger? Tror bara du är avundsjuk för att hans läckra biceps får mer rampljus än dig. Man blir ju glad när man hör någon annan snubbe peppa på gymmet. Lätt att jag hört hundra gånger fler killar peppa och uppskatta varandra än en tjej ens yttra ett positivt ord till en annan tjej på gymmet. De flesta tjejer verkar mest gå till gymmet och hata varandras kroppar.

Grahn
2019-09-10, 08:21
Ingen har väl hammrat in att det skulle vara något fel i att kommentera mäns utseende på samma sätt så det är väl mer socialt accepterat.

VoDaresVins
2019-09-10, 08:55
Tror inte jag nånsin gett nån spontan feedback om utseendet till nån men undrar annars om det egentligen inte är lite samma med feedback på andras träning. Där har jag nog spontant uppmuntrat andra om set som sett bra ut. Men kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag en enda gång skulle hört en tjej gett en annan tjej positiv feedback för ett lyft. Förutom betalda PTn då. :)

Bärsärk
2019-09-10, 09:19
H-nIBAM1P0s

catus
2019-09-10, 11:07
Varför skulle man inte kunna ge komplimanger? Tror bara du är avundsjuk för att hans läckra biceps får mer rampljus än dig. Man blir ju glad när man hör någon annan snubbe peppa på gymmet. Lätt att jag hört hundra gånger fler killar peppa och uppskatta varandra än en tjej ens yttra ett positivt ord till en annan tjej på gymmet. De flesta tjejer verkar mest gå till gymmet och hata varandras kroppar.


Jag har inte sagt att jag inte tycker att man bör ge komplimanger, däremot tycker jag att det ofta känns lite påträngande, lite främmande och konstigt (min pojkvän håller med). Jag blir liksom så full i skratt varje gång det händer, för det händer så ofta. Och ja, jag antar att det grundar sig i att jag är kvinna och att den sortens öppenhet inte riktigt existerar bland kvinnor. För det är ju sorgligt nog så, som du säger, att det nog är mer vanligt att man hatar på en kvinna som ser bättre ut än vise verse. Sen har jag mer förståelse för om män kommer fram och ger cred till varandra på gymmet men det händer som sagt lika ofta att män kommer fram och kommenterar min pojkväns fysik även utanför gymmet - när han är fullt påklädd med jacka osv. Jag menar, visst, han kanske ser lite bredare ut än gemene man men vad vet man egentligen annars vad för slags kropp som gömmer sig därunder? Det är fascinerande alltså... :laugh:

catus
2019-09-10, 11:17
Tror inte jag nånsin gett nån spontan feedback om utseendet till nån men undrar annars om det egentligen inte är lite samma med feedback på andras träning. Där har jag nog spontant uppmuntrat andra om set som sett bra ut. Men kan faktiskt inte dra mig till minnes att jag en enda gång skulle hört en tjej gett en annan tjej positiv feedback för ett lyft. Förutom betalda PTn då. :)

Nej men eller hur! Och skulle en tjej spontant bara kommentera en annnan tjej sådär med nåt upplyftande så skulle det ju nästan uppfattas som lite knäppt, right?! Med det sagt betyder det inte att det vore fel - snarare tvärtom! Vi tjejer är för dåliga med att lyfta varandra (Ja, tjejer är duktiga med att använda"grlpwr" och värna om att stå upp för sina medsystrar på nätat, på tröjor osv, men desto sämre _på_riktigt_.) Att hjälpa andra kvinnor att hata män är lätt men att hjälpa kvinnor att älska andra kvinnor är fy fy... *rolleyes*

catus
2019-09-10, 11:21
wm0FQMo85GM

Damn! Ironiskt nog bor vi faktiskt i England för tillfället så jag måste nog hålla hårt i min pojkvän så att han inte blir stalkad av den där filuren! :laugh::laugh:

Aryt
2019-09-10, 11:24
Gissar att tråden är ett socialt experiment eller att postarna har annorlundare sociala cirklar.

