handdator

Visa fullständig version : Vilket är det jävligaste jobbet man kan ha?


PKtarzan
2019-08-10, 19:52
Kom å tänkta på programmet Adam Alsing gjorde för ett tag sedan där han provade på diverse skitiga och jävliga jobb. Vilket är det skitigaste/jobbigaste man kan vara anställd som tror ni? Själv tänker jag mig typ att jobba på någon oljeplattform eller fiskebåt kanske där man ligger ute i x antal dagar utan tillgång till sin egen säng. Vad kommer ni på?
Trevlig lördag!

Diomedea exulans
2019-08-10, 20:00
Telefonförsäljare. Det är strax över telefonintervjuare, bödel och prostituerad, i den ordningen.

ceejay
2019-08-10, 20:08
Dyka i bajs.

svenbanan
2019-08-10, 20:19
Dyka i bajs.

8dYsr1l6bjc

Diomedea exulans
2019-08-10, 20:21
Dyka i bajs.

Inte en chans. Man känner att man gör nytta, man förstör inte livet för någon, man slipper vara fejktrevlig, man får röra på sig, det är förmodligen inte mycket dödtid... Väldigt många jobb måste vara värre än bajsdykare.

Men nu var trådskaparens fråga visserligen lite otydlig, frågade han om det värsta jobbet som finns, eller det skitigaste?

Rahf
2019-08-10, 20:29
Ledslav på en kinesisk fabrik.

Gregow
2019-08-10, 20:35
Ledslav på en kinesisk fabrik.
Låter som ett jobb för den som vill måla sovrumsväggen rosa med en hagelbössa. Jag kan dock tänka mig att bonde i Nordkorea är snäppet värre, men svårt att mäta sådana extreme nivåer av jävlighet.

VoDaresVins
2019-08-10, 21:26
Telefonförsäljare. Det är strax över telefonintervjuare, bödel och prostituerad, i den ordningen.

Håller med om de två första.
Hoppas nu inte tråden går åt fanders bara för att jag inte håller med om den tredje. Känner redan vibrationen i marken från de vita ryttarnas hästar.

svenbanan
2019-08-10, 21:32
Telefonförsäljare är vidrigt. Det har jag gjort en sommar. Jag skulle hellre prostituera mig åt kåta bödlar i en bajsylld swimingpool än göra om det...

Lafayette
2019-08-10, 21:33
Telefonförsäljare är vidrigt. Det har jag gjort en sommar. Jag skulle hellre prostituera mig åt kåta bödlar i en bajsylld swimingpool än göra om det...

Hatten av ändå. Jag klarade hela tre dagar!

Köttis
2019-08-10, 21:40
Jag kan ju tänka mig värre saker än att inte sova i min egen säng iaf.

Välgörenhetsorganisationsbidragsgivarvärvare eller vad de kallas måste suga mentalt iaf men är inte så fysiskt jobbigt eller farligt.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

svenbanan
2019-08-10, 21:45
Jag kan ju tänka mig värre saker än att inte sova i min egen säng iaf.

Välgörenhetsorganisationsbidragsgivarvärvare eller vad de kallas måste suga mentalt iaf men är inte så fysiskt jobbigt eller farligt.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Är inte det bara en underkategori av telefonförsäljare?

Diomedea exulans
2019-08-10, 21:46
Jag kan ju tänka mig värre saker än att inte sova i min egen säng iaf.

Välgörenhetsorganisationsbidragsgivarvärvare eller vad de kallas måste suga mentalt iaf men är inte så fysiskt jobbigt eller farligt.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

Jag jobbade några veckor med att knacka dörr och tigga pengar till välgörenhet i Melbourne!

Jag upplevde det faktiskt inte som sååå fruktansvärt. Det som räddade det var väl att man kände att man gjorde nytta, att man fick röra på sig mycket och att folk var förvånansvärt trevliga. Den värsta dagen var nog en gång då en hundjävel bet mig i foten.

Köttis
2019-08-10, 22:04
Är inte det bara en underkategori av telefonförsäljare?Jag tänker på de jävlarna från röda korset och liknande som jagar folk utanför hemköp typ.

