handdator

Visa fullständig version : Är det rimligt att som icke-asexuell leva som asexuell?


Diomedea exulans
2019-05-11, 08:59
MENTAL!!! TA INTE BORT TRÅDEN!!!

Jag vet att dejtingsnack är förbjudet på forumet, och att trådens ämne åtminstone tangerar dejting, men den är har en lite annorlunda vinkling än tidigare dejtingtrådar jag sett, och jag tror att den kan klara sig från att spåra ur, om folk följer topic strikt.

Ämnet, då: Ända sedan mina första trevande steg in i allt som har att göra med dejting/relationer/sex/flörtande/raggande har det hela orsakat mig vida mer ångest, sorg och smärta än vad det gett mig positiva känslor. Om mitt dejting-/kärleks/sexliv vore ett företag och känslor vore pengar så skulle det gå trehundra tusen back vid varje kvartalsrapport. Så i över ett decennium har jag, naturligt nog, funderat på att lägga ner skiten.

Min fråga till panelen: Är det rimligt att lägga ner skiten? Eller är det lika ohållbart som att, säg, bestämma sig för att aldrig mer skaffa vänner eller aldrig mer motionera?

Vid första anblick känns det som en dum idé, men ju mer jag tänker på det, desto rimligare verkar det. Vi har väl alla ett antal personer i vår bekantskapskrets som är för ointressanta för att någonsin lyckas attrahera någon, men som ändå verkar vara lyckliga. För att inte tala om alla munkar och nunnor i världen. Jag har sett få personer med aktiva sexliv le lika brett som Dalai Lama, liksom.

Börjar man tänka i ett bredare biologiskt perspektiv känns det ännu mer rimligt. Jag läste om sångfåglar i en bok av den legendariska etologen Konrad Lorenz. Vill man hålla en sångfågel i fångenskap och få den sjunga bör man välja en ensam hane. Deras sång är i huvudsak ett medel för hanar att locka till sig honor, så köper man ett sångfågelpar kommer den nöjde och sexuellt tillfredsställde hanen känna sig betydligt mindre motiverad att sjunga. Men är det inte djurplågeri att hålla en sådan hane ensam? Nej, menar Lorenz; tydligen är det så vanligt i naturen att hanar blir utan partner att hanar mår helt okej även som ensamma. Det är så evolutionen funkar: Bara de mest attraktiva får sprida sina gener vidare, medan de flesta blir utan. Om varje djur som inte fick ragg blev deprimerat, då skulle hela skogen vara full av deprimerade djur. Med tanke på hur mycket sämre depressionen skulle få djuret att fungera i sitt dagliga liv så är detta en orimlighet.

Detta verkar även stämma för människor. Det folk som idag lever mest likt hur vi levde på stenåldern är Hadza-folket i Tanzania. En undersökning visade att förvånansvärt många Hadza-män aldrig får barn. Nu är ju inte barnlöshet samma sak som "får aldrig ligga", men något säger mig att Hadza-folket inte har speciellt effektiva preventivmedel. (Föga förvånande verkade antalet barn en man har vara proportionerligt med hur effektiv jägare han är.)

OBS! Jag vill INTE att den här tråden övergår i en tråd om tips för att dejta/ragga. Det finns inget dejtingtips ni kan komma med som jag inte redan har hört. Jag har läst flera böcker i ämnet, varit aktiv medlem på Game-forum, sett massor Youtubeklipp med Tyler Durden och, sist men inte minst, aktivt raggat otroligt mycket de senaste femton åren. Både på fester, krogen och stan och på nästan alla dejtingsidor som finns. Både full och nykter. Om tråden börjar likna en dejting-i-allmänhet-tråd, då löper den stor risk att gå över i misogyni och nazism, och då kommer Mental ta bort den. VÄNLIGEN HÅLL ER STRIKT TILL ÄMNET.

För sakens skull vill jag även nämna att det inte är nofap jag pratar om. Jag hade fortfarande tänkt tajja som en heltidsanställd spermadonator, det är bara att söka kontakt med människor i sex/dejting-syfte jag har tänkt lägga ner.

Det må verka dumt att ställa en dejtingfråga på en forum där dejtingsnack är explicit förbjudet, men i likhet med den där tjejen som är besatt av sin kroppslängd så har jag inte så många andra att prata med frågan om, så jag chansar. Kolo brukar ha svaret på allt.

Rikard Jansson
2019-05-11, 09:11
Ja. (?)

Diomedea exulans
2019-05-11, 09:12
Tack!

Rikard Jansson
2019-05-11, 09:43
Tycker överlag internetdating osv verkar rätt kasst om man är ute efter något seriöst. Provade ett tag och fick faktiskt väldigt många matchningar men ingen svarar när man skriver till dem :D

trädgårdsmöbel
2019-05-11, 09:45
Inom andra djurarter så utvecklar hanar som inte får para sig med honor alternativa strategier för att komma runt hindret. Råttor till exempel. Hanar som är helt chanslösa att duellera med andra hanar väntar tills 2 starka hanar är fast i en våldsam fight, och smyger på honorna då. "Sneaky fuck".

Så att säga att skogen inte är full av deprimerade hanar som är deprimerade för att de inte får ligga vill jag påstå är fel. Skogen är full av deprimerade hanar som inte får ligga, och dessa försöker hitta vägar runt problemet. De dedikerar precis som du gör en stor del tid till detta. Jag skulle gissa så gott som all tid de kan hitta utöver den som krävs för överlevnad. Hade de haft större hjärnor hade de skrivit poesi, gjort musik, uppfunnit saker osv. Precis som människohanar. Den förste av våra förfäder som plockade upp en sten eller pinne att använda som vapen gjorde kanske inte detta för att försvara sig mot ett vilddjur som ville äta upp honom, utan istället för att kunna besegra en starkare hane för att få en chans att ligga. Alternativ parningsstrategi har kanske drivit all teknologisk utveckling?

Om du skall lägga ner skiten behöver du ett alternativ. Inte så mycket en alternativ parningsstrategi, men kanske mer än slags kombination av flera olika saker för att få ett substitut. Jag tror man har ett behov som inte kan fyllas oavsett hur furiöst man än masturberar, man behöver kontakt, beröring och det sociala en partner eller flera tillfälliga partners kan fylla. Att ha vänner fyller nog inte det behovet, men nära vänner kan nog göra det. Eller en hund. Då kan man masturbera på egen hand och låta de nära vännerna eller hunden fylla en del av den övriga bristen i livet.

