handdator

Visa fullständig version : Self omninutrition pålitligt företag?


Chevere
2019-07-13, 16:12
Tjena

Som rubriken lyder, vad har ni för erfarenheter kring detta företag och är det något man kan lita på?
Mailade dem gällande innehållet i några av deras produkter och de slutade svara efter första mailet. Är det ett svenskt företag, vet inte riktigt varför jag får vibbar av det är ett skumt företag.

Aryt
2019-07-13, 16:58
Spikar väl sitt vassle, men låter det åtminstone stå på innehållsförteckninge

exevision
2019-07-13, 17:06
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225294

Wrenchgirl
2019-07-13, 17:40
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=225294

Efter att ha läst den tråden, speciellt där de ställs mot väggen gällande vad analysen visade så börjar jag fundera på att byta ut mitt proteinpulver mot att käka två hårdkokta ägg efter träningen istället. För jag tror inte att SELF är ensam om att göra på det där viset så vilket fabrikat ska man lita på? :smash:

Jag handlade själv med SELF tidigare delvis på grund av att de iallafall då hade Falciani som en av sina profiler, inte för att hon är influencer eller vad det heter utan för att hon är en reumatikersyster. Men fann att BetterYou hade högre proteinhalt om man ska tro förpackningen till lägre pris per portion på sitt veganprotein.

Chevere
2019-07-13, 17:51
Tack för svar!!

Fan med, köpte deras iso whey premium för 450 kr och testade den..

Wrenchgirl
2019-07-13, 17:56
Tack för svar!!

Fan med, köpte deras iso whey premium för 450 kr och testade den..

Innan jag slutade med mejeriprodukter så köpte jag deras 3phase bananchoklad på 4kg då mitt dåvarande gym hade specialpris på den efter deras nyinvigning. Oj vilka magproblem jag hade så det var riktigt att jag längtade efter att burken skulle ta slut så jag fick köra på något annat. För den var ändå rätt dyr trots nedsatt pris. *rolleyes*

Som fortsättning på mitt förra svar börjar jag till och med fundera på att ha en liten kycklingsallad färdig hemma till jag kommer hem istället för proteinshake då jag ändå bor ca fem minuters promenad från gymmet.

BigHunter
2019-07-13, 18:07
Har fortfarande kvar deras 3-phase protein vassle (blueberry cheesecake). Smaken görs inte längre, kan gissa varför.

Av erfarenhet köper inte många deras vassle längre p.g.a de kanske har sämst smaker på marknaden. Behövde också skaka riktigt hårt i 1min 30 sek, annars var det bara en stor klump i behållaren
med extra mycket äggvitssmak:)

Wrenchgirl
2019-07-13, 18:15
Har fortfarande kvar deras 3-phase protein vassle (blueberry cheesecake). Smaken görs inte längre, kan gissa varför.

Av erfarenhet köper inte många deras vassle längre p.g.a de kanske har sämst smaker på marknaden. Behövde ocskå skaka riktigt hårt i 1min 30 sek, annars var det bara en stor klump i behållaren
med extra mycket äggvite smak:)

Jag kan tänka mig. :D Jag var för snål för att hålla bort den. Något som jag dock gjorde med deras sojaprotein för det gillade inte alls magen. Men där är det att min mage gillar inte soja alls. Jag har med undantag för den alltid kört på choklad då jag är en chokladälskare och då var bananchoklad något som tog mig tillbaka till min lilla tid i scouterna på namnet iallafall. Men det fick jag ångra mig på. Sen medan de fanns så körde jag på BMR Protelux 360. Men det företaget gick väl omkull så då var det tillbaka till Self och nu kör jag som sagt BetterYou, även om jag funderar på att skippa pulver helt och istället köra ren mat för att lättare hålla koll på vad jag får i mig och även undvika triggers för min reumatism. Samtidigt funderar jag påvad jag ska göra med alla shakers jag har (två köpta och resten goodiebags från Fitnessfestivalen) om jag inte kör shakes. ^^ Nu blev det lite off topic men har faktiskt blivit mer skeptisk till SELF på senare tiden.

Chevere
2019-07-13, 18:16
[QUOTE=Wrenchgirl;8053958]Innan jag slutade med mejeriprodukter så köpte jag deras 3phase bananchoklad på 4kg då mitt dåvarande gym hade specialpris på den efter deras nyinvigning. Oj vilka magproblem jag hade så det var riktigt att jag längtade efter att burken skulle ta slut så jag fick köra på något annat. För den var ändå rätt dyr trots nedsatt pris. *rolleyes*

Som fortsättning på mitt förra svar börjar jag till och med fundera på att ha en liten kycklingsallad färdig hemma till jag kommer hem istället för proteinshake då jag ändå bor ca fem minuters promenad från gymmet.[/

Inte roligt med magproblem och tyvärr är det ju vanligt från protienpulver. Som du säger en kycklingsallad är perfekt och egentligen är ju vanlig mat mycket bättre än proteinpulver. Problemet med mig är att jag inte kan äta ägg/jordnötsmör och behöver äta grymt mycket för att kunna gå upp i vikt. Så har svårt att nå proteinmängden jag behöver..Men det löser sig :)

Wrenchgirl
2019-07-13, 18:21
[QUOTE=Wrenchgirl;8053958]Innan jag slutade med mejeriprodukter så köpte jag deras 3phase bananchoklad på 4kg då mitt dåvarande gym hade specialpris på den efter deras nyinvigning. Oj vilka magproblem jag hade så det var riktigt att jag längtade efter att burken skulle ta slut så jag fick köra på något annat. För den var ändå rätt dyr trots nedsatt pris. *rolleyes*

Som fortsättning på mitt förra svar börjar jag till och med fundera på att ha en liten kycklingsallad färdig hemma till jag kommer hem istället för proteinshake då jag ändå bor ca fem minuters promenad från gymmet.[/

Inte roligt med magproblem och tyvärr är det ju vanligt från protienpulver. Som du säger en kycklingsallad är perfekt och egentligen är ju vanlig mat mycket bättre än proteinpulver. Problemet med mig är att jag inte kan äta ägg/jordnötsmör och behöver äta grymt mycket för att kunna gå upp i vikt. Så har svårt att nå proteinmängden jag behöver..Men det löser sig :)

Till skillnad från 3phase. Om man ska ha lite dålig humor. :d:laugh:
Just jordnötter är helt bannlysta hemma hos mig då mina döttrar är allergiska på den nivå att de får känning om någon på bussen öppnar en påse. Men som sagt så lutar det mer och mer mot ett mellanmål istället för protepulver. :)

King Grub
2019-07-13, 18:40
https://candidlab.com/wp-content/uploads/2018/06/Protein-powder-industry-analysis-FINAL.pdf

"added glycine, alanine and lysine. In fact, more than 15% of the product seem to consist of these amino acids, with 11-13 grams of added glycine alone per 100 g."

Skräp, med andra ord.

40plus
2019-07-22, 13:47
https://candidlab.com/wp-content/uploads/2018/06/Protein-powder-industry-analysis-FINAL.pdf

"added glycine, alanine and lysine. In fact, more than 15% of the product seem to consist of these amino acids, with 11-13 grams of added glycine alone per 100 g."

Skräp, med andra ord.

Bra artikel, fick mig att känna mig nöjd med att alltid köpa Star Nutrition Whey 80.