handdator

Visa fullständig version : Mobil på gymgolvet krossad - Vems fel?


Stoltz
2019-08-14, 07:55
För andra gången har jag fått bevittna en helt underbar situation på mitt gym.

Någon lade sin mobil på golvet medan hon lyfte vikter. Platsen hon lade mobilen på är omringad av fria vikter, böjställningar, osv.

Medan hon tränade så körde en kille knäböj bredvid. Plötsligt tappar han stången och den landar perfekt på mobilen.

Tjejen som äger mobilen flyger upp och utbrister "Vaaa faaaaan, driver du!?" och sedan följer en kort diskussion om vems fel det var, som jag inte hörde slutet på.

Vems fel var detta? För mig är det solklart att endast en jubelidiot inte hade förstått risken i att lägga en mobiltelefon på golvet i ett gym, och då får man stå sitt kast att ens mobil går sönder.

MackeJuve
2019-08-14, 08:01
Tjejens.

TheOne1994
2019-08-14, 08:02
tjejens.

+1

StarkaUlf
2019-08-14, 08:04
Dagens generation människor gör inte fel ju. Alltid någon annan som gör fel.

Aryt
2019-08-14, 08:10
Tjejen som la mobilen dumt.

Klassikern är helsvart mobil på svart golv.

VoDaresVins
2019-08-14, 08:18
Tjejens fel. Jag lägger också min på golvet ibland (svart på svart golv) men skulle jag lägga där det finns en sån här risk och nåt skedde skulle jag inte skylla på nån annan.

Annars rätt irriterande med telefoner som ligger på bänkar där ingen kör. Brukar ju nog bara flytta för är inte tillräckligt fet för att bara kunna sätta mig ner, dränka dom i rövsvett och sen bara säga att jag inte såg eller kände av den.

Bob90
2019-08-14, 08:25
Juryn verkar enhällig såhär långt.

För övrigt gillar jag hur det fungerar i klätterhallar, där ska ytan typ 2m runt väggarna vara fritt från grejer och dylikt. Mestadels för klättrarens säkerhet när man hoppar ner eller tappar greppet, men indirekt så slipper man ju också att någon kraschar på tex ens mobiltelefon.

Dåren
2019-08-14, 08:29
Spontant känner jag att man har sig själv att skylla om man lägger ifrån sig mobilen på gymgolvet och en viktskiva hamnar på den. Kan du beskriva närmare hur omgivningen ser ut?

Slartibartfast
2019-08-14, 08:33
Folk som lägger mobilen på gymgolv är också såna som kan tänka sig det är nån annans fel när den går sönder.

The circle of fail.

Bifftek
2019-08-14, 08:52
Tjejens fel men jag är intresserad över hur killen tappade stången. Körde han inne i ställningen med säkerhetspinnar eller utanför ställningen och varför tappade han stången?

MackeJuve
2019-08-14, 08:56
Annars rätt irriterande med telefoner som ligger på bänkar där ingen kör.

Japp. Den absolut mest komiska situation som innefattar onödigt ockuperande av bänkar stod en snubbe för för några år sedan. Han körde stående bicepscurls med hantlar och vilade mellan seten på en bänk. Jag skulle köra hantelpress och gick således fram och frågade om jag kunde ta bänken: "nae, jag behöver den tyvärr. Jag kör så jävla tungt vetu så jag måste sitta ned och vila mellan seten".

blåvitt
2019-08-14, 08:59
Jag vill hävda att det är tjejens föräldrar som bär skulden. De borde ha utfört ett bättre jobb med uppfostran och förmedling av uråldriga visdomar, som att telefoner inte ska ligga på golvet vid de fria vikterna.

Termy
2019-08-14, 09:00
Jag vill hävda att det är tjejens föräldrar som bär skulden. De borde ha utfört ett bättre jobb med uppfostran och förmedling av uråldriga visdomar, som att telefoner inte ska ligga på golvet vid de fria vikterna.

Eller så gjorde hon det med flit med förhoppningen att någon skulle krossa den så hon kunde böna och be till sina föräldrar att köpa en ny åt henne.

Aristocrat
2019-08-14, 09:02
Folk som lägger mobilen på gymgolv är också såna som kan tänka sig det är nån annans fel när den går sönder.



The circle of fail.Haha så sant.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Hobbes
2019-08-14, 09:21
För andra gången har jag fått bevittna en helt underbar situation på mitt gym.

Någon lade sin mobil på golvet medan hon lyfte vikter. Platsen hon lade mobilen på är omringad av fria vikter, böjställningar, osv.

Medan hon tränade så körde en kille knäböj bredvid. Plötsligt tappar han stången och den landar perfekt på mobilen.

Tjejen som äger mobilen flyger upp och utbrister "Vaaa faaaaan, driver du!?" och sedan följer en kort diskussion om vems fel det var, som jag inte hörde slutet på.

Vems fel var detta? För mig är det solklart att endast en jubelidiot inte hade förstått risken i att lägga en mobiltelefon på golvet i ett gym, och då får man stå sitt kast att ens mobil går sönder.

Jag kan väl inte vara den första som vill veta mer om detta fenomen?

Vad hände första gången - Tjejen får skylla sig själv såklart - så vad hände första gången:d

Brofessorn
2019-08-14, 09:35
Givetvis är det tjejens fel. Gymmet är en lokal med tunga vikter som kan åstadkomma ansenliga skador, och om man inte vidtar säkerhetsåtgärder har man sig själv att skylla.

Men det verkar inte vara så uppenbart för en del.

Vissa föräldrar tar med sina (små) barn till gymmet. De springer runt, är i vägen och stöter till och med i skivstången när någon kör knäböj. Är stensäker på att det absolut inte hade varit barnets eller förälderns fel om en olycka hade inträffat.

trädgårdsmöbel
2019-08-14, 10:05
Det är olyckligt. Det är tjejens eget fel, men jag kan mycket väl förstå att hon inte tycker det just i den situationen.

Sådana där saker borde föranleda en obligatorisk paus på c:a 10 minuter innan skuldfrågan diskuteras :)

Ladugårdsdörr
2019-08-14, 10:34
Killens fel. Träna inte på gym där det finns tjejer som lägger mobiltelefoner på golvet.

Lafayette
2019-08-14, 10:36
Killens fel. Träna inte på gym där det finns tjejer som lägger mobiltelefoner på golvet.

Röstade också killens fel. Man ska ha respekt för snygga tjejer.

Bärsärk
2019-08-14, 10:42
Hade hon haft en magväska hade det aldrig hänt

https://scontent-yyz1-1.cdninstagram.com/vp/63efcfe66bd4cf3fa0d594bb51abf020/5D864BE4/t51.2885-15/sh0.08/e35/c0.129.1034.1034a/s640x640/59831692_139590140447351_2153597341385476703_n.jpg ?_nc_ht=scontent-yyz1-1.cdninstagram.com

baggard
2019-08-14, 11:59
Haha jag ser rätt ofta tjejer på gymmet som liksom, skapar sin egna cirkel någonstans på gymgolvet genom att lägga ut mobilen, någon tröja, och en vattenflaska omkring sig, så dom får liksom en "area" att vara på och göra sina rumpbyggar-superset-övningar.

Om jag lägger min mobil på golvet så är det i direkt kontakt med insidan av powerracket eller någon annanstans där det skulle vara mer eller mindre omöjligt för en olyckhändelse..

Aryt
2019-08-14, 12:05
Haha jag ser rätt ofta tjejer på gymmet som liksom, skapar sin egna cirkel någonstans på gymgolvet genom att lägga ut mobilen, någon tröja, och en vattenflaska omkring sig, så dom får liksom en "area" att vara på och göra sina rumpbyggar-superset-övningar.

Om jag lägger min mobil på golvet så är det i direkt kontakt med insidan av powerracket eller någon annanstans där det skulle vara mer eller mindre omöjligt för en olyckhändelse..