Men vad jag tror stenhårt på är en realdoll. med varianter, abyssdoll och allt vad de heter. Denna kan du dels ha sex med, det får väl sägas är dess primära funktion, men du kan även ge den ett namn, prata till den, mysa med den, göra saker ihop osv. Det här är jäkligt creepy och tragiskt, men efter att ha sett dokumentärer på ämnet så verkar det faktiskt fungera bra som substitut. Du behöver ju inte heller skylta med den, utan den kan vara en hemlighet.

Lafayette
2019-05-11, 09:49
Vad är det som gör att du får sådan ångest av att nuppa då? För såvitt jag vet går det väl rätt bra för dig på den fronten? :kinky:

Diomedea exulans
2019-05-11, 09:53
Inom andra djurarter så utvecklar hanar som inte får para sig med honor alternativa strategier för att komma runt hindret. Råttor till exempel. Hanar som är helt chanslösa att duellera med andra hanar väntar tills 2 starka hanar är fast i en våldsam fight, och smyger på honorna då. "Sneaky fuck".

Så att säga att skogen inte är full av deprimerade hanar som är deprimerade för att de inte får ligga vill jag påstå är fel. Skogen är full av deprimerade hanar som inte får ligga, och dessa försöker hitta vägar runt problemet. De dedikerar precis som du gör en stor del tid till detta. Jag skulle gissa så gott som all tid de kan hitta utöver den som krävs för överlevnad. Hade de haft större hjärnor hade de skrivit poesi, gjort musik, uppfunnit saker osv. Precis som människohanar. Den förste av våra förfäder som plockade upp en sten eller pinne att använda som vapen gjorde kanske inte detta för att försvara sig mot ett vilddjur som ville äta upp honom, utan istället för att kunna besegra en starkare hane för att få en chans att ligga. Alternativ parningsstrategi har kanske drivit all teknologisk utveckling?

Om du skall lägga ner skiten behöver du ett alternativ. Inte så mycket en alternativ parningsstrategi, men kanske mer än slags kombination av flera olika saker för att få ett substitut. Jag tror man har ett behov som inte kan fyllas oavsett hur furiöst man än masturberar, man behöver kontakt, beröring och det sociala en partner eller flera tillfälliga partners kan fylla. Att ha vänner fyller nog inte det behovet, men nära vänner kan nog göra det. Eller en hund. Då kan man masturbera på egen hand och låta de nära vännerna eller hunden fylla en del av den övriga bristen i livet.

Men vad jag tror stenhårt på är en realdoll. med varianter, abyssdoll och allt vad de heter. Denna kan du dels ha sex med, det får väl sägas är dess primära funktion, men du kan även ge den ett namn, prata till den, mysa med den, göra saker ihop osv. Det här är jäkligt creepy och tragiskt, men efter att ha sett dokumentärer på ämnet så verkar det faktiskt fungera bra som substitut. Du behöver ju inte heller skylta med den, utan den kan vara en hemlighet.

Kloka tankar.

Jag har också tänkt på det här med substitut. Jag är ganska sugen på att ge meditation och mysticism en ny chans. Jag har testat det i omgångar men inte kastat mig in i det helhjärtat. Det ska tydligen gå att helt göra sig av med alla sina emotionella behov medelst meditation. För att komma dit krävs expertis på en extremt avancerad nivå, så det är naivt att tro att jag ens någonsin ska nå dit, men det kan hjälpa en bit på vägen iallafall.

Ett annat konkret problem med det hela: Jag måste komma på något att säga när folk frågar hur det går med brudarna. "Jag lade ner det för det gjorde mig för deprimerad" dödar stämningen på vilket kalas och vilken fikarast som helst.

Fast å andra sidan, en sann mystiker bryr sig inte om att stämningen dödas, så...

Diomedea exulans
2019-05-11, 10:26
Vad är det som gör att du får sådan ångest av att nuppa då? För såvitt jag vet går det väl rätt bra för dig på den fronten? :kinky:

Hmm, jag ville egentligen hålla detta ifrån tråden, för jag ville i möjligaste mån att det inte skulle kännas som en vältra-sig-i-självömkan-tråd, plus att det kanske blir "too much info" och pinsamt för läsarna, plus att det ökar risken för att det utvecklas till en vanlig dejtingtråd, med allt vad det innebär med nazism och borttagning av Mental och så vidare.

Men eftersom du frågar så verkar det finnas ett intresse, så jag ska försöka svara.

Till att börja med är det otroligt förnedrande i längden att bli ratad. Alla personer utan någon allvarlig störning kan ta ett misslyckat raggningsförsök gång utan att bli ledsen. Eller tio gånger. Men när det bokstavligt talat hänt femhundra gånger i rad, då är man inte så jävla kaxig längre. Det är helt enkelt jävligt knäckande att få det svart på vitt att en fullständigt överväldigande majoritet av befolkningen tycker "du är inte attraktiv". Jag går hellre runt i ovisshet än får det bekräftat att ingen person i rummet tycker att jag är intressant.

Ett betydligt allvarligare problem är att jag inte är emotionellt kapabel till att ha en långvarig relation. Och med "långvarig relation" menar jag "fler än två dejter". I relationer har jag två lägen: 1) Jag är inte speciellt intresserad av personen. Ett sånt förhållande är naturligtvis inte roligt för någon inblandad. Eller: 2) Jag blir intresserad, och då blir jag världens klängigaste och mest needy person. Mitt välmående blir absolut avhängigt vad personen i fråga tycker om mig. Svarar inte personen på ett meddelande? Jag står ut en timme, därefter går jag runt med svår ångest tills meddelandet blir besvarat. Misstänker jag att personen träffar andra? Jag känner mig ungefär som om jag precis fått ett cancerbesked. För att inte tala om vad som händer när jag blir dumpad. Detta läge är naturligtvis ÄNNU mindre roligt för någon inblandad.

