handdator

Visa fullständig version : Hur gör man för att man ska förbättra sig i sin relation


Rosie74
2019-09-08, 01:05
Hej


Jag har ett litet problem fast jag tror att det är inte så farligt men jag måste försöka ändra om i mina tankar. Jag har en kille som jag älskar verkligen oehört mkt och han betyder väldigt mycket för mig och jag unnar att han har vänner både kvinnliga och manliga men han är mig trogen och jag är oxå trogen mot honom. Men nu är det så här att han har en kvinnlig granne som är god vän med honom och hon råkar vara singel men hon vet om att han och jag är tillsammans och hon vill vara min vän oxå vilket är mkt positivt. Men jag är inte svartsjuk eller så men jag har en mkt dålig erfarenhet av att ha haft med kvinnliga vänner och kollegor som har varit falska mot mig och har därför fruktansvärt svårt att lita på dem vad gör jag???Funderar på om jag ska kontakta vårdcentralen och få en tid hos en kurator jag har hamnat i en liten jobbig sistuation med mig själv och vill försöka göra det bästa för både mig och min pojkvän för att det ska fungera bra mellan oss...Jag litar på honom men det är det där att jag har svårt att lita på andra kvinnor...

Blaine
2019-09-08, 01:09
Vet inte.

Diomedea exulans
2019-09-08, 02:10
Han är i hennes friend zone, allt är lugnt.

d1anny2
2019-09-08, 08:43
Flytta ihop hos dig så dom inte är grannar? Svårt läge.

Fishta
2019-09-08, 11:20
Var på din vakt. Vi killar är svin. Lita inte för mycket på oss.

Stoltz
2019-09-08, 11:44
Jag tror du är inne på rätt spår.
Det är lite av en paradox-situation. Du litar på din kille, men du litar inte på kvinnorna i hans omgivning. Dock så krävs det två för en tango så så länge din kille är lojal så spelar ju inte hans kvinnliga vänners eventuella försök till förföring. Men ändå så mår du dåligt över det.

Det är inget konstigt alls, jag tror du skulle må bra av att söka hjälp för att få prata med eventuellt kurator eller annan psykoterapistisk hjälp. När ens oro går ut över resten av livet är det precis då man ska söka den hjälpen.

Hade fler gjort det så hade nog fler också kunnat vara lyckligare i sina förhållanden utan att konstant eftersträva förhållandeförstörande betéende.

trädgårdsmöbel
2019-09-08, 12:00
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.

Starke75an
2019-09-08, 13:11
Inget att bry sig om. Försöker uppmuntra min sambo att hålla kontakt med gamla killkompisar. Det funkar när de är singel, men så fort de har förhållande så verkar de undvika kontakt.

Har man känt varandra länge känns det inget konstig att utgås med nån man känner oavsett kön.

Blaine
2019-09-08, 13:24
Kolozzeum-anhängare måste vara de värsta på att nappa på relationsfrågor. Särskilt när frågan är formulerad som från en Bullen-tonåring och dessutom en helt ny användare. Fascinerande.

trädgårdsmöbel
2019-09-08, 13:30
Kolozzeum-anhängare måste vara de värsta på att nappa på relationsfrågor. Särskilt när frågan är formulerad som från en Bullen-tonåring och dessutom en helt ny användare. Fascinerande.

Det är ett roligt ämne, och eftersom modsen inte tillåter en dedikerad tråd om det så får man helt enkelt passa på när tillfällen erbjuds.

Brofessorn
2019-09-08, 14:20
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.

Killen kanske redan är tillfredställd, men ändå sugen på något nytt och fräscht. Lite som en fin middag -- huvudrätten var jäkligt god men det finns ändå alltid plats för dessert.

trädgårdsmöbel
2019-09-08, 14:34
Killen kanske redan är tillfredställd, men ändå sugen på något nytt och fräscht. Lite som en fin middag -- huvudrätten var jäkligt god men det finns ändå alltid plats för dessert.

Jo. Men risken minskar. Får han äta huvudrätt var fjortonde dag blir desserter destå mer lockande.

svenbanan
2019-09-08, 15:10
Tacka vet jag buffe!

chadd
2019-09-08, 15:58
Hej


Jag har ett litet problem fast jag tror att det är inte så farligt men jag måste försöka ändra om i mina tankar. Jag har en kille som jag älskar verkligen oehört mkt och han betyder väldigt mycket för mig och jag unnar att han har vänner både kvinnliga och manliga men han är mig trogen och jag är oxå trogen mot honom. Men nu är det så här att han har en kvinnlig granne som är god vän med honom och hon råkar vara singel men hon vet om att han och jag är tillsammans och hon vill vara min vän oxå vilket är mkt positivt. Men jag är inte svartsjuk eller så men jag har en mkt dålig erfarenhet av att ha haft med kvinnliga vänner och kollegor som har varit falska mot mig och har därför fruktansvärt svårt att lita på dem vad gör jag???Funderar på om jag ska kontakta vårdcentralen och få en tid hos en kurator jag har hamnat i en liten jobbig sistuation med mig själv och vill försöka göra det bästa för både mig och min pojkvän för att det ska fungera bra mellan oss...Jag litar på honom men det är det där att jag har svårt att lita på andra kvinnor...

