handdator

Visa fullständig version : Nocco vs AminoPRO?


coloz
2019-06-11, 13:36
AminoPRO är betydligt billigare, är det något annat som skiljer sig åt mellan dessa?

King Grub
2019-06-11, 13:39
Både fungerar säkert lika bra om du vill ha extremt dyrt koffein och värdelösa aminosyror.

coloz
2019-06-11, 13:45
Både fungerar säkert lika bra om du vill ha extremt dyrt koffein och värdelösa aminosyror.

Ganska billigt med AminoPRO så kör väl på det :)

Hur kommer det sig att det inte finns energidrycker med EAA istället för BCAA?

King Grub
2019-06-11, 13:50
Smakar skit. :p

Phjanton
2019-06-11, 14:11
Rekommenderar Aminopro hallon. En kall sån smakar precis som hallonsoda.

coloz
2019-06-11, 14:36
Smakar skit. :p
Kan tänka mig...själv brukar jag få en liten kick av att dricka något starkt/vidrigt precis innan passet hehe
Rekommenderar Aminopro hallon. En kall sån smakar precis som hallonsoda.
Du har inte testat watermelon/strawberry? Annars blir det nog en beställning på hallon och ananas

Phjanton
2019-06-11, 15:28
Kan tänka mig...själv brukar jag få en liten kick av att dricka något starkt/vidrigt precis innan passet hehe

Du har inte testat watermelon/strawberry? Annars blir det nog en beställning på hallon och ananas

Jo jag testade melon men gillade den inte, hade mer bismak av aminosyrorna än de andra men anananas är bra!

vicarious
2019-06-11, 17:43
Av AminoPro tycker jag mangon är tveklöst bäst. Ananas är OK.

Xtreme-G
2019-06-11, 19:20
Hur kommer det sig att det inte finns energidrycker med EAA istället för BCAA?

Eftersom att EAA smakar fördjävligt! Jag skulle vara mycket skeptisk till en god dryck med någon större mängd EAA.

Jarp
2019-06-12, 14:35
Både fungerar säkert lika bra om du vill ha extremt dyrt koffein och värdelösa aminosyror.

Denna comment borde ha dödat tråden

Raesmus
2019-06-17, 11:45
Eftersom att EAA smakar fördjävligt! Jag skulle vara mycket skeptisk till en god dryck med någon större mängd EAA.

Jag brukar köra XLNT Sports Sour Strawberries med kolsyrat vatten, det är faktiskt riktigt gott!

Sheogorath
2019-07-01, 13:12
denna comment borde ha dödat tråden

+1

Stan Carley
2019-07-03, 12:08
Denna comment borde ha dödat tråden

Nja, så länge Linus Carlén fortsätter försäkra att han har fått 99% av sina gains från att dricka Nocco så kommer den fortsätta vara omåttligt populär bland folket som vill bli lika stora :)

BigHunter
2019-07-04, 16:26
verkar ha spridit sig att bcaa ger uppehov till fetma efter att det kom fram i nån tråd. men de vänner jag känner som fortfarande bulkar bcaa är inte ens det minsta feta

själv kör jag ingen bcaa i dryck eller tablett längre. leucin är en riktig placebo-aminosyra.

KT81
2019-07-09, 14:52
Nja, så länge Linus Carlén fortsätter...

Det är väl inte Linus Carléns fel att folk är faktaresistenta? Han tillhandahåller en produkt och folk köper den. Han har vad jag vet aldrig lovat mirakel med sin produkt, så raljera inte över honom raljera över konsumenterna istället.

Det finns ju skitmånga produkter som spelar på folks okunnighet, tänker att det i första hand är allmänhetens ansvar att bilda sig..

Stan Carley
2019-07-10, 09:18
Det är väl inte Linus Carléns fel att folk är faktaresistenta? Han tillhandahåller en produkt och folk köper den. Han har vad jag vet aldrig lovat mirakel med sin produkt, så raljera inte över honom raljera över konsumenterna istället.

Det finns ju skitmånga produkter som spelar på folks okunnighet, tänker att det i första hand är allmänhetens ansvar att bilda sig..

Givetvis, syftade mer på det klassiska fenomenet: "Min idol gör såhär, om jag också gör det så kommer jag bli lika snygg/bra" :)

EagleEye
2019-07-12, 16:07
Är det avsaknaden av de övriga aminosyrorna som gör BCAA-tillskott dåligt? För de finns ju med i kompletta EAA-tillskott. Jag förstår inte :confused:

King Grub
2019-07-12, 16:13
https://www.styrkelabbet.se/bcaa/

RobbanColeman
2019-07-23, 07:17
Just det som studierna visar tydligen, att man blir mentalt skärpt och pigg är just anledningen till varför jag älskat bcaa sen det slog genom och håller det högst av alla kosttillskott tillsammans med en pwo för pump.

Jag provade en period att byta ut min bcaa under passen mot eaa men det känns som att dricka vatten för mig. Bcaa däremot gör så jag kan sprinta runt i gymmet 60min på tom mage utan att bli trött eller okoncentrerad. Då jag drack eaa istället blev jag tröttmössa jämt efter halva passet.

Att dricka 3-12g protein för muskelbygge har jag aldrig trott på. Det är ju för prestation och fokus(inte styrke-pb:n, jag pratar om bra träffar, kontraktioner, muscle mind connection och vilja till många set) som bcaa är en tillgång. Jag gillar t ex en nocco under deff med, det gör att jag håller mig pigg samt kan vänta på nästa måltid betydligt enklare vid trötthet och hunger. Vips så är det borta. Det är så stor skillnad på att äta pluskalorier och bulka och träna. Det är så lätt. Man är pigg, får pump osv. Det är en annan grej att få till träning och vardag medan man tar sig mot en scenform.
Det som gäller med protein är ju att ladda in det i stora mängder, och leda in det i musklerna via pump. Det handlar ju om dagsintag, jag personligen äter iaf 2,5-3g/kg och dag. Allt under det gör min träning helt bortkastad. Jag kan öka styrka på på 1,5g/kg men inte få ngn bra volym på kroppen då.

Bara min sanning! Inte vetenskap fast min vetskap kan ingen ta från mig heller... :)