handdator

Visa fullständig version : Träna för att bli stor, svullen, biffig, bastant?


Xtro
2019-08-22, 13:23
Nybörjare som vill bli stor, svullen, biffig, bastant, tja kalla det vad man vill. Gjorde en snabb sökning på Goggle och tog första bästa bild som visar vad jag är ute efter, dock med mindre mage.

https://abload.de/img/img_20190822_142002btktl.jpg

Tror på detta med att endast använda ett fåtal basövningar som tränar hela kroppen så det vill jag köra med. Vad anser ni om mitt schema?

Vecka 1 - 12.

Mån, ons, fre med rullande alternerande pass.

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch

Vecka 13 - >.

Mån, tis, tor, fre med rullande pass.

På sikt öka till 4 x 10, 5 x 10 samt 6 x 10.

På sikt alternera med 5 x 5.

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch

Diomedea exulans
2019-08-22, 13:32
Blir nog fint. Kör på, käka mycket och hoppas du har generna som krävs.

Xtro
2019-08-22, 13:38
Blir nog fint. Kör på, käka mycket och hoppas du har generna som krävs.

Så schemat ser bra ut? Hur mycket kaloriöverskott bör ligga på? Har läst att 300-500 kcal per dag räcker?

Diomedea exulans
2019-08-22, 14:06
Så schemat ser bra ut? Hur mycket kaloriöverskott bör ligga på? Har läst att 300-500 kcal per dag räcker?

Ja. Jag tycker egentligen att du ska lägga till en isolationsövning för triceps och en för utsida axlar, men vissa menar att det inte behövs, eller rentav är negativt. 300-500 kcal överskott är nog optimalt, ja.

Xtro
2019-08-22, 14:51
Ja. Jag tycker egentligen att du ska lägga till en isolationsövning för triceps och en för utsida axlar, men vissa menar att det inte behövs, eller rentav är negativt. 300-500 kcal överskott är nog optimalt, ja.

Perfekt! Då är det bara att köra på, stenhårt. Återkommer med före och efterbilder om exakt 26 veckor (6 mån), räknat ifrån kommande måndag.

Tjenis
2019-08-22, 17:54
Men..
Man blir inte stor, biffig, svullen på
6 månader.
Ok. Svullen kan man väl bli med matråd som typ.
Överät så får du muskler.

EagleEye
2019-08-22, 18:07
Vad tycker kvinnor om den där looken?

Ser väldigt stark ut men dålig med kosten.

EagleEye
2019-08-22, 18:24
Glömde lägga till att är man fet ser man ju ful ut i ansiktet. Något att ha i åtanke.

Xtro
2019-08-22, 18:51
Men..
Man blir inte stor, biffig, svullen på 6 månader.

Att man inte blir det på 6 mån vet jag. Vill bara, när tiden gått, dela med mig av hur långt jag kom så andra som är intresserade kan se.

Vad tycker kvinnor om den där looken?

Ser väldigt stark ut men dålig med kosten.

Jag tränar inte för vad andra ska tycka utan gör det för min egen skull. Vet dock att många kvinnor gillar så kallade björnar.

Behöver inte vara dålig kost bara för att man inte är skulperad utan i stället har ett synligt fettlager.

Glömde lägga till att är man fet ser man ju ful ut i ansiktet. Något att ha i åtanke.

Om du anser att han på bilden är fet har du en skev bild av vad fet är.

EagleEye
2019-08-22, 18:57
Okej, fet var lite till överdrift.

Men jag gissar på att han ser rejält pluffsig ut i ansiktet. Jag tror inte kvinnor kommer finna det attraktivt.

Men kroppen vet jag inte, de flesta säger sig ju inte gilla rippade kroppar.

axeln
2019-08-22, 19:26
Glömde lägga till att är man fet ser man ju ful ut i ansiktet. Något att ha i åtanke.

Du är ju helt efterbliven

EagleEye
2019-08-22, 20:01
Tog du illa vid dig?

Ansiktsdragen ska vara markerade. Det är vad som anses snyggt. Det är de inte om man är helt svullen i kroppen.

Stoltz
2019-08-22, 20:30
Nybörjare som vill bli stor, svullen, biffig, bastant, tja kalla det vad man vill. Gjorde en snabb sökning på Goggle och tog första bästa bild som visar vad jag är ute efter, dock med mindre mage.

https://abload.de/img/img_20190822_142002btktl.jpg

Tror på detta med att endast använda ett fåtal basövningar som tränar hela kroppen så det vill jag köra med. Vad anser ni om mitt schema?

Vecka 1 - 12.

Mån, ons, fre med rullande alternerande pass.

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch

Vecka 13 - >.

Mån, tis, tor, fre med rullande pass.

På sikt öka till 4 x 10, 5 x 10 samt 6 x 10.

På sikt alternera med 5 x 5.

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch

Pass A

3 x 10 Knäböj
3 x 10 Bänkpress
3 x 10 Skivstångsrodd
3 x 10 Bicepscurl

Pass B

3 x 10 Marklyft
3 x 10 Latsdrag eller chins
3 x 10 Militärpress
3 x 10 Kabelcrunch


Det ser förvånansvärt bra ut, men en sak att tänka på - Looken du talar om är egentligen en kombination av muskler och fett. En icke-rippad muskulär look egentligen.
Det fina är ju att eftersom du vill ha en mer "björnig" look så försvinner ju behovet av att ha oproportionerligt stora armar. Ut med curlsen, in med dragen och carries ;)

Carries, t.ex. Farmer's Walk hjälper den här looken väldigt mycket då de ger dig en riktig ordentlig bålträning, trapsen blir galna, och även axlar och biceps piskas mer än man först tror.

Sen som Dio sade - Där är ju det där långa huvudet i triceps som inte riktigt får någon träning utöver stabilisering i pressen. Lägg in någon övning för den så löser det sig.




Jag tränar inte för vad andra ska tycka utan gör det för min egen skull. Vet dock att många kvinnor gillar så kallade björnar.


Mycket intelligent ståndpunkt! Många tror att det är avsaknaden av skarpa käklinjer och rutor som hindrar dem från att ligga, och upptäcker oftast efter en massa jobb med träning och strikt kosthållning att de fortfarande inte får ligga ;) Det ska inte vara grunden i din träning, även om det så klart kan vara ett startskott för många.

Odylicious
2019-08-23, 06:53
Han på bilden är 41 år, väger 114kg som är just nu på en vegankost. Han tar även diverse preparat med tanke på hans stats samt för & efterbilder på bara något år.

Stan Carley
2019-08-23, 07:52
Ansiktsdragen ska vara markerade. Det är vad som anses snyggt. Det är de inte om man är helt svullen i kroppen.

Du borde nog sluta lyssna på vad 14-åringa tjejer tycker är snyggt.
Att en Man ska ha tydliga ansiktsdrag är en klassisk bild av ett ungt pojkansikte som ännu inte vuxit färdigt.

dodie
2019-08-23, 11:47
Om du anser att han på bilden är fet har du en skev bild av vad fet är.

Jag tycker också han ser fet ut. Jag tror snarare att folk i allmänhet har en skev bild vad fet är, för typ alla svensons är feta efter 40+, så det blir normaliserat. Och bara för att det finns mängder av folk som är extremt feta, blir man själv inte mindre fet om man väger 120kg på normal längd.

Han skriver att han väger 123kg på denna bild

https://muscleboundvegan.com/wp-content/uploads/2017/07/IMG_0026-768x1024.jpg

baggard
2019-08-23, 13:27
Vet inte.. tycker det är svårt att kalla någon fet som är så grov på samma gång. Stabil tycker jag passar bättre än fet.

Macroman
2019-08-23, 13:47
Haha, kolo förnekar sig inte...

Att kalla någon för fet med den enorma massan och samtidigt jämföra med otränade Svenssons som väger 100 men som skulle väga 70 med normal fett-%...:laugh:

Han skulle ju vara helt ok deffad på 100 kg

Chorizo
2019-08-23, 14:36
Bra mål. Mycket lättare än rippad och biffig.

Träna mkt och tungt och ät/drick mycket.

Chorizo
2019-08-23, 14:40
Han på bilden är nog tyvärr lite dopad. Det behöver inte vara så men det brukar vara så....

Tjenis
2019-08-23, 15:29
Han på bilden är nog tyvärr lite dopad. Det behöver inte vara så men det brukar vara så....

Jepp. Sånt ser man på den intelligenta blicken.

kvarnis
2019-08-23, 16:59
Han på bilden är nog tyvärr lite dopad. Det behöver inte vara så men det brukar vara så....

Isåfall har han dopat sig dåligt, tror hans kropp är resultat av gener, konsekvent träning av överkropp samt en långvarig permabulk

Stoltz
2019-08-23, 17:12
Vem är killen? Varför tror folk han är dopad?

Chorizo
2019-08-23, 18:02
Isåfall har han dopat sig dåligt, tror hans kropp är resultat av gener, konsekvent träning av överkropp samt en långvarig permabulk

Såklart. Du ligger väl på 140 kg ren... med lite fett.. eller?

Jag har tränat över 20 år och levt för att bli stark osv.. mak kan låtsas som att mina gener gör att jag inte ens är i närheten av killen på bilen. Det är en handfull folk på varje gym som går in för träningen så som jag... det finns folk som kör 4 pass i veckan med lite av varje som ser ut som han. Det är anabola...det syns på vikterna och hur de tränar...

kvarnis
2019-08-23, 18:23
Såklart. Du ligger väl på 140 kg ren... med lite fett.. eller?

Jag har tränat över 20 år och levt för att bli stark osv.. mak kan låtsas som att mina gener gör att jag inte ens är i närheten av killen på bilen. Det är en handfull folk på varje gym som går in för träningen så som jag... det finns folk som kör 4 pass i veckan med lite av varje som ser ut som han. Det är anabola...det syns på vikterna och hur de tränar...

Tänker mer på om han dopat sig borde han också vara mer angelägen att se lite mer "lean" sen brukar mörkhyade ha bättre gener för att bygga.

Chorizo
2019-08-23, 18:31
Tänker mer på om han dopat sig borde han också vara mer angelägen att se lite mer "lean" sen brukar mörkhyade ha bättre gener för att bygga.

Ja det set bättre ut om man solat lite håller jag med om. Jag tror inte skillnaden är så stor mellan olika hudfärger... men de tyckas vara något färre andel mörkhyade som tillhör skaran som inte alls kan bygga muskler. Sitta vid dator. Det är mkt saker som spelar in som kultur och ideal...

VINGTOR
2019-08-23, 18:32
..det syns på vikterna och hur de tränar...

Utveckla är du snäll.

Chorizo
2019-08-23, 18:38
Utveckla är du snäll.

Små vikter och hanteringen av dem är undermålig.dessutom är preppare Alltid skadade någonstans. Alltid!

Langster
2019-08-23, 20:24
Okej, fet var lite till överdrift.

Men jag gissar på att han ser rejält pluffsig ut i ansiktet. Jag tror inte kvinnor kommer finna det attraktivt.

Men kroppen vet jag inte, de flesta säger sig ju inte gilla rippade kroppar.

LÖÖL haha alla kvinnor tycker att samma sak är attraktivt, va?
Det finns gott om kvinnor som föredrar bastanta herrar framför pojkaktiga drag.

Vilka är de flesta förresten, har du gått runt och frågat många?

Tjenis
2019-08-23, 20:36
Tänker mer på om han dopat sig borde han också vara mer angelägen att se lite mer "lean" sen brukar mörkhyade ha bättre gener för att bygga.

Den sk. mörkhyade har inte bättre gener.
Han kanske bara har närmare till kranen.
Vadvet jag.????
Men framför allt är han ingen tjockis.

Det ni ser där är stora odeffade muckler

Bärsärk
2019-08-23, 21:26
Vem är killen? Varför tror folk han är dopad?

Mina varningsklockor börja ringa så fort någon är grov utan att ha mycket kagge. En odopad person som bulkar kraftigt och blir grov är ju oftast lite blöt i fysiken.

Visst har han bukomfång på bilden, men inte så mycket som han borde ha.

Sen finns det ju massor med olika typer av doping du kan syssla med.

Stoltz
2019-08-23, 21:39
Mina varningsklockor börja ringa så fort någon är grov utan att ha mycket kagge. En odopad person som bulkar kraftigt och blir grov är ju oftast lite blöt i fysiken.

Visst har han bukomfång på bilden, men inte så mycket som han borde ha.

Sen finns det ju massor med olika typer av doping du kan syssla med.

Killen har ju ändå en ganska bra kula och hans muskler är ju inte bortom all reson. Det känns lite som pojken som ropade varg här inne, att ha 46cm runt armarna med den fettmängden är ju knappast unheard of.

Alternativt så ser jag bilden på helt fel sätt och killen är egentligen ett monster på nivå nära Coleman, Warren, Wheeler, och resten :D

VINGTOR
2019-08-23, 21:46
Små vikter och hanteringen av dem är undermålig.dessutom är preppare Alltid skadade någonstans. Alltid!

Okej...

EagleEye
2019-08-24, 18:05
LÖÖL haha alla kvinnor tycker att samma sak är attraktivt, va?
Det finns gott om kvinnor som föredrar bastanta herrar framför pojkaktiga drag.

Vilka är de flesta förresten, har du gått runt och frågat många?

Jag tror faktiskt inte hans ansikte går hem hos majoriteten av kvinnor. Och då avser jag svenska kvinnor 20-35 år. Han ser alldeles för svullen ut i ansiktet.

Och vidare tror jag inte man behöver vara särskilt stor. Det räcker att vara i bra form med synliga muskler men inte allt för taning förstås. Samir Badran exempelvis sägs ha lägrat över 100 svenska kvinnor i den ålderskategorin. Jag spyr över det faktumet men så ligger det till.

Langster
2019-08-24, 18:28
Jag tror faktiskt inte hans ansikte går hem hos majoriteten av kvinnor. Och då avser jag svenska kvinnor 20-35 år. Han ser alldeles för svullen ut i ansiktet.

Och vidare tror jag inte man behöver vara särskilt stor. Det räcker att vara i bra form med synliga muskler men inte allt för taning förstås. Samir Badran exempelvis sägs ha lägrat över 100 svenska kvinnor i den ålderskategorin. Jag spyr över det faktumet men så ligger det till.

Alltså just den här killen såg ju inget vidare ut, och det skulle nog inte hjälpa jättemycket om han var deffad...
Men hursomhelst, återigen, man behöver inte vara fitnessmodell för att få ligga. Och kvinnor har olika preferenser... de kan t.o.m tycka att två vitt skilda utseenden är attraktiva. Precis som vi män kan tycka att kvinnor med helt olika utseenden är vackra.

Sen behöver man inte ligga med 100 kvinnor innan man räknas som attraktiv, i just fallet med Samir så handlar det till största del om kändisskapet och inget annat. Lönnfeta dansbandsartister får också ligga lika mycket.

Frustrator
2019-08-24, 18:58
Vi kan väl iaf alla enas om att ett säkert sätt för att INTE få ligga, är att hänga här på forumet istället för att umgås med folk (av det kön man är attraherad av) en lördag kväll :D

trädgårdsmöbel
2019-08-24, 19:53
Men måste vi hamna på vad kvinnor anser är snyggt eller ej i diskussionen? Fan skit i vad de tycker. Klagar någon brud på att du har ett fetsvullet fejs så klaga tillbaks på att hon inte har silikonsvullna tuttar.