Tröjan är med för att kunna dölja delar av kroppen från blickar om det skulle behövas (vilket det ofta gör). Var till och med en manlig medlem som nyligen beskrev hur "komiskt" det skulle vara med tanke på Sildenafil-trednen och tjejer som kör rodd/rumänska marklyft...

Bara att komma ihåg innan vi klagar på att det dräller med tröjer, finns lixom en andledning.

Anton Fräs
2019-08-14, 12:08
Tjejens fel 100%, lägger man mobilen på ett riskabelt ställe och dessutom utom nåt som markerar den typ väska eller dylikt så får man skylla sig själv.

Stuffer
2019-08-14, 13:27
Helt fel av henne att alls befinna sig i närhet av fria vikter. Hon borde hålla sig till maskinen när man tränar insida lår aka. "gyn-stolen". Då kan hon träna och instagramma samtidigt :P

Sarco
2019-08-14, 15:42
Gymmets fel, som tillhandahåller fria vikter, såklart.

Men mer sriöst är jag också intresserad av hur stången lyckas landa så. I ett vettigt rack händer det ju inte.

delta_mats
2019-08-14, 16:47
Gymmets fel, som tillhandahåller fria vikter, såklart.

Men mer sriöst är jag också intresserad av hur stången lyckas landa så. I ett vettigt rack händer det ju inte.

Vem har påstått att det var ett rack? Han kanske stod utanför racket, eller så var det bara en vanlig ställning. Oavsett var det tjejens fel som inte hade koll på sina grejer.

Stoltz
2019-08-14, 17:39
Gymmets fel, som tillhandahåller fria vikter, såklart.

Men mer sriöst är jag också intresserad av hur stången lyckas landa så. I ett vettigt rack händer det ju inte.

Böjställningen var inte en sådan du tänker på, utan endast två vertikala hållare för stången, dvs utan "tappskydd".

Sparven från Minsk
2019-08-14, 17:50
Vi vänder på det lite.
Tjejen lägger mobilen på golvet. Killen som kör böj kliver ut från racket, halkar till på mobilen, faller och får stången och vikterna över sig och skadar sig.

Är det då tjejens fel?

Anser då jag!

Mobilen hör inte hemma på golvet. Den ska vara på person eller i skåpet i omklädningsrummet. Oavsett var hon lagt den i gymmet så får hon skylla sig själv.

Cooks
2019-08-14, 17:54
Tjejens, helt klart. Jag brukar lägga min på insidan av böjställningen som jag använder, där har ingen annan någonting att göra öht medan jag kör, går du in där och krossar den så får du betala för det. Men lägger man den så någon annan kan råka ha sönder den (som tjejen bevisligen gjorde) får man fan skylla sig själv. Tråkigt att Instagram tights för 1500kr inte kommer med fickor :d

olle lindblad
2019-08-14, 19:58
Solklart tjejens fel. Lägger man något på golvet nära massa vikter får man se det som en (dyr) lärdom när grejer går sönder. Och som Sparven säger, bara risken att folk snavar på saker borde göra att man tänker sig för lite mer.

-squat-
2019-08-14, 20:18
Tjejen som äger mobilen flyger upp och utbrister "Vaaa faaaaan, driver du!?" och sedan följer en kort diskussion om vems fel det var, som jag inte hörde slutet på.


hahahaha :laugh:

Tonårstjej från mångkulturellt område?

exevision
2019-08-14, 20:36
Tappades stången rakt ner på telefonen eller rullade den iväg mot telefonen?
Situationen kan vara mer komplex än vad som framgår.

Släpper man stången och den åker in i någon annan som just drar ett maxtungt marklyft som då skadas allvarligt. Vems fel är det då? Förutsatt att båda är på avsedda ytor för respektive lyft.

Stoltz
2019-08-14, 20:36
Vi vänder på det lite.
Tjejen lägger mobilen på golvet. Killen som kör böj kliver ut från racket, halkar till på mobilen, faller och får stången och vikterna över sig och skadar sig.

Är det då tjejens fel?


Utan tvekan håller jag med om att det är tjejens fel i så fall. Telefoner hör inte hemma på golvet. Sen kan man å andra sidan säga att gym i sin natur är stökiga på golvet och det gäller ju att man själv kollar så att det är rensat där man ska köra. Sen å andra sidan igen... en svart telefon av samma färg som golvet... Tror det hade blivit tjejens fel oavsett om så vore fallet.

hahahaha :laugh:

Tonårstjej från mångkulturellt område?

Inte något av det faktiskt :) Eller jao, jag vet ju inte var hon bor men vet att hon är ca 20-22 år, inga icke-svenska drag och ingen brytning.

Hennes "driver du" var ändå det roligaste jag hört på hela dagen. :d

Stoltz
2019-08-14, 20:37
Tappades stången rakt ner på telefonen eller rullade den iväg mot telefonen?
Situationen kan vara mer komplex än vad som framgår.


Tänk ett typiskt böjsläpp när det går fel - Vikten går relativt rakt ner bakom killen och den rullade inte iväg nämnvärt.

exevision
2019-08-14, 20:45
Tänk ett typiskt böjsläpp när det går fel - Vikten går relativt rakt ner bakom killen och den rullade inte iväg nämnvärt.

Då anser jag det är mobilägarens fel. Så länge han utförde knäböjen på rätt yta (inte backade ut konstigt långt) och hon la telefonen inom knäböjsytan.

Hur långt bort från telefonen var hon själv?

Cooks
2019-08-14, 21:46
Tänk ett typiskt böjsläpp när det går fel - Vikten går relativt rakt ner bakom killen och den rullade inte iväg nämnvärt.

Varför var hon/hennes lur ens så nära honom? Försäkringsbedrägeri på g?

chidde
2019-08-15, 01:32
För andra gången har jag fått bevittna en helt underbar situation på mitt gym.

Någon lade sin mobil på golvet medan hon lyfte vikter. Platsen hon lade mobilen på är omringad av fria vikter, böjställningar, osv.

Medan hon tränade så körde en kille knäböj bredvid. Plötsligt tappar han stången och den landar perfekt på mobilen.

Tjejen som äger mobilen flyger upp och utbrister "Vaaa faaaaan, driver du!?" och sedan följer en kort diskussion om vems fel det var, som jag inte hörde slutet på.

Vems fel var detta? För mig är det solklart att endast en jubelidiot inte hade förstått risken i att lägga en mobiltelefon på golvet i ett gym, och då får man stå sitt kast att ens mobil går sönder.

Stoltz, erkann att det var du som var "killen" i dramat

Stoltz
2019-08-15, 07:09
Då anser jag det är mobilägarens fel. Så länge han utförde knäböjen på rätt yta (inte backade ut konstigt långt) och hon la telefonen inom knäböjsytan.

Hur långt bort från telefonen var hon själv?


Varför var hon/hennes lur ens så nära honom? Försäkringsbedrägeri på g?

Varför hon lade lagt sin telefon så vet jag faktiskt inte, bänken hon körde på var ganska nära hans böjyta. Gymmet är ganska trångt så det är inte ovanligt att vi hamnar relativt nära varandra.

Stoltz, erkann att det var du som var "killen" i dramat

Omöjligt, tränar inte ben :d

Bryggare
2019-08-15, 07:44
Mina barn lägger gärna mobiler, datorer, fjärrkontroller m.m. där man ska gå sitta m.m. D.v.s. golv, trappor, soffor, stolar och det brukar dom få höra. Så ja det var tjejens fel men hon hade kanske fått en felaktig uppfostran eller ingen alls.

dannee86
2019-08-15, 15:22
Haha underbart! Det är tjejens såklart.
Sett en massa jävla idioter som lägger mobil o diverse annat på golvet utan ta hänsyn till andra.