handdator

Visa fullständig version : Hur anser du en dopad kropp ser ut?


Strumpa
2019-08-23, 15:08
Skulle vara roligt att veta hur du tycker en dopad kropp ser ut. Nu menar jag inte bodybuildings proffs. Utan "vanliga" kroppar som man kan se på gymmet. Vad tror du som lekman är de främsta kännetecken på en dopad kropp? Skulle vara kul att veta. Just eftersom så många verkar vara så snabba att döma idag.

Anton Fräs
2019-08-23, 15:33
Kan se ut precis hur som helst då människor dopar sig med vitt skilda preparat med helt olika förutsättningar. Bara för att någon tar steroider behöver dom inte vara speciellt muskulösa eller vältränade.

sumialic
2019-08-23, 15:34
Som Anton säger kan det vara helt omöjligt att se.

Om någon däremot har mycket finnar/bölder på ryggen och samtidigt har en någorlunda fysik så ringer iaf mina varningsklockor.

David_wigren
2019-08-23, 15:41
Det går inte att se. Man kan ju ha problem med både kroppsakne såväl som gyno och vara helt odopad.

Aryt
2019-08-23, 16:03
Hej!
Är utbildad till nattvandrare så jag vet tecknen.
Stor kappmuskel, vattnighet, acne, aggressivitet, hudrbristningar. Även tatueringar. Om du kommer nära kan du be dem visa låren/skinkan där de brukar spruta in drogerna.

svenbanan
2019-08-23, 16:03
Det enda man kan säga är väl egentligen att det troligen är större sannolikhet att en muskulös (och rippad) person är dopad, än att en liten räka är det.

Men det är såklart fullt möjligt att den lilla räkan också dopat sig, men har tvärusla förutsättningar, och inte växer ändå.

Ju större och biffigare, men ändå rippad, ju större är väl också sannolikheten att personen är dopad. Men eftersom folk har så olika förutsättningar så finns det ju sådana som är just biffiga och rippade men inte har dopade också. Så väldigt vanskligt att uttala sig tvärsäkert.

Diomedea exulans
2019-08-23, 16:05
Att personen har större muskler än mig.

Brofessorn
2019-08-23, 16:16
Hej!
Är utbildad till nattvandrare så jag vet tecknen.
Stor kappmuskel, vattnighet, acne, aggressivitet, hudrbristningar. Även tatueringar. Om du kommer nära kan du be dem visa låren/skinkan där de brukar spruta in drogerna.

Orden på gatan lyder att höjdarna börjar injicera i ändtarmen eftersom det redan finns ett hål där och är mer naturligt. Om man vill vara på säkra sidan bör man utföra en invändig kroppsbesiktning. Rekommenderar det nästa gång man ser en bitig kille på gymmet.

Strumpa
2019-08-23, 16:36
Tycker svaren hittills i stort sätt är som jag också har lärt mig. Men jag tycker ändå det är rätt vanligt förekommande att man först och främst dömer de som är stora. Ja de som är på gränsen till feta många gånger, när det i själva verket är mer sannolikt att det är tvärtom. Det vill säga när man är lite grov och samtidigt har en ganska liten fettprocent. Självklart är detta ärftligt. Men min erfarenhet är i alla fall den att de allra flesta ser ut att vara lite feta. Mest eftersom detta mer hör till då man befinner sig i en volym och uppbyggnadsperiod dvs. bulk. Men det är vad jag anser.

r3mpuh
2019-08-23, 16:37
Att personen har större muskler än mig.Detta är den tydligaste indikatorn.

Diomedea exulans
2019-08-23, 16:37
R3mpuh hade mycket svårt att se huruvida folk var dopade innan jag hade visat honom hur stora muskler jag hade.

kimozabe
2019-08-23, 16:48
Mycket dopingtrådar för att vara kolo nu förtiden tycker jag.

Själv anser jag all ämnen som berör det oavsett vetenskapligt eller antidoping, uppmuntrar och skapar nyfikenhet som i sin tur kan uppmuntra.

