handdator

Visa fullständig version : Whey utan sojalecitin


Chevere
2019-06-25, 20:29
Tjena

Undrar om någon vet något whey isolate utan aspartame och utan sojalectin?
Har ibs så är grymt känslig.

Tacksam för hjälp!

Zachpersson
2019-06-25, 20:53
https://www.bulkpowders.se/organic-pure-whey-protein-se.html

Rabatt på den nu så om du köper några kilon kan du spara lite pengar.

Chevere
2019-06-25, 21:07
Tack!! Hur är smaken?

Zachpersson
2019-06-25, 21:18
Tack!! Hur är smaken?

Det kan jag tyvärr inte svara på, då jag aldrig testat.. Kör på deras whey isolate som innehåller sojalecitin.

Kan tyvärr inte hjälpa så mycket mer än den länken, då jag personligen inte testat det protein pulvret eller liknande protein pulver. I recensionerna skriver de att den smakar bra i alla fall, testa och se!

Förhoppningsvis finns det någon med bättre insikt här på forumet som kan hjälpa dig med den frågan :)

Sverker
2019-06-26, 16:50
Aspartam finns det många trådar om.

Men vad är felet med sojalecitin för oss som inte är allergiska mot soja ?

Whizzlarn
2019-06-26, 19:47
Tack!! Hur är smaken?

Det smakar inte mycket alls. Ungefär som du druckit ett glas mjölk och sen fyller det med vatten, fast lite mera mjölkigt kanske.

Skummar rätt mycket dock, så kan ta ett tag innan det "lägger sig". Inte så gott att dricka. Blandar man pulvret med någon egen smaksättning skummar det ej så mycket.

Aspartam finns det många trådar om.

Men vad är felet med sojalecitin för oss som inte är allergiska mot soja ?

Hans IBS-mage reagerade på det om jag fattade det rätt.

För oss andra spelar det nog inte så stor roll även om jag läst att det ibland utvinns med starka kemikalier som "kanske" lämnar spårämnen.

exevision
2019-06-26, 20:23
Lyftarshopen har vassle utan lecitin.

Chevere
2019-06-27, 11:41
Tack alla för svar!

Ja problemet är min mage, så jag försöker undvika soja!

Nikenik
2019-06-27, 17:45
Har du provat proteinpulver med tillsatt laktasenzym? Finns oftast i casein och i dom där färdigblandade proteindrinkarna i kyldisken, typ NIJE pro pudd om du vill köpa och prova en.

Jag hade känslig mage och mådde oftast dåligt av vassleprotein, men att äta casein med laktasenzym funkar bra för mig och med intag av mycket fiber, oftast linser och havregryn mådde magen sakta men säkert bättre. Men det är ju självklart olika känsligt för olika personer.