handdator

Visa fullständig version : Skydda laminatgolv hemmagym


Kickan99
2019-08-26, 07:57
Tänkte ha en liten hörna för vikter och kettlebells i hallen där vi har laminatgolv. Finns ju en uppsjö av olika golv att ha som stötdämpande skydd och skulle vilja ha lite tips om vad som är bra och framförallt billigt...
Funderade på hestraplattan men vet inte hur bra de fångar upp stötar. Tänker om man skulle tappa en vikt eller så. Kör ju ingen tyngdlyftning eller så som kräver mer utan vanlig styrketräning med fria vikter.
Finns ju också olika gymplattor i gummi men hur funkar det med laminatgolv och golvvärme?
Hoppas nån vill dela med sig av sina erfarenheter 🙂

dojsygo
2019-08-26, 13:06
Allt beror ju på hur tungt du kör och om du släpper vikterna med mera när du exempelvis kör marklyft. Jag har i mitt gym golvmattor från bauhaus, du hittar den på deras hemsida om du söker på ljuddämpande gummimatta, det var den mest prisvärda mattan jag kunde hitta då.

Men kör du tunga marklyft på laminatgolv med golvvärme så hade jag köpt riktiga golvmattor för gym men då kostar de också 500kr/kvm

DiktatorN
2019-08-26, 22:13
Kör med eleikos mattor, de är inte dyra, kostar runt 600 kr st om jag inte minns fel. Jag har släppt stålskivor på dessa och de ser fortfarande ut som nya.

Kickan99
2019-08-27, 04:25
Ska kolla upp detta, tack för tipsen!