handdator

Visa fullständig version : Arnold attackerad i Sydafrika


King Grub
2019-05-18, 21:36
50 sekunder in.

AUzc7uDFvZU

Fredszky
2019-05-18, 21:38
Man ser att Arnold är en terminator av 350 kg metall. Rör sig knappt.

exevision
2019-05-18, 21:56
Varför?

Fathlete
2019-05-18, 22:04
NskTWFgFcQ4

rbn
2019-05-18, 22:07
Såg ut som att gärningspersonen fick mer ont än Arnold.

Bob90
2019-05-18, 22:10
Ropar han... Är det han som ropar att vill ha hjälp med en Apple-TV...? Är tankegången att "Om jag drop-kickar den här 'random rika snubben' i ryggen så kommer jag få en gratis tv!"?

Diomedea exulans
2019-05-18, 22:17
Måste vara en demokrat.

Langster
2019-05-18, 22:28
Ropar han... Är det han som ropar att vill ha hjälp med en Apple-TV...? Är tankegången att "Om jag drop-kickar den här 'random rika snubben' i ryggen så kommer jag få en gratis tv!"?

Förhoppningsvis har han redan en TV annars har han väl inte så stor nytta av en Apple TV?

Märkligt att en dropkick gjorde så liten skada på någon som är helt oförberedd.

rbn
2019-05-18, 22:39
Låter nästan som att han skriker "Help me, I need a lamborghini"? Vad nu logiken skulle vara i det..

Korvil
2019-05-18, 22:51
Varför?
Han behövde en Lamborghini.

Jag tror vad jag tror.

Gregow
2019-05-18, 22:52
Förhoppningsvis har han redan en TV annars har han väl inte så stor nytta av en Apple TV?

Märkligt att en dropkick gjorde så liten skada på någon som är helt oförberedd.
Det blir dålig kraft när du gör sådär. Han har mer fart uppåt än framåt.

Bob90
2019-05-18, 23:01
Förhoppningsvis har han redan en TV annars har han väl inte så stor nytta av en Apple TV?

Märkligt att en dropkick gjorde så liten skada på någon som är helt oförberedd.

Har ingen koll hur apple tv funkar :p

Gissningsvis väger grabben inte mer än 60-70 kg och arnold lär väl väga kring typ 85-100 gissningsvis?

Det var nog "bara" nacken som låg i farozonen, i form av typ whiplash?

Gregow
2019-05-18, 23:04
Har ni aldrig gjort sådär på polarna när ni varit unga och dumma? Det blir mest en hård knuff. Och ja, Arnold är ändå en rätt stadig bit.

PixelMiner
2019-05-18, 23:13
Arnold kommenterar det hela på sin twitter:
Thanks for your concerns, but there is nothing to worry about. I thought I was just jostled by the crowd, which happens a lot. I only realized I was kicked when I saw the video like all of you. I’m just glad the idiot didn’t interrupt my Snapchat.

Do me a favor: instead of sharing the video of the guy who wants to be famous, watch some of our @ArnoldSports athletes like this young hero proving that fitness is for everyone who deserve to be famous. They’re on my Snapchat.
https://twitter.com/Schwarzenegger/status/1129797573928148992

Sedan postar han själv en filmsekvens ur en annan vinkel:
https://twitter.com/Schwarzenegger/status/1129805366513025028

Bärsärk
2019-05-18, 23:48
Sydafrika har fan spårat ur helt och hållet.

Dav0d
2019-05-19, 02:34
Sydafrika har fan spårat ur helt och hållet.

Välgrundad empiri....

ceejay
2019-05-19, 05:25
Nog för att Sydafrika är bra jävla skräpigt på många håll, men detta bidrar väl kanske inte till den synen på ett relevant sätt.

