handdator

Visa fullständig version : ?? super gainers fuel?


Bateman
2002-04-15, 08:01
Jag tänkte ta 1 super gainers fuel efter träning.. (bara efter träning) kommer jag att gå upp i vikt i form av muskler och inte i form av fett då?... för manhar ju hört att gainers lägger sig på magen.

Jag går en 40 minuters snabbpromenad 3 ggr veckan nu... så då undrar jag.... förstör jag gainers verkan om jag går denna promenad samma dag som jag tagit 1 gainer??.


ps... jag vill verkligen inte gå upp i vik ti fett.. utan i muskler.. e gainer rätt för mig då?

ekim
2002-04-15, 08:19
Bara att köra på om du endast ska ta den efter träning, men deffar du nu? Du borde väll satsa på att lägga på dig så mycket som möjligt :)

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: frasse ]

Bateman
2002-04-15, 08:28
jag deffar inte. och jag vill gå upp i vikt.. men då i form av muskler... inte i fett. Det var darför ja var rädd för gainers effekten.

jag går min snabbpromenad flera ggr vecka... för att hålla fettet på shakt. jag är inte ute efter att deffa, men utan att kanske bränna lite fett... men ändå gå upp i vikt i form av muskler.

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

ekim
2002-04-15, 08:54
Du gör det onödigt svårt för dig själv om du försöker bränna fett och bygga muskler samtidigt, att ta en gainer efter träningen är helt ok. Prova att äta 500kcal mer än du gör av med per dag och experimentera dig fram efter det.

muskelbyggarn
2002-04-15, 08:59
>Bateman

Det kan du inte veta innan du provat. SGF ger per portion ganska mycket kolhydrater har jag för mig. Har du som mig lätt för att lägga på dig fel vikt med så mycket kolhydrater efter träning så får du justera ned intaget.
Problemet med en ganiner kommer då, proteininnehållet sjunker också och i SGF är det ganska lite protein i från början.

Strunta i gainers och kör på ett proteinpulver och blanda i dextropur eller maltodextrin (varför inte en blandning). Då kan du testa dig lite fram.

Vänl,,,
Tobbe

Bateman
2002-04-15, 14:42
ok. men jag har nu löpt en super gainers fuel och triple whey fuel. Jag ska käak proteinpulvret 2 ggr per dag ca och med mjölk blanda det. Jag ska även äta 1 gainer efter träning. jag kanske också lägger på mig fett lätt... men jag tror att dessa extra kolhydrater kommer ge mig ökad vikt i muskler dock. jag blandar gainern med ett fullt stort glas mjölk.. så de blir lite mera protein än vad som ingår i 1 portion.


mena.. gainers är ju till för att gå upp i vikt.. i form av muskler.. och det tror jag att jag gör om jag käkar den bara efter träning. Det vore ju helt annurlunda om jag skulle käka gainers flera ggr dag 7 ggr i veckan.. då skulle ja öka i fett och mycket i vikt.

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

muskelbyggarn
2002-04-15, 14:48
>Bateman,

Varför frågade du först då? :D

Vänl,,,
Tobbe

Bateman
2002-04-15, 14:48
hehe jadu.. vet inte :)

Sve
2002-04-15, 15:48
Bateman vad är du för en lustig figur egentligen??? :rolleyes: :rolleyes:

Loco 2
2002-04-15, 16:35
Typ rör du om med en sked eller nåt? Löser det sig då? Asså när du bara sätter i ett glas me mjölk köpte du den lilla eller den stora förpackningen? den lilla kostar typ 340 å räcker i 14 dagar typ. så de är ju skitdyrt asså basså liksom.....

Bateman
2002-04-15, 17:27
Jag har köpt den lilla förpackningen av super gainers fuel på 2kg. Det står att man ska ta 2 skopor för att få 126gram kolhydrater och 25gram protein. Men asså skopan är hur stor som helst. Ska man verkligen ta så jävla mycket, 2 skopor? Blir hur mkt som helst.. Jag blandar i ett stort glas med mjölk och rör om med en gaffel, men kanse är bättre å köra i shejkern istället, å skaka?

BatmemaN

nina
2002-04-15, 18:16
jag skulle använda shakern, annars så blir det ju lite jobbigt, men det går ju lika bra med en vanlig sportflaska.

Nina :)

Loco 2
2002-04-15, 20:53
Du ska se i den stora förpackningen.. skopan är BRUTAL :eek: :eek: :eek: :D

Bateman
2002-04-15, 21:14
Loco 2... ok.. men du.. får 2 skopor från 2 kilos super gainers fuel plats i en shaker? + mjölk!


Om jag går mina snabbpromenader på det dagar somjag inte tränar... då förstör jag väl inte gainerns effekt?.. för jag äter inte gainers på icke träningsdagar!

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 15 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Frazze
2002-04-16, 09:10
BAtis: Beror väl antagligen på mängden mjölk?!? ;)

Toya
2002-04-16, 11:49
Bateman> Du tror väl ändå inte på att du bara ökar i muskler om du ska gå upp i vikt? Du går på twinlabs gainer antar jag! Jag skulle byta och köra på Eiselts gainer den innehåller mer protein och är mycke billigare en Twinlab 4,7kg kostar ca.600kr och en Eiselt 4kg kostar bara 400kr!
Tips köp Eiselt i stället!!!
Det är svårt att inte få lite fett om man vill gå upp i vikt! Hur många ggr tränar du i veckan?