Jag gillar biten där du säger att du inte är svartsjuk och sen direkt efter förklarar att du faktiskt är svartsjuk.

Prost
2019-09-08, 19:35
Jag gillar biten där du säger att du inte är svartsjuk och sen direkt efter förklarar att du faktiskt är svartsjuk.

Det är bara trollande, skulle du t.ex registrera dig på ett träningsforum bara för att prata om relationer?

Diomedea exulans
2019-09-08, 19:37
Det är bara trollande, skulle du t.ex registrera dig på ett träningsforum bara för att prata om relationer?

Absolut! Hjärtat är en muskel, här kan vi saker som rör muskler, alltså saker som rör hjärtat.

Kaalle
2019-09-09, 09:55
Killen kanske redan är tillfredställd, men ändå sugen på något nytt och fräscht. Lite som en fin middag -- huvudrätten var jäkligt god men det finns ändå alltid plats för dessert.

Möjligen, men finns det noll attraktion till den fasta partnern så är det dömt att misslyckas i längden i vilket fall, anser jag. Logistiken med att vänstra kan te sig nog så krånglig för att det inte är värt risken eller ansträngningen, särskilt om det är en granne. Så jävla fantastiskt är det ju inte att ha sex med en ny person. Om han dessutom älskar trådskaparen eller i alla fall har starka känslor för henne så är det ytterligare en faktor som talar emot, om nu inte förhållandet rent generellt samt specifikt sexlivet är dåligt i nuläget.

Det är faktiskt inte så att dom flesta av oss män är kåta djur som går runt vilda i blicken och försöker fälla byten hela tiden. Så det är som någon skrev, se till att vara behjälplig i sängkammaren på alla sätt och vis så kommer risken förmodligen reduceras till noll. Om det känns hemskt och smutsigt och inte bra så kanske det är dags för trådskaparen att funderar på att söka sig vidare också. Men nu målar jag upp ett helt scenario här taget ur luften.

Slartibartfast
2019-09-09, 09:59
Jag litar på honom men det är det där att jag har svårt att lita på andra kvinnor...

Sålänge du litar på din pojkvän så har det ju ingen betydelse vad andra tjejer gör? Har man en attraktiv partner så får man ju utgå från att dom blir bombarderade med inviter hela tiden? Håller inte förhållandet för det, så är det ett skit förhållande.

Skaffa en ful partner som ingen vill ha :)

Gregow
2019-09-09, 10:21
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.
Glöm inte bjuda in grannen.

Jallesnalle
2019-09-09, 10:37
Du har rätt i att vara orolig, det ligger trots allt i mäns natur att sprida sin säd, få män kan motstå sin naturliga instinkt om de får en invit av en kvinna, speciellt en attraktiv sådan.
Min erfarenhet är att det oftast slutar med otrohet när en i förhållandet umgås mkt med någon eller några av det motsatta könet.

dmoller
2019-09-09, 12:06
kul att se hur folk tänker här..

prata med din partner. om han gör ngt vet du var han står och det är bara att gå vidare.

Macroman
2019-09-09, 13:01
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.

The Coolidge effect säger att du har fel...

Läskeblask
2019-09-09, 13:56
Du har rätt i att vara orolig, det ligger trots allt i mäns natur att sprida sin säd, få män kan motstå sin naturliga instinkt om de får en invit av en kvinna, speciellt en attraktiv sådan.
Min erfarenhet är att det oftast slutar med otrohet när en i förhållandet umgås mkt med någon eller några av det motsatta könet.

Rätt individuellt men helt fel har du inte. Sen tycker jag inte svartsjuka är konstigt ifall det hålls inom rimliga gränser. Vem fan skulle inte bli misstänksam om tjejen/killen sprang på kaffe med motsatta könet varje vecka? Man har ju sett dessa "vi är bara vänner"-situationer som inte slutat så bra heller.

MaxTheMarketer
2019-09-09, 19:18
Jag gillar biten där du säger att du inte är svartsjuk och sen direkt efter förklarar att du faktiskt är svartsjuk.

Det bekräftar åtminstone kontots kön. :devil: :d ;)

Angel
2019-09-09, 19:37
Är du orolig för att han skall vänstra, se till att ge honom väldigt mycket sex. Kvantitet över kvalitet.

Det skall jäkligt mycket till för att en man skall vänstra om han är mer än sexuellt tillfredsställd.

Precis min taktik...fast med kvalite! cofffee

garluch
2019-09-10, 08:06
Det låter inte bra att vara så avundsjuk, har du någon du kan prata med detta om?

Att tänka att man "unnar" sin partner kompisar av motsatt kön är ett svårt sätt att förhålla sig till sin partner, det är nog bra om du kan börja se kvinnliga kompisar på samma sätt som hans manliga.

Har din kille bra tillit till dig?