handdator

Visa fullständig version : Hur mycket kan ni dricka?


Starke75an
2019-09-07, 12:52
Innan er respektive där hemma märket nått?

exevision
2019-09-07, 13:00
Innan er respektive där hemma märket nått?

Dricker du i smyg?

King Grub
2019-09-07, 13:01
Efter 1,5 liter Dr Bepper börjar det bli gasigt.

TotteShaped4Life
2019-09-07, 13:02
Att ställa den frågan är för mig ett tecken på riskbeteende. Själv är jag nykter alkoholist och arbetar professionellt med behandling för olika slags missbruk. Men visst, jag kanske helt har missuppfattat ditt inlägg. Om inte annat kan den här länken eventuellt vara av intresse för dig.

https://alkoholhjalpen.se/

Mental
2019-09-07, 13:12
Dricker du i smyg?

Ja, för att bli hemlighetsfull :cool:

Melker2
2019-09-07, 13:15
Ingen aning, dricker vi gör vi det tillsammans...

Bärsärk
2019-09-07, 13:26
Ingen aning, dricker vi gör vi det tillsammans...

x-2-sVSVzfI

Starke75an
2019-09-07, 13:28
Dricker du i smyg?

Njae. När man i inland är i garaget, så kan det bli några pilsner. Eller nån granne kommer förbi garaget.

I övrigt så ligger jag nog lågt i konsumtion. Med lågt så är det max varannan helg som det händer jag menar.

Illustrerade mannen
2019-09-07, 13:29
Innan jag blev nykterist kunde jag lätt dra i mig en vinare (i smyg) utan att det märktes av frun. Däremot märktes det om vi tillsammans delade ett par vinare efter min smygvinare... Oerhört skönt att vara nykterist.

Langster
2019-09-07, 13:34
Innan jag blev nykterist kunde jag lätt dra i mig en vinare (i smyg) utan att det märktes av frun. Däremot märktes det om vi tillsammans delade ett par vinare efter min smygvinare... Oerhört skönt att vara nykterist.

Hmm kände hon inte att du stank rödvin, vilket man gör om man dricker en flaska? Eller dolde du det på nåt sätt?

Just nu skulle jag nog ha svårt att dölja typ 2 folköl. Har inte varit berusad på 4 år. Men jag drack lite folköl en gång när det ingick i matlagningen (chili) alltså typ en halv burk och det snurrade till rejält i skallen! :d

d1anny2
2019-09-07, 13:35
Kanske göra som Täppas berätta i sin bok Trött, fet och femti? Dricka en tekopp kylskåpskall starkvinsglögg. Sen känns det uthärdligt.

Eller nä. Jag är inte där än. Två stark så hade frugan märkt det. Ifall jag inte kände mig redo att skylta.

Illustrerade mannen
2019-09-07, 13:47
Hmm kände hon inte att du stank rödvin, vilket man gör om man dricker en flaska? Eller dolde du det på nåt sätt?

Just nu skulle jag nog ha svårt att dölja typ 2 folköl. Har inte varit berusad på 4 år. Men jag drack lite folköl en gång när det ingick i matlagningen (chili) alltså typ en halv burk och det snurrade till rejält i skallen! :d

Vitt vin... Ett knep var att äta lite vindruvor...

MaxTheMarketer
2019-09-07, 15:38
Innan er respektive där hemma märket nått?

Varför frågar du? :naughty:

trädgårdsmöbel
2019-09-07, 15:53
Smygsupa är tragiskt. Tänker mig den klassiska kvinnliga finalkisen som sippar på ett glas vin med gästerna men stjälper i sig ett glas varje gång hon går ut i köket.

Aryt
2019-09-07, 16:43
Hmm kände hon inte att du stank rödvin, vilket man gör om man dricker en flaska? Eller dolde du det på nåt sätt?

Just nu skulle jag nog ha svårt att dölja typ 2 folköl. Har inte varit berusad på 4 år. Men jag drack lite folköl en gång när det ingick i matlagningen (chili) alltså typ en halv burk och det snurrade till rejält i skallen! :d

Han sa inte att han drack den
Vinlavemang var ett oskick som grasserade i Kalifornien från 1970-talet och framåt. Man tog helt enkelt en flaska av något enkelt vin, vilken infördes på sedvanligt lavemangsvis i ändtarmen. Ändtarmens uppgift är som bekant att bl a utvinna vätska ur avföringen före utförsel ur kroppen. Därför togs alkoholen i vinet mycket effektivt upp och gav en mycket lång berusning samtidigt som huvudvärken uteblev (om man inte råkade falla omkull).

Aristocrat
2019-09-07, 16:53
Min gräns går vid 3 proteinshakes, därefter börjar det klagas över att decilitermåttet börjar se slitet ut från frugan

TotteShaped4Life
2019-09-07, 17:11
Smygsupa är tragiskt. Tänker mig den klassiska kvinnliga finalkisen som sippar på ett glas vin med gästerna men stjälper i sig ett glas varje gång hon går ut i köket.
Jag kan ju säga att smygsupa och överlag att dölja sitt drickande är något jag gjorde i många år och hör till "sjukdomen". Alkoholism kallas av en anledning för förnekelsens sjukdom. Det är väldigt mycket skam -och skuld att man inte klarar av att hantera sitt drickande. Att hålla en "fin" fasad och att ljuga för sig för mig själv var vardag i många år. Nu nykter sedan över 6 år dock.