Mina två cent

Skickat från min Pixel 2 via Tapatalk

kvarnis
2019-08-23, 16:54
Att personen är stor som fan och har hoodie på sig, sannolikt för att dölja något.
Massiva axlar såkallade "3d delts" är också ett vanligt kännetecken.

delta_mats
2019-08-23, 16:56
Inget går upp mot gammalt hederligt testotryck, lite vattnig sådär med en lätt blålila hudton.

stridis
2019-08-23, 17:10
Små kulor om han är för muskulös för att bara vara naturligt låg på testo.

Bölder till finnar är ovanligt hos folk som blivit till åren.. De kan ju ha akneärr och småfinnar men har dom rent ut sagt bölder är det misstänkt.

kvarnis
2019-08-23, 17:23
Små kulor om han är för muskulös för att bara vara naturligt låg på testo.

Bölder till finnar är ovanligt hos folk som blivit till åren.. De kan ju ha akneärr och småfinnar men har dom rent ut sagt bölder är det misstänkt.

Hur ser du detta på en person?

Anton Fräs
2019-08-23, 17:35
Hur ser du detta på en person?

Inspektion underifrån.

Chorizo
2019-08-23, 17:39
Man ser på folk om de kan träna tycker jag. Kan man knappt gymträna å är bred som ett hus och lit småklen så tänker iaf jag anabola..

Chorizo
2019-08-23, 18:21
Träna på gym = ta anabola om man är arbetarklass/underklass. Arbetarklass/underklass sitter inte på internet och diskuterar träning. Arbetarklass underklass tar tjack/kola, raggar brudar och går på promenad med kamphunden.... sorry gubbar vi är incels...

Ladugårdsdörr
2019-08-23, 18:42
När personen tar i, t.ex. vid viktlyftning eller bajsning blir ansiktet djupt ollonlila.

Diomedea exulans
2019-08-23, 19:24
Jag kom på en grej till. Visst kan dopade få konstiga, tjocka rynkor uppe på huvudet? Lite som huden på en shar-pei?

Anders The Peak
2019-08-23, 19:43
Jag kom på en grej till. Visst kan dopade få konstiga, tjocka rynkor uppe på huvudet? Lite som huden på en shar-pei?

Antagligen den mest estetiska bodybuildaren genom tiderna:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/05/Arnold_Schwarzenegger_1974.jpg

Slät och fin lagom dopning doserad, 30-60 mg D-bollar/dagligen under tävlingssäsongen, pratar han om sedan 15 års ålder, utan rynkor i panna och huvudsvål eller i nacken :)

King Grub
2019-08-23, 19:57
Jag kom på en grej till. Visst kan dopade få konstiga, tjocka rynkor uppe på huvudet? Lite som huden på en shar-pei?

Av tillväxthormon, inte av steroider.

bigtraps
2019-08-23, 20:01
Inga problem att märka på folk som tränar samtidigt på gymmet.
Har själv använt en del, så jag känner igen en del tecken.

R0B
2019-08-23, 20:45
Vilket skitsnack. Det är i princip helt jävla omöjligt att veta om personen jämte dig dopar sig eller inte.

Hur fan ska du se att nisse där borta började trycka 500mg testo förra veckan?

Eller att Kjell-Arne har gjort det de senaste 4 åren?


Förutom de övertända grissvettiga, moonface överdoserande idioterna så är det omöjligt att se utan att testa folk, och även när dom beter sig idioter så kan det helt enkelt vara just det.

Finnar? aggressiv? svullen? stark? m.m finns både andra droger och diagnoser som ger alla de där symptomen.

Misstänka visst, men utan problem märka att någon är på som inte är helt uppåt väggarna? Knappast.

Diomedea exulans
2019-08-23, 20:51
Antagligen den mest estetiska bodybuildaren genom tiderna:

Slät och fin lagom dopning doserad, 30-60 mg D-bollar/dagligen under tävlingssäsongen, pratar han om sedan 15 års ålder, utan rynkor i panna och huvudsvål eller i nacken :)

Och varken bitch tits eller gravidmage.

Undrar osökt hur mycket av Arnolds mäktiga haka som beror på exogena hormoner? Hans far hade inte samma käklinje:

https://starschanges.com/wp-content/uploads/2016/06/arnold-schwarzenegger-family-1.jpg

Iliyas
2019-08-23, 20:53
3D axlar, stora underarmar, traps, blir stora under kort tid.
Finns många på mitt gym som tar, de har en tränare som säljer allt. Några av killarna kan man inte tro tar något och vissa ser man tydligt på, har själv frågat om de tar något haha.

sumialic
2019-08-23, 21:42
Hur ser 3d axlar ut? (på någon som inte är överdrivet stor). Bild?

Diomedea exulans
2019-08-23, 22:16
Hur ser 3d axlar ut? (på någon som inte är överdrivet stor). Bild?

De existerar både i sidled, höjdled och i tiden.

Anders The Peak
2019-08-24, 07:25
Och varken bitch tits eller gravidmage.

Undrar osökt hur mycket av Arnolds mäktiga haka som beror på exogena hormoner? Hans far hade inte samma käklinje:

https://starschanges.com/wp-content/uploads/2016/06/arnold-schwarzenegger-family-1.jpg

Övre halvan/mun av ansiktet från pappa och näsa, haka och käklinjer från mamma :)

Grahn
2019-08-24, 07:37
De existerar både i sidled, höjdled och i tiden.

Skitjobbigt när djupet inte existerar men de reser i tiden.

TheDoctor
2019-08-24, 08:35
Joe Rogan <3

trädgårdsmöbel
2019-08-24, 14:31
En kombinerad öl och rutmage. Sådär att man kan ana att det finns rejäla mängder fett i bukhålan, men låg nivå av underhudsfett. Kanske att man kan få den looken naturligt om man verkligen är morbidt fet och deffar hårt. (Bukhålefettet är envisare att bli av med än underhudsfettet) men annars vill jag hävda: Doping!

Kroppsbehåring som ser udda ut. En gles matta på bröstet/magen av kroppshår som ser ut som näshår. Många män har ju kroppsbehåring, men det här ser liksom "udda" ut. Som om det inte är riktig kroppsbehåring. För referens på detta kan ni kolla Brian Shaws mage och bringa.

Anders The Peak
2019-08-24, 14:38
En kombinerad öl och rutmage. Sådär att man kan ana att det finns rejäla mängder fett i bukhålan, men låg nivå av underhudsfett. Kanske att man kan få den looken naturligt om man verkligen är morbidt fet och deffar hårt. (Bukhålefettet är envisare att bli av med än underhudsfettet) men annars vill jag hävda: Doping!

Kroppsbehåring som ser udda ut. En gles matta på bröstet/magen av kroppshår som ser ut som näshår. Många män har ju kroppsbehåring, men det här ser liksom "udda" ut. Som om det inte är riktig kroppsbehåring. För referens på detta kan ni kolla Brian Shaws mage och bringa.

Trollar du :)

https://broscience.com/wp-content/uploads/2015/05/brian-shaw.jpg

Magmusklerna kan även puta ut ordentligt utan en bukfylla av lagrat fett.

trädgårdsmöbel
2019-08-24, 14:44
Trollar du :)

[

Magmusklerna kan även puta ut ordentligt utan en bukfylla av lagrat fett.

Bra med en bild där han har tröja på sig. Hur tänkte du där?

Hur kan magmusklerna puta ut ordentligt naturligt(eller ens dopat) utan en bukfylla av lagrat fett? Har de växt sig så enorma i de undre lagren att magen kan sticka ut långt större än en välutvecklad bröstkorg helt naturligt? Bråck?

Anders The Peak
2019-08-24, 14:53
Bra med en bild där han har tröja på sig. Hur tänkte du där?

Hur kan magmusklerna puta ut ordentligt naturligt(eller ens dopat) utan en bukfylla av lagrat fett? Har de växt sig så enorma i de undre lagren att magen kan sticka ut långt större än en välutvecklad bröstkorg helt naturligt? Bråck?

Magen är muskler som allt annat växer till ordentligt om du tränar den i för stor omfattning. Dessutom handlar det om anatomin hur du är konstruerad dvs avstånd och muskelbukar.

trädgårdsmöbel
2019-08-24, 16:09
Magen är muskler som allt annat växer till ordentligt om du tränar den i för stor omfattning. Dessutom handlar det om anatomin hur du är konstruerad dvs avstånd och muskelbukar.

Musklerna växer så pass att den visuellt blir en ölmage (med rutor på) som pekar ut betydligt längre än pectoralis? Tillåt mig tvivla att det går att uppnå utan att ha en rejäl fettansamling i bukhålan (dessutom rent) :)

Bandid0
2019-08-24, 20:00
Idag såg jag en person som jag började fundera kring. Och då insåg jag att de som jag tycker ser dopade ut ofta har hypermaskulina ansiktsdrag. Frågan är ju då om de är dopade och förmanligats av dopingen, eller om de har helvetes med testo naturligt och därför kan bli mycket grövre än de flesta.

Anders The Peak
2019-08-24, 20:05
Musklerna växer så pass att den visuellt blir en ölmage (med rutor på) som pekar ut betydligt längre än pectoralis? Tillåt mig tvivla att det går att uppnå utan att ha en rejäl fettansamling i bukhålan (dessutom rent) :)

Tycker att du ska börja med att testa lyfta upp atlasstenarna på samma sätt som strongmangubbarna gör. Jag tror att du snabbt förstår vikten av magmuskler och volym på dem för att klara de här lyften.

trädgårdsmöbel
2019-08-24, 20:49
Tycker att du ska börja med att testa lyfta upp atlasstenarna på samma sätt som strongmangubbarna gör. Jag tror att du snabbt förstår vikten av magmuskler och volym på dem för att klara de här lyften.

De har rejält med fett vilket underlättar. Det har jag med. Buken skapar en hylla att lägga stenen på, men den hyllans volym är inte bara muskler, även hos de som har dopat bort underhudsfettet på svullbuken. Det är något mer än lager av magmuskler som skapar den där volymen. Precis som hos kroppsbyggare med samma typ av svullbuk. Fett i bukhålan samt förvuxna tarmar.

Anders The Peak
2019-08-25, 11:53
De har rejält med fett vilket underlättar. Det har jag med. Buken skapar en hylla att lägga stenen på, men den hyllans volym är inte bara muskler, även hos de som har dopat bort underhudsfettet på svullbuken. Det är något mer än lager av magmuskler som skapar den där volymen. Precis som hos kroppsbyggare med samma typ av svullbuk. Fett i bukhålan samt förvuxna tarmar.

Ber om ursäkt men du snackar för mycket strunt om saker som du har elementär kunskap om.

trädgårdsmöbel
2019-08-25, 11:58
Ber om ursäkt men du snackar för mycket strunt om saker som du har elementär kunskap om.

Då är vi två.

R0B
2019-08-25, 14:57
Ber om ursäkt men du snackar för mycket strunt om saker som du har elementär kunskap om.

Utveckla istället för att vara en sån där röv som du brukar vara.

Trädgårdsmöbel resonerande är ju knappast något som låter osannolikt.

Menar du verkligen att de här personerna som ni diskuterar innehar så enormt stora magmuskler att dom får formen av en tunna?

Anders The Peak
2019-08-25, 16:49
Utveckla istället för att vara en sån där röv som du brukar vara.

Trädgårdsmöbel resonerande är ju knappast något som låter osannolikt.

Menar du verkligen att de här personerna som ni diskuterar innehar så enormt stora magmuskler att dom får formen av en tunna?

Eddie Hall är kanske den som har en kraftig mage med en del fett men så har han inte magrutor. De övriga klämmer ut magen ordentligt med diafragma för att kunna vila atlas stenen/eller stången i sista biten av lyftet. Därför uppfattas de som ha en redig fetma i magtrakten.

https://www.body.se/wp-content/uploads/2014/08/YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjk3NDIxNjtzOjE6InciO2k6MjgwO3 M6MToiaCI7aTozMjAwO3M6MToiYyI7aTowO3M6MToicyI7aTow O3M6MToiayI7czo0MDoiMDM5ZTA2ZTBkZGI5NzA5NTMxYjE1OG VmMjMxMmFlMDFlYjMwYzNlYSI7fQ==.jpeg

De flesta ser ut så här utan tröja

trädgårdsmöbel
2019-08-25, 19:14
Jag tror du behöver kolla in Eddie Halls mage i dagsläget Anders. Är det inte tillräckligt övertydligt kan du kolla in Big Lennys.

