handdator

Visa fullständig version : överåt idag


Deffmax
2019-07-11, 20:49
Så idag kunde jag bara inte sluta äta vet faktiskt inte varför men jag vet att det inte är något att lipa över utan att ta tag i morgon dagen och fortsätta med deffen men utav ren nyfikenhet undrar jag bara hur mycket en sån här ätar dag kan förstöra i min deff eller om det är lugnt så länge jag inte gör det igen? idag kan jag tänka mig att jag åt runt 4000 kcalorier (kanske mer) medans vanligtvis ska jag ligga på runt 1700*grr*

Diomedea exulans
2019-07-11, 21:02
Lugnt om du inte gör det igen.Du åt igen ungefär 2 deffdagar. Så om du skulle kommit i form 1:a augusti annars så kommer du komma i form 3:e augusti nu.

King Grub
2019-07-11, 21:04
Det gör varken till eller från. Enstaka dagars energiöverskott skapar ingen fettinlagring alls om du ligger på underskott annars. Det finns andra depåer som fylls först.

Sagacity
2019-07-12, 10:26
Det gör varken till eller från. Enstaka dagars energiöverskott skapar ingen fettinlagring alls om du ligger på underskott annars. Det finns andra depåer som fylls först.

Jag har bara kört en klassisk deff en gång, gick från ca 18% kropssfett till 8%. Var på bröllop och åt godsaker. Kunde int ehålla deffen dagen efter utan åt som fan i två dagar. Väl tillbaka på deffen dag tre(eller var det dag 4?) var min uppfattning att varenda jävla kalorie över 1500 hade lagrats in som fett. TOg tre veckor att komma tillbaka.

Är det ungefär så det fungerar? Dvs jag fyllde upp depåer dag 1 och sedan var basbehovet 1500 och jag hade 2500-3000kcal överskott i 3 dagar? Metabolismen kändes ju i botten, alla lyft var tunga, nedstämnd, ingen sexlust osv.