handdator

Visa fullständig version : Jordnötter utan olja?


Stor Hård Ådrig
2019-07-14, 10:14
Hallå!

Jag är ute efter jordnötter utan olja, helst skalade. Kollat runt på ICA och det finns typ 5 olika märken av jordnötter där samtliga innehåller 5% olja. Det finns dock torrostade jordnötter som saknar olja, men dessa blir så lätta att överäta. Är det någon som vet ifall det finns några jordnötter där de inte tillsatt olja?

Cykelcykel
2019-07-15, 05:29
Men köp naturella jordnötter då
Du kan till och med köpa med skal på
Kolla din lokala orientallivs eller asiatlivs

Xead
2019-07-15, 09:12
Men köp naturella jordnötter då
Du kan till och med köpa med skal på
Kolla din lokala orientallivs eller asiatlivs

+1. Köp ett storpack naturella jordnötter och rosta själv i ugnen.

Jag är lat, men detta är verkligen no effort. Tar 10 min.

Utan salt är det ingen risk för överätning. Sjukt stor skillnad mellan saltade och osaltade jordnötter tycker jag (hint: saltade jordnötter är mycket godare). *rolleyes*

BigHunter
2019-07-15, 14:58
De med skal är godast, men tror inga svenska kedjor som coop, ica, hemköp säljer dem dock.

Mental
2019-07-15, 15:00
Hallå!

Jag är ute efter jordnötter utan olja, helst skalade. Kollat runt på ICA och det finns typ 5 olika märken av jordnötter där samtliga innehåller 5% olja. Det finns dock torrostade jordnötter som saknar olja, men dessa blir så lätta att överäta. Är det någon som vet ifall det finns några jordnötter där de inte tillsatt olja?

Torrostade heter de just för att de är "oljefria" Så du söker torrostade jordnötter som inte är torrostade? ;)

Stor Hård Ådrig
2019-07-16, 10:49
Sjukt att matbutikerna har så pass många alternativ men typ inga utan olja. Får leta på då efter naturella.

Torrostade heter de just för att de är "oljefria" Så du söker torrostade jordnötter som inte är torrostade? ;)

Haha har inte reflekterat över vad det innebär, torrostade i mitt huvud är med sån där god kryddning som gör att man vill ha mer hela tiden. Söker i så fall torrostade jordnötter utan krydda. :)

Nikenik
2019-07-16, 15:49
För protokollet... Jordnötssmör, t.ex Garant's ekologiska, har ingen olja tillsatt, bara lite salt. :)