Det är vida känt att kvinnor ger mer komplimanger till varandra och att de får mer komplimanger.
Till och med popkulturen avspeglar detta fenomen.
Inom feminismen ser vi det till och med som ett problem - kvinnor har av patriarkala lärt sig att ge fel typ av komplimanger, ofta baserat på utseende eller mindre ägande.
Compliment patterns appear to be quite different when the complimenter and complimentee are the same gender from when they are different genders, and differences between males and females still arise even within same-gender interactions. In data from New Zealand,[2] it was noted that women tended to compliment each other considerably more often than men complimented each other. This statistic is reflected in further data that showed that women gave two-thirds of the recorded compliments and received three-quarters of them. Compliments between men comprised a mere 9 percent of the data.[3] Similar patterns have been noted in studies of English speakers from other regions as well.

In written discourse, too, such patterns arose, as women tended to compliment other women more often than they complimented men, and more often than men complimented either each other or women. In one study,[4] compliments between women numbered almost 250, while compliments between men did not even reach 50.
Compliments are usually classified into one of four categories, depending on what they refer to: appearance, ability and performance, possessions, or personality. In New Zealand data,[2] it is shown that women tend to compliment each other based on appearance most often. While 61 percent of the compliments between women were found to be appearance-based, only 36 percent of the compliments between men were found to compliment each other based on appearance. Additionally, only 22 percent of the compliments based on appearance that were received by men were also given by men.

Men were found to compliment each other based on possessions more often than they compliment women based on possessions. Men rarely complimented each other based on appearance in both the New Zealand and American data, but in the American data it seemed compliments based on appearance were less commonly received by men from women than in the New Zealand data.[6]
https://en.wikipedia.org/wiki/Complimentary_language_and_gender

catus
2019-09-10, 11:27
Vi män ger varandras kroppar komplimanger eftersom det är så mycket mer komplicerat att ge kvinnors kroppar komplimanger.

Jag tänker ofta "snygga tuttar" eller liknande, men det säger jag aldrig högt. Då kör man istället på andra saker, om de har på sig ett par skor man misstänker är deras favorit kan man alltid ge en komplimang för det.

Dessutom tror jag att vi killar överlag är mer svältfödda på egoboosts.


Ja man ska passa sig för att verka objektifierande. Jag skulle nog tycka det vore okej om en kille kommenterade min kropp på gymmet (beroende på hur han säger det såklart), men om kille hade kommenterat min kropp ute på stan, på krogen etc, så hade jag nog bara blivit äcklad...

Hade en tjej däremot kommit fram på stan och kommenterat så hade jag ju antingen trott att hon vore lesbiskt eller bara jävligt weird och saknat viktiga sociala spärrar... Haha!

catus
2019-09-10, 11:30
Jag vet en madam som kommenterar rätt ut på så sätt och andra kvinnor verkar mest tycka att hon är obehaglig och jobbig:D Förmodligen delas den obehagskänslan av många män med.

Vad fet du är! Du har fått rynkor kring ögonen! Men vad fet du har blitt! Du ser ut som en hora när du visar så mycket u-ringning osv.


Såklart det är obehagligt om hon bara slänger med negativa och nedtryckande kommenterar, den uppfattningen delas nog bland både män och kvinnor. :laugh:

Läskeblask
2019-09-10, 11:32
Ja man ska passa sig för att verka objektifierande. Jag skulle nog tycka det vore okej om en kille kommenterade min kropp på gymmet (beroende på hur han säger det såklart), men om kille hade kommenterat min kropp ute på stan, på krogen etc, så hade jag nog bara blivit äcklad...

Hade en tjej däremot kommit fram på stan och kommenterat så hade jag ju antingen trott att hon vore lesbiskt eller bara jävligt weird och saknat viktiga sociala spärrar... Haha!