Hävdar du fortfarande att det är enorma muskler som skapar det utseendet med en mage som sticker rätt ut förbi bröstet och inte bukhålefett så får du helt enkelt tro det. Så viktigt är det inte för mig att bevisa att du har fel, det brukar du klara bra på egen hand

svenbanan
2019-08-25, 19:52
Min bild av Eddie Halls mage är att då han ser ut som en tunna så har han inga magrutor.

Då han har magrutor är han rätt nedbantad och har alltså inte den där jättemagen.

Det tycker jag tyder på att hans magfett sitter utanpå magmusklerna, och inte under dem. I alla fall delvis.

Men det kanske inte är exakt detta ni diskuterar?

Diomedea exulans
2019-08-25, 20:07
Men det kanske inte är exakt detta ni diskuterar?

Nej, Anders menar att det i huvudsak är magmusklerna själva som skapar den där putmagen (samma teori som Big Lenny, skulle man kunna säga), medan trädgårdsmöbel hävdar att det mest är fett/svullna inre organ.

Anders The Peak
2019-08-25, 20:44
Jag tror du behöver kolla in Eddie Halls mage i dagsläget Anders. Är det inte tillräckligt övertydligt kan du kolla in Big Lennys.

Hävdar du fortfarande att det är enorma muskler som skapar det utseendet med en mage som sticker rätt ut förbi bröstet och inte bukhålefett så får du helt enkelt tro det. Så viktigt är det inte för mig att bevisa att du har fel, det brukar du klara bra på egen hand

Jag menar att Strongmen inte har GH/Insulinmage som byggarna har efter några års hårt preppande. Utan de har i huvudsak muskler och om de är feta så är det inte i bukhålan(visceralt fett) som det sitter.

svenbanan
2019-08-25, 21:04
Nej, Anders menar att det i huvudsak är magmusklerna själva som skapar den där putmagen (samma teori som Big Lenny, skulle man kunna säga), medan trädgårdsmöbel hävdar att det mest är fett/svullna inre organ.

Isåfall har jag väl i princip fattat det rätt då.

De bilder jag sett av Eddie så ser det som sagt inte ut som att han har magrutor då han har jättemage, utan då är magen slät. När det ser ut som att han har mindre mage kan man se hans magrutor.

Jag tycker detta verkar stämma ihop rätt bra med vad ATP säger.

Ett Orm
2019-08-25, 21:12
Jag är mest intresserad av hur man kan se på en ändå rätt fet person om större delen av fettet är viseralt eller inte.

Scratch89
2019-08-25, 21:38
Jag antar att jag är först med att säga stora trapz?!

DiktatorN
2019-08-25, 22:15
Inte en sak utan flera saker tillsammans som gör att man kan misstänka dopning.

Grahn
2019-08-26, 07:01
Även om man inte säkert kan säga om en person är eller inte är dopad genom att titta på dem så tror jag ändå de flesta som hängt med ett tag skulle få rätt oftare än fel.

De där jannarna som kommer in på gymmet med delts som handbollar och ser ut att ha en närmast explosiv pump innan de ens ställt ner gymväskan känns som heta kandidater.

Men vad vet jag, allt är gissningar i slutändan.

WhiteJellyBerry
2019-08-26, 12:06
Stor kappmuskel. Capische?

//Kappmuskelpolisen från 2000-talet.

Kischen
2019-08-26, 12:46
Hur fan ska du se att nisse där borta började trycka 500mg testo förra veckan?

Eller att Kjell-Arne har gjort det de senaste 4 åren?




Du skulle ha svårt att se om det finns steroider i bilden om någon legat på 500mg testo i veckan i fyra år? *slap*

ceejay
2019-08-26, 13:08
Du skulle ha svårt att se om det finns steroider i bilden om någon legat på 500mg testo i veckan i fyra år? *slap*

Påstår du att det skulle vara lätt som en plätt?

R0B
2019-08-26, 13:45
Du skulle ha svårt att se om det finns steroider i bilden om någon legat på 500mg testo i veckan i fyra år? *slap*

Jag vill hävda att det är helt jäkla omöjligt. *slap*

Är det när Kjell -Arne var mellan 20-24 och nu är han 65?

Eller är det närliggande i tid som han smög runt på testo?

Har Kjell-Arne nyttjat tiden väl genom fysisk aktivitet under dom här åren eller satt han i soffan och käkade chips?

Käkade han chips och tränade så han blev både groteskt fet och stark?
Kan ju då genom att kasta ett öga på honom se att under den där fetman finns det onaturligt mycket muskler?


Med din frågeställning som grund säger jag som sagt ja, det hade varit svårt.

TomasB
2019-08-26, 13:50
Enklast bland amatörer på SATS är att olika muskelgrupper är extremt olika utvecklade. Visst fan kan de tränat fel i flera år men ibland (rätt ofta) ser man killar med super-biceps och/eller asstora pattar. Gärna högerbiceps superstor, vänsterbiceps mindre och samma förhållande på bröst.

Eller magiskt stora finnar på ryggen. Inte tonårsacne. Eller ens grav acne utan bölder.

Men det enklaste i min bok är att se personer som inte tränat seriöst öka i massa som satan på extremt kort tid.

ARMSTARK
2019-08-28, 08:14
Det är omöjligt att se! Många tror att jag har preppat mig till mina muskler men vet inte att det har tagit över 30år att få dem. :d

pezrulezhaakon
2019-08-28, 19:08
Det är ju omöjligt att se på alla. Och det är omöjligt att veta om de är på eller av en kur.

Men det finns väl nån rimlig gräns för hur mycket muskler man kan lägga på sig inom en tidsram.

Visst finns det en liten andel individer som har alla genetiska förutsättningar för muskelbygge.
Men när man ser ett litet för stort antal unga personer som har lagt på sig en stor mängd muskler på kort tid, så är sannolikheten enormt stor att det använts någon form av doping.

18-20 åringar som är lika stora som rena 35-50 åringar som spenderat nästan hela livet i gymmet är inte logiskt.

WhiteJellyBerry
2019-08-29, 14:02
18-20 åringar som är lika stora som rena 35-50 åringar som spenderat nästan hela livet i gymmet är inte logiskt.

Hur är det med styrka? 18-20åringar som är lika starka som 35-50åringar som har kört böj, bänk och mark i flera år.

Slartibartfast
2019-08-29, 14:07
18-20 åringar som är lika stora som rena 35-50 åringar som spenderat nästan hela livet i gymmet är inte logiskt.

Det finns storväxta 18 åringar som efter ett års träning är större än en tanig liten skit 18 åring som tränat i 20+ år, ja.

Naturligt tillväxtpotential är inte större än den naturliga genetiska variationen mellan individer.

pezrulezhaakon
2019-08-29, 15:01
Det finns storväxta 18 åringar som efter ett års träning är större än en tanig liten skit 18 åring som tränat i 20+ år, ja.

Naturligt tillväxtpotential är inte större än den naturliga genetiska variationen mellan individer.


Det handlar inte om att jämföra de naturliga ytterligheterna, utan jämföra mängd hypertrofi och tidsram.
Det innebär att den tanige individen kan lägga på sig mer muskler än den biffige individen inom samma tidsram.

Den tanige individen kan ändå vara mindre än biffen.

pezrulezhaakon
2019-08-29, 15:11
Hur är det med styrka? 18-20åringar som är lika starka som 35-50åringar som har kört böj, bänk och mark i flera år.


När det gäller styrka så får man först bestämma vilka parametrar som gäller. Definition vilken styrka man menar.

Vem som "lyfter mest", och vem som är starkast i förhållande till kroppsvikt.

Oavsett dopingprepp, så hänger förmågan att utveckla styrka på fler saker än bara muskelstorleken.