Eftersom tråden ligger i träningsforumet röstar jag på PT till kyriakos grizzly.

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk

G.W
2019-08-10, 22:07
Tiggare är det lätt värsta.

baggard
2019-08-10, 22:22
Tiggare är det lätt värsta.

Sitta ned och göra ingenting? Långt ifrån det värsta..

Levnadssituationen hos tiggarna kanske inte är så kul men om vi ser till jobbet, att sitta ned och göra ingenting eller bära takpannor uppför trappor...eller städa bajamajor..

svenbanan
2019-08-10, 23:02
Sitta ned och göra ingenting? Långt ifrån det värsta..

Levnadssituationen hos tiggarna kanske inte är så kul men om vi ser till jobbet, att sitta ned och göra ingenting eller bära takpannor uppför trappor...eller städa bajamajor..

Skulle bära takpannor vara värre än att sitta och hoppas på att folk tycker du är patetisk nog att de ska vilja hjälpa dig genom att skänka tre kronor så du kan ha råd att käka på kvällen?

DiktatorN
2019-08-10, 23:53
Gruvarbete är inget jag skulle vilja syssla med...

Dyka i bajs.

Dykning överhuvudtaget är ett mycket riskabelt jobb.

svenbanan
2019-08-11, 00:03
Nåt av det jävligaste, oberoende av vilket jobb, är möten.

Det är döden att behöva sitta och lyssna på en massa meningslöst dravel från folk som bara vill höra sin egen röst. Det går väl an om det handlar om ett kortare möte med några få personer, och med väldigt väl uttalat syfte. Men typ "veckomöte" där alla ska hållas informerade om diverse skit blir ju alltid tre gånger så långa som de borde vara.

Captainwide
2019-08-11, 11:12
Nåt av det jävligaste, oberoende av vilket jobb, är möten.

Det är döden att behöva sitta och lyssna på en massa meningslöst dravel från folk som bara vill höra sin egen röst. Det går väl an om det handlar om ett kortare möte med några få personer, och med väldigt väl uttalat syfte. Men typ "veckomöte" där alla ska hållas informerade om diverse skit blir ju alltid tre gånger så långa som de borde vara.

+1
Märks så väl att folk fläker ur sig helt uppenbara saker för att visa att de deltagit. Kanske till och med känna sig lite duktiga. :D

trädgårdsmöbel
2019-08-11, 11:24
Socialsekreterare i en förort. Högstadielärare i en förort. Liknande grejer.

JamesD
2019-08-11, 11:58
Ovan nämnda träffade nog ganska rätt.

Bärsärk
2019-08-11, 12:24
Samma spår som Filmjölk är inne på:

Uniformerad personal i särskilt utsatt område.

tomten1
2019-08-11, 12:35
Målare, snickare m.m. Alla jobb där man påtvingas fysiskt arbete måste ändå vara det absolut värsta..

Aryt
2019-08-11, 13:06
Sonderkommando!
Sonderkommandos (German: [ˈzɔndɐkɔˌmando], special unit) were work units made up of German Nazi death camp prisoners. They were composed of prisoners, usually Jews, who were forced, on threat of their own deaths, to aid with the disposal of gas chamber victims during the Holocaust.[1][2]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sonderkommando

Starke75an
2019-08-11, 13:10
Målare, snickare m.m. Alla jobb där man påtvingas fysiskt arbete måste ändå vara det absolut värsta..

Håller med. Och dessutom underbetalt.

Rahf
2019-08-11, 13:15
Sonderkommando!

https://en.wikipedia.org/wiki/Sonderkommando

Kan ha, inte kunde ha.

Diomedea exulans
2019-08-11, 13:33
Målare, snickare m.m. Alla jobb där man påtvingas fysiskt arbete måste ändå vara det absolut värsta..
Målare är högt upp på min lista också. Målar husväggar på fritiden ibland, helvete vad tråkigt det är.

Däremot kan jag verkligen inte hålla med om snickare, jag har byggt både hönshus och en carport och älskade det.
Sonderkommando!

https://en.wikipedia.org/wiki/Sonderkommando

Jag tror nog poängen är att tråden ska handla om yrken som fortfarande finns.

