handdator

Visa fullständig version : Största kostmisstaget?


PKtarzan
2019-08-24, 16:52
Man pratar ju ofta om träningsmisstag man gjort vilket är rätt roligt att prata om se tillbaka på:smash: Men vad är det största kostmisstaget ni gjort? om man ens kan säga så vill säga:P t ex att ni fått för er något när det gäller er kost. Typ ätit för mycket av någon råvara för att ni trodde att det var opti eller något dylikt, vad som helst egentligen! Jag kan börja. Gjorde ett tag i början av min träningskarriär en jävla massa shakes med råa ägg vilket nu när jag ser tillbaka på det var rätt korkat eftersom att man inte kan tillgodose allt protein ett rått ägg innehåller. Hit me with your best ones!
Trevlig lördag!

Kif
2019-08-24, 17:17
Köpte ett paket pulvershakes för viktnedgång av något känt märke, betalade för mycket och gick på den dieten i max 2 dagar.
Trodde ett tag att man måste få i sig protein inom 30 minuter efter träning för att bli större.
Vann jag.

BigHunter
2019-08-24, 17:30
Ville bygga muskler på chips och öl i minga unga dagar... inget var väl optimalt om man säger så och det märktes :)

Numera handlar man bara bra kost (bra mat = kostsamt på lönen). Dricker alkohol väldigt sällan utslaget på ett år.

King Grub
2019-08-24, 18:23
Bulk.

PKtarzan
2019-08-24, 18:35
Bulk.

Vad menar du med det? bulk som i grisbulk? Det förstår jag är dumt. Men bulk som i ett litet kaloriöverskott för att få ut mer av sin träning vad gäller muskeltillväxt och styrka ser jag inte som något korkat eller?

d1anny2
2019-08-24, 19:15
Köpte ett paket pulvershakes för viktnedgång av något känt märke, betalade för mycket och gick på den dieten i max 2 dagar.
Trodde ett tag att man måste få i sig protein inom 30 minuter efter träning för att bli större.
Vann jag.Fast det senaste säger ju att du hade rätt i det där med 30min :)

Kif
2019-08-24, 20:34
Fast det senaste säger ju att du hade rätt i det där med 30min :)

Är det så? Känns som det mer är protein/dag som verkar intressant och att ev intag i direkt anslutning till träning mer eller mindre är irrelevant.
Jag får känslan av att det har inte så stor betydelse vad man gör så länge du inte tillhör top 1% inom ditt område. Lyft tungt eller lätt, få eller många reps, morgon eller kväll, ppl, byggsplitt, djupa eller grunda böj osv. beroende på vilken studie så får man snarlika resultat av alla modeller.

d1anny2
2019-08-24, 20:40
Är det så? Känns som det mer är protein/dag som verkar intressant och att ev intag i direkt anslutning till träning mer eller mindre är irrelevant.

Jag får känslan av att det har inte så stor betydelse vad man gör så länge du inte tillhör top 1% inom ditt område. Lyft tungt eller lätt, få eller många reps, morgon eller kväll, ppl, byggsplitt, djupa eller grunda böj osv. beroende på vilken studie så får man snarlika resultat av alla modeller.Undrar faktiskt ifall jag läste om en länkad studie här på kollo. Men visst handlar det om promille.

Minns ett lyckat sexveckors upplägg jag körde för militärpress. Efter 6 veckor och 18 pass hade jag ökat något i stil med 4,7% i styrka. 4,7÷18=0,261. Varje pass motsvara alltså i genomsnitt 0,26%. Att då börja yra om opti. Suck.

Rahf
2019-08-24, 21:22
Bulk.

EagleEye
2019-08-25, 02:01
Jag undrar också vad som menas med bulk. Hur stort överskott är det?

Personligen är jag för gammal för det. Jag kan inte gå runt som en svullen gris ett halvår. Jag gör som RobbanColeman, kör små minicykler och växer/deffar iterativt.

Fishta
2019-08-25, 06:47
Jag gick ner 15 kg för längesedan med en svältdiet baserat på minimalt med protein och utan träning öht (förutom promenader).

