handdator

Visa fullständig version : Konstig reaktion på energidryck innan träning


Halllon
2019-05-24, 14:03
Jag har några få gånger innan gymmet testat att dricka något med BCAA i. Det har varit Celsius, Amino Pro och idag Vitamin Wells "sports drink" med bcaa i. Alla gånger har jag känt att det givit mig lite extra energi/kraft på gymmet, men efteråt har jag mått jäkligt konstigt. Idag inte lika farligt (typ bara lite "orolig" i kroppen", men när jag testade Amino Pro i måndags så mådde jag skit efteråt. Det kom 1-2 timmar efter - kallsvettades och kände mig typ sjuk - fick lägga mig. Drack bara en halv burk under ett par timmar innan gymmet.

Jag har läst att man kan få ångest av det, men det är alltså inte det jag får. Det är kroppen som fysiskt reagerar konstigt. Jag bara antar att det är BCAA som är boven eftersom det är det som dryckerna ovan har gemensamt. Eller kan det vara något annat i dryckerna ovan som man kan reagera konstigt på? Redbull kan jag t.ex. dricka helt utan problem.
Tänker att det inte är koffeinet. Hinkar en hel del kaffe om dagarna utan att känna av något. De dagarna jag druckit energidryckerna ovan så har jag druckit mindre kaffe.

vicarious
2019-05-24, 16:49
"orolig" i kroppen"
mådde skit efteråt
kallsvettades och kände mig typ sjuk - fick lägga mig.

Det du beskriver låter som biverkningar av koffein.

Halllon
2019-05-25, 22:39
Det du beskriver låter som biverkningar av koffein.

Ja, kanske. Ska nästa gång testa en BCAA-dryck utan koffein. Dock får jag inte ihop hur det skulle påverka mig så. En liten kopp kaffe innehåller 80 mg koffein. Jag dricker ca tre stora koppar kaffe på en förmiddag (jag tränar på lunchen) = ca 240 mg koffein. Aminopro som fick mig att må så dåligt har 180 mg koffein i sig. Jag drack halva = 90 mg. Alltså typ en extra kopp kaffe. Men som sagt tog jag dessutom mindre kaffe den dagen (2 koppar), så borde inte fått i mig mer koffein än vanligt.

exevision
2019-05-26, 20:28
Annars kan du skippa BCAA.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159471

Halllon
2019-05-26, 22:37
Annars kan du skippa BCAA.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=159471

Ja, kanske. De senaste två gångerna jag tränat och tagit BCAA innan så har det gått så jäkla bra. Men det kan så klart ha berott på andra faktorer också. Men har letat efter något bra och enkelt att kunna ta innan för att få igång energin i kroppen. En färdig dryck är perfekt när man går direkt från jobbet.

Vad dricker/äter du innan träning?

exevision
2019-05-27, 05:08
Vad dricker/äter du innan träning?

Kaffe eller energidryck utan BCAA.
Om det inte är på eftermiddagen. Då tar jag inget koffein alls.

BCAA tar jag inte alls, det är bara dåligt och försämrar kanske till och med resultaten.

oldman
2019-05-28, 17:44
Aminopro som fick mig att må så dåligt har 180 mg koffein i sig. Jag drack halva = 90 mg. Alltså typ en extra kopp kaffe. Men som sagt tog jag dessutom mindre kaffe den dagen (2 koppar), så borde inte fått i mig mer koffein än vanligt.

Vad det står på burken och vad som faktiskt är i den är inte alltid samma sak.

Halllon
2019-05-30, 15:04
Vad det står på burken och vad som faktiskt är i den är inte alltid samma sak.

180mg koffein
400mg L-carnitin

Ingredienser lime: Vatten, koldioxid, kalciumlaktat, surhetsreglerande medel: citronsyra; L-leucin, L-isoleucin, L-valin (med soyabönor); taurin (0,3%), smakämnen, glukuronolakton, L karnitin, koffein (0,05%), vitaminer: vitamin C, pantotensyra, vitamin B6, vitamin B12, biotin; sötningsmedel: sukralos, stabiliseringsmedel: gummi arabicum och glycerolester av trähartser; apelsinterpener.