Aryt
2019-05-19, 06:49
Välgrundad empiri....
De gillar att utsätta andra för grova brott.
Bärsärks reflektion är ju ganska rimlig, och inget säger att han bara baserade den på denna spark
The incidence of rape has led to the country being referred to as the "rape capital of the world".[24] One in three of the 4,000 women questioned by the Community of Information, Empowerment and Transparency said they had been raped in the past year.[25] More than 25% of South African men questioned in a survey published by the Medical Research Council (MRC) in June 2009 admitted to rape; of those, nearly half said they had raped more than one person.[26][27] Three out of four of those who had admitted rape indicated that they had attacked for the first time during their teenage years.[26]

Tydligen har de lite katolskt påbrå också
South Africa has amongst the highest incidences of child and baby rape in the world.[28]

Magnus N
2019-05-19, 07:18
Oväntat att Aryt skulle in och lägga in ovidkommande


Bra Arnold inte tog skada, hade varit intressant få veta motivet till det, om han bara ville ha sig en bil eller ej :p

Bärsärk
2019-05-19, 08:27
Välgrundad empiri....

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/sydafrika/reseinformation/ambassadens-reseinformation/

Kriminalitet och personlig säkerhet
Det finns inga garantier eller säkra tips för hur du kan undvika att utsättas för brott, men vi vill gärna ge några råd för hur du kan minimera riskerna:

Ambassaden uppmanar svenskar i Sydafrika att vara uppmärksamma och försiktiga.

Försök att undvika uppmärksamhet när ni anländer till landets internationella flygplatser, bl.a. bör ni i möjligaste mån undvika att växla valuta eller ta ut pengar på flygplatsen. Undvik även att bära uppenbart dyra smycken eller klockor när ni förflyttar er igenom flygplatsterminalerna.

Om möjligt, använd väletablerade och kända transport-/resebolag för resor till och från flygplatsen. Iaktta särskild försiktighet, både i själva terminalen och under transporten mellan flygplatsen och ert hem/hotell, om ni anländer med ett plan som landar efter mörkrets inbrott. Detta mot bakgrund av att det har inträffat väpnade rån mot resenärer på kvällen, framför allt under fordonstransporten från OR Tambo till deras hotell eller hem.

Undvik att besöka de större städernas centrum kvälls- och nattetid, om det inte sker på till exempel restauranger, biografer eller teatrar. Se till att du har tillgång till så säkra transporter som möjligt, till exempel genom att förbeställa taxi. Hotellen brukar kunna hjälpa till.

Undvik att öppet bära kameror, smycken och andra värdesaker. Låt dem också om möjligt vara i handbagaget och inte i ditt incheckade bagage under flygresan. Det kan vara bra att enbart ha mindre summor i kontanter och lämna värdehandlingar (inklusive pass och eventuell visering) på ett säkert ställe, såsom ett låst värdeskåp på hotellet. Bär istället med dig en kopia av passet.

Var särskilt uppmärksam när du tar ut pengar i en bankomat. Ta helst ut pengar dagtid, inne på ett bankkontor eller tillsammans med en annan person i ditt ressällskap. Förlorar du kortet, eller om kortet inte återlämnas av automaten bör du omgående spärra det. Det kan vara klokt att ha telefon- och kortnummer nedskrivet. Ta inte emot hjälp från främmande personer vid bankomaten. Kontokortsbedrägerier är relativt vanligt förekommande. Det är därför bra att försöka undvika att lämna ditt kort utan uppsikt. Lämna inte heller din plånbok eller handväska obevakad.

Undvik att åka lokaltåget (Obs ej att föväxla med "Gautrain-tåget" se mer nedan) mellan Johannesburg och Pretoria, liksom pendeltåget i Kapstaden.
Notera däremot att detta inte gäller "Gautrain"-tåget, och som i viss utsträckning motsvarar Arlanda-express, och anses säkert. Gautrain går bl.a. mellan OR Tambo-flygplatsen och Pretoria eller Park Station i Johannesburg.
Besök inte kåkstäder på egen hand, utan se till att vara i sällskap med en erfaren guide eller chaufför.

Hör dig gärna för med t.ex. ditt hotell om var och hur det är säkert att vistas och vilka områden du eventuellt bör undvika, t.ex. nattetid.
Ha gärna med en mobiltelefon när du går ut, så att du enkelt och snabbt kan få hjälp vid behov.