Aristocrat
2019-09-07, 17:23
Jag kan ju säga att smygsupa och överlag att dölja sitt drickande är något jag gjorde i många år och hör till "sjukdomen". Alkoholism kallas av en anledning för förnekelsens sjukdom. Det är väldigt mycket skam -och skuld att man inte klarar av att hantera sitt drickande. Att hålla en "fin" fasad och att ljuga för sig för mig själv var vardag i många år. Nu nykter sedan över 6 år dock.

Grymt jobbat, keep it up!

Brofessorn
2019-09-07, 17:43
Jag kan ju säga att smygsupa och överlag att dölja sitt drickande är något jag gjorde i många år och hör till "sjukdomen". Alkoholism kallas av en anledning för förnekelsens sjukdom. Det är väldigt mycket skam -och skuld att man inte klarar av att hantera sitt drickande. Att hålla en "fin" fasad och att ljuga för sig för mig själv var vardag i många år. Nu nykter sedan över 6 år dock.

Fantastiskt att höra *flex**hug*

r3mpuh
2019-09-07, 18:55
En övermogen vattenmelon på ett ungefär sisådär.

svenbanan
2019-09-07, 18:58
Jag halsade typ en halv sjuttis lagavulin whisky en gång på fyllan, i tron att det var en flaska rödvin. Jag märkte inte ens att det inte var vin jag drack. Det var mina polare som garvade åt mig och berättade att jag just druckit en halvpanna starksprit. Sedan däckade jag i soffan. Så kan det gå om man inte har några smaklökar.

ARMSTARK
2019-09-07, 21:45
Min sambo klagar inte över mitt drickande, uppmuntrar tom ibland. För mig är det en högeffektiv antidepressiv medicin, än så länge utan biverkningar men jag är inte naiv...
Att folk "skåpsuper" är inte så konstigt, naturligtvis för att slippa höra gnället.

Lafayette
2019-09-08, 13:59
Hur mycket man kan dricka utan att spy är intressant också. Vill minnas att jag drack duktigt med sprit i mina unga dagar men lyckades alltid att klara mig.

trädgårdsmöbel
2019-09-09, 12:12
Hur mycket man som tonåring kunde överskatta hur mycket alkohol man tålde kan vara rätt intressant med.

En back starköl trots att jag var snorfull efter 8-10 st. En hel 75:a istället för en "kvarting" osv. Jag skulle nog kunnat halvera mängden och ändå haft lika roligt eller roligare varenda gång jag fyllesupit. Dessutom undvikit kräkande och diverse pinsamhet:)

stefannn
2019-09-09, 12:39
Min sambo klagar inte över mitt drickande, uppmuntrar tom ibland. För mig är det en högeffektiv antidepressiv medicin, än så länge utan biverkningar men jag är inte naiv...
t.

Är du allvarlig?inte 10 ggr värre dagen efter?

Läskeblask
2019-09-09, 13:06
Säkert runt 10 öl. Köper alltid 0.5l sprit och 4-6öl som halsas innan krogen. 4-6 GT och eventuellt nån cider. Intressant att åka till kompisen ibland. Där finns sprit undangömt i garage, vedlider, pannrum osv. Nej fyfan vad jobbigt att dricka i smyg och försöka betee sig så ingen märker

C.E.J.
2019-09-09, 21:29
Hm, definitivt efter två starkisar.

G.W
2019-09-09, 21:32
Mer än de som skrivit i tråden hittills.

StarkaUlf
2019-09-10, 03:50
Mer än de som skrivit i tråden hittills.

Förmodligen vegansk alkohol *spy*

r3mpuh
2019-09-10, 04:57
Hur mycket man kan dricka utan att spy är intressant också. Vill minnas att jag drack duktigt med sprit i mina unga dagar men lyckades alltid att klara mig.Bara n00b missbrukare som inte förbereder sig själv med Postafen+Calma tuggummin innan alkohol &/eller opiat intag. Aldrig kastat upp på varken sub eller metadon därav. På alkohol har det tydligen hänt däremot(allegedly, minneslucka lol). "Någon" lyckades övertala mig till att alkohol var en bra idé _efter_ det att apoteket hade stängt.

Määng
2019-09-10, 07:09
Hur mycket man som tonåring kunde överskatta hur mycket alkohol man tålde kan vara rätt intressant med.

En back starköl trots att jag var snorfull efter 8-10 st. En hel 75:a istället för en "kvarting" osv. Jag skulle nog kunnat halvera mängden och ändå haft lika roligt eller roligare varenda gång jag fyllesupit. Dessutom undvikit kräkande och diverse pinsamhet:)

:D

För mig hade det räckt att dricka 1/3 av mängden jag tröck i mig. 2dl sprit, 4 st 7,0 öl, 5 dl vin etc. Istället blev det tre gånger så mycket så varje helg var en enda stor minneslucka.

hahavaffan
2019-09-10, 07:31
Jag halsade typ en halv sjuttis lagavulin whisky en gång på fyllan, i tron att det var en flaska rödvin. Jag märkte inte ens att det inte var vin jag drack. Det var mina polare som garvade åt mig och berättade att jag just druckit en halvpanna starksprit. Sedan däckade jag i soffan. Så kan det gå om man inte har några smaklökar.Tragiskt sätt att förtära Lagavulin.

Diomedea exulans
2019-09-10, 08:12
Jag är absolutist och singel.

VoDaresVins
2019-09-10, 09:06
Ingenting. Sambon känner lukten av mina lagrade grappan och rökiga whiskyn så fort jag häller upp dom.