Langster
2019-08-25, 07:19
Alltså, min vardag är ett stort jävla kostmisstag då jag äter alldeles för mycket av det jag tycker är gott snarare än det jag vet är nyttigt.

Men ett ”misstag” som jag och säkert många andra har gjort är att äta onödigt mycket protein... inte för att det nödvändigtvis är negativt, men onödigt.

Diomedea exulans
2019-08-25, 08:01
Läste en bok om glykemiskt index när jag var 20 och trodde att det var vägen till att bränna fett och bygga muskler samtidigt. Det var det inte.

Läste om ABCDE-dieten kort därefter och bestämde mig för att hoppa på den. Jag började trycka i mig så mycket nyttig mat jag kunde. Vet inte hur länge jag höll på, kanske två veckor. Minns inte varför jag lade av, tror det var för att jag fick ont i magen av all mat. Eller för att jag såg att jag lade på mig fett. Men jag ökade snabbt som f-n i benpress vill jag minnas.

Xead
2019-08-25, 11:40
Alltså, min vardag är ett stort jävla kostmisstag då jag äter alldeles för mycket av det jag tycker är gott snarare än det jag vet är nyttigt.

Men ett ”misstag” som jag och säkert många andra har gjort är att äta onödigt mycket protein... inte för att det nödvändigtvis är negativt, men onödigt.

+1. Speciellt på den första. Jag hjälper gladeligen kollegor att städa upp kosten men själv äter jag glass i stort sett varje kväll. *facepalm*

Måste verkligen ta mig i kragen. Problemet är att jag kan hålla mig i hyfsad form trots all skitmat. Blir sjukt trött på mig själv.

Gluffgluff
2019-08-25, 13:34
Att försöka följa olika dieter istället för att bara äta lagom bra och mycket i jakten på snabba resultat. Bulkfetma och deffkrasch = oönskade resultat varje gång.

d1anny2
2019-08-25, 13:57
Vet ej helt. Men mina njurvärden var kassa sista jag gjorde en omfattande privat provtagning. Läkaren sade att det inte var ovanligt med män i min sits. I yngre medelåldern som drömmer om Arnold och pimplar whey protein.
Jag har viss insikt i hur det är att leva med njursvikt och dialys. Låt säga att det verkar vakuum-suga. Har därför till 90% gått över till veg-pulver och mindre kött i kosten.

Rahf
2019-08-25, 14:13
Vet ej helt. Men mina njurvärden var kassa sista jag gjorde en omfattande privat provtagning. Läkaren sade att det inte var ovanligt med män i min sits. I yngre medelåldern som drömmer om Arnold och pimplar whey protein.
Jag har viss insikt i hur det är att leva med njursvikt och dialys. Låt säga att det verkar vakuum-suga. Har därför till 90% gått över till veg-pulver och mindre kött i kosten.

Inte roligt någonstans. Styrd av ens besvär och på sjukhuset ett par dagar i veckan.

Langster
2019-08-25, 14:26
Vet ej helt. Men mina njurvärden var kassa sista jag gjorde en omfattande privat provtagning. Läkaren sade att det inte var ovanligt med män i min sits. I yngre medelåldern som drömmer om Arnold och pimplar whey protein.
Jag har viss insikt i hur det är att leva med njursvikt och dialys. Låt säga att det verkar vakuum-suga. Har därför till 90% gått över till veg-pulver och mindre kött i kosten.

Var de kassa på riktigt eller hade du höga kreatinin-värden? För visst, det är vanligt hos folk som tränar och äter mycket protein, men det är helt ofarligt om njurarna funkar som de ska.
Jag tror knappast att det är vanligt att njurarna pajar bara för att man tränar och äter lite mer protein än vad livsmedelsverket rekommenderar.

Annars måste nog ekvationen vara Träning+protein+Steroider=Trasiga njurar.