Det finns inget alternativ till läge 1 eller 2, de är de enda lägena jag kan välja mellan. Och det finns inget som tyder på att det någonsin kommer ändras.

Men det handlar inte bara om mig heller. Ännu värre än ovanstående problem är det faktum att mina närmanden genom åren fått en sjuhelvetes massor kvinnor att känna sig obekväma. Jag har dålig fingertoppskänsla, och vad jag har sett som "humoristiskt flörtande" har av kvinnor mottagits som rena sextrakasserier. Jag har såvitt jag vet aldrig blivit polisanmäld, men hade jag varit kändis under metoo-vågen så hade jag nog fan fått bo i Spanien nu. Så utöver alla andra negativa känslor som dejtandet skapar så ger det mig konstant dåligt samvete också.

Så nej, det går inte alls bra på ligga-fronten. Jag lyckas nästan aldrig ligga med de mest intressanta tjejerna, och de ligg jag väl lyckas kämpa mig till kostar nästan alltid mer än de smakar.

Bärsärk
2019-05-11, 11:00
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut

rrs0Fc7NV6U

trädgårdsmöbel
2019-05-11, 11:16
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut

YT]

Nygammalt fenomen. Monogam parbildning med åtminstone intention att det skall vara för livstid och monogamt har kommit och gått flera gånger genom mänsklighetens och förmodligen apmänniskans historia.

Att hävda att det är emot våra naturliga instinkter och konstruerat är inte helt sant. Den instinkten kan vara precis lika naturlig som instinkten att vilja befrukta alla kvinnor man ser.

trädgårdsmöbel
2019-05-11, 11:21
Hmm, jag ville egentligen hålla detta ifrån tråden, för jag ville i möjligaste mån att det inte skulle kännas som en vältra-sig-i-självömkan-tråd, plus att det kanske blir "too much info" och pinsamt för läsarna, plus att det ökar risken för att det utvecklas till en vanlig dejtingtråd, med allt vad det innebär med nazism och borttagning av Mental och så vidare.

.

Du är inte direkt den förste snubben jag tänker mig som en sådan som borde skaffa en realdoll, men jag tror nog chansen finns att det skulle kunna vara något för dig. Om du försöker se den som mer än ett onanihjälpmedel, ger henne ett namn, kommer över stigmat det innebär att umgås och faktiskt prata med (till) en docka. Du kan ju konstruera (i fantasin) en personlighet till henne, där hon alltid älskar dig kravlöst. Eftersom hon inte är riktig egentligen (du kan fritt växla mellan att humanisera och avhumanisera henne) så kan hon finnas där enbart för dina behov. Behöver du henne så är hon där, annars kan du avhumanisera och lägga henne i garderoben ett tag osv.

Diomedea exulans
2019-05-11, 11:33
Jag har lagt ner skiten sen 10 år tillbaka, ser inga problem med att leva ensam finns ju massa att göra nu för tiden. Har man socialt arbete och familjen nära till hands tror jag inte man behöver mycket mer.

Det här med att man ska hitta någon och leva livet ut med måste väl vara ett relativt nytt fenomen för oss människor och det är ju dessutom något som håller på och dö ut


Orkar inte kolla på videon men intressant att veta att det funkar för dig.

Du är inte direkt den förste snubben jag tänker mig som en sådan som borde skaffa en realdoll, men jag tror nog chansen finns att det skulle kunna vara något för dig. Om du försöker se den som mer än ett onanihjälpmedel, ger henne ett namn, kommer över stigmat det innebär att umgås och faktiskt prata med (till) en docka. Du kan ju konstruera (i fantasin) en personlighet till henne, där hon alltid älskar dig kravlöst. Eftersom hon inte är riktig egentligen (du kan fritt växla mellan att humanisera och avhumanisera henne) så kan hon finnas där enbart för dina behov. Behöver du henne så är hon där, annars kan du avhumanisera och lägga henne i garderoben ett tag osv.

Skulle tro att det inte räcker för mig, av två skäl: 1) det jag tänder på mest är hjärna, 2) det jag saknar mest när jag inte dejtar är bekräftelsen, inte det fysiska.

Don H
2019-05-11, 11:34
Lägger du ner det aktiva dejtandet så kommer du få se att det kommer att gå mycket bättre och mer smärtfritt. Dvs, fler dejter med allt som tillhör.

Diomedea exulans
2019-05-11, 11:38
Lägger du ner det aktiva dejtandet så kommer du få se att det kommer att gå mycket bättre och mer smärtfritt. Dvs, fler dejter med allt som tillhör.

Det är inget jag har märkt under perioder jag inte dejtat. Jag måste kämpa med näbbar och klor för något som ens påminner om dejtande. Lägger jag ner det aktiva dejtandet händer ingenting.

Dessutom hade jag även tänkt lägga ner det passiva dejtandet. Det är en källa till oro om jag går runt och tänker "jag tar chansen när den kommer istället för att leta", det gör liksom att jag går runt och väntar på dagen då en kvinna på magiskt vis kommer falla från skyn. Det skulle kännas bättre att bara klippa av bandet.

Rahf
2019-05-11, 11:45
Det enda jag kan tänka när ytterligare en sån här tråd dyker upp är:

- Jag vet att heroin har varit ett återkommande problem. Men...!

Har rapporterat tråden, men inte i syfte att ge dig trubbel, Dio. Det är bara en tidsfråga innan en nyreggad medlem skapar kaos och idiotiska veteraner inte kan låta bli att mata trollet, som vi alla vet.

trädgårdsmöbel
2019-05-11, 11:46
Skulle tro att det inte räcker för mig, av två skäl: 1) det jag tänder på mest är hjärna, 2) det jag saknar mest när jag inte dejtar är bekräftelsen, inte det fysiska.

Varför det skulle kunna funka för dig är för att du har fantasi. Du kan ge henne en hjärna och en hel personlighet om du vill. Du kan föreställa dig att hon bekräftar dig. Det här är riktigt creepy och "stört" men du om någon är en sådan person som skulle kunna få det att fungera, trots att det är creepy och "stört". Det var en komplimang.

Diomedea exulans
2019-05-11, 11:47
Det enda jag kan tänka när ytterligare en sån här tråd dyker upp är:

- Jag vet att heroin har varit ett återkommande problem. Men...!

