handdator

Visa fullständig version : Tips på bra extrajobb/bisyssla


Scratch89
2019-08-18, 18:18
Vi står med husköpstankar och beroende lite på hur mycket hybris vi har, så kommer vi att hamna i en situation med lite eller mycket dyrare boendekostnad än vad vi har idag (nybyggd hyresrätt i Göteborg).

Ett sätt att buffra den disponibla pengen efter alla fasta avgifter är att ha någon form av extrajobb eller bisyssla. De extra pengarna kan man ju också ha för att amortera snabbare. Vi arbetar båda heltid och ligger strax över medellönen i Sverige (men sämre om man jämför oss med våra respektive "demografiska grupper").

Som exempel har jag tänkt på att man kan vara god man. Det krävs en utbildning som kostar ett par-tre tusen, och man får en klumpsumma pengar i slutet/början av varje år, vilket ger ungefär en tusenlapp extra i månaden i snitt, lite beroende på.

Vad har ni för bra förslag? Kraven är väl att det inte kräver fasta arbetstider som krockar med ordinarie arbetstider och att det är relativt flexibelt.

Starke75an
2019-08-18, 18:20
Jobbar du dagtid?

Scratch89
2019-08-18, 18:21
Jobbar du dagtid?

Yes. Generellt är det dagtid och vardagar, men jag kommer ha en del kvällspass också. Börjar ny tjänst om en vecka där jag kommer ha en del 12-21-pass och liknande, men ju mer etablerad jag blir desto mer dagtid kommer jag kunna arbeta. Har möjlighet att välja mitt schema själv, till viss del.

Diomedea exulans
2019-08-18, 18:22
1) Telefonintervjuare. Ja, jag vet, jag har brett ut mig i tråd efter tråd om hur horribelt det är, men faktum kvarstår: Med avseende på flexibilitet gällande arbetstider är det svårslaget. Och det horribla blir inte så horribelt om man bara avverkar ett par pass i veckan.

2) Flyttkarl. Jag har jobbat som det två gånger, båda gångerna var det ojämna tider där man blev inringd när man behövdes. Dock var det rätt stor risk att man inte fick jobba när man ville.

3) Dörrvakt. Har fått för mig att du har både muskler och social kompetens och det verkar vara rätt lätt att få jobb.

Annars tänker jag att du kan starta eget? Med ditt träningsintresse, din utbildning och din skrivförmåga är jag rätt säker på att du kan få lite extraknäck här och där. Kan du ha ett eget företag som fysioterapeut eller är det typ förbjudet att ha det när man är anställd som det på ett annat ställe?

Bob90
2019-08-18, 18:23
Nu kanske det inte är några klockrena jobbannonser för dig, men du kan säkert få lite inspiration om vad som kan finnas.

https://jobb.blocket.se/lediga-jobb-i-hela-sverige/?ks=freetext.hemifr%C3%A5n

r3mpuh
2019-08-18, 18:28
Samla pantburkar. De dubblerade nyligen vinsten på aluminiumburkar. Ka-tjing! 🤑

Scratch89
2019-08-18, 18:30
1) Telefonintervjuare. Ja, jag vet, jag har brett ut mig i tråd efter tråd om hur horribelt det är, men faktum kvarstår: Med avseende på flexibilitet gällande arbetstider är det svårslaget. Och det horribla blir inte så horribelt om man bara avverkar ett par pass i veckan.

2) Flyttkarl. Jag har jobbat som det två gånger, båda gångerna var det ojämna tider där man blev inringd när man behövdes. Dock var det rätt stor risk att man inte fick jobba när man ville.

3) Dörrvakt. Har fått för mig att du har både muskler och social kompetens och det verkar vara rätt lätt att få jobb.

Annars tänker jag att du kan starta eget? Med ditt träningsintresse, din utbildning och din skrivförmåga är jag rätt säker på att du kan få lite extraknäck här och där. Kan du ha ett eget företag som fysioterapeut eller är det typ förbjudet att ha det när man är anställd som det på ett annat ställe?

Bra förslag!

1. Det negativa med telefonförsäljning (eller -intervjuare) är väl att det oftast är provisionsbaserat, eller? Jag pallar inte ha ett extrajobb där jag kan jobba en hel kväll och inte tjäna något om jag inte säljer något. En fast timlön är bättre även om det kanske ger mindre kosing än att jobba på provision.

2. Flyttkarl kanske kunde vara något. Om man kan begränsa det till helgerna och att man får bra betalt för jobbet vore det perfekt. Jag är grym på att flytta och hjälper alltid alla andra när de ska flytta. :D

3. Det har jag men jag tycker att krogmiljön är toxisk. Kanske inte orimligt om man jobbar på lugnare ställen och inte behöver jobba till 05.

Man KAN starta eget, men det är väldigt mycket konstiga regler för fysioterapeuter. Har man en anställning som fysio är det få arbetsgivare som godkänner egen verksamhet, eftersom det räknas som en konkurrerande verksamhet. Ska man ha landstingsavtal (alltså att det kostar patienter 100 kr per besök och inte fullpris som ligger nånstans runt 700-900 kr) måste man arbeta med det på heltid och det är mycket krav på lokal, dokumentation och liknande.

Man kan jobba privat-privat så att säga, och ta fullpris dock. Det har jag redan tänkt på, och i huset finns det ett litet hus på gården som hade fungerat bra som kontor och enkel mottagning.

Scratch89
2019-08-18, 18:33
Jag har ju redan Styrkelabbet men det är ju mer en grej för att det är kul. :D

Angel
2019-08-18, 18:38
Köra Uber kanske?

Du får inte vara ren timanställd i tex min bransch då? Utbilda dig till ergonom också så hade du kunnat ta styckuppdrag.

Diomedea exulans
2019-08-18, 18:39
Bra förslag!

1. Det negativa med telefonförsäljning (eller -intervjuare) är väl att det oftast är provisionsbaserat, eller? Jag pallar inte ha ett extrajobb där jag kan jobba en hel kväll och inte tjäna något om jag inte säljer något. En fast timlön är bättre även om det kanske ger mindre kosing än att jobba på provision.

2. Flyttkarl kanske kunde vara något. Om man kan begränsa det till helgerna och att man får bra betalt för jobbet vore det perfekt. Jag är grym på att flytta och hjälper alltid alla andra när de ska flytta. :D

3. Det har jag men jag tycker att krogmiljön är toxisk. Kanske inte orimligt om man jobbar på lugnare ställen och inte behöver jobba till 05.

Man KAN starta eget, men det är väldigt mycket konstiga regler för fysioterapeuter. Har man en anställning som fysio är det få arbetsgivare som godkänner egen verksamhet, eftersom det räknas som en konkurrerande verksamhet. Ska man ha landstingsavtal (alltså att det kostar patienter 100 kr per besök och inte fullpris som ligger nånstans runt 700-900 kr) måste man arbeta med det på heltid och det är mycket krav på lokal, dokumentation och liknande.

Man kan jobba privat-privat så att säga, och ta fullpris dock. Det har jag redan tänkt på, och i huset finns det ett litet hus på gården som hade fungerat bra som kontor och enkel mottagning.

1) Nej, man brukar få timlön som telefonintevjuare! Dock en låg sådan, nu har vi ju rent tekniskt inte "minimilön" i Sverige, men telefonintervjuare brukar få "skitjobbslön". Det kan dock bli extra hög lön på kvällar och helger.

Säg att man får ut 100 kr/tim efter skatt, att de kör med 4-timmarspass och att du jobbar 2 kvällar i veckan så blir det ju ändå drygt 3000 i månaden.

2) Flyttkarlar jobbar ofta på helgerna! Folk vill ofta inte flytta på arbetstid, antar jag.

Jag gillade det jobbet, faktiskt; det innebär rätt mycket åkande till andra ställen, så det blir en lagom balans av att lyfta tungt och att vila i bilen, och det är socialt.

Edit: På vissa telefonintervjuarjobb kan man jobba hemifrån, man får ett headset och ringer från sin egen dator.

Angel
2019-08-18, 18:40
Annars timanställd på lager. Jag vet att tex ICA Kungälv/Rollsbo fryslager har enormt mycket timmisar och de ska tydligen tjäna riktigt bra.

Mental
2019-08-18, 18:41
Bra förslag!

1. Det negativa med telefonförsäljning (eller -intervjuare) är väl att det oftast är provisionsbaserat, eller? Jag pallar inte ha ett extrajobb där jag kan jobba en hel kväll och inte tjäna något om jag inte säljer något. En fast timlön är bättre även om det kanske ger mindre kosing än att jobba på provision.

2. Flyttkarl kanske kunde vara något. Om man kan begränsa det till helgerna och att man får bra betalt för jobbet vore det perfekt. Jag är grym på att flytta och hjälper alltid alla andra när de ska flytta. :D

3. Det har jag men jag tycker att krogmiljön är toxisk. Kanske inte orimligt om man jobbar på lugnare ställen och inte behöver jobba till 05.

Man KAN starta eget, men det är väldigt mycket konstiga regler för fysioterapeuter. Har man en anställning som fysio är det få arbetsgivare som godkänner egen verksamhet, eftersom det räknas som en konkurrerande verksamhet. Ska man ha landstingsavtal (alltså att det kostar patienter 100 kr per besök och inte fullpris som ligger nånstans runt 700-900 kr) måste man arbeta med det på heltid och det är mycket krav på lokal, dokumentation och liknande.

Man kan jobba privat-privat så att säga, och ta fullpris dock. Det har jag redan tänkt på, och i huset finns det ett litet hus på gården som hade fungerat bra som kontor och enkel mottagning.

Nu vet jag att fysioterapeuter hatar det men..... massage?
Lätt extraknäck på kvällarna med en större marknad som är beredd att betala för sig jämfört med rehabpatienter.

Musique
2019-08-18, 18:43
Annars timanställd på lager. Jag vet att tex ICA Kungälv/Rollsbo fryslager har enormt mycket timmisar och de ska tydligen tjäna riktigt bra.

+ 1. Timanställning på lager, där man tar tider med bra OB, är en guldgruva.

Annars, om du bor i Göteborg, är hamnen givet. Ganska enkelt att få jobb där, och man blir som ny ofta erbjuden arbetspasspass som syftar till att komplettera de som arbetar dagtid. Kollektivavtalet i hamnen är inte heller att leka med.

Diomedea exulans
2019-08-18, 18:43
Nu vet jag att fysioterapeuter hatar det men..... massage?
Lätt extraknäck på kvällarna med en större marknad som är beredd att betala för sig jämfört med rehabpatienter.

https://i.imgflip.com/2ax5lv.jpg

Diomedea exulans
2019-08-18, 18:56
Förresten, finns det någon viss summa du vill tjäna extra varje månad? Kan vara enklare att leta jobb med en sådan i åtanke!

Rahf
2019-08-18, 19:08
Kolla hur eventbolagen rekryterar lokala stagehands/humpare. Ofta är det kvällsjobb eller förlagt på helger. Lönen ok för extra, och med möjlighet att se artister live.

Starke75an
2019-08-18, 19:57
Själv driver jag ett byggställningsföretaget på sidan av mitt vanliga jobb. Kräver dock ett startkapital om man ska ha egen ställning.

Har just nu en ställning uppe på två ställen. Jag tar in en kille som hjälper mig om det behövs.


Om du kan jobba extra på dagen, skulle du kunna testa med nått ställningsföretag. Krävs inte så mycket utbildning för att vara med. Men däremot lite krut i armarna.

dream_theater_
2019-08-18, 20:22
God man låter som vansinnigt mycket jobb för lite pengar. Det valet gör man kanske inte för att man vill tjäna pengar.

Jag tror också på massage! Bända i gamla kärringar och torrjucka lite mot dem, det hade nog varit ganska inkomstbringande.

Annars det tråkigaste alternativet - jobba normalt och bo normalt. Ni kommer inte vara lyckligare i en finare lägenhet.

Starke75an
2019-08-18, 20:37
Tänkte mer att han skulle söka jobb som ställningsbyggare. Finns otaliga ställningsfirmor runt och i Gbg.

Baskagge
2019-08-18, 23:34
En variant är att köpa ett hus med uthyrningsmöjlighet där man hyr ut Attefallshus eller någon del av huset. Kanske inte det mest optimala, men kan ge en bra intäkt.

chidde
2019-08-19, 00:15
1. Natpoker

2. Uber var ett bra forslag fran Angel om du har bil, om du inte har det ar cykel ganska bra ocksa. Finns det nat motsvarande till UberEat/Deliveroo i Sverige t ex?

spoon
2019-08-19, 04:55
Tråkigt förslag men kan ni inte jobba extra timmar med det ni är utbildade till?