Just därför man int kan kommentera nån kvinnas kropp! Man får svinstämpeln direkt. Iofs så beror det på hur man säger det. Fast varför skulle jag annars heller kommentera nån kvinnas kropp ifall jag inte har nåt annat att säga.

catus
2019-09-10, 11:38
Jag gissar på att män kan göra det för att båda vet att det inte är raggningsförsök. Mera en kamratlig grej. Själv så skulle jag vara rädd att tjejen tror jag är ett as eller liknande. Brukar inte kvinnor ge varandra beröm för kläder, hår osv? Nåja kanske inte till random folk.

Jag har lagt märke till att 85% som kommenterar min fysik är män. Lite lustigt. Muskler är väl en större grej för män också


Absolut, ge sina vänner beröm är väl en sak men till randoms vågar jag nog nästan säga inte förekommer ofta alls.

Jag tycker inte att det är lustigt att det mest är män som berömmer mäns fysik, utan att det är så mycket som 85% som faktiskt gör det.

Stoltz
2019-09-10, 11:40
Jag är ganska duktig på att ge komplimanger, ingen humblebrag utan full blown ärlig brag. Jag letar praktiskt taget efter positiva saker hos folk utan att tänka på det.

Men det måste uttryckas på helt rätt sätt för gränsen mellan att ge en komplimang som är creepy och en komplimang som känns bra är hårfin. Oftast blir det naturligt för mig om min avsikt är att bara göra den andre glad, att komplimangen också blir bra och uppfattas bra.

Sen kan man inte kommentera vad fan som.
Hade någon sagt "Fan vad bra du bär upp din puckelrygg!" så hade jag nog dött av skratt, men jag kan inte förvänta mig att någon annan med samma problem skulle kunna göra det.
Och att kommentera tjejers bröst eller mäns rumpor, eller dylikt... Alltså, lite kanske man får spara på.

catus
2019-09-10, 11:49
H-nIBAM1P0s

Hahaha! Precis SÅ!! Hur kan det inte kännas lite konstigt och obehagligt när främmande män beter sig sådär?! :laugh::laugh:

Läskeblask
2019-09-10, 11:58
Absolut, ge sina vänner beröm är väl en sak men till randoms vågar jag nog nästan säga inte förekommer ofta alls.

Jag tycker inte att det är lustigt att det mest är män som berömmer mäns fysik, utan att det är så mycket som 85% som faktiskt gör det.

För att män reagerar mera på muskler. Vilken man vill inte ha en muskulös kropp? Dessutom tycker jag många blandar in lite humor i det. De kan säga att har du jobbat på bondgård eller liknande, så gör jag själv ofta. Om nån kvinna skulle komma fram till mig och kommentera min kropp så tolkar jag det nästan alltid som raggningsförsök så kanske kvinnorna även tänker så att den andra tolkar det som raggning

Macroman
2019-09-10, 12:54
Kvinnor hatar andra kvinnor som är snyggare än de själva s.k intra sexual competition. Inte samma sak med män som inte är lika beroende av utseendet som kvinnor när det gäller den sexuella konkurrensen.

MaxTheMarketer
2019-09-10, 18:10
Kvinnor hatar andra kvinnor som är snyggare än de själva s.k intra sexual competition. Inte samma sak med män som inte är lika beroende av utseendet som kvinnor när det gäller den sexuella konkurrensen.

+1337

Men nu ska vi inte vara sånna. Social konstruktionismen har kommit långt. Biologi är "omodernt"! ;)

Macroman
2019-09-11, 12:02
+1337

Men nu ska vi inte vara sånna. Social konstruktionismen har kommit långt. Biologi är "omodernt"! ;)

Idag cirkulerar ett klipp från Sky i England där en bisarr kvinnlig pingvinskötare inte vill "köna" sina pingviner och tvinga på dom ett kön som de kanske inte vill ha...


https://twitter.com/Imamofpeace/status/1171665426604052485

Aristocrat
2019-09-11, 12:17
+1337

Men nu ska vi inte vara sånna. Social konstruktionismen har kommit långt. Biologi är "omodernt"! ;)

Haha! Lite så...speciellt i Sverige.

Gluffgluff
2019-09-11, 15:18
Kan det vara så att du (TS) undermedvetet stör dig lite på att din man får mer bekräftelse och uppmärksamhet än du när ni är ute tillsammans? Och att du förskjuter detta genom en form av alienation/depersonalisering? Min erfarenhet är inte alls att kvinnor snålar med komplimanger, tycker snarare att såfort jag kliver utanför dörren så hör jag "åh vilken fin kjol", "wow, vad fin du är!" osv när kvinnor stöter på varandra.

I vårt samhälle så är det kvinnor som förväntas bekräftas och uppmärksammas för sitt utseende, det är en förväntan som ligger hos de flesta. Objektifiering av män tycks däremot varken betraktas som ett fenomen eller ett problem.

Det är helt naturliga känslor och förståeligt om det känns lite obehagligt och konstigt för dig. Men nu till kardinalfrågan: hur grova är hans armar och vad tar han i bänk?

Bandid0
2019-09-11, 15:50
Personligen så skulle ju jag aldrig få för mig att gå fram till en främmande kvinna och kommentera hennes fysik bara sådär liksom. "Jävla kraftpaket till röv du har!"

Challenge accepted. Drar jag denna på 100 tjejer så måste det ju bli napp på minst en.

Lafayette
2019-09-11, 15:59
Kommentera främmande människors kroppar är rätt skumt.

catus
2019-09-11, 19:02
Kan det vara så att du (TS) undermedvetet stör dig lite på att din man får mer bekräftelse och uppmärksamhet än du när ni är ute tillsammans? Och att du förskjuter detta genom en form av alienation/depersonalisering? Min erfarenhet är inte alls att kvinnor snålar med komplimanger, tycker snarare att såfort jag kliver utanför dörren så hör jag "åh vilken fin kjol", "wow, vad fin du är!" osv när kvinnor stöter på varandra.

I vårt samhälle så är det kvinnor som förväntas bekräftas och uppmärksammas för sitt utseende, det är en förväntan som ligger hos de flesta. Objektifiering av män tycks däremot varken betraktas som ett fenomen eller ett problem.

Det är helt naturliga känslor och förståeligt om det känns lite obehagligt och konstigt för dig. Men nu till kardinalfrågan: hur grova är hans armar och vad tar han i bänk?

Visst, jag har nog formulerat mig lite fel. Jag håller med om att kvinnor generellt sett är duktigare på att ge komplimanger än män, men det jag ville belysa var främst att män berömmer främmande mäns muskler, och hur jag anser att det är ett lustigt/roligt fenomen.
Haha, well...

catus
2019-09-11, 19:19
Visst, jag har nog formulerat mig lite fel. Jag håller med om att kvinnor generellt sett är duktigare på att ge komplimanger än män, men det jag ville belysa var främst att män berömmer främmande mäns muskler, och hur jag anser att det är ett lustigt/roligt fenomen.
Haha, well...

... Vidare tror jag varken att kvinnor eller män är särskilt duktiga på att ge FRÄMMANDE kvinnor resp. män komplimanger, men att det kanske är nånting som vi borde.

trädgårdsmöbel
2019-09-12, 08:38
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

Rahf
2019-09-12, 09:20
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

Det låter lite som tongångar jag hört på t.ex. vårdinstanser där åldrarna kryper upp lite grann bland t.ex. sköterskorna.

Stoltz
2019-09-12, 09:33
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

Hur hanterar du dessa kommentarer?

Läskeblask
2019-09-12, 09:42
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

:laugh: du borde kasta tillbaka nåt t.ex stt om hon kan använda byxor som gör att röven inte ser så bred ut eller liknande

trädgårdsmöbel
2019-09-12, 10:05
Hur hanterar du dessa kommentarer?

Kanske inte jättekonstruktivt. Uppmanar till att svanka för röven är för liten. Eller påpekar att fejkläppar och fejktuttar inte kan kompensera för liten röv. Eller att hon ser ganska bra ut för att vara 50 när hon är 40.

Eller pressar ut magen maximalt på ren tjurighet.