Har rapporterat tråden, men inte i syfte att ge dig trubbel, Dio. Det är bara en tidsfråga innan en nyreggad medlem skapar kaos och idiotiska veteraner inte kan låta bli att mata trollet, som vi alla vet.

Det kanske är okej ändå, har fått lite feedback. Hade förväntat mig att alla ba "nej, klart du ska dejta ändå", men förvånansvärt många verkar tycka att jag resonerar klokt.

Jag hoppas att moderatorerna låter den vara kvar trots rapporteringen.

Anton Fräs
2019-05-11, 12:04
Går i samma tankar själv, trots idoga kontaktförsök når jag nästan aldrig fram och än mindre hittar någon jag vill inleda en relation med. Det känns ganska hopplöst. Hade det inte varit för min starka sexdrift hade jag lagt ner för länge sedan.

Diomedea exulans
2019-05-11, 12:06
Går i samma tankar själv, trots idoga kontaktförsök når jag nästan aldrig fram och än mindre hittar någon jag vill inleda en relation med. Det känns ganska hopplöst. Hade det inte varit för min starka sexdrift hade jag lagt ner för länge sedan.

Jag har ganska svag sexdrift faktiskt, så där har jag en fördel.

Jag tror att min sexdrift kan övervinnas mycket enkelt med följande simpla KBT: Varje gång jag ser någon som får mig att tänka "dayyym" så påminner jag mig själv om vilken otroligt själslig smärta raggning/dejting/sex för med sig. Då lägger sig nog åtrån.

r3mpuh
2019-05-11, 14:36
det är bara att söka kontakt med människor i sex/dejting-syfte jag har tänkt lägga ner
Det finns väl ingen vettig människa som gör detta ändamål redan ändå så? *jorgen*

Hemi
2019-05-11, 15:00
Jag fattar aldrig de h'r diskussionerna läste inte inläggen heller men att "lägga ned skiten" vad menas med skiten? Jag antar att det är en aktivitet sig som går ut på att dejta för at det sedan skall bli något. Det handlar väl om att träffa någon? Jag har träffat tjejer på alla möjliga sätt, det bara hände, så svaret brode vara ja, lägg ned skiten men sluta inte fundera på att träffa någon. Det brukar ske av sig självt, eller funder på någon fyndig pick up line, fast jag vet inte, det verkar somom det finns ett väldigt sterilt, avromontiserat ospännande samälle där ute nånstans när man läser här på kolo.
Träffa någon.

Hemi
2019-05-11, 15:03
Alternativen i pollen gick inte att svara på.

Anders The Peak
2019-05-11, 15:16
MENTAL!!! TA INTE BORT TRÅDEN!!!

Pudelns Kärna: Ända sedan mina första trevande steg in i allt som har att göra med dejting/relationer/sex/flörtande/raggande har det hela orsakat mig vida mer ångest, sorg och smärta än vad det gett mig positiva känslor.

Tror att du borde skaffa någon som du kan dela ditt liv och tankar och inte bara penis som fungerar som en levande Dildo för mottagaren. Det är inte så konstigt att du blir tom det är bara ett tomt onanerande.

stridis
2019-05-11, 15:33
Du behöver en bra wingman.

Diomedea exulans
2019-05-11, 15:42
Alternativen i pollen gick inte att svara på.

Wut? Det var konstigt, tror inte jag har klickat i någon konstig inställning.

Hemi
2019-05-11, 15:45
Lol, jag menar att du behöver vidga dina vyer.

Diomedea exulans
2019-05-11, 16:53
Jag har träffat tjejer på alla möjliga sätt, det bara hände, så svaret brode vara ja, lägg ned skiten men sluta inte fundera på att träffa någon. Det brukar ske av sig självt

Sånt har aldrig någonsin funkat för mig, och flera andra (om du tittar på din bekantskapskrets så ser du säkert att många aldrig "råkat träffa någon"). Gör jag inget så händer bara inget.

Hemi
2019-05-11, 17:36
Sånt har aldrig någonsin funkat för mig, och flera andra (om du tittar på din bekantskapskrets så ser du säkert att många aldrig "råkat träffa någon"). Gör jag inget så händer bara inget.

Nej, jag tror inte det existerar i min bekantskapskrets ia lla fall, jag tror också att ingen jag känner hänger på nätdejting, kan ju bero på att jag inte bor uppe i norden och att jag är äldre generation, vad vet jag.

Men nånting måste hända eftersom du startat tråden. Jag tror inte att det är bra för den sociala, mentala hälsan att stänga av och leva ensam, speciellt om man inte innerst inne inte vill det för då hade du väl inte startat tråden utan bara accepterat läget.

Reser du något? Träffar du någe nytt folk överhuvud taget? Sånt kan vara sunt för den sociala hälsan. SLäpp datorn för ett tag och ge dig ut och se världen, fast det kasnke du också redan gjort.

Bärsärk
2019-05-11, 17:47
Jag tror ju fortfarande att man skulle må bättre som människa av att hitta någon att leva med men att jaga efter det kan ju göra att det inte blir värt det om det tar halva livet.

Diomedea exulans
2019-05-11, 18:34
Nej, jag tror inte det existerar i min bekantskapskrets ia lla fall, jag tror också att ingen jag känner hänger på nätdejting, kan ju bero på att jag inte bor uppe i norden och att jag är äldre generation, vad vet jag.

Men nånting måste hända eftersom du startat tråden. Jag tror inte att det är bra för den sociala, mentala hälsan att stänga av och leva ensam, speciellt om man inte innerst inne inte vill det för då hade du väl inte startat tråden utan bara accepterat läget.

Reser du något? Träffar du någe nytt folk överhuvud taget? Sånt kan vara sunt för den sociala hälsan. SLäpp datorn för ett tag och ge dig ut och se världen, fast det kasnke du också redan gjort.

Ja och nej. Är väl inte eremit/WOW-fantast, men nog kunde jag släpa mig ut lite oftare.

Hemi
2019-05-11, 18:50
Du verkar inte vara en inskränkt typ men datoranvändande kan hugga av mycket av kretivitet och kasta bort liv man annars kunde ha levt. Likaså styrketräning, det är en ensam sport, där man inte uppmanas att socialisera och resultaten är för det flesta och för de mesta i längden bra mycket mindre än förväntningarna, ganska sjukt abstrakt egentlihgen om man inte tävlar i en krets man trivs i.

För din del skulle jag bejaka konsten, kretiviteten, du har väl utbildning nu? Den gör du vad du vill med, det är du som gör det, det händer inte något av sig självt. Vet inte vad men det är vår och sommar, hur vill du spendera den? På datrorforum och datordejting eller gör någonting på riktigt? På datorn och gymmet kommer kanske inte mer att hända än vanligt, det har du ju provat. Så, gör nåt annat.

Jag har jobbat på institut och utbildningar och tagit in elever och ratat andra, det finns alltid de där som man inte tar in, inte för att de är dåliga men för att man ser att de behöver göra någonting annat med sina liv, så, händer inget på datorn eller på gymet så ge dig iväg därifrån, typ.

Det är mitt råd eftervvad jag läser utifrån trådstarten och pollen.

Diomedea exulans
2019-05-11, 18:54
Vet inte vad men det är vår och sommar, hur vill du spendera den?

Har fått heltids-sommarjobb. På hobby-fronten så har jag precis kläckt kycklingar hos mina föräldrar, det blir lite att ordna med. Så just sommaren är rätt uppbokad. ;)

Sen vete tusan... Jag har ärligt talat ingen aning om vad jag ska göra... Jobba på fabriken i stan? Sälja lägenheten och bli vagabond? Gå i kloster? Ska söka jobb baserade på min utbildning, men har rätt vaga hopp att det ska leda till något.

Jag sökte jobb som skrivare på the Onion, i Chicago. Så nog går jag utanför bekvämlighetszonen lite ibland. :ike

MaxTheMarketer
2019-05-12, 04:34
Gör det riktigt obekväma och bo 2 veckor hos mig i mellersta Norrland så drar vi ut och raggar varje dag så kommer du att få se en helt ny värld (tack Aladdin).

wintersnowdrift
2019-05-12, 07:25
Måste det vara antingen eller? Jag fattar att det är tärande att lägga massor av energi på att jaga mediokra ONS. Den biten låter det som att du kan skippa utan vidare. Besattheten och ångesten du upplever när du blir intresserad av någon låter däremot som ett problem som kanske är värt att lära sig hantera? Jag tycker att det låter rätt normalt att hjärtat hoppar till när personen med stort P skrivit ett meddelande, och att man blir besviken när det inte sker. Däremot bör det kanske inte ta över ditt liv så till den milda grad att du känner att det blir destruktivt?

BelowAverage
2019-05-12, 08:11
Försök ta en funderare över vad du gillar att göra och vad som får dig att må bra. Ägna dig åt sådant oavsett vad andra tycker eller vad du har för fix idé om vad du *borde* göra. Förhoppningsvis mår du bättre och i förlängningen kanske också blir mer attraktiv som en bonus på sidan av ökat välbefinnande. Ska du hitta en partner tycker jag hon bör gilla dig med ankor, tecknande, humor och utan BDSM. Det är inte rimligt att smidas om till en annan person för att duga. Tycker iaf jag.

Jag vettifan om jag skulle rekommendera nätdejting till någon man, självkänslan får sig en massiv törn där jämfört med gym, stan eller andra ställen man kan träffa kvinnor på. Oddsen är mot dig på nätet, spela inte det spelet om du inte kan hantera det.
Tycker som WSD att du verkar för fokuserad på dejting för att må bra av det. Rekommenderar timeout från det.

Hoppas det blir bättre hur du än gör. Leva som asexuell låter väl hårt, men kanske för en tid?

Diomedea exulans
2019-05-12, 09:44
Jag fattar att det är tärande att lägga massor av energi på att jaga mediokra ONS. Den biten låter det som att du kan skippa utan vidare.

Inget av ONS-problemen slipper jag om jag slutar jaga ONS. Om jag ska jaga seriösa förhållanden så är ju alla de gamla problemen kvar. Jag kommer ju fortfarande bli tvungen att försöka fånga någons intresse, jag kommer fortfarande bli dissad i lika hög utsträckning. Att enbart slopa ONS är på sätt och vis det sämsta av två världar; allting kommer vara som förut, med skillnaden att jag aldrig får sex.

Jag kan naturligtvis göra ingenting och vänta på att nån tjej ska bli intresserad av mig automatiskt, som Hemi förespråkar. Det har faktiskt hänt en gång, en tjej på jobbet började gilla mig. Men sen började jag gilla henne, och ni kan ju gissa hur det slutade. Vid minsta tecken på besatthet flydde hon hals över huvud. Jag tror tidsfönstret då både jag gillade henne och hon gillade mig varade i ca 1,5 dagar. Och samma sak kommer hända nästa gång någon börjar gilla mig från ingenstans.

Nu kommer jag nog bli anklagad för att överdriva, men jag tror faktiskt det är omöjligt att känna sig attraherad av mig när man lärt känna mig. Det finns bara för mycket mörker i min själ. Skrapar man på den stundtals charmiga ytan möts man av en malström av ångest, hat, självhat, kontrollbehov, osäkerhet, vrede, sorg, självömkan, och så vidare. Vissa människor är bara inte menade att hitta en partner, som Aryt brukar säga.

JBesattheten och ångesten du upplever när du blir intresserad av någon låter däremot som ett problem som kanske är värt att lära sig hantera? Jag tycker att det låter rätt normalt att hjärtat hoppar till när personen med stort P skrivit ett meddelande, och att man blir besviken när det inte sker. Däremot bör det kanske inte ta över ditt liv så till den milda grad att du känner att det blir destruktivt?

Om det hade gått att lära sig hantera så skulle jag valt det alternativet. Precis som jag hört och läst varenda raggningstips som finns så har jag hört och läst precis varenda tips som finns för att lära sig hantera ångest och besatthet. "Distrahera dig med något du tycker är roligt". "Inse att din ångest bara är en känsla, den är inte en del av dig". "Fokusera på målet; hjälper det mig verkligen att känna så här?" "Föreställ dig ditt worst case scenario och inse att du skulle överleva det." En psykolog jag gick till 2008 nån gång rekommenderade att jag, när ångesten kom, skulle andas djupt och föreställa mig en rofylld paradisstrand. Jag kan avslöja att när klockan är 05 en lördagnatt och jag ligger vaken för att tjejen inte svarat på mitt meddelande som hon läste kl 22 så är det inte så j-a lätt att fåin den där paradisstranden i huvudet istället för de livliga bilderna av hur hon har sex med den där hunken som hon måste träffat på det där utestället hon måste gått till och som måste vara sexigare än jag på alla vis.

