handdator

Visa fullständig version : Skäggolja


Gearhead85
2019-08-03, 16:44
Som skäggbärare så har man ju inte undkommit att se alla annonser om skäggolja och det är inte utan att man blir nyfiken på om det är något att ha eller om det är mer en hipsterfluga? Och om det är något att ha, finns det någon parfymfri variant eftersom jag inte tål parfymer?

Matsa
2019-08-03, 23:30
Olja kan eventuellt göra skägget något trevligare men det är imo rätt överreklamerat. Tvätta, sedan föna med en bra hårfön så är du 90% hemma. Om du har långt skägg alltså.

Gregow
2019-08-04, 00:15
Olja kan eventuellt göra skägget något trevligare men det är imo rätt överreklamerat. Tvätta, sedan föna med en bra hårfön så är du 90% hemma. Om du har långt skägg alltså.
Föna och kamma/borsta ut det om man vill ha skägget lite rakare och för en välvårdad look (beroende på hur krulligt det är, såklart).

Skäggolja är larvigt dyrt för vad man får. Köp en halvliter jordnötsolja för 30 spänn istället. Det enda du inte får då är parfymerimgen. Känns ju ändå bättre än att betala hundra spänn per milliliter.

panzerpig
2019-08-04, 01:04
du kan göra din egen. Går nog att googla fram massa recept, tex: https://www.artofmanliness.com/articles/diy-beard-oil/

beckman88
2019-08-05, 17:06
Använder dagligen när jag odlar skägg. Tycker det ger en fin glans (vilket kan uppnås med alla oljor), men det är just lukten jag dras till. Finns inget värre än ett torrt skägg!

Crohnsfitswe
2019-08-06, 04:21
Dollarstore har helt ok för runt en 20kr.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk