handdator

Visa fullständig version : Behålla magrutor under Lean bulk


Martinf93
2019-06-07, 08:56
Tjena!

Som rubriken lyder så ställer jag frågan om någon har något tips på hur man under en lean bulk kan bibehålla formen rätt bra under sommaren nu. Jag har tänkt att tävla nästa år och börjar redan nu att gå på balans men har ändå ett önskemål att försöka behålla så bra form under sommaren som möjligt. Finns det något lättare sätt att försöka behålla så bra form som möjligt men ändå gå upp i vilk?

geoff
2019-06-07, 09:57
Definitionen av en "lean bulk" är väl i princip just det: att man behåller formen samtidigt som man går upp i vikt? Och det gör man genom att äta bra mat med ett relativt litet kaloriöverskott samt tränar tungt (behöver inte nödvändigtvis innebära så mycket volym dock). Det är väl en gråskala, men tar du bort något av dessa delar så är det inte längre en lean bulk.

Isseman
2019-06-07, 15:04
-Periodisk fasta under sommaren när du är iväg och reser el. dylikt!
Bästa sättet att få bort mycket kcal så du ändå kan äta ute med familj/vänner men hålla formen =)
-Träna varje dag.

oldman
2019-06-08, 13:49
Finns det något lättare sätt att försöka behålla så bra form som möjligt men ändå gå upp i vilk?

Utan droger: Nej

Anders The Peak
2019-06-08, 14:35
Finns det något lättare sätt att försöka behålla så bra form som möjligt men ändå gå upp i vikt?

Utan droger: Nej

Vet inte men min muskelmassa har tagit många år att bygga upp och hårt arbete för att behålla. Köra en bulk på 3-6 månader innebär oftast bara att uppgången, utöver en normalt tränad muskelmassa orsakad av en sund träningsinsats, handlar mestadels om fett och vätska.

Därför går det bra att behålla magrutor under normala förhållanden även om du ligger en aning över kaloribalans.

vicarious
2019-06-08, 16:14
Ät inte för mycket.
Var aktiv.

exevision
2019-06-09, 16:25
ät inte för mycket.
Var aktiv.

+1