Mvh/Toya

Bateman
2002-04-16, 16:59
jag käkar twinlabs supers gainers fuel ja.. men bara efter träning, bara då! Den är dyr... so what?.. man har ju pengar ;)

och jag kanske ökar i fett.. de gör ja säkert.. men ja går ju snabbpromenader på icke träningsdagar för att hålla fettet på plats. men jag vill ju gå upp i vikt, och i muskler. men i fett mej tack, men som du sa kan man inte undvika lite i fettökning, men det får ja väl ta.

jag tar hyfsat mycket mjölk i shaken me gainern.. så ja fr i mig mera protein. men ja får docki mig massa kolhydrater efter träning från gainern, och de vill ja ju.. öka i muskler vikt!

jag tränat ca 3 - 4 ggr i veckan.

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

[ 16 April 2002: Inlägget har ändrats av: Bateman ]

Toya
2002-04-16, 20:16
Bateman> När du tränar hur länge kör du, och hur mycke villa mellan seten?

Mvh/Toya

steefann
2002-04-16, 22:35
Jag förstår mig inte riktigt på killar som vill gå upp maximalt i muskelmassa men är livrädda för att lägga på sig fett!?.
Nog går det att lägga på sig muskler utan att lägga på sig märkbart med fett men det går låååååångsamt och i synnerhet om man inte har riktigt goda näringkunskaper.
Bateman, om du vill lägga på dig muskler så ska du äta därefter också eller så väntar du förslagsvis till efter sommaren och gör det då men vänta dig inga underverk så länge du inte är beredd att öka några kilo i vikt.
Gainern kan du använda efter träning och du har mycket rätt i att det är en bra ide att fylla på med lite protein då och då men någon "maximal" muskelökning kommer du inte att vara med om , som bäst en maximal relaterat till de kalorier du stoppar i dig.

Lycka till

r90
2002-04-18, 14:03
Varför lägga på sig onödigt fett..träna och äte så mycket protein/kolyhdrater/fett och kroppen behöver...och inte mer!

okey om man vill vara lite fet, men många som vill det?...

steefann
2002-04-18, 15:19
det är sant men vad behöver kroppen? Den är nog inte för att alla byggare har dålig karaktär som de lägger på sig några kilon extra under vintern....
Om vi låtsas att du ligger på 3000 kalorier om dagen varav 20E% är fett 40% protein och 40% kolhydrater året om så kommer du inte att lägga på dig lika mycket som du skulle ha gjort ifall du åt 5000 kalorier med samma Energifördelning. Det sägs att 2g protein/kroppsvikt i kg är tillräckligt men varför ökar jag så drastiskt om jag lägger mig på 4g fast inte kroppen "behöver" det??.
Det kan i och för sig vara kul att vara deffad året runt men då ska man inte snacka om mximal muskeltillväxt.

Pumping
2002-04-18, 15:44
Har märkt att endel på forumet föredrar att inte lägga på sig så mycket fett för att slippa tappa muskler då dom deffar. och på detta sättet verkar dom ha lyckats rätt bra... men det behöver ju inte gälla alla.

och för att avsluta med en av forumets klyschor... pröva dig fram alla är olika se vad som funkar för dig :rolleyes:

P.s steffo... kände du bandet som lira? (titta privat)

mangs
2002-04-18, 15:57
Min nya filosofi lyder så här. Jag skall göra små ökningar i vikt under längre tid. Äta nyttig mat och se till att man får i sig tillräckligt med protein. Så länge jag ökar i styrka på passen kommer jag även få starkare och följdaktigen större muskler. Slutar ökningarna att komma så äter jag mer och känner jag att jag börjar bli fet så skall jag skära ner lite på kolisarna alternativt röra på mig mer än jag gör. Jag tror inte den drastiska metoden funkar så bra på mig. Äter jag allt vad jag kan kan jag säkert gå upp tio kilo på en månad eller två. Detta är dock inte muskler utan mycket vätskla och fett. När jag sedan skall deffa bort detta fettet så kommer jag säkerligen tappa de muskler och lite till när jag är klar.
Långsamma ökningar skall det bli framöver för min del.

gasoliner
2002-04-18, 16:06
är oxå beredd att sälla mig till dina ord där Mangs..då slipper man ju den oproduktiva 12-16veckors deffperioden oxå=mer tid för att bygga kvalitetsmuskler..makes sense huh?

visst det är kul att se när vikten ökar,men tänker man då efter på hur mkt som är fett och vatten blir det inte lika kul..

Bodyblast.com
2002-04-19, 23:07
Tjena Bateman !
Jag förstår vad du menar med att du endast äter S-Gainers efter träningen och att du vill höra från oss andra att det är okej.

Och det är klart att det är okej om du endast äter den direkt efter träning. Nu när du har införskaffat dig på en så pass dyr burk tycker jag att du ska fortsätta att äta den som du gör. Men när burken är slut kan du lika gärna ta din tripple Whey tillsammans med en banan direkt efter träningen.

Du låter nämligen som en kille som vill göra dig redo för "beach 2002", men som har insett att du inte först hinner bygga maximalt och sen hinna deffa bort allting.

Om det är så att du vill göra dig redo för stranden och först vill bygga upp något extra kilo muskler samtidigt som du snabbt ska hinna deffa bort det sista, så skulle jag rekommendera att i 6 veckor köra ett kreatin med dextros och kolhydrater t.ex. cell tech eller creatine X-cell tillsammans med ett MRP pulver "måltidsersättning" och träna hårt förståss.

Om du efter de 6 veckorna har hållit den övriga dieten så kommer det bara ta två veckor av göra dig till året strand raggare.

De 2 veckorna får du sluta med kreatin-dextrosen, skära ner på kolisarna ordentligt och köra lite vätskeutdrivande och en jävla massa kondition om den berömda tvättbrädan ska titta fram.

OBS ! Detta är ett personligt tips för alla strand raggare 2002, försök inte med dessa förberedelser inför en BB tävling. ;)