handdator

Visa fullständig version : Mönstring v2


Lagom
2019-07-15, 16:18
Hej, det är så att jag har redan mönstrat en gång tidigare men ska komplettera den i september typ. Det jag ska komplettera är cykeltestet. Det är alltså bara det jag ska göra nu när jag ska mönstra för andra gången. Sist jag gjorde testet kände jag att det benstrka och uthållighet som inte höll måttet, jag hade kunnat cyklat mer på kondition men benen var helt slut. Hur ska man göra om man ska träna tillexempel uthållighet i ben? Jag har börjat cykla mountainbike. Men ska man varva det med någonting? Är det nån som har lite fina tips i hur man kan träna just uthållighet i ben? Vore skit schysst om ni kunde dela med er :)

svenbanan
2019-07-15, 17:06
Hej, det är så att jag har redan mönstrat en gång tidigare men ska komplettera den i september typ. Det jag ska komplettera är cykeltestet. Det är alltså bara det jag ska göra nu när jag ska mönstra för andra gången. Sist jag gjorde testet kände jag att det benstrka och uthållighet som inte höll måttet, jag hade kunnat cyklat mer på kondition men benen var helt slut. Hur ska man göra om man ska träna tillexempel uthållighet i ben? Jag har börjat cykla mountainbike. Men ska man varva det med någonting? Är det nån som har lite fina tips i hur man kan träna just uthållighet i ben? Vore skit schysst om ni kunde dela med er :)

Gör fyrahundra hindu-squats ett par dagar i följd. Sedan kommer du inte kunna gå på en vecka när träningsvärken hunnit upp dig. :thumbup:

http://www.animal-kingdom-workouts.com/hindu-squats.html

https://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/10/hindu-squats-gif.gif

Skämt åsido. Så gjorde jag (dvs gjorde så många jag klarade i ett svep, vilade några minuter och gjorde samma sak igen osv tills jag nådde det antal jag satt som mål), och haltade i en vecka eftersom jag fick sån larvig träningsvärk. Då var jag ändå van vid tunga knäböj, frivändningar och massor av hoppträning via volleybollträning.

Jag skulle nog rekommendera att köra övningen varje dag i typ en vecka, fast hålla mig från att ta varje set till utmattning. Och jag skulle nog inte heller göra så vrålmånga repetitioner till att börja med. Ägna första veckan åt att bara vänja dig vid övningen. Sedan kan du börja utmana dig lite mer och kanske köra den varannan dag och göra så många du kan, och försöka öka antalet varje gång.

stridis
2019-07-15, 17:13
Jag fick en 9:a när det begav sig och då har jag inte cyklat många mil sammanlagt i mitt liv. Kampsportsträning, löpträning samt backträning kirrade biffen. Gymmade en smula också.

*Backe:Så ta på dig en fylld ryggsäck, ta dig till den grymmaste jävla backen i närheten och dra ett antal uppförslöpor. Sluta när du känner att du vill spy.

* gym: 20 set böj.

* Innan kampsportsträningen: 100 sparkar på varje ben. Efter träningen: 100 knän på varje ben.

Frustrator
2019-07-15, 18:31
Tror du får mest effekt ut av att cykelträna.

Bob90
2019-07-15, 18:43
Just för cykeltestet är nog motionscykel det bästa. Och gör det "på riktigt", dvs håll den konstanta rätta farten (minns inte exakt hur många kmh det var på, men går säkert att googla sig till) också. Farthållningen i sig kan vara ovan på testet.