Rikard Jansson
2019-08-11, 14:21
Jag tror nog poängen är att tråden ska handla om yrken som fortfarande finns.

Nej, då faller ju mitt val bort: årslav (alltså åror, båtar)

Kuma
2019-08-11, 15:32
Alla säger telefonförsäljare men det beror på vad man säljer och vilka man pratar med

Säljer man strumpor till tanter kan det vara jobbigt

Fredszky
2019-08-11, 15:38
https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/CQpcSA98zxd4ucV-E4CaKuW64DA=/0x0:512x339/920x0/filters:focal(0x0:512x339):format(webp):no_upscale ()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/12372119/bd680d9eea1d9e378ba15907423d8dde_original.0.jpg

Ett Orm
2019-08-11, 18:39
Nej, då faller ju mitt val bort: årslav (alltså åror, båtar)

Mitt också: sumprunkare. Bara titeln i sig räcker långt. Kanske finns det kvar i nån indisk by eller nått.

svenbanan
2019-08-11, 19:09
Mitt också: sumprunkare. Bara titeln i sig räcker långt. Kanske finns det kvar i nån indisk by eller nått.

Jag minns att vi fick läsa "Mina drömmars stad" av P.A. Fogelberg i högstadiet, och att det var någon som jobbade som sumprunkare i den boken. Tror vi garvade hela terminen åt det.

Wain
2019-08-11, 19:36
Håller med. Och dessutom underbetalt.

Målare och snickare är ju grovt överbetalda i Sverige, samma med alla andra hantverkare.

Magnus N
2019-08-11, 19:38
Målare och snickare är ju grovt överbetalda i Sverige, samma med alla andra hantverkare.

På vilket sätt? Rätt marknadsmässiga löner vad jag kan se

Starke75an
2019-08-11, 19:58
Målare och snickare är ju grovt överbetalda i Sverige, samma med alla andra hantverkare.

Nej nej. Vi är underbetalda.


Vad skulle en hantverkare ha i månadslön anser du?

Wain
2019-08-11, 20:17
Nej nej. Vi är underbetalda.


Vad skulle en hantverkare ha i månadslön anser du?

Beror ju på hantverksskicklighet och utbildning. Snackar vi enklare hantverk så runt 23-25k, max.

G.W
2019-08-11, 20:25
Hantverkare måste ha bland de högsta lönerna per IQ-poäng. Lön/IQ kvot som till synes slår en massa andra mer "smarta" yrken.

Eller är det så att de lurat oss, är de vi akademiker som är idioterna?

Magnus N
2019-08-11, 20:27
Eller så är jobbet hantverkare utför helt enkelt mer värt än vad diverse fina akademiker gör

Rikard Jansson
2019-08-11, 20:34
Hantverkare måste ha bland de högsta lönerna per IQ-poäng. Lön/IQ kvot som till synes slår en massa andra mer "smarta" yrken.

Eller är det så att de lurat oss, är de vi akademiker som är idioterna?

Akademiker underskattar ofta hur svårt något kan vara bara för att det inte kräver... ja, läsförmåga och en oändlig skicklighet i att återupprepa vad andra personer har sagt och skrivit. Men man är ju lite mer värd om man kan rapa upp ett gäng citat från forntida filosofer, sen att de efterblivna skitmänniskorna kan svetsa, bygga, lacka bilar, etc etc på ett sätt som de med tummen mitt i handen (eller kanske upp i stjärten) aldrig kan, det är väl irrelevant. :)

Diomedea exulans
2019-08-11, 20:42
Min uppfattning är att hantverkare överlag är ungefär lika smarta som akademiker, man bara tror att de är korkade för de är homofober hela högen.

Magnus N
2019-08-11, 20:46
Min uppfattning är att hantverkare överlag är ungefär lika smarta som akademiker, man bara tror att de är korkade för de är homofober hela högen.

aldrig jobbat med hantverkare antar jag? fördomarna flödar fritt :)

baggard
2019-08-11, 20:50
Andas in oljefärg hela dagarna borde de nog få några kronor för kan man tycka..hjälper verkligen ett sånt där munskydd hundraprocentigt..

