handdator

Visa fullständig version : Glass under deff


Deffmax
2019-06-30, 16:38
Tja! Jag upptäckte barebells proteinglass för någon dag sedan och har blivit beroende *drool* men undrar då funkar den att äta under deff? eller finns det någon annan glass som passar bättre? jag syftar på barebells proteinglass i tub som tex cookie dough eller salted caramel

sumialic
2019-06-30, 17:10
Inte en aning om vad det är för glass, men varför skulle den inte funka att äta under deff? Du kan äta precis vad som helst. Se till att få i dig en del protein bara för att tappa så lite muskler som möjligt.

TheDoctor
2019-06-30, 17:43
B & J Peanut Butter Cup. 1400kcal i en bytta. Perfekt för deffen.

Hanse
2019-06-30, 19:31
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.

Deffmax
2019-06-30, 19:52
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.

det är det att jag om jag har ett paket glass eller av något så äter jag allt kan ionte sluta och ett paket av barebells salty caramel innehåller bara 376 kcals så tänkte om man kan äta sånna ibland eller om de är något dåligt me dem eller ett annat bättre alternativ mvh Max :)

Nikenik
2019-06-30, 21:00
https://i.imgur.com/bN6QgXe.png
376kcal per bytta, 33g protein. Känns ju okej... sötningsmedel och proteinpulver, blir sugen på att prova själv. :P
Som sagts innan... har du koll på kaloirerna kan du ju äta vad som helst under deffen. Om det hjälper med motivationen så kör på säger jag, och får du inte resultaten du vill vet du ju vad du kan börja ta bort.

Deffmax
2019-06-30, 21:23
https://i.imgur.com/bN6QgXe.png
376kcal per bytta, 33g protein. Känns ju okej... sötningsmedel och proteinpulver, blir sugen på att prova själv. :P
Som sagts innan... har du koll på kaloirerna kan du ju äta vad som helst under deffen. Om det hjälper med motivationen så kör på säger jag, och får du inte resultaten du vill vet du ju vad du kan börja ta bort.

Tack! Ja testa den e riktigt god smakar exakt som vanlig glass enligt mig cookie dough är dock ännu godare fast för mycket kcals för mig just nu!

Magnusi
2019-07-01, 10:11
Är kanske inte riktig glass men jag tycker det är riktigt gott och väldigt nära och lätt att tillverka med enkla medel.


1dl Äggvita (50kcal, 9,7g protein)
1dl Vatten
1tsk gelatinpulver (10 kcal, 2,58g protein)
150g Lindahls 0.2% ChocoBlanco (90 kcal, 16,35g protein)
20g frysta hallon (10kcal)

Totalt: 160 kcal, 28,63g protein.


Vispa upp 1dl Äggvita, 1dl vatten med 1tsk gelatinpulver i en bunke till en tjock fluffig massa; den ska vara ruskigt tjock, så att du kan hålla bunken upp och ned utan att den ramlar ur.

Vispa försiktigt ned Lindahls 0.2% ChocoBlanco i fluffet, sätt sedan på ett lock och in i frysen i ca 3 timmar.

Efter 3 timmar, tillsätt ca 20gram hallon och vispa sönder fluffet till en tjock glass/mousse med hallon.

pepplez
2019-07-01, 10:13
För att gå ner i vikt behöver du äta mindre än du gör av med. Om du äter någon sjaskig proteinglass och intalar dig att den smakar godare än riktig glass, eller om du äter riktig glass och drar ner på något annat du stoppar i sig, är helt upp till dig. Du kan deffa på enbart Magnum Mandel om du så vill.

Sheogorath
2019-07-01, 11:03
För att gå ner i vikt behöver du äta mindre än du gör av med. Om du äter någon sjaskig proteinglass och intalar dig att den smakar godare än riktig glass, eller om du äter riktig glass och drar ner på något annat du stoppar i sig, är helt upp till dig. Du kan deffa på enbart Magnum Mandel om du så vill.

Med näringsbrist och muskelförlust som följd. Det ska man ju också ta med i beräkning när man talar om vad som funkar och inte funkar på deff. Har man 3000 kcal att spela med har man mer svängrum än om man har 1100 kcal.

Bossebäver
2019-07-02, 00:37
Ät riktig glass istället... bara inte så mycket.

Jag äter hellre 3 byttor kalorisnål glass än 1 bytta b&j.