Sidojobb beskattas ju hårt. Alternativet då borde vara svartjobb.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Raschmus
2019-08-19, 07:00
Rätt sunkig ersättning men kul uppdrag: kontaktperson! Ersättningen kan du se här: https://skl.se/tjanster/merfranskl/cirkular/cirkular/2018/ersattningartillkontaktfamiljerochkontaktpersonere nligtsolforar2019.25940.html

Dåren
2019-08-19, 07:12
Du kan bli en Mystery Shopper!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mystery_shopping

trädgårdsmöbel
2019-08-19, 07:15
Slita halvt ihjäl dig och ge upp din fritid för att din sambo vill ha hus? ("Vi går i husköpsfunderingar"= hon vill det).

Sätt ner foten och säg nej.

StarkaUlf
2019-08-19, 08:25
Kör ut post på nätterna/morgnarna :) 2-3 timmar per gång.

Ett Orm
2019-08-19, 09:31
Finns ofta småfirmor som sysslar med grävning, trädfällning, bygg mm. De kan ofta behöva en extra då och då, men ofta är det då svarta stålars. Vilket är bra.

Slartibartfast
2019-08-19, 10:17
Slita halvt ihjäl dig och ge upp din fritid för att din sambo vill ha hus? ("Vi går i husköpsfunderingar"= hon vill det).

Sätt ner foten och säg nej.

Herregud +1 :D

Överlag att behöva jobba extra för att ha råd med sitt boende känns som en extremt dålig idé. Men var och en med sitt.

ceejay
2019-08-19, 13:46
Ordningsvakt? Ett extrapass någon kväll på en helg kan ju ge ett par tusenlappar.

Läskeblask
2019-08-19, 17:17
Nej inte ordningsvakt!!!! För dåligt betalt sett till jobbet. Förståss om du orkar jobba varje lö-sön natt så drar du kanske 5-6000 brutto i mån. Smaksak. Själv röstar jag för massör men utbildningen tar väl en stund.

Kolla runt på nätet vad det erbjuds för jobb. Tro mig jag om nån har funderat på dessa extrajobb och dom största problemen är att du ofta måste ha dina fasta turer vilket suger. Dessa postutdelarjobb osv är ofta dåligt betalda.Det andra är att det inte finns så mycket alternativ.
Tro mig du kommer vara rejält trött ifall du gör fulla veckor och dessutom jobbar tex natt under veckoslutena. Jag trodde inte själv det men det är fakta. Jag blev depprimerad

ceejay
2019-08-19, 17:36
Nej inte ordningsvakt!!!! För dåligt betalt sett till jobbet. Förståss om du orkar jobba varje lö-sön natt så drar du kanske 5-6000 brutto i mån. Smaksak. Själv röstar jag för massör men utbildningen tar väl en stund.

Kolla runt på nätet vad det erbjuds för jobb. Tro mig jag om nån har funderat på dessa extrajobb och dom största problemen är att du ofta måste ha dina fasta turer vilket suger. Dessa postutdelarjobb osv är ofta dåligt betalda.Det andra är att det inte finns så mycket alternativ.
Tro mig du kommer vara rejält trött ifall du gör fulla veckor och dessutom jobbar tex natt under veckoslutena. Jag trodde inte själv det men det är fakta. Jag blev depprimerad

Man kan väl lätt dra in 3k brutto på 4-5 timmars jobb om man hittar rätt som ordningsvakt.

Läskeblask
2019-08-19, 18:21
Man kan väl lätt dra in 3k brutto på 4-5 timmars jobb om man hittar rätt som ordningsvakt.

Varierar mycket. Då jag jobbade på krog 6+6 timmar per veckoslut så tjänade jag ca 2200 per helg. Dock var jag inte till 05. Det enda som lönar sig är nätter och krogar. Helt skrattretande dåligt betalt för t.ex fotbollsmatcher osv. Sen är det fast i var och en att är det värt att eventuellt åka på smällar och varenda jävla kväll höra på idioter. I värsta fall stå 8 timmar utan paus ifall du är ensam. Städar hellre toaletter ärligt sagt

delta_mats
2019-08-19, 19:44
Lol på vakt. Bajsig arbetsmiljö, bajsiga arbetstider och bajsigt betalt.

Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.

blåvitt
2019-08-19, 20:15
Lol på vakt. Bajsig arbetsmiljö, bajsiga arbetstider och bajsigt betalt.

Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.

Megastor +1

exevision
2019-08-19, 20:24
Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.

Ovanligt kloka ord på nätet!

FoolsGold
2019-08-19, 22:10
Råd till TS är att inte köpa något som ni inte har råd med utan att behöva jobba extra.
Att kunna arbeta extra om man vill är en sak, att behöva det för att ha råd med utgifterna är en annan.

+3 eller vad det nu är. Överhängande risk att ni hamnar i en fälla där ni måste arbeta med något ni till slut hatar. Sker det så är nästa risk att glädjen med det nya huset byts till stress/olycka och i längden kan det gå ut över förhållandet.

Jag föreslår att ni vänder på steken: Det är vanligtvis ganska billigt att bo i hyresrätt i Sverige. Om ni tror att ni är villiga att jobba extra så föreslår jag att ni gör det ett antal månader redan nu. Känns det skit så vet ni det och känns det ok så fortsätt jobba extra och spara allla de pengarna till kontantinsatsen på huset. Gör sedan bytet först när ni har nog med medel för att kunna bo där utan att behöva arbeta extra. Visst, det tar längre tid men då kan ni flytta i lugn och ro och med vetskapen att ni har ekonomin på plats.

baggard
2019-08-19, 23:58
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.

zeusden1
2019-08-20, 01:32
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.

Nej. Gör det inte. ”Låt” inte frun sälja sexuella tjänster va fan.

Starke75an
2019-08-20, 04:22
https://goteborg.se/wps/portal/start/jobb/jobba-som-vikarie/!ut/p/z1/04_Sj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfIjo8ziTYzcDQy9TAy9Dcw9LA wc_dwMjVwDQowNDMz1wwkpiAJKG-AAjgb6BbmhigDSOPkA/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/


Vikarie inom kommunen.

Stoltz
2019-08-20, 08:34
En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.

Ibland måste man påminnas om att det finns en marknad för precis allting!

luderlasse
2019-08-20, 09:00
säkra börsinvesteringar ger gratis pengar... 6-10% per år i snitt går nästan att räkna med, men det börjar ju bli oroligt där... Fördelen är att du inte behöver lägga någon tid på det förutom att läsa på.

Slartibartfast
2019-08-20, 09:17
säkra börsinvesteringar ger gratis pengar... 6-10% per år i snitt går nästan att räkna med,

På 10-20-30 års sikt visst. Men när man sparar till boende inom dom närsta åren är börsen det sista man ska lägga sina pengar i.

Zulg
2019-08-20, 09:27
Om man ska vara lite tråkig(vettig) så köp inte ert boende om ni har så snäv marginal att du behöver ett extra jobb
Tänk på att budgetera för att
*Ni ska kunna bo kvar även om räntan 3-4 dubblas,dagens ränta är historiskt extrem
*Någon blir långtidssjukskriven eller arbetslös (en lågkonjuktur är sannolikt på ingående den kan bli mer eller mindre allvarlig.


Annars vill jag gärna ge ett tips istället för att jobba mer spara in på onödigt(mycket enklare och du får mera fritid)Dom flesta kan lätt spara in 3-4k i månaden eller mer beroende på vad man är villig att ”offra” fast offra är fel ord mer pengar ger mer frihet och matlådan duger bra och är ofta nyttigare än utelunchen samma med cykelturen istället för bilen osv

Finns många tips på http://onkeltomsstuga.se/tips-spara-pengar/ tex.

Jag och sambon har jobbat deltid i 15 år med en inkomst något under medel och trots massa barn/hus kunnat spara mer än när vi var unga och tjänade bra och inga barn
brukar tänka att kan jag spara in 500kr på något behöver jag jobba en halv dag mindre i månaden eller kan spara 500kr mer

Exempel sparade in 500kr på byta mobilabonnemang till ett billigt alternativ som funkar lika bra
Sparade minst 1000kr på försäkringar
Lån
Matkostnader! Här kan man spara massor
Prylar behöver man senaste mobilen tex
Transport/bil osv osv


Lycka till!

mattilainen
2019-08-20, 09:57
Han kanske behöver jobba extra för att snabbare spara till kontantinsatsen, vilket oftast är det folk har problem med för husköp. Att betala för boendet efter köpet är troligtvis inte det stora problemet.

r1kkie
2019-08-20, 10:08
Han kanske behöver jobba extra för att snabbare spara till kontantinsatsen, vilket oftast är det folk har problem med för husköp. Att betala för boendet efter köpet är troligtvis inte det stora problemet.

