handdator

Visa fullständig version : Skakningar och feberkänsla efter träning.


realvibes
2019-07-08, 23:42
Tja.

Det är så här att jag styrketränar en hel del och har gjort i snart 3 år. Har för ca 2 månader sen börjat använda mig utav PWO och L-arginin för att ta det lite till nästa nivå. Har gått skitbra, verkligen känt mig motiverad och så, så det har vart det bästa jag gjort för träningen.

Iaf så har jag fått feberkänsla efter varje pass sen i början av förra veckan, och det blev 5 pass förra veckan och 1 idag. Känslan brukar komma kanske 2-3h efter träningen och håller i sig i säkert 3-4h innan det släpper men känns fortfarande mysko tills jag somnar och vaknar nästa morgon då allt är borta.
Men idag så var det helt galet, under träningspasset fick jag såna svettningar, skakningar, illamående så jag fick avbryta och dra hem och käka. Det blev bara värre hemma, blev liggandes hela dagen i soffan för jag kände mig helt överkörd, verkligen överkörd och inte helt slut som man kan efter ett hårt pass. Sen kom feberkänslan och ah, den är kvar än.

Det som hände under träningspasset kan jag tänka mig är för att jag tog för mycket PWO, blev för mycket koffein helt enkelt.. Men det borde väl släppa efter någon/ett par timmar?
Jag tränar alltid på morgonen för tillfället, oftast på tom mage (dricker en shake när jag vaknar). Sen mat direkt när jag kommer hem. Aldrig varit problem innan att träna på tom mage bara jag dricker mycket vatten under passet.
Kan det vara så att allt detta är ett resultat av PWOt? Just nu kör jag 2 skopor (rekommenderat är 1 skopa) men jag tänker att jag har byggt upp tolerans så har blivit att jag har ökat med tiden.

Någon som känner igen sig? Bör jag avstå från träning imorrn eller bara köra på? (utan PWO ett tag):confused:

Bob90
2019-07-09, 00:11
Hade skippat PWO och provat ett lugnt pass. Hade personligen även skippat PWO helt och hållet, eller om du vill lägga pengar på sånt åtminstone följa rekommenderade dosen. Att dubblera dosen inom ca 2 månader känns inte vanskligt :p

Vill du vara på säkra sidan så kan du ju skippa träning och kolla upp det hos en läkare så att det inte är något annat som spökar.

TotteShaped4Life
2019-07-09, 04:30
Låter som om det kan vara koffeinet. Du skriver inte vad PWO:n innehåller så svårt att ev. veta.

40plus
2019-07-09, 07:49
Jag testade PWO en gång och fick precis samma symptom, så skippa skiten.

Har för mig att koffein har en halveringstid på 6 timmar, dvs 6 timmar efter du tagit det så är fortfarande 50% av det kvar i kroppen. Dessutom har vissa PWO´s någon pepparvariant i sig som iaf får mig att må skitkonstigt, känner mig varm, yr och illamående samt svettningar å skakningar.

Vill du tvunget ha en liten boost innan så käka 2 bananer och ta koffeintabletter.

realvibes
2019-07-09, 09:05
Hade skippat PWO och provat ett lugnt pass. Hade personligen även skippat PWO helt och hållet, eller om du vill lägga pengar på sånt åtminstone följa rekommenderade dosen. Att dubblera dosen inom ca 2 månader känns inte vanskligt :p

Vill du vara på säkra sidan så kan du ju skippa träning och kolla upp det hos en läkare så att det inte är något annat som spökar.

Jo det lutar åt att lägga PWO på hyllan ett tag. Kommer att bli ett arm pass idag så kommer ta det ganska lugnt. Får jag fortfarande feberkänsla så blir det nog att kolla närmare på det. Står iof att max dosering är 1.5 skopor, vet inte hur noga man ska följa det, men jag har nog överdrivit det lite.


Låter som om det kan vara koffeinet. Du skriver inte vad PWO:n innehåller så svårt att ev. veta.

Innehåller - Tri-kreatin-malat, Beta alanin, L-tyrosin, Kaliumcitrat, Glukoronolakton, Koffein, Natriumcitrat, Kiseloxid.


Jag testade PWO en gång och fick precis samma symptom, så skippa skiten.

Har för mig att koffein har en halveringstid på 6 timmar, dvs 6 timmar efter du tagit det så är fortfarande 50% av det kvar i kroppen. Dessutom har vissa PWO´s någon pepparvariant i sig som iaf får mig att må skitkonstigt, känner mig varm, yr och illamående samt svettningar å skakningar.

Vill du tvunget ha en liten boost innan så käka 2 bananer och ta koffeintabletter.

Hmm intressant, fick du oxå feberkänslan?
Känns bara så tråkigt att lägga det helt på hyllan när det ändå har fått mig att känna sån nytändning.

MaxTheMarketer
2019-07-09, 10:54
Drick vanligt kaffe och använd din mentala styrka som "PWO" istället för att orka kämpa så att din kropp sedan sjunger muskelproteinsyntessången efteråt.

Kan kustjägare vandra 24 timmar utan mat och sömn med 70 kg packning så kan du kötta ihjäl dig 2 timmar på gymmet utan något behov av PWO-skräp.

TotteShaped4Life
2019-07-09, 11:41
En erfarenhet jag gjort genom åren är att aldrig "vänja sig" vid PWO vid träning. En hel del pengar i sjön samt ypperligt liten effekt för det mesta. Jag skulle rekommendera beta-alanin separat. Det är lite som med kreatin att det buffrar upp med tiden. Beta-alanin är ingen PWO som ger akut effekt utan tar någon månad och fungerar lite som kreatin... ger dig ev. någon reps till eller två i ett givet set.

40plus
2019-07-09, 11:44
Hmm intressant, fick du oxå feberkänslan?
Känns bara så tråkigt att lägga det helt på hyllan när det ändå har fått mig att känna sån nytändning.

Lite av den PWO jag testade, men en annan gång testade jag en "fat burner" och då fick jag verkligen denna skumma feberkänslan. Vissa "fat burners" och PWO har liknande ingredienser.

realvibes
2019-07-09, 12:12
Tack för svar alla.

Kommer att lägga det på hyllan ett tag, se om det blir bättre och sen se om det blir någon skillnad på energi fronten.. Kan mycket väl va så att det har varit placebo med just energin, men jag har liksom tänkt att då är det ju bara bra ändå just för tillfället om det får mig att bli mer taggad.

:hbang::hbang:

EagleEye
2019-07-11, 12:37
Jag känner samma sak. Brukar ta 400mg koffein innan mina pass. Fick nyligen kommenterat också att jag såg helt skakis ut på gymmet. Tror jag ska sluta helt med koffein.

Lipservice
2019-07-11, 15:54
Sänk dosen och prova med en kopp kaffe och en frukt istället. Sen de dagarna man är riktigt slapp och hängig kan man dra i med ett kosttillskott.

Gluffgluff
2019-07-16, 04:44
Du kör för hårt, skippa pwo. Kör en koffeinfri vecka, vila mycket, ta en promenad i grönområde.

EagleEye
2019-07-16, 08:57
Jag sänkte min koffein dos till 200mg per dag och nu får jag inte skakningar längre.

Kanske funkar för dig också :)