handdator

Visa fullständig version : Ni som skadat knäet kolla hit!


RG90N
2019-07-05, 22:11
För lite mer än två månader sen spelade jag fotboll och fastande med knäet och vikten gick åt ena hållet. Hörde hur det ligamenten sträckte ut sig och det gjorde pissont i ca 5min. Jag låg där och kved. Efter så gjorde det inte alls ont men jag kunde såklart inte gå utan att halta.

Jag fruktade det värsta och haltade omkring i tre veckor utan att uppsöka läkare. Ska tillägga att det svullnade.

Jag blev hänvisad till sjukgymnasten som jag gick till. Hon gjorde testerna men kunde inte konstatera att något var av. Hon sa att jag ska köra rehab nu under sommaren så får vi se vad som händer.

Jag haltar fortfarande lite grand och smärtan kommer när jag sträcker ut och lägger vikt på benet. Nu kan jag sträcka ut på den men jag kan inte riktigt spänna den.

Kör jag benspark så händer inte så mycket med den mediala vastus som ni kan se på bild. (vänster knä)

Jag hoppas såklart att korsbandet inte är av men jag fruktar det värsta.

https://i.imgur.com/iQg7eKi.jpg

Rahf
2019-07-05, 22:41
Ser bra ut. Kör hårt.

mattilainen
2019-07-05, 22:57
gå till läkare för att plocka ut pengar på försäkring iaf. Skada i led är minst 2000 kr plus 700 kr för att du sökte sjukvård. Måste dock träffa läkare, vilket är helt sjukt då du gjort rätt som gått till sjukgymnast.

Menisk, korsband eller kollateralligament kanske är skadade? Har själv problem med menisken just nu och har problem med att sitta på knät eller springa för då får jag ont dagarna efter.. Hoppas det kan läka sig bara.

RG90N
2019-07-06, 10:13
Ser bra ut. Kör hårt.

hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.

mulliy
2019-07-06, 10:28
hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.

Extremt dålig bild till att börja med. Men att dina ben inte är identiska är inge konstigt även om du aldrig varit skadad.

Anders The Peak
2019-07-06, 10:36
hur menar du att det ser bra ut? Det är ju ingen tydlig avgränsning på vänstra vastus medialis som det är på högra.

Hur skulle det påverkas av korsbandet. Handlar mer om din genetik benen skiljer sig hyggligt åt från person till person.

Du är troligen högerhänt och dominant på höger sida som de flesta.

RG90N
2019-07-06, 11:58
Extremt dålig bild till att börja med. Men att dina ben inte är identiska är inge konstigt även om du aldrig varit skadad.

Nåväl, kan mycket väl vara så men känns ändå inte som om det händer något när jag försöker spänna vänster ben så att säga. Lite svårt att förklara.