Aryt
2019-05-19, 12:55
Oväntat att Aryt skulle in och lägga in ovidkommande


Bra Arnold inte tog skada, hade varit intressant få veta motivet till det, om han bara ville ha sig en bil eller ej :p

oväntat att Mange skulle komma med en felaktig kommentar med personliga påhopp.
Dock inte oväntat, och särskilt inte när jag var inlägg #4 om samma sak cofffeecofffee*whatever*

Eller så ser han inte problemet med våldtäkt? eller kopplingen mellan våld och dåligt land eller kopplingen våld och hoppspark i ryggen.

Korvil
2019-05-19, 13:06
Det blir dålig kraft när du gör sådär. Han har mer fart uppåt än framåt.För överföringen av energi är det väl bättre att bara springa rätt in i honom.
Men vill han paja ryggen på honom så ..
Välgrundad empiri....
Å andra sidan har han ju åtminstone någon som helst verklighetsbaserad grund för sitt påstående.

Magnus N
2019-05-19, 13:34
oväntat att Mange skulle komma med en felaktig kommentar med personliga påhopp.
Dock inte oväntat, och särskilt inte när jag var inlägg #4 om samma sak cofffeecofffee*whatever*

Eller så ser han inte problemet med våldtäkt? eller kopplingen mellan våld och dåligt land eller kopplingen våld och hoppspark i ryggen.

Jo för statistik gällande våldtäkt har bäring i en tråd angående en individ som sparkar Arnold..

Aryt
2019-05-19, 16:24
Jo för statistik gällande våldtäkt har bäring i en tråd angående en individ som sparkar Arnold..

Som sagt var inlägg nr 4 om den mycket ansträngda situationen i SA och visst har våld med våldtäkt att göra - du kan se det i hur våld-täkt stavs.

Som sagt, han kanske inte kopplar "extremt högt antal våldtäkter" med "dåligt samhällsläge".

Magnus N
2019-05-19, 16:27
Som sagt var inlägg nr 4 om den mycket ansträngda situationen i SA och visst har våld med våldtäkt att göra - du kan se det i hur våld-täkt stavs.

Som sagt, han kanske inte kopplar "extremt högt antal våldtäkter" med "dåligt samhällsläge".

Såg inte ut som ett försök till våldtäkt i klippet jag såg iaf

Lasse Kongo
2019-05-19, 17:35
Jag hänger absolut inte ut någon! Det kan vara taget ur luften, man får tro vad man vill, jag tar starkt avstånd från våld, all disclaimer etc. Det kan finnas kopplingar till Kolo, obs; KAN finnas. Det finns medlemmar som är oerhört utmattade i hopp om en intervju med Arnold från en porrtidning, som helt enkelt kan ha utmynnat i detta vrede.

I övrigt spyr jag på fega kräk som den personen som sparkade, sänder en tanke till Arnold (enda sanna guden) och ryktet säger att personen som sparkade bröt båda benen.

Korvil
2019-05-19, 17:39
Tydligen har de lite katolskt påbrå ocksåKan det inte vara så att det är ett fenomen som är lite allmänt förekommande men att man i delar av världen har valt att se det som mer tabu och att det är mer uppmärksammat där när det väl händer? På sina platser är det väl nästintill helt normalt och som Japan som känns så städat och civiliserat har jag ingen som helst koll på om de har problem med det eller inte men det är ju tydligt att sexualisering av unga kroppar / fantiserande inte är lika tabu där / mycket är ju så barnbetonat.

Hemi
2019-05-19, 17:57
Har ni aldrig gjort sådär på polarna när ni varit unga och dumma? Det blir mest en hård knuff. Och ja, Arnold är ändå en rätt stadig bit.

Samt 71 år gammal. Tur för sparkaren att inte Arnold lackade där. Stabilt psyke på Arnold. Många andra kändisar hade väl fått nåt bryt efteråt i alla fall.

Hemi
2019-05-19, 18:12
Måste vara en demokrat.

Den sista republikanen någon meningsmotståndere skulle ge sig på, samma skrot och korn där. Typisk surfer dude, samt att hans umgängeskrets är mycket demokrater.

