handdator

Visa fullständig version : Knäböjj!


pTr
2004-05-13, 15:42
NEEJ, efter min ryggskada jag drog på mig (diskbråck) så har jag varit tvungen att gå till naprapat regelbundet, nu när jag börjar bli bra och känner att jag kan börja träna ben lite lätt igen säger Strumpan (Naprapaten) till mig att jag får inte göra knäböjj:cryout:

jag fäller tydligen fram ryggen jättetidigt när jag går ned för att göra böjjen. Alltså dålig rörlighet och kort i muskler, tänkte fråga er här om tips på vilka muskler som kan vara kort samt stretch-övningar för att motverka detta.


tack på förhand


kan tilläga han sa åt mig att jag får inte gå ned mer än 45grader jäms med golvet som det är nu...

henke100
2004-05-13, 16:53
Jag skulle nog, liksom många andra här, kunna spekulera i vilka muskler som behöver stretchas. Men du går ju till en naprapat redan, han/hon borde väl ha bra koll på den biten!?

Henke.

Fridebe
2004-05-13, 21:40
Originally posted by pTr
NEEJ, efter min ryggskada jag drog på mig (diskbråck) så har jag varit tvungen att gå till naprapat regelbundet, nu när jag börjar bli bra och känner att jag kan börja träna ben lite lätt igen säger Strumpan (Naprapaten) till mig att jag får inte göra knäböjj:cryout:

jag fäller tydligen fram ryggen jättetidigt när jag går ned för att göra böjjen. Alltså dålig rörlighet och kort i muskler, tänkte fråga er här om tips på vilka muskler som kan vara kort samt stretch-övningar för att motverka detta.


tack på förhand


kan tilläga han sa åt mig att jag får inte gå ned mer än 45grader jäms med golvet som det är nu...

Att du fäller ryggen beror INTE på dålig rörlighet.
Det beror troligtvis på att du har långa överben och stången långt ner på ryggen.
Prova med att flytta upp stången på ryggen, benlängden får du nog svårt att göra nått åt... :bpump:

pTr
2004-05-14, 08:11
Originally posted by Fridebe Att du fäller ryggen beror INTE på dålig rörlighet Det beror troligtvis på att du har långa överben och stången långt ner på ryggen..

Prova med att flytta upp stången på ryggen, benlängden får du nog svårt att göra nått åt...

grejjen är den att det blir likadant, alltså att jag fäller fram ryggen när jag kör utan stång..