Kif
2019-08-11, 21:22
En välbetald man behövde hjälp med bilen som inte fungerade. En bilmekaniker blev kontaktad och denne kunde lösa problemet för 1000kr.
Mannen accepterar priset pch mekanikern skruvar på en skruv i motorn.
Mannen förstod inte hur i h*lvete man kan ta tusen kronor för att skruva på en skruv!?
Mekanikern svarade att han tar bara en krona för att skruva på skruven, 999kr är för att han vet vilken skruv det är som ska skruvas på.

Annars anser jag att butiksjobb må vara något av det sämsta yrket. Dåliga tider, helgarbete, lågavlönat, usla avtal, kunder, idioter, snåla idioter, griniga kunder, glada kunder, stress och relativt tung fysiskt och små möjligheter till personlogt utveckling <- Gäller dagligvaruhandeln

Tolkia
2019-08-11, 21:44
Mekanikern svarade att han tar bara en krona för att skruva på skruven, 999kr är för att han vet vilken skruv det är som ska skruvas på.
Det här är väl en rätt bra beskrivning på rätt många yrken. Jag upplever att man inom väldigt många yrken gärna odlar idéer om att alla utom just ens egen grupp är korkade eller lata, och att alla jobb utom ens eget egentligen är ganska simpelt. Akademiker (i alla fall inom de branscher jag själv har någon insyn i) upplever jag dock värre i det här avseendet. Sedan upplever jag att det finns en viss erfarenhetsskiktning i fördomsodlandet också; det är mest utpräglat bland folk som jobbat ett par år, och börjar tycka att de har koll på sitt eget, men som inte har jobbat tillräckligt länge för att hinna gå på några nitar och upptäcka att de inte har så bra koll som de tror.

Victuhh
2019-08-11, 22:17
Jag har jobbat på slakteri och hängt upp kyckling i byglar 8 timmar om dagen innan jag avancerade till pack / styck / köttbesiktning. Föredrog hängningen och mina kollegor med då man kunde prata och ta pauser som man ville utan att någon vidrig mellanchef skulle se så man jobbade i deras orimligt höga tempo.

Hände ibland att man blev fontän-nersprutad med fågelskit :)

Någon som kan slå?

svenbanan
2019-08-12, 01:08
Jag har jobbat på slakteri och hängt upp kyckling i byglar 8 timmar om dagen innan jag avancerade till pack / styck / köttbesiktning. Föredrog hängningen och mina kollegor med då man kunde prata och ta pauser som man ville utan att någon vidrig mellanchef skulle se så man jobbade i deras orimligt höga tempo.

Hände ibland att man blev fontän-nersprutad med fågelskit :)

Någon som kan slå?

Jag har gällat sill en sommar. Dvs stå vid ett löpande band i en fiskfabrik och skära bort gälarna på fisk. Lukten inne i fabriken var relativt okej, men utanför stank det verkligen as. Skulle tro det berodde på att fisken kom i lådor med is, och inte var så "mogen". Lukten man kände utanför var förmodligen nån container med fiskrens som stått och gosat i solen hela dagen.

Det som kunde hända där var att man kunde få en liter fiskrens slängt på sig av nån lustigkurre.

Dett var dock inte alls ett vidrigt jobb. Det var rätt slitigt, men annars rätt okej. Att man blev kall om händerna var nog det värsta.

Läskeblask
2019-08-12, 05:36
Finns såklart alltmöjligt illa men personlig favorit:

Dörrvakt- folk hotar dej, inga pauser, dåligt betalt och usla arbetstider

G.W
2019-08-12, 06:59
En välbetald man behövde hjälp med bilen som inte fungerade. En bilmekaniker blev kontaktad och denne kunde lösa problemet för 1000kr.
Mannen accepterar priset pch mekanikern skruvar på en skruv i motorn.
Mannen förstod inte hur i h*lvete man kan ta tusen kronor för att skruva på en skruv!?
Mekanikern svarade att han tar bara en krona för att skruva på skruven, 999kr är för att han vet vilken skruv det är som ska skruvas på.


Mekanikerns namn: Albert Einstein.

Diomedea exulans
2019-08-12, 07:00
Jag har jobbat på slakteri och hängt upp kyckling i byglar 8 timmar om dagen innan jag avancerade till pack / styck / köttbesiktning. Föredrog hängningen och mina kollegor med då man kunde prata och ta pauser som man ville utan att någon vidrig mellanchef skulle se så man jobbade i deras orimligt höga tempo.

Hände ibland att man blev fontän-nersprutad med fågelskit :)

Någon som kan slå?

Jag hittade en gammal träffande förklaring från mig själv:

Om ni undrar vad ett riktigt pissjobb är så kan jag berätta om mitt jobb, telefonintervjuare.

- Man ringer folk och läser upp en text från en datorskärm. Man kan utan problem sitta fyra timmar i rad och läsa upp samma text gång på gång. Det är alltså otroligt repetitivt.

- Man ska bara läsa upp texten ordagrannt. Om den man ringer till inte vill vara med så kan man inget göra. Får man någon att prata med finns det inget man får göra för att intervjun ska gå fortare. Det finns alltså inget sätt att försöka effektivisera arbetet på. Därför är det inte det minsta utvecklande.

- Det är en dator som ringer upp åt en efter att man tryckt på "Enter", och mellan intervjuerna är det en dödtid som kan vara allt mellan någon sekund till över tio minuter. Och under denna dödtid får man inte göra någonting. Inte surfa på mobilen, inte lösa korsord, inte läsa. Man är bara tillåten att stirra in i en skärm där det står "Hämtar intervjunummer". Större delen av arbetstiden brukar utgöras av detta, vilket bokstavligt talat är lika roligt som att titta på när färg torkar.

- Det finns inget man kan göra för att jobba upp sig, alltså för att få en högre befattning eller högre lön.

- Intervjuerna är ofta riktigt uselt skrivna. De är genomsållade med syftningsfel, ett och annat grammatiskt fel och stavfel dyker upp då och då, och ofta är frågorna oerhört långa och styltigt formulerade. På riktigt, de är så kasst skrivna att många av dem skulle fått underkänt om de varit en uppsats skriven i nionde klass. Och man får inte omformulera dem så det låter bättre! Oerhört frustrerande, och pinsamt. Det händer ofta att intervjupersonerna skrattar rakt ut åt hur konstiga frågorna är. Eller blir sura för att jag ställer så dumma frågor.

- Lönen är dålig.

hugok
2019-08-12, 07:39
Stå som prydnadsvakt.

Ladugårdsdörr
2019-08-12, 08:20
Akademiker underskattar ofta hur svårt något kan vara bara för att det inte kräver... ja, läsförmåga och en oändlig skicklighet i att återupprepa vad andra personer har sagt och skrivit. Men man är ju lite mer värd om man kan rapa upp ett gäng citat från forntida filosofer, sen att de efterblivna skitmänniskorna kan svetsa, bygga, lacka bilar, etc etc på ett sätt som de med tummen mitt i handen (eller kanske upp i stjärten) aldrig kan, det är väl irrelevant. :)

Å andra sidan är det en seglevad myt att om man är dum i huvudet så kan man fortfarande bli världsmästare på att skruva bilar/bygga/svetsa - det är till och med så att en del hävdar att för att bli en bra hantverkare så bör man vara kass i skolan. Så är icke fallet. Toppgubbarna är en sak gemensamt: De skulle alla klara av en ingenjörsutbildning utan större problem (och väljer ofta det spåret när axlar/knän osv. säger ifrån). De tar snabbt till sig ny teknik samt förstår teoretiska resonemang och kan snabbt omsätta dessa i praktik samt kommer ofta med viktiga bidrag i utvecklingsarbetet.

Skräckjobbet: Dagisfröken. Jag hatar andras barn.

Hobbes
2019-08-12, 09:05
Mekanikerns namn: Albert Einstein.

Alla vet ju att Albert Einstein var ett geni. Få vet om hans bror Frank som var ett riktigt monster.


:d

d1anny2
2019-08-12, 09:12
Alla vet ju att Albert Einstein var ett geni. Få vet om hans bror Frank som var ett riktigt monster.


:dEller att mycket av det som tillskrivs honom var frugans...

Aryt
2019-08-12, 09:23
Ok jag har ett nytt förslag.

Dagisfröken - men som man. Psykologiskt nedbrytande att vara misstänkt pedofil.
Filmtips https://www.imdb.com/title/tt2106476/

Eller att mycket av det som tillskrivs honom var frugans...

Verkar tyvärr vara en lika stor myt som den om hans "enkla" patentverksjobb.

Att hon gav upp sin karriär för att sköta hemmet var förstås applådansvärt.

Lafayette
2019-08-12, 09:54
Jag påbörjade förskolelärare.

Min arbetsförmedlare sa att det inte kommer bli lätt då det var en pedofil i min stad som åkte dit som jobbade som det. Otroligt peppande.*whatever*

d1anny2
2019-08-12, 10:14
Verkar tyvärr vara en lika stor myt som den om hans "enkla" patentverksjobb.

Att hon gav upp sin karriär för att sköta hemmet var förstås applådansvärt.

Huruvida det är en myt eller inte verkar åtminstone flera källor på internet vara oeiniga i. Därmed likear jag heller inte ditt avfärdande. Istället accepterar jag osäkerheten i att vad Einstein hävdade i varierande grad kom från hans fru. Men råkar du ha talat med henne personligen så hamnar saken i ett annat ljus förstås.

garluch
2019-08-12, 10:33
Prostituerad, porrskådis, svensklärare i orten, blåljuspersonal i orten, biltvättarslav utan papper, styrkelyftsdomare.

Aryt
2019-08-12, 12:18
Huruvida det är en myt eller inte verkar åtminstone flera källor på internet vara oeiniga i. Därmed likear jag heller inte ditt avfärdande. Istället accepterar jag osäkerheten i att vad Einstein hävdade i varierande grad kom från hans fru. Men råkar du ha talat med henne personligen så hamnar saken i ett annat ljus förstås.
Genomgång av bevisen från PhD:
Answer by Paul Mainwood, Doctorate in Philosophy of Physics, on Quora:
https://www.forbes.com/sites/quora/2016/08/01/did-albert-einstein-steal-the-theory-of-relativity-from-his-wife/#7a66e4176a90

Finns bra många fler och bättre val av kvinnor om man vill ge exempel på missgynnande.
Om det var fruns anlag för schizofreni eller bara vanlig girighet eller en misslyckad kvinnorättskampanj ska jag låta vara osagt.

Raschmus
2019-08-12, 13:30
Skräckjobbet: Dagisfröken. Jag hatar de flesta av andras barn.

+1

Annars att langa droger eller annan illegal verksamhet. Har senaste få åren börjat få ångest om jag missat hålla upp dörren för någon bakom mig. Hade ju haft bonnaågren alltid

trädgårdsmöbel
2019-08-12, 14:08
Prostituerad, porrskådis, svensklärare i orten, blåljuspersonal i orten, biltvättarslav utan papper, styrkelyftsdomare.

Haha varför styrkelyftsdomare? Det verkar ju vara världens mest medgörliga atleter och publik hur sneseglad domaren än är. De visar en sur min och skriver om saken i efterhand. Jag har nog aldrig hört om att domaren blivit dödshotad, misshandlad.. knappt ens blivit skrikit på :D

CalleP
2019-08-12, 14:40
min uppfattning är att hantverkare överlag är ungefär lika smarta som akademiker, man bara tror att de är korkade för de är homofober hela högen.

:d

Diomedea exulans
2019-08-12, 15:13
aldrig jobbat med hantverkare antar jag? fördomarna flödar fritt :)

Om vi ska vara lite seriösa så har jag jobbat ganska mycket med grovarbetare (ställningsbyggare, grävmaskinister, stenmursbyggare, s.k. "allmänna arbetare" a.k.a. "gubbar") och vad jag minns på rak arm från fikarasterna så var en uttalat icke-homofob och tre uttalade homofober.

Fast vad vet jag, 25 % kanske är rätt bra sett till riket överlag.

En nära släkting till mig jobbar förresten också som grävmaskinist kom jag på nu, jag vet inte riktigt var jag ska placera honom på homofobiskalan; å ena sidan har jag sett honom sitta och prata med en öppen bög som om homosexuella inte alls störde honom, å andra sidan sa han en gång "tror du jag ser på bögfilmer, eller?" när han fick frågan om han sett Brokeback Mountain. Så jag antar att han får klassas som "varken eller".

d1anny2
2019-08-12, 15:44
Genomgång av bevisen från PhD:



https://www.forbes.com/sites/quora/2016/08/01/did-albert-einstein-steal-the-theory-of-relativity-from-his-wife/#7a66e4176a90



Finns bra många fler och bättre val av kvinnor om man vill ge exempel på missgynnande.

Om det var fruns anlag för schizofreni eller bara vanlig girighet eller en misslyckad kvinnorättskampanj ska jag låta vara osagt.

Olej. Ytterligare en som pekar mot att Einstein gjorde allt. Men att det är bevis för att hon inte bidrog? Det håller jag inte med om. Jag skulle säga att vi båda är färgade av våra olika ståndpunkter rörande vad du kallar
kvinnorättskampanjer. Jag är för sådant.

Jorgen
2019-08-12, 15:53
En liten heads up. Om ni fortsätter med OT i tråden likt inlägget ovan blir ni varnade.

d1anny2
2019-08-12, 15:57
En liten heads up. Om ni fortsätter med OT i tråden likt inlägget ovan blir ni varnade.All clear. Det är under urspårning. Tack för info [emoji1628][emoji1627][emoji1626]

Rahf
2019-08-12, 18:09
Krabbfiskare i Alaska eller timmerman i Kanada. Hög dödlighet som tusan och ser man Deadliest Catch verkar det vara något av dem mest socialt dysfunktionella sätten att tjäna pengar på.

Rikard Jansson
2019-08-12, 18:20
Krabbfiskare i Alaska eller timmerman i Kanada. Hög dödlighet som tusan och ser man Deadliest Catch verkar det vara något av dem mest socialt dysfunktionella sätten att tjäna pengar på.

Hög dödlighet är fan en bonus om man har ett tillräckligt sunkigt jobb :D

Rahf
2019-08-12, 18:41
Hög dödlighet är fan en bonus om man har ett tillräckligt sunkigt jobb :D

Fast fundera på hur många olyckor och tillbud det lär vara innan döden inträffar *spy*

Starke75an
2019-08-12, 18:59
Jag har jobbat på Hallstaviks pappersbruk med byggställning en vinter. I en torkanläggning som säker höll 50 grader och luften supertät av ånga. Vi rev en ställning och fick gå ut och lämna saker i rejäla minusgrader. Så svettig och blöt och omvartannat gå ut och frysa häcken av sig. Hua.

Wain
2019-08-12, 19:30
Så svettig och blöt och omvartannat gå ut och frysa häcken av sig. Hua.

Rena hälsokuren om du frågar finnarna.

d1anny2
2019-08-12, 20:00
Toilettenfrau, alltså toavärd typ verkar rätt drygt.

https://images.app.goo.gl/iLYXFRe2bJQT3kmj9

https://www.haufe.de/image/putzfrau-sitzt-vor-toiletten-neben-tisch-strickt-240324-4.jpg?trafo=4x3&width=300&digest=0MWfalFjJdb4UXb9kSz4bPyja75Fs_aIOAX3icB43kM %3D

trädgårdsmöbel
2019-08-13, 11:48
Toilettenfrau, alltså toavärd typ verkar rätt drygt.

https://images.app.goo.gl/iLYXFRe2bJQT3kmj9

https://www.haufe.de/image/putzfrau-sitzt-vor-toiletten-neben-tisch-strickt-240324-4.jpg?trafo=4x3&width=300&digest=0MWfalFjJdb4UXb9kSz4bPyja75Fs_aIOAX3icB43kM %3D

En släkting till mig jobbade på centralstationen gbg. Han städade toan/duschar (det är/var inte bara toaletter utan även duschar) och satt i ett bås och tog emot betalning. Det här måste vart på 70-talet.

Det var tydligen mycket sexköp som förekom och för att han inte skulle kalla på vakt eller vägra släppa in dem så fick de betala extra. Periodvis kunde det vara mycket sånt och då tjänade han tydligen riktigt bra. Han gillade det jobbet.