Jag tror inte att min psykiska sjukdom (för det kan man väl kalla den - den förstör ju mitt liv så pass mycket att jag inte fungerar normalt) går att bota.

Vad jag däremot kan göra är att ändra mitt beteende. En talang jag har är att jag är bra på att sluta göra saker som andra människor aldrig skulle kunna lägga av med. Jag har inte druckit alkohol på sju år - många jag pratat med har avslöjat att de inte skulle klara det i en månad ens. Jag köper aldrig godis, trots att jag går förbi den frestande chokladhyllan varje gång jag handlar. Om det är någon som klarar att permanent sluta dejta så är det jag.

Försök ta en funderare över vad du gillar att göra och vad som får dig att må bra. Ägna dig åt sådant oavsett vad andra tycker eller vad du har för fix idé om vad du *borde* göra. Förhoppningsvis mår du bättre och i förlängningen kanske också blir mer attraktiv som en bonus på sidan av ökat välbefinnande. Ska du hitta en partner tycker jag hon bör gilla dig med ankor, tecknande, humor och utan BDSM. Det är inte rimligt att smidas om till en annan person för att duga. Tycker iaf jag.

Jag vettifan om jag skulle rekommendera nätdejting till någon man, självkänslan får sig en massiv törn där jämfört med gym, stan eller andra ställen man kan träffa kvinnor på. Oddsen är mot dig på nätet, spela inte det spelet om du inte kan hantera det.
Tycker som WSD att du verkar för fokuserad på dejting för att må bra av det. Rekommenderar timeout från det.

Hoppas det blir bättre hur du än gör. Leva som asexuell låter väl hårt, men kanske för en tid?

Jag har funderat över vad jag gillar att göra i princip hela livet. Jag minns ångesten jag hade i mellanstadiet när jag skulle välja individuella val i högstadiet. Skulle jag ta bild-media, datorkunskap eller naturvetenskap? Och sen dess har det rullat på likadant. Jag kan fundera dygnet runt, och jag kommer aldrig på vad fan jag vill.

Jag kommer att tänka på det gamla talesättet "förhållanden ska bara vara en krydda i tillvaron när man redan mår bra på egen hand". Med implikationen att sålänge man är deppig så ska man inte ens försöka ha ett förhållande. Det är säkert sant... Men implikationen är förstås också att om man, som jag, alltid är deppig så ska man aldrig ha ett förhållande. Så redan där har vi ett argument för livslångt celibat.

Du rekommenderar timeout. När rekommenderar du att timeouten är över? När jag slår upp ögonen en morgon och på magiskt vis har kommit på vad jag ska ägna resten av livet åt?

Jag vill för övrigt tacka er båda för att ni verkar ha läst alla inlägg i tråden. Och tacka moderatorerna som inte tagit bort tråden än.

BelowAverage
2019-05-12, 10:29
Jag tror inte ms right bara trillar in, men oväntade saker händer. Tänker mest att det är något som kan vara svårt att forcera fram, medan det finns ev. annat i livet du lättare kan påverka till det bättre. Då kanske det lönar sig mer, i välmående, att börja där.
Jag menar inte att du inte ska ha ett förhållande om du är deppig. Det jag vill få fram är att man ofta är mer attraktiv ju bättre man mår, så kan du fokusera på saker som ökar ditt välmående så skulle det gynna dig tvåfallt.
Sen kanske det inte är så lätt eller möjligt, jag har ingen aning om dig och ditt. Det har fungerat för mig är vad jag kan säga.

Ja, ungefär då. Att time-outen från nätdejting bör vara tills du kan må rätt hyffsat utan dejting och tror du kan klara att hantera mängden nej och misslyckanden man får ta om man ska gå den vägen, nätdejting alltså.
Jag tycker det är skönt att låta bli fortfarande. Träffar jag nån så träffar jag nån, det sker inte ofta men det händer. Är trött på obildade och själviska tjejer som tycker de är bättre än mig :d

Tror inte på magiska lösningar och att allt plötsligt "bara fixar sig",jag menar inte att det är enkelt. Jag funderar mest på vad som vore minst dåligt / ett säkert kort för ditt eget välmående.

wintersnowdrift
2019-05-12, 12:06
Nu kommer jag nog bli anklagad för att överdriva, men jag tror faktiskt det är omöjligt att känna sig attraherad av mig när man lärt känna mig. Det finns bara för mycket mörker i min själ. Skrapar man på den stundtals charmiga ytan möts man av en malström av ångest, hat, självhat, kontrollbehov, osäkerhet, vrede, sorg, självömkan, och så vidare. Vissa människor är bara inte menade att hitta en partner, som Aryt brukar säga.

Och jag tror faktiskt tvärt om. En charmig yta är ju bara just en yta. Det som gör en människa intressant är allt det där andra, som både kan vara ljus och mörker.

Jag skulle dessutom kunna skriva likadant om mig själv: under min superextroverta yta finns en ganska neurotisk person som ständigt slåss mot sina demoner (mer eller mindre framgångsrikt). Dock så är det när man kan blotta även de sidorna hos sig själv, och någon annan vågar göra detsamma, som man kommit nära något på riktigt. Det är det som är intimitet för mig. Att ha ett förhållande med någon som går runt och är charmig 100 % av tiden hade varit en reell mardröm imho.