Diomedea exulans
2019-05-19, 18:37
https://i.imgur.com/p30hnSW.png

PixelMiner
2019-05-19, 22:08
https://i.redd.it/2j4muyrs86z21.jpg

MackeJuve
2019-05-20, 13:59
Jag brukar titt som tätt nämna att jag tycker att Arnold är den mest framgångsrika människan någonsin. Går mycket på helhetsbilden och hans breda repertoar, det handlar givetvis inte om att ha tjänat mest pengar eller liknande. Från fattiga förhållanden så tog han sig till Olympia-tronen och dominerade denna i många år. Sedan blev han skådespelare och otroligt folkkär. Följde upp med att spela in en av de mest ikoniska dokumentärerna i mannaminne. Fortsatt succé i filmvärlden innan han blev guvernör över Kalifornien. Hans idrottstävlingar är framgångssagor, en Arnold-titel värdesätts ofta lika högt som en WSM-titel. Hela denna tid har han setts som en good guy och en förebild för nästan alla, åtminstone killarna. Lägg till att han är stilig och länge satt inne på en fysik som av många ansågs fulländad. Avslappnad och rolig, ingen blev förvånad om man såg honom med en cigarett i munnen. Det känns som att han har lyckats med precis allt som han har företagit sig och ständigt varit älskad. Idag är han kanske världens biffigaste pensionär :D

Mothugg på detta påstående? :D

Lafayette
2019-05-20, 14:04
Håller med. Tror dock han har varit en riktig douche emellanåt också, något jag hade velat ha med i Total Recall.:d

Baldr
2019-05-20, 15:00
Mothugg på detta påstående? :D

En jämförelse som ligger nära till hands är väl Reagan. Uppväxt med en alkoholiserad pappa med invandrarbakgrund, tog värvningen, arbetade som livräddare och räddade 77 personer, kapten för simlaget och med i fotbollslaget, examen i ekonomi, filmstjärna, vinnare av Golden Globes, guvernör i Kalifornien vilket sedan toppades med att bli president x2.

MackeJuve
2019-05-20, 15:04
En jämförelse som ligger nära till hands är väl Reagan. Uppväxt med en alkoholiserad pappa med invandrarbakgrund, tog värvningen, arbetade som livräddare och räddade 77 personer, kapten för simlaget och med i fotbollslaget, examen i ekonomi, filmstjärna, vinnare av Golden Globes, guvernör i Kalifornien vilket sedan toppades med att bli president x2.Haha viket jävla CV. Köper't. Bästa mothugget borde annars vara Da Vinci som enligt Wikipedia var bäst på typ allt han företog sig + snygg. Klassiskt universalgeni. Det är dock lite för diffust p.g.a. att det var så länge sedan.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Hemi
2019-05-20, 15:30
Jag brukar titt som tätt nämna att jag tycker att Arnold är den mest framgångsrika människan någonsin. Går mycket på helhetsbilden och hans breda repertoar, det handlar givetvis inte om att ha tjänat mest pengar eller liknande. Från fattiga förhållanden så tog han sig till Olympia-tronen och dominerade denna i många år. Sedan blev han skådespelare och otroligt folkkär. Följde upp med att spela in en av de mest ikoniska dokumentärerna i mannaminne. Fortsatt succé i filmvärlden innan han blev guvernör över Kalifornien. Hans idrottstävlingar är framgångssagor, en Arnold-titel värdesätts ofta lika högt som en WSM-titel. Hela denna tid har han setts som en good guy och en förebild för nästan alla, åtminstone killarna. Lägg till att han är stilig och länge satt inne på en fysik som av många ansågs fulländad. Avslappnad och rolig, ingen blev förvånad om man såg honom med en cigarett i munnen. Det känns som att han har lyckats med precis allt som han har företagit sig och ständigt varit älskad. Idag är han kanske världens biffigaste pensionär :D

Mothugg på detta påstående? :D

Han lyckados också gifta sig med demokraten Maria Shriver som är nära släkt med John F. Kennedy och såklart hela kennedyklanen. Hon är ingen nobody direkt och det måste krävts mycket att gå och gifta sig med en republikan sådär.

Aryt
2019-05-20, 21:03
Jag brukar titt som tätt nämna att jag tycker att Arnold är den mest framgångsrika människan någonsin. Går mycket på helhetsbilden och hans breda repertoar, det handlar givetvis inte om att ha tjänat mest pengar eller liknande. Från fattiga förhållanden så tog han sig till Olympia-tronen och dominerade denna i många år. Sedan blev han skådespelare och otroligt folkkär. Följde upp med att spela in en av de mest ikoniska dokumentärerna i mannaminne. Fortsatt succé i filmvärlden innan han blev guvernör över Kalifornien. Hans idrottstävlingar är framgångssagor, en Arnold-titel värdesätts ofta lika högt som en WSM-titel. Hela denna tid har han setts som en good guy och en förebild för nästan alla, åtminstone killarna. Lägg till att han är stilig och länge satt inne på en fysik som av många ansågs fulländad. Avslappnad och rolig, ingen blev förvånad om man såg honom med en cigarett i munnen. Det känns som att han har lyckats med precis allt som han har företagit sig och ständigt varit älskad. Idag är han kanske världens biffigaste pensionär :D

Mothugg på detta påstående? :D

Lyckades t o m #metoo:a lite grand innan vi kom på att det var dåligt
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/10/02/article-0-18734CD300000578-915_634x700.jpg


Såg inte ut som ett försök till våldtäkt i klippet jag såg iaf

Visar bilden här träd eller skog?
http://www.sca.com/imagevault/publishedmedia/hz40z4eapxovz7hsfb5q/Skog_med_myr.jpg

Lafayette
2019-05-21, 07:03
Alltså, Maria är ju bra mycket hetare än Mildred. Förstod inte varför han var tvungen att vänstra med henne. Men Joseph blev till iallafall, skön snubbe.*flex*

Diomedea exulans
2019-05-21, 08:48
Alltså, Maria är ju bra mycket hetare än Mildred. Förstod inte varför han var tvungen att vänstra med henne. Men Joseph blev till iallafall, skön snubbe.*flex*

Omväxling förnöjer efter 25 (?) år.

lördagsgrogg
2019-05-21, 17:57
Jag brukar titt som tätt nämna att jag tycker att Arnold är den mest framgångsrika människan någonsin. Går mycket på helhetsbilden och hans breda repertoar, det handlar givetvis inte om att ha tjänat mest pengar eller liknande. Från fattiga förhållanden så tog han sig till Olympia-tronen och dominerade denna i många år. Sedan blev han skådespelare och otroligt folkkär. Följde upp med att spela in en av de mest ikoniska dokumentärerna i mannaminne. Fortsatt succé i filmvärlden innan han blev guvernör över Kalifornien. Hans idrottstävlingar är framgångssagor, en Arnold-titel värdesätts ofta lika högt som en WSM-titel. Hela denna tid har han setts som en good guy och en förebild för nästan alla, åtminstone killarna. Lägg till att han är stilig och länge satt inne på en fysik som av många ansågs fulländad. Avslappnad och rolig, ingen blev förvånad om man såg honom med en cigarett i munnen. Det känns som att han har lyckats med precis allt som han har företagit sig och ständigt varit älskad. Idag är han kanske världens biffigaste pensionär :D

Mothugg på detta påstående? :D

Nejdå håller fullständigt med. Han hade krossat Trump i ett presidentval också om han bara fick ställa upp.

Sen som andra skrivit tror jag också han varit en douche ibland såsom extremt drivna människor ofta är.

Tycker för övrigt att han ser bättre ut i kroppen än på många år nuförtiden. Detta baserat på stillbilder från sydafrika-videon så kanske inte direkt ren sanning.

lördagsgrogg
2019-05-21, 18:02
Alltså, Maria är ju bra mycket hetare än Mildred. Förstod inte varför han var tvungen att vänstra med henne. Men Joseph blev till iallafall, skön snubbe.*flex*

Min teori är att hon är så sönderbantad att hon inte vill ha sex överhuvudtaget. Arnold och jag gillar lite kött på kvinnorna. Mot det talar att hon var rätt söt när hon var yngre. Men att Kennedyfaktorn spelade in när dom gifte sig är det väl knappast någon tvekan om, mer kunglig blir man inte i staterna.