Jag tolkar första inlägget med att efter köp behövs en extrainkomt för att dryga ut kassan.

Termy
2019-08-20, 10:18
Skit i Götet och flytta tillbaka till Skövde istället, här finns billigare bostäder och jobb ;)

mattilainen
2019-08-20, 10:47
Jag tolkar första inlägget med att efter köp behövs en extrainkomt för att dryga ut kassan.

ja, jag läste om och håller med.

Läskeblask
2019-08-20, 13:16
Många här som skrivit väldigt bra. Jag har själv snackat med banken och kollat på bostäder. Man blir lätt fartblind när man ser att man kan få nåt mycket trevligare för 200 000 mera. Det är nog bara att ta fram papper och penna och helt enkelt räkna vad ni har råd med och ta i veaktande att utgifterna bara kommer stiga i framtiden. Det är ju förståss en sak att dryga ut kassan vs vara betoende av extra inkomsterna.

agazza
2019-08-20, 13:23
sambon är god man, inte värt pengarna.

Däremot att jobba för sifo eller liknande är rätt schysst ifall man kan.

En kompis jobbar med telefonundersökningar och får typ 87kr timmen för det.

Man får en klient på telefon eller datorn och ett headset.

Går att kombinera med ett annat jobb hur lätt som helst. Man kan stänga av uppringningen när man vill pausa.

tror det går att ha autoringningen igång mellan typ 08 och 19

wintersnowdrift
2019-08-20, 14:50
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?

Mental
2019-08-20, 16:24
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?

Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%

baggard
2019-08-20, 17:25
Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%

Tror hon menade mer att jobba extra med något annat än sin heltidstjänst, om det inte är en hobby

Lafayette
2019-08-20, 17:47
Sälja telefonsex måste vara det mest enkla, bekväma och lätta. Kan skötas hemifrån också.

Tricklew
2019-08-20, 17:54
Det här är ett seriöst meddelande.

Varför inte låta tjejen, anonymt, sälja sina använda underkläder? Finns garanterat folk som skulle köpa en tjejs använda underkläder även fast dom inte fått se bilder på henne.

En tjej som var med på Joe Rogans podcast för några år sedan berättade om hur hon både sålde underkläder samt en låda innehållandes enbart avföring till en tysk gubbe för $10.000. Hon var förvisso webcam-girl. Men borde gå att få några tusenlappar i månaden enkelt anonymt iaf.

Det är inte så enkelt, de flesta av dessa torskar som vill köpa underkläder med mera är inte människor du vill ha kontakt med, och trots allt vi ser på internet så är det svårt att få saker sålt om du inte är någorlunda "etablerad" inom det hela, det tar tid och energi att bli etablerad.

De flesta människor du stöter på vill hemskt gärna prata om det, och fantisera om det men när plånboken ska fram så försvinner de. Sedan är det gott om folk som tigger om underkläder och vill ha de gratis, det tjänar du inte heller några pengar på.

Starke75an
2019-08-20, 18:18
Skit i Götet och flytta tillbaka till Skövde istället, här finns billigare bostäder och jobb ;)


Nu vill han ju bo på Sveriges framsida.

Har du nått intresse eller hobby som du kan utveckla?

Av mina 4 intressen så får jag betalt av 2.

Det ena är byggställning som är min hobby, samt militära uppdrag. Då i vissa fall anställd som instruktör. De ger pengar.

wintersnowdrift
2019-08-20, 21:00
Beror väl på vad man tycker om sitt jobb antar jag?

Jag jobbar heltid som dietist, och skulle inte ha något mot att ta några besök på övrig tid mot ersättning, jag gillar mitt jobb och skulle inte ha något mot att jobba mer än 100%

Tror hon menade mer att jobba extra med något annat än sin heltidstjänst, om det inte är en hobby

Ja precis. Jag menar att behöva ha ett ganska dåligt betalt och lite småtrist extrajobb enbart för att dra in cash till sitt boende.

Scratch89
2019-08-21, 06:29
Många bra tips har kommit in, ska fundera lite.

Det handlar väl egentligen inte om att behöva jobba extra för att ha råd med huset, utan för att dra in lite extra, då det kommer bli lite dyrare att bo än i hyresrätten vi bor i nu. Rätt gubbsunkigt av vissa av er att tro att det bara handlar om att HON vill ha ett hus på landet och att endast JAG ska arbeta extra för det.

Extrajobbet hade alltså inte varit något jag hade behövt för att gå runt, så dyrt hus är jag inte dum nog att köpa. :D Utan mer för att kunna betala av amorteringar ännu snabbare, spara ihop lättare till buffertar och/eller resor. Har en nära vän som är brandman men utöver det arbetar lösa dagar, dagtid, på ett annat arbete, och det verkar funka väldigt bra.

agazza
2019-08-21, 06:51
Orkar inte läsa tråden men lättast och bäst är att bygga en attefallare och en Friggebod själv i lösvirke, med VA bör du kunna göra båda två för max 150.000kr

Hyr ut dessa till samma pris som en etta.

Det är snabbaste paybacken jag vet i dagens samhälle. Alternativet att hyra ut rum inuti huset men det är ju sådär. Kan man ha separat ingång på ett plan eller rum så är det ännu bättre. Lätt att sätta in en ny begagnad ytterdörr.

Många som köper och hyr ut Minigrävare och skylift också men jag tror att lönsamheten där kommer försvinna om något år.

agazza
2019-08-21, 06:53
Det verkar ju fullkomligt vidrigt att ha ett extrajobb utöver sin ordinarie heltidstjänst? Såvida inte detta "extrajobb" är mer av en hobby som man samtidigt kan fakturera för. Jag skrev t.ex. artiklar om cykling ett tag när jag höll på mycket med det och tjänade nån tusenlapp per artikel. Det gjorde jag dock ffa för att det var kul.

Om ni prompt vill köpa hus, kan ni inte titta på andra orter där det är billigare?

Tror nog många kommer få jobba övertid och extra ifall vi går in i en lågkonjuktur. Man ska inte känna efter så mycket, bara att göra det som krävs för den livsstil man vill leva

garluch
2019-08-21, 07:04
Du borde väl kunna ta sunkigt bra betalt för att rehabilitera gymråttor med ländryggsproblem som inte förstått att du finns tillgänglig via regionen? Jag har läst dina artiklar också, du borde ju kunna dra in en del deg på den kunskap du besitter?

Det är väl sjukt olönsamt att pimpa ut sig själv som okvalificerad arbetskraft i jämförelse med att bygga på något som du redan är utbildad i?

När jag var yngre och dum i huvudet gick jag på akupunktur ett par gånger i månaden för typ 700 spänn, kalla det du gör för "Holistic Bla Bla Bla Therapy" och håva in degen.

KT81
2019-08-21, 07:42
Efter att ha läst trådens alla briljanta förslag är det här min ultimata lösning;

* Bygg atterfallare, hyr ut.
* Erbjud massage i atterfallaren till förmånligt pris.
* Erbjud försäljning av underkläder till hyresgästen.
* Mellan 22-05 står du ordningsvakt utanför atterfallaren och fakturerar hyresgästen.
* Allt detta medans du har sifo på tråden.

=

The best profits.

Starke75an
2019-08-21, 08:19
Under tiden är han i jour på brandkåren som deltidsbrandman. Förutsätter att man har väldigt nära till stationen. Och självklart så har han byggt attefallshuset så pass nära att det funkar.

Samt undertiden så lagar han premium hund/kattmat en gryta som han säljer till några som anser att djuren ska ha fin mat.

baggard
2019-08-21, 12:14
KT81 & Starke75an

:laugh::laugh::laugh:

blåvitt
2019-08-21, 12:17
Glöm inte att vid behov, tutta eld på atterfallaren och släck sedan, fakturera brandkåren för insats

Castle
2019-08-21, 12:45
Om det finns möjlighet att jobba övertid på befintligt jobb så borde ju det vara det smidigaste och bästa. Vissa får ju i alla fall i perioder jobba hur mycket övertid som helst. Kanske kan vara värt att fråga om möjligheten finns att jobba extra timmar?