Om det hade gått att lära sig hantera så skulle jag valt det alternativet. Precis som jag hört och läst varenda raggningstips som finns så har jag hört och läst precis varenda tips som finns för att lära sig hantera ångest och besatthet. "Distrahera dig med något du tycker är roligt". "Inse att din ångest bara är en känsla, den är inte en del av dig". "Fokusera på målet; hjälper det mig verkligen att känna så här?" "Föreställ dig ditt worst case scenario och inse att du skulle överleva det." En psykolog jag gick till 2008 nån gång rekommenderade att jag, när ångesten kom, skulle andas djupt och föreställa mig en rofylld paradisstrand. Jag kan avslöja att när klockan är 05 en lördagnatt och jag ligger vaken för att tjejen inte svarat på mitt meddelande som hon läste kl 22 så är det inte så j-a lätt att fåin den där paradisstranden i huvudet istället för de livliga bilderna av hur hon har sex med den där hunken som hon måste träffat på det där utestället hon måste gått till och som måste vara sexigare än jag på alla vis.

Jag tror inte att min psykiska sjukdom (för det kan man väl kalla den - den förstör ju mitt liv så pass mycket att jag inte fungerar normalt) går att bota.

Vad jag däremot kan göra är att ändra mitt beteende. En talang jag har är att jag är bra på att sluta göra saker som andra människor aldrig skulle kunna lägga av med. Jag har inte druckit alkohol på sju år - många jag pratat med har avslöjat att de inte skulle klara det i en månad ens. Jag köper aldrig godis, trots att jag går förbi den frestande chokladhyllan varje gång jag handlar. Om det är någon som klarar att permanent sluta dejta så är det jag

Som jag har förstått det är själva tanken med KBT att beteende och tankar/känslor hänger ihop, och att det kan vara lättare att ändra det förra och därmed få en ändring även i de senare. Med det inte sagt att den där paradisstranden kommer funka (jag får typ rysningar av tanken) men att resonera ärligt med sig själv, eller kanske ännu hellre någon annan som man har förtroende för, tycker jag personligen brukar hjälpa mycket när man fastnar i en destruktiv tankespiral.

Du är ju en tänkande människa och därmed tror jag inte att det räcker med ett enkelt knep för att komma tillrätta med den typen av problem. Eller, "komma till rätta med" är nog fel ordval, du har säkert rätt i att det alltid kommer finnas latent hos dig (så känner iaf jag kring mig själv). Men konsekvenserna kan bli mer eller mindre brutala, ju mer självmedveten man blir.


Jag kommer att tänka på det gamla talesättet "förhållanden ska bara vara en krydda i tillvaron när man redan mår bra på egen hand". Med implikationen att sålänge man är deppig så ska man inte ens försöka ha ett förhållande. Det är säkert sant... Men implikationen är förstås också att om man, som jag, alltid är deppig så ska man aldrig ha ett förhållande. Så redan där har vi ett argument för livslångt celibat.

Jag tycker att det låter helt absurt att man skulle behöva vara en tillfreds och genomnöjd person för att kunna ha ett förhållande. Dock så är det definitivt bra att ha en hög självmedvetenhet samt att kunna kommunicera. Det är liksom inte så att ett förhållande generellt genomlevs i ett happily ever after, utan det uppstår kriser även i en tvåsamhet. Både pga sånt man tog med sin in i förhållandet och pga sådant som händer längs vägen. Jag underkänner starkt detta argument för livslångt celibat.

Sasquatch
2019-05-12, 13:13
Om det hade gått att lära sig hantera så skulle jag valt det alternativet. Precis som jag hört och läst varenda raggningstips som finns så har jag hört och läst precis varenda tips som finns för att lära sig hantera ångest och besatthet. "Distrahera dig med något du tycker är roligt". "Inse att din ångest bara är en känsla, den är inte en del av dig". "Fokusera på målet; hjälper det mig verkligen att känna så här?" "Föreställ dig ditt worst case scenario och inse att du skulle överleva det." En psykolog jag gick till 2008 nån gång rekommenderade att jag, när ångesten kom, skulle andas djupt och föreställa mig en rofylld paradisstrand. Jag kan avslöja att när klockan är 05 en lördagnatt och jag ligger vaken för att tjejen inte svarat på mitt meddelande som hon läste kl 22 så är det inte så j-a lätt att fåin den där paradisstranden i huvudet istället för de livliga bilderna av hur hon har sex med den där hunken som hon måste träffat på det där utestället hon måste gått till och som måste vara sexigare än jag på alla vis.

Jag tror inte att min psykiska sjukdom (för det kan man väl kalla den - den förstör ju mitt liv så pass mycket att jag inte fungerar normalt) går att bota.
Låter som att du borde ge meditation ett ärligt försök. Det fungerar definitivt för att lära sig hantera sina känslor, men det är inte någon färdighet som går att förmedla logiskt, kan verkligen bara ske genom praktik och direkt erfarenhet.

Alltså att någon säger "Inse att ångest bara är en känsla" - det är sant. Problemet är inte din ångest utan hur du förhåller dig till känslan du kallar ångest, vilket går att ändra. Men detta går inte att inse logiskt och det kan inte hjälpa dig bara att höra någon annan säga det, du måste själv uppleva det.

Testa ett Vipassana 10-dagars-retreat som crash course.

Iliyas
2019-05-12, 15:02
Snackar vi om det som händer när man gifter sig?

Diomedea exulans
2019-05-12, 15:04
Måste säga att tråden levererar. Inga nedlåtande floskler eller liknande. Anar att forumet är på bättringsvägen. För ett år sedan hade den här tråden vid det här laget haft minst två inlägg om att jag borde rycka upp mig och sluta gnälla, minst ett inlägg om att allt kommer lösa sig om jag ser en video med Tyler Durden samt tre inlägg med Alt Right-propaganda.

Jag har inte direkt något att tillägga till vad WSD och BA har sagt. Ni verkar skriva vettigt.

Låter som att du borde ge meditation ett ärligt försök. Det fungerar definitivt för att lära sig hantera sina känslor, men det är inte någon färdighet som går att förmedla logiskt, kan verkligen bara ske genom praktik och direkt erfarenhet.

Alltså att någon säger "Inse att ångest bara är en känsla" - det är sant. Problemet är inte din ångest utan hur du förhåller dig till känslan du kallar ångest, vilket går att ändra. Men detta går inte att inse logiskt och det kan inte hjälpa dig bara att höra någon annan säga det, du måste själv uppleva det.

Testa ett Vipassana 10-dagars-retreat som crash course.

