handdator

Visa fullständig version : Konditionsträning för kroppsbyggning


EagleEye
2019-08-25, 17:17
Har inte mycket kunskap om konditionsträning. Har börjat promenra iaf. Klarar 5km utan större besvär i ganska rakt tempo.

Är dock alldeles för tung i kroppen för att löpa och det vill jag inte. Aldrig gillat det. Misstänker att jag inte har den fibersammansättning som är bra för kondition.

Hur som helst, vad är lämplig konditionsträning för kroppsbyggning så det gynner muskeltillväxten och dessutom ger lite hälsoeffekter? Vad är vanligt?
Hur gör ni?

Ska nämnas att jag i övrigt lever helt stillasittande. Det var inget som jag reflekterade över när jag var yngre. Då rörde jag mig mer i vardagen. Men nu har jag blivit lat och tar bilen över allt. Tänker på min hälsa mer nu och när jag är äldre. Vill se frisk och fräsch ut, bromsa åldrandet.

Deffen
2019-08-25, 18:58
Cykel!!! En riktigt stabil och enkel cykel utan växlar och tjafs! Alla sträckor t o r under 3 mil är cykelavstånd.

Starke75an
2019-08-25, 19:26
Cyklar också en del. Mest utanför vägen.

d1anny2
2019-08-26, 07:53
Cykel!!! En riktigt stabil och enkel cykel utan växlar och tjafs! Alla sträckor t o r under 3 mil är cykelavstånd.Cykel. Håller med. Men jag hade hellre valt en med 3 eller 7 navväxlar.

Supertusingen
2019-08-26, 08:05
Cykel crosstrainer assaultbike roddmaskiner skierg finns hur mycket som helst alla skonsamma low impact maskiner, vad är själva målet med din konditions träning ?

PKtarzan
2019-08-26, 13:51
Kör alltid trappmaskinen typ! 20 min efter varje pass. Tycker att det är väldigt low impact och jag anser att jag får mest utväxling konditionsmässigt per investerad minut. Inget mål med konditionsträningen just nu, förutom att bibehålla den hyfsad och få ut de goda hälsoeffekter som den ger. Förmodligen inte opti att köra den direkt efter styrkepasset (men bättre än innan iaf) men just nu så har jag inte möjlighet tidsmässigt att köra typ morgon och kväll. Cykeln är bra också!