handdator

Visa fullständig version : Hur träna för att få denna kropp?


Razmuz
2019-08-25, 15:26
Hur tränar jag på bästa sätt för att uppnå ett resultat som detta?

https://abload.de/img/mitt_ml_179keu.jpghttps://abload.de/img/mitt_ml_2r0j0f.jpg

Går det att uppnå detta genom att bara köra basövningar? Som t.ex. Styrkelabbets nybörjarprogram men att man över tid gör fler set när man klarar större vikter.

Att träna samma muskel 2-3 dagar per vecka med 40-60 reps per tillfälle verkar göra susen för att bli stor.

Att jag frågar om basövningar är för att man tränar flera muskler samtidigt vilket gör träningen tidseffektiv vilket är av vikt för mig som inte kan träna hur mycket som helst.

ceejay
2019-08-25, 15:32
Hela kroppen 1-2 gånger per vecka med progression, sömn och bra mat, rinse and repeat i 5+ år.
Stor chans att snubben på bilden tar förbättrande preparat.

Illustrerade mannen
2019-08-25, 16:20
Hela kroppen 1-2 gånger per vecka med progression, sömn och bra mat, rinse and repeat i 5+ år.
Stor chans att snubben på bilden tar förbättrande preparat.

Som ceejay skriver. Med fokus på mat! Ät, träna, sov - repetera.

Razmuz
2019-08-25, 16:40
Hela kroppen 1-2 gånger per vecka med progression, sömn och bra mat, rinse and repeat i 5+ år.
Stor chans att snubben på bilden tar förbättrande preparat.

Hela kroppen? Tolkar jag dig rätt att basövningar räcker?

Skulle vara bra om det fanns ett program som jag kunde följa hela tiden och bara alternera set och reps vid behov.

Vilket fungerar bäst för mitt ändamål? Program 1 eller program 2?

Program 1. Två rullande pass tre gånger per vecka.

Pass A

Knäböj: 3 set x 8-10 reps
Bänkpress: 3 set x 8-10 reps
Skivstångsrodd: 3 set x 8-10 reps

Pass B

Marklyft: 3 set x 8-10 reps
Latsdrag (eller chins): 3 set x 8-10 reps
Militärpress: 3 set x 8-10 reps

Program 2. Även här två rullande pass tre gånger per vecka.

Pass A

5 x 5 Knäböj
5 × 5 Bänkpress
5 × 5 Skivstångsrodd

Pass B

5 × 5 Knäböj
5 × 5 Militärpress
1 × 5 Marklyft

Skriver tre träningstillfällen per vecka då jag i nuläget inte kan träna oftare. Hoppas kunna träna fyra dagar per vecka om 6 mån.

Köttis
2019-08-25, 20:39
Det som funkar bäst nu är förmodligen inte samma som när du nått halvvägs till ditt mål, eller 75%.

Sybs inte så mkt av hans fysik mer än att han är grov, men för att få sådana armar utan specifik armträning krävs det nog gener över medel.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

henrikl
2019-08-26, 06:23
Hela kroppen? Tolkar jag dig rätt att basövningar räcker?

Skulle vara bra om det fanns ett program som jag kunde följa hela tiden och bara alternera set och reps vid behov.

Vilket fungerar bäst för mitt ändamål? Program 1 eller program 2?

Program 1. Två rullande pass tre gånger per vecka.

Pass A

Knäböj: 3 set x 8-10 reps
Bänkpress: 3 set x 8-10 reps
Skivstångsrodd: 3 set x 8-10 reps

Pass B

Marklyft: 3 set x 8-10 reps
Latsdrag (eller chins): 3 set x 8-10 reps
Militärpress: 3 set x 8-10 reps

Program 2. Även här två rullande pass tre gånger per vecka.

Pass A

5 x 5 Knäböj
5 × 5 Bänkpress
5 × 5 Skivstångsrodd

Pass B

5 × 5 Knäböj
5 × 5 Militärpress
1 × 5 Marklyft

Skriver tre träningstillfällen per vecka då jag i nuläget inte kan träna oftare. Hoppas kunna träna fyra dagar per vecka om 6 mån.

Troligen menar han (och det håller jag med om) att du ska rulla igenom kroppen 2ggr på en vecka. Detta betyder ju inte att du ska/måste köra helkroppspass, utan du kan börja på en lägre volym som går att få in på 2-3dagar, men sedan ju mer avancerad du blir desto högre volym kan du köra. Till slut så kanske du tränar 4-6pass i veckan.

1. Både basövningar (grunden) + isolationsövningar
2. Trappa långsamt upp volymen, börja med 2-3pass i veckan. 4-6-veckors perioder är ganska lagom.
3. Ha progression i träningen (volym/styrka)

WhiteJellyBerry
2019-08-26, 06:48
Beror på vem du är och vad du har för erfarenhet. Hade jag varit nybörjare hade jag kört mer basövningar och belastnings/volymprogression tills det inte fungerade längre. Jag började dock i andra ändan, kopierade Colemans & Co upplägg som natty, körde typ 30 set per muskelgrupp en gång i veckan, sökte muskelkontakt och fokus på isolationsövningar.

Stan Carley
2019-08-27, 07:18
Riktigt snygg kropp faktiskt! <3
Inte alls så där mager som alla försöker se ut nuförtiden där allt handlar om att den med minst kroppsfett anses vara snyggast.

MackeJuve
2019-08-27, 07:26
Jag tycker att man kan se att personen på bilden är kort, så det underlättar säkerligen. Skulle jag chansa så skulle jag dra till med att han inte är mycket över 170 cm.

Slartibartfast
2019-08-27, 07:42
Samma träning för att få fightclubkroppen, eller Captain Americakroppen som kroppen i TS inlägg.

Träna för maximal muskeltillväxt (därom tvista de lärde) och justera kroppsfettet med kosten.

Generna avgör vilka resultat du får.

Diomedea exulans
2019-08-27, 08:09
Är det bara jag, eller har han ganska små pecs?

zol
2019-08-27, 19:45
Du tränar för att se ut som Hulken och har du genetiken med dig så kanske du ser ut som om +5 år.

Min genetik skulle aldrig tillåta mig att se ut sådär, oavsett hur jag tränar.

sladdbarn
2019-08-28, 08:51
min genetik skulle aldrig tillåta mig att se ut sådär, oavsett hur jag tränar.

+1.

panzerpig
2019-08-28, 09:18
Är det bara jag, eller har han ganska små pecs?

Ser ut att ha stora pecs men proportionellt större axlar och armar. Ser möjligen lite smal ut över bröstkorgen +stor mage och midja?

Bärsärk
2019-08-28, 09:57
Armarna är väl det som blir svårast där gäller det att ha bra gener.