Stoltz
2019-09-12, 10:08
Kanske inte jättekonstruktivt. Uppmanar till att svanka för röven är för liten. Eller påpekar att fejkläppar och fejktuttar inte kan kompensera för liten röv. Eller att hon ser ganska bra ut för att vara 50 när hon är 40.

Helt rätt sätt att hantera det enligt mig. Kanske inte det bästa, men definitivt rätt.

Jag har själv nolltolerans mot sådant och tycker att alla, man som kvinna, ska ha det med. Öppnar man den dörren oinbjuden så ska man sågas på både längden och tvären.

Sen är det lite halvhjärtat från min sida samtidigt. Å ena sidan, hela mitt liv är uppbyggt på premissen att andras åsikter om mig inte är värt någonting alls, utöver mina närmsta som faktiskt vill mig väl. Så när någon lägger en dum kommentar om något med mitt yttre så rinner det å ena sidan av mig som vatten på en gås, men samtidigt ger det mig möjligheten att vara riktigt rå mot någon som förtjänar det. Det är lite som en mörk julafton :d

olle lindblad
2019-09-12, 10:14
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

Din kollega skäms för din mage? Aningen originellt.

trädgårdsmöbel
2019-09-12, 10:22
Din kollega skäms för din mage? Aningen originellt.

Hon är väldigt noga med hur hon blir sedd. Är man två av olika kön så ser man ut som ett par. "Folk" kan tro att man är ett par. Då kan man inte ha en stor mage, vad skulle folk tro då? Något ditåt.

Läskeblask
2019-09-12, 11:37
Ärligt sagt så är det alltid fel att kommentera folks utseende negativt. Det kan ta väldigt hårt på många

catus
2019-09-12, 13:30
Mest kommentarer om hur min kropp ser ut får jag av kvinnor. För det mesta negativt eller positivt blandat med negativt.

Att magen är fet är den vanligaste, på god tvåa är "det där är inte snyggt" eller variant därav med referat till mina "stora" muskler som trea är att armarna är fina.

Kan även få uppmaning (inte av min fru ens utan av en kollega) att hålla in magen om vi är ute tillsammans. Eftersom jag är fin om det inte vore för magen och så slipper hon skämmas om jag håller in den.



:) Så damer kan kommentera de med.

Men herregud, ärligt, undvik denna kollega så mycket du kan. Om hon skäms för hur du ser ut och kräver att du håller in magen när ni är ute tillsammans för att hon ska kunna njuta och må bra med sig sjäv så... damn. Det är verkligen inte okej. Hemska människa. Hon har uppenbarligen ett och annat problem som hon behöver jobba på.

Korvil
2019-09-12, 14:21
Det är ju svårt att se en nackdel med att säga något positivt om någon.

Skulle han dessutom ses som ett hot, ses som en tillgång eller vara något du själv associeras med så är det ju bättre att vara vän med honom.

Just "hur mycket tid lägger du på gymmet egentligen?" behöver ju inte vara 100% positivt. En del kanske tycker att det finns annat viktigare att lägga sin tid och engagemang på.

Men ja, bara säga något snällt eller på något vis "åka med honom"/bli sedd med honom tror jag det handlar om. Mycket möjligt omedvetet.

d1anny2
2019-09-13, 12:31
Ärligt sagt så är det alltid fel att kommentera folks utseende negativt. Det kan ta väldigt hårt på mångaEnig. Superlurigt.

Skickat från min LG-D855 via Tapatalk

Eufori
2019-09-14, 19:02
#Personligaanekdoterförmodligeningenbryrsigom
Fastän jag tränar på ett ganska stort gym lyser de riktiga blåvalarna med sin frånvaro med något vandrande undantag som förmodligen bara försöker undvika att fastna i kontroller på sitt stamställe. Jag får jättemycket komplimanger, tyvärr *aldrig* från damerna och det är oftast i stil med "Stabilt", "Respekt" och "Helt sjukt att någon som ser så fet och otränad ut kan lyfta så tungt".