Jag har gett meditation några halv-ärliga försök. ;) Just nu är jag faktiskt inne i en sån period. Jag prövar den här meditationen. Det är tydligen en väldigt gammal och grundläggande sort: https://www.yogapedia.com/definition/5325/neti-neti

Det går sådär, funkar skitdåligt när jag mår dåligt, men funkar bra ibland när jag t ex testar det under en promenad tagen när jag mår bra.

Jag tror jag har lite svårare än genomsnittspersonen att meditera, och ska försöka förklara vad jag menar med det: Jag har hela livet låtit mina tankar vandra hela dagarna, aldrig varit koncentrerad på vad jag håller på med. Oavsett om jag rensar i rabatter, kör bil, cyklar, ritar en teckning, har sex eller annat så är mina tankar på något helt annat. Detta gör säkert att gemene man tror att jag är bättre på att meditera än de flesta: "Dio är så van vid att sitta och filosofera, meditation passar säkert honom", tänker de kanske. Ironiskt nog är det tvärtom. att låta tankarna vandra är motsatsen till meditation. De "korkade idrottskillarna" på skolan som spelar fotboll på rasten och som är 100 % inne i spelandet är mer meditativa än jag som sitter på gungan och fantiserar ihop historier om robotar och rymdvarelser.

Jag kan tänka mig att detta är en orsak till att jag har mer känslomässiga problem än genomsnittspersonen. De flesta har redan lite meditationsvana i och med att de har hobbyer eller jobb där de koncentrerar sig på vad de gör i ögonblicket. Jag, däremot, har gått i 35 år utan att utöva kontroll över tankarna överhuvudtaget. Därför är jag mycket sämre än gemene man på att kontrollera negativa tankemönster.

Men jag tror att jag kan bli bra på att meditera, och jag tror att det kan vara en väg ut ur helvetet.

Faktum är att jag skulle kunna bygga upp en väldigt grundläggande livs- och dejtingplan, ungefär såhär:
1) Leva i celibat.
2) Lära mig meditera.
3) När jag kan meditera hyfsat, släpp på celibatet. Volià - jag kan plötsligt dejta utan att vilja ta livet av mig.

Detta är betydligt mildare än "livslångt celibat"-domen, och nog mer hälsosamt. Samtidigt är det mer lovande än att bara kasta sig tillbaka in i dejtinglivet igen och suck it up and deal with it.

Angående Vipassana har jag funderat på det förut, men det verkar så extremt.

Hemi
2019-05-12, 16:21
...

Jag kan naturligtvis göra ingenting och vänta på att nån tjej ska bli intresserad av mig automatiskt, som Hemi förespråkar. Det har faktiskt hänt en gång, en tjej på jobbet började gilla mig. Men sen började jag gilla henne, och ni kan ju gissa hur det slutade. Vid minsta tecken på besatthet flydde hon hals över huvud. Jag tror tidsfönstret då både jag gillade henne och hon gillade mig varade i ca 1,5 dagar. Och samma sak kommer hända nästa gång någon börjar gilla mig från ingenstans.

..

Jag sydde inte ihop det riktigt, jag menar att du kanse behöver en ny större bekantskapskrets men framförallt ny och det kan du få genom att fokusera på kanske din utbildning, vad var det, media? Konst? Fast det kasnke du har redan. Det är inte så bra att gå omkjring i samma cirklar, man blir igenkänd och ospännande. Jag tänker lite i banorna att flytta, rent fysiskt, åtminståne för ett tag, eller nån större resa, nåt som får dig att upptäcka en massa nya saker, "träna brädan". Sen kan du ju återgå till nätdejting eller vad det nu är.

En del vill tro atta man är samma människa hela livet men det är väldigt fel, man ändras defenitivt, inte bara intressen och aktiviteter.

Sasquatch
2019-05-12, 18:27
Men jag tror att jag kan bli bra på att meditera, och jag tror att det kan vara en väg ut ur helvetet.

Faktum är att jag skulle kunna bygga upp en väldigt grundläggande livs- och dejtingplan, ungefär såhär:
1) Leva i celibat.
2) Lära mig meditera.
3) När jag kan meditera hyfsat, släpp på celibatet. Volià - jag kan plötsligt dejta utan att vilja ta livet av mig.

Detta är betydligt mildare än "livslångt celibat"-domen, och nog mer hälsosamt. Samtidigt är det mer lovande än att bara kasta sig tillbaka in i dejtinglivet igen och suck it up and deal with it.

Angående Vipassana har jag funderat på det förut, men det verkar så extremt.Ja, go for it! Det stämmer nog att alla besitter någon sorts grundläggande förmåga till mindfulness som är mer eller mindre utvecklad till följd av vad man gör i livet, intressant nog har har det visat sig att ens uppväxtmiljö har en stark effekt på hur väl man utvecklar denna förmåga. De som haft en trygg uppväxtmiljö får det lättare att känna igen och acceptera sitt inre känsloliv senare i livet. Alla kan dock utveckla denna förmåga oavsett grundförutsättningar, och jag skulle säga att ju sämre du är på detta desto mer har du att vinna på att lära dig.

Vipassana-retreat är rätt extrema det stämmer, fördelen är att det är svårt att göra det halvhjärtat. Antingen flyr du i desperation från lägret efter ett par dar, eller så har du efter avslutad träning fått en gedigen grund i en kraftfull meditationsteknik som kommer att sitta i i längden. En annan fördel med Vipassana som skiljer den markant från många andra vanliga tekniker är att den är fokuserad på att lära sig uppmärksamma kroppsförnimmelser (känslor) snarare än tankar. Känslor är mer primära än tankar och lägger grunden för våra tankemönster, så jag tror man kan nå djupare insikt om hur ens undermedvetna fungerar och i vissa fall saboterar för en med denna teknik.

Vinter
2019-05-12, 18:41
Jag har gett meditation några halv-ärliga försök. ;) Just nu är jag faktiskt inne i en sån period. Jag prövar den här meditationen. Det är tydligen en väldigt gammal och grundläggande sort: https://www.yogapedia.com/definition/5325/neti-neti

Det går sådär, funkar skitdåligt när jag mår dåligt, men funkar bra ibland när jag t ex testar det under en promenad tagen när jag mår bra.


Personligen tycker jag löpning och gång fungerar mycket bättre som meