handdator

Visa fullständig version : Frågor kring google Home (och andra assistenter)


Kräket
2019-06-25, 08:16
Har köpt en google Home mini. Främst för att lyssna på radio, då jag tidigare använt blåtand via min ipad.

Ganska nöjd faktiskt, men tror det finns en del funktioner jag missar. Tänkte därför att andra kanske använder google Home och att vi därför kan hjälpas åt att upptäcka vad den kan underlätta med.

En sak som stör mig är dock att det inte verkar gå att spela poddar på den. Jag använder podcaster från Apple, och det verkar inte funka?

r1kkie
2019-06-25, 11:06
Har köpt en google Home mini. Främst för att lyssna på radio, då jag tidigare använt blåtand via min ipad.

Ganska nöjd faktiskt, men tror det finns en del funktioner jag missar. Tänkte därför att andra kanske använder google Home och att vi därför kan hjälpas åt att upptäcka vad den kan underlätta med.

En sak som stör mig är dock att det inte verkar gå att spela poddar på den. Jag använder podcaster från Apple, och det verkar inte funka?

Anänder google home mini men har även en Amazon Alexa i lådan som provats. Jag använder den främst till att styra mitt hem så som att tända lampor, starta hemmabion. Den används flitigt som timer också vid matlagning.
Ibland frågar jag vad klockan är då jag inte orkar ta fram mobilen, har aldrig klocka på mig.
Spotify körs en del genom den men spelar då upp det på stereon via chromecast.

forslund
2019-06-25, 11:42
Dessa två funktioner använder jag flitigt utöver redan nämnda:

* Nyhetsuppläsning på morgonen när jag fixar frukost.
* Väderprognos för dagen/temperatur ute.

r1kkie
2019-06-25, 11:48
glZnkpIDWSE

Fantasin sätter gränsen.

Kräket
2019-06-26, 17:45
En fråga jag har är om namnet man väljer på tillbehöret i appen som man önskar styra, t.ex. teven ska ha samma namn man säger?

T.ex. teven, där dyker modellnamnet upp i Home-appen...Vilket är lite klumpigt att uttala. Sen är det besynnerligt att det inte går att lyssna på podcasts. Tycker det mesta poddar nuförtiden.

r1kkie
2019-06-27, 07:01
En fråga jag har är om namnet man väljer på tillbehöret i appen som man önskar styra, t.ex. teven ska ha samma namn man säger?

T.ex. teven, där dyker modellnamnet upp i Home-appen...Vilket är lite klumpigt att uttala. Sen är det besynnerligt att det inte går att lyssna på podcasts. Tycker det mesta poddar nuförtiden.

Aldrig lyssnat på podcast via min men en googling säger att det ska fungera iaf.
https://support.google.com/googlenest/answer/7072800?hl=en

martikainen
2019-06-27, 09:12
Det har inget med google home att göra utan med din podcast app.
Jag lyssnar på podcasts via Spotify och därifrån går det utmärkt att skicka vidare till google home mini.

Raschmus
2020-03-18, 19:15
Lyckas inte länka ihop mitt spotifykonto med min Google home
Någon annan som har problemet och kan hjälpa mig?