Anders The Peak
2019-08-25, 14:29
Var de kassa på riktigt eller hade du höga kreatinin-värden? För visst, det är vanligt hos folk som tränar och äter mycket protein, men det är helt ofarligt om njurarna funkar som de ska.
Jag tror knappast att det är vanligt att njurarna pajar bara för att man tränar och äter lite mer protein än vad livsmedelsverket rekommenderar.

Annars måste nog ekvationen vara Träning+protein+Steroider=Trasiga njurar.

Träning+Steroider+diklofenak=Trasiga njurar.

d1anny2
2019-08-26, 07:58
Var de kassa på riktigt eller hade du höga kreatinin-värden? För visst, det är vanligt hos folk som tränar och äter mycket protein, men det är helt ofarligt om njurarna funkar som de ska.

Jag tror knappast att det är vanligt att njurarna pajar bara för att man tränar och äter lite mer protein än vad livsmedelsverket rekommenderar.



Annars måste nog ekvationen vara Träning+protein+Steroider=Trasiga njurar.

Tror det var något med filtrering som funkar sämre. Just premissen att bara njurarna funkar som de ska så är det lugnt. Jag tar inte den chansen. Gillar tanken på ecodriving i njursammanhang. Nu räcker de längre :)

pepplez
2019-08-26, 08:54
Att räkna kalorier och hålla på och bulka/deffa, väga mig varje dag osv. Blir en jävla cancer till slut, glad att jag vande mig av med det.

d1anny2
2019-08-26, 08:58
Att räkna kalorier och hålla på och bulka/deffa, väga mig varje dag osv. Blir en jävla cancer till slut, glad att jag vande mig av med det.Såpass. Har själv lurat på hur man orkar. Bra att jag inte orkat.

exevision
2019-08-26, 08:59
Köpte lådor med kexchoklad för att gå upp i vikt...

Beemel
2019-08-26, 09:48
Som motpol så kan jag säga att ett av mitt största misstag var att INTE väga och räkna min kost under några perioder...

Jag har alldeles för lätt att käka för mycket. Jag har inga problem att äta mig mätt på den budget jag har när jag väger och räknar.
Men om jag inte bokför så har det gång på gång visat sig att jag rätt snabbt ökar i vikt.
Det blir mycket lättare att köpa skräp och dra i sig några påsar chips då och då när jag inte bokför dem..

Å andra sidan så tycker jag inte det är ett särskilt stort bekymmer att faktiskt bokföra min kost. Jag lägger max 5 minuter om dagen på det och dessa 5 minuter är i samband med lagandet (tid som jag ändå inte skulle göra så mycket annat än att stå och vänta på att vatten ska koka upp och så vidare.

VoDaresVins
2019-08-26, 10:40
Kaloriunderskott de perioder jag haft träningspaus är nåt jag hållit på med allt för många år. Var också under långa perioder medan vi byggde hus och barnen var små så har startat om från mer eller mindre noll många gånger.

WhiteJellyBerry
2019-08-26, 12:10
ABCDE-dieten eller vad det nu hette. Man skulle överäta i några veckor, sedan deffa.

TomasB
2019-08-26, 13:47
Bulk.

Second this! ^^


+ Och att tro att kolhydrater va dåligt. Jävlar va min återhämtning led av det.

Helgehorse
2019-08-26, 14:19
Second this! ^^


+ Och att tro att kolhydrater va dåligt. Jävlar va min återhämtning led av det.

Vill du bli grov krävs bulk/överskott? Varför ogillar alla bulk så mycket?*flex*

Supertusingen
2019-08-26, 14:31
Vill du bli grov krävs bulk/överskott? Varför ogillar alla bulk så mycket?*flex*


Bulk kan definieras på olika sätt men de finns få evidens för att mer än 500 kcal överskott har någon extra effekt på muskelutvecklingen. Så du blir fet och ohälsosam snabbt och kilona som du la på dig i fett blir svåra o bli av med vid senare tillfälle. + att fett är ju mest dövikt utan någon funktion egentligen.

TomasB
2019-08-26, 15:36
Bulk kan definieras på olika sätt men de finns få evidens för att mer än 500 kcal överskott har någon extra effekt på muskelutvecklingen. Så du blir fet och ohälsosam snabbt och kilona som du la på dig i fett blir svåra o bli av med vid senare tillfälle. + att fett är ju mest dövikt utan någon funktion egentligen.


Ungefär precis så.
La på mig sjukt stora onödiga mängder fett som tog galet lång tid att bli av med. Och skillnaden i prestation mot att ha ett visst överskott mot att grisbulka är (i mitt fall) obefintligt.

Ett Orm
2019-08-27, 15:48
Hakar på snabb bulk. 10 kg på några månader, mest fett och gjorde mig till en ätmaskin utan botten. Jävla onödigt.

Helgehorse
2019-08-27, 17:32
Bulk kan definieras på olika sätt men de finns få evidens för att mer än 500 kcal överskott har någon extra effekt på muskelutvecklingen. Så du blir fet och ohälsosam snabbt och kilona som du la på dig i fett blir svåra o bli av med vid senare tillfälle. + att fett är ju mest dövikt utan någon funktion egentligen.

Ungefär precis så.
La på mig sjukt stora onödiga mängder fett som tog galet lång tid att bli av med. Och skillnaden i prestation mot att ha ett visst överskott mot att grisbulka är (i mitt fall) obefintligt.

Varför överdriver varenda strongman sitt kaloriintag då?

Alla käkar ju fan typ 10000 kcal + varje dag, Blir feta som ni säger men blir en jädrans massa muskler också. Som jag förstått på Eddie hall och andra i toppen, Så käkar dom såhär för att maximera muskeluppbyggnaden maximalt verkligen. Och för att få energi/återhämta kroppen. Vet ej om något av det stämmer så att man behöver sådana extrema intag på kcal.

The mountain är knappast "grisfet" och käkar sådana sjuka mängder med

Supertusingen
2019-08-27, 19:21
Varför överdriver varenda strongman sitt kaloriintag då?

Alla käkar ju fan typ 10000 kcal + varje dag, Blir feta som ni säger men blir en jädrans massa muskler också. Som jag förstått på Eddie hall och andra i toppen, Så käkar dom såhär för att maximera muskeluppbyggnaden maximalt verkligen. Och för att få energi/återhämta kroppen. Vet ej om något av det stämmer så att man behöver sådana extrema intag på kcal.

The mountain är knappast "grisfet" och käkar sådana sjuka mängder med

Säg va du vill med dom är på steroider, alla dom du nämnde tar anabola steroider 100% det blir en annan grej då

Anders The Peak
2019-08-27, 20:20
Varför överdriver varenda strongman sitt kaloriintag då?

Alla käkar ju fan typ 10000 kcal + varje dag, Blir feta som ni säger men blir en jädrans massa muskler också. Som jag förstått på Eddie hall och andra i toppen, Så käkar dom såhär för att maximera muskeluppbyggnaden maximalt verkligen. Och för att få energi/återhämta kroppen. Vet ej om något av det stämmer så att man behöver sådana extrema intag på kcal.

The mountain är knappast "grisfet" och käkar sådana sjuka mängder med

Hafþór Júlíus Björnsson längd 206 cm vikt 180-200 kg. Räkna på hans BMR och lägg på aktivitetsnivå.

Helgehorse
2019-08-28, 09:58
Säg va du vill med dom är på steroider, alla dom du nämnde tar anabola steroider 100% det blir en annan grej då

Jo såklart. Men endå, Finns ju "rena"(som jag tror ialf) typ sveriges starkaste man, som käkar hur mycket som helst med.

Helgehorse
2019-08-28, 09:58
Hafþór Júlíus Björnsson längd 206 cm vikt 180-200 kg. Räkna på hans BMR och lägg på aktivitetsnivå.

Blir 6000ish kcal

TomasB
2019-08-28, 13:42
Varför överdriver varenda strongman sitt kaloriintag då?

Alla käkar ju fan typ 10000 kcal + varje dag, Blir feta som ni säger men blir en jädrans massa muskler också. Som jag förstått på Eddie hall och andra i toppen, Så käkar dom såhär för att maximera muskeluppbyggnaden maximalt verkligen. Och för att få energi/återhämta kroppen. Vet ej om något av det stämmer så att man behöver sådana extrema intag på kcal.

The mountain är knappast "grisfet" och käkar sådana sjuka mängder med

Jag tränar ju inte endast för att bli stark. Inte heller tävlar jag i strongman.
För mig blev effekterna bara negativa. De positiva effekterna var försumbara i sammanhanget.

geoff
2019-08-28, 14:19
Men ett ”misstag” som jag och säkert många andra har gjort är att äta onödigt mycket protein... inte för att det nödvändigtvis är negativt, men onödigt.
Hur mycket protein räknar du som onödigt mycket? Och "onödigt" talar ju för något negativt i något avseende.. dyrt, äckligt?

(Själv kör jag en proteinshake om 30g varje morgon plus ytterligare en efter träningen (2-3ggr i veckan). I övrigt försöker jag bara se till att få i mig mycket genom den vanliga maten och på så sätt landa på 1.5-2g/kg. Det är så lätt och billigt att det bara känns dumt att inte ta det säkra före det osäkra, även om det endast ger 1% förbättring.)

Langster
2019-08-28, 14:29
Hur mycket protein räknar du som onödigt mycket? Och "onödigt" talar ju för något negativt i något avseende.. dyrt, äckligt?

(Själv kör jag en proteinshake om 30g varje morgon plus ytterligare en efter träningen (2-3ggr i veckan). I övrigt försöker jag bara se till att få i mig mycket genom den vanliga maten och på så sätt landa på 1.5-2g/kg. Det är så lätt och billigt att det bara känns dumt att inte ta det säkra före det osäkra, även om det endast ger 1% förbättring.)

2g per kg kroppsvikt är inte för mycket. Utöver det är det mest dyrt, ja.

geoff
2019-08-28, 14:43
2g per kg kroppsvikt är inte för mycket. Utöver det är det mest dyrt, ja.
Ok, då tycker vi i princip lika. Undantaget (då mer kanske är rättfärdigat) är väl om man kör VLCD eller liknande.

Helgehorse
2019-08-29, 12:58
Jag tränar ju inte endast för att bli stark. Inte heller tävlar jag i strongman.
För mig blev effekterna bara negativa. De positiva effekterna var försumbara i sammanhanget.

Men du får muskler.

Landström
2019-08-29, 14:11
Varför överdriver varenda strongman sitt kaloriintag då?



Styrka är ju mycket mer än bara ren muskelstyrka. Får du en större total kroppsmassa så flyttar du mer vikt. Även om det inte är muskler. Och den som flyttar mest vikt är starkast. Oavsett om du väger 50 eller 150 kg.

En bil på 2 ton med 200 hk skulle skratta sig genom en dragkamp mot en 250 kg:s MC med samma antal hk.

PKtarzan
2019-08-29, 14:20
Styrka är ju mycket mer än bara ren muskelstyrka. Får du en större total kroppsmassa så flyttar du mer vikt. Även om det inte är muskler. Och den som flyttar mest vikt är starkast. Oavsett om du väger 50 eller 150 kg.

En bil på 2 ton med 200 hk skulle skratta sig genom en dragkamp mot en 250 kg:s MC med samma antal hk.

Det stämmer helt och hållet tycker jag också! Kan bara vittna om det själv. När jag vägde typ 90 ish var jag bra mycket starkare än vad jag är på mina 75-76kg idag! Tappat lite muskler från 90 till 75? Kanske? Men det är absolut den totala kroppsmassan som göra att man blir stabilare i basövningarna och på så sätt orkar flytta större vikter. Detta är en av anledningarna, enligt mig, varför en bulk där man lägger på sig lite "onödig" vaddering kan vara nödvändigt för hypertrofin

MackeJuve
2019-08-29, 14:34
Man har ju gjort mycket tokigt under sin tid som gymmare. Jag vill dock påstå att det mest långdragna och nutida misstaget är det värsta med tanke på konsekvenserna. Jag tyckte att det var rätt kul att gå in i "Vad har du ätit idag-tråden?" och lista min kost då den var så jävla mycket sämre än alla andras. Brydde mig noll om den. När jag sedan började att störa mig mer och mer på att jag emellanåt blev helt matt när jag sprang så höftade jag fram att jag kanske fick i mig typ 10 % av RDI av järn, som kunde kopplas till detta. Passade då på att fråga om kramperna som jag dragits med under flera år och fick svaret att magnesium kunde vara nyckeln. Intaget av det var lika värdelöst då jag åt väldigt mycket korv och väldigt lite kött.

Tidigare var det 50/50 om jag skulle få kramp i tårna när jag låg i soffan, jag var den enda som fick kramp när jag gick en crawl-kurs. Efter att jag helt uteslutit korv och börjat äta mindre halvfabrikat så försvann kramperna HELT. Vi talar alltså om en grej som gäckat mig under flera jävla år - p.g.a. att jag åt korv. Det är nog fan min sämsta kostgrej någonsin.

PKtarzan
2019-08-29, 14:38
Man har ju gjort mycket tokigt under sin tid som gymmare. Jag vill dock påstå att det mest långdragna och nutida misstaget är det värsta med tanke på konsekvenserna. Jag tyckte att det var rätt kul att gå in i "Vad har du ätit idag-tråden?" och lista min kost då den var så jävla mycket sämre än alla andras. Brydde mig noll om den. När jag sedan började att störa mig mer och mer på att jag emellanåt blev helt matt när jag sprang så höftade jag fram att jag kanske fick i mig typ 10 % av RDI av järn, som kunde kopplas till detta. Passade då på att fråga om kramperna som jag dragits med under flera år och fick svaret att magnesium kunde vara nyckeln. Intaget av det var lika värdelöst då jag åt väldigt mycket korv och väldigt lite kött.

Tidigare var det 50/50 om jag skulle få kramp i tårna när jag låg i soffan, jag var den enda som fick kramp när jag gick en crawl-kurs. Efter att jag helt uteslutit korv och börjat äta mindre halvfabrikat så försvann kramperna HELT. Vi talar alltså om en grej som gäckat mig under flera jävla år - p.g.a. att jag åt korv. Det är nog fan min sämsta kostgrej någonsin.

hahaha fyfan!:P hur kollar man egentligen upp om man har någon mineral/vitaminbrist i kroppen? Måste detta göra hos läkaren? Kostnad? eller finns det andra metoder för detta?

MackeJuve
2019-08-29, 14:48
hahaha fyfan!:P hur kollar man egentligen upp om man har någon mineral/vitaminbrist i kroppen? Måste detta göra hos läkaren? Kostnad? eller finns det andra metoder för detta?

Jag höftade :) Googlade vilka livsmedel som innehåller järn/magnesium, kollade mitt RDI och sen hur mycket jag ungefär åt av vardera livsämne. Lätt att göra när kosten är ensidig med få ingredienser. Jag led uppenbarligen av ett extremt underskott då livsmedelverket säger att det är först då som kramper kan uppstå.

Brofessorn
2019-08-29, 15:40
Största misstaget för mig var nog att fokusera på vad som var opti istället för praktiskt gångbart

Helgehorse
2019-08-29, 17:34
Styrka är ju mycket mer än bara ren muskelstyrka. Får du en större total kroppsmassa så flyttar du mer vikt. Även om det inte är muskler. Och den som flyttar mest vikt är starkast. Oavsett om du väger 50 eller 150 kg.

En bil på 2 ton med 200 hk skulle skratta sig genom en dragkamp mot en 250 kg:s MC med samma antal hk.

Väger du mer blir det mer muskler automatiskt med ju.

Sverker
2019-08-30, 05:59
Tidigare var det 50/50 om jag skulle få kramp i tårna när jag låg i soffan, jag var den enda som fick kramp när jag gick en crawl-kurs. Efter att jag helt uteslutit korv och börjat äta mindre halvfabrikat så försvann kramperna HELT. Vi talar alltså om en grej som gäckat mig under flera jävla år - p.g.a. att jag åt korv. Det är nog fan min sämsta kostgrej någonsin.

Korv är malt och finfördelat kött:confused:
Ett enkelt sätt att utnyttja hela djurets muskulatur och inte enbart ta filén och ryggbiffen.

Jag ser inga större problem med det.

Gluffgluff
2019-08-30, 06:52
Efter att jag helt uteslutit korv och börjat äta mindre halvfabrikat så försvann kramperna HELT. Vi talar alltså om en grej som gäckat mig under flera jävla år - p.g.a. att jag åt korv. Det är nog fan min sämsta kostgrej någonsin.

Detta kommer feltolkas med garanti. Du fick såklart inte kramper av korven utan näringsbrist för att du levde på skitmat. Magnesiumbrist ger snabbt kramper tex.

MackeJuve
2019-08-30, 08:33
Detta kommer feltolkas med garanti. Du fick såklart inte kramper av korven utan näringsbrist för att du levde på skitmat. Magnesiumbrist ger snabbt kramper tex.Japp, givetvis. Korven var liksom det mest talande för denna näringsbrist och uteslutandet av detta ledde till att jag började att äta mer vettigt överlag.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Landström
2019-08-30, 09:41
Väger du mer blir det mer muskler automatiskt med ju.

Förvisso, men poängen är att en person med mer total kroppsmassa kommer orka flytta mer vikt än en annan person med mindre kroppsmassa, trots att de har exakt samma mängd muskelmassa (och alla andra variabler är desamma oxå).

MackeJuve
2019-08-30, 09:55
Korv är malt och finfördelat kött:confused:
Ett enkelt sätt att utnyttja hela djurets muskulatur och inte enbart ta filén och ryggbiffen.

Jag ser inga större problem med det.

Nej, inga större problem bortsett den lilla parentesen om näringsbrist. Att ha chorizo som mer eller mindre sin enda köttkälla är ingen höjdare.

Helgehorse
2019-08-30, 11:53
Detta kommer feltolkas med garanti. Du fick såklart inte kramper av korven utan näringsbrist för att du levde på skitmat. Magnesiumbrist ger snabbt kramper tex.

Magnesium och kramper har ingen evidens bakom sig vad jag läst?

Finns t om studier där de som fick kramp hade mer magnesium i kroppen än det som inte fick kramp?

Helgehorse
2019-08-30, 11:54
Korv är malt och finfördelat kött:confused:
Ett enkelt sätt att utnyttja hela djurets muskulatur och inte enbart ta filén och ryggbiffen.

Jag ser inga större problem med det.

Är inte korv massa skit ihop malt bara? En del korvar har ju 5-6 g protein per 100 g endast, Man kan ju undra vad de innehåller ibland.

MackeJuve
2019-08-30, 12:10
Magnesium och kramper har ingen evidens bakom sig vad jag läst?

Finns t om studier där de som fick kramp hade mer magnesium i kroppen än det som inte fick kramp?

Jag läste inga jävla studier :D Jag fick tips om det i löpar-tråden var på jag googlade och konstaterade att det var en generell sanning. Livsmedelverket skriver att allvarlig magnesiumbrist kan leda till kramper. Sen är det säkerligen inte det enda som kan leda till kramper.

Chorizo
2019-08-30, 13:45
Överskattat hur mycket jag behöver äta för den träning jag bedrivit.

Gluffgluff
2019-08-30, 13:51
Överskattat hur mycket jag behöver äta för den träning jag bedrivit.

Jag tycker att du har fått ta oförtjänt mycket kritik i de senaste posterna.. :D

MackeJuve
2019-08-30, 13:58
Jag tycker att du har fått ta oförtjänt mycket kritik i de senaste posterna.. :D

Haha :D Jävla Chorizo, vill inte veta av dig!

Don H
2019-08-30, 14:22
Hahahahahahaha

Rahf
2019-08-30, 15:10
Det är nära på spontan spottloska här, märker jag. :laugh:

Chorizo
2019-08-30, 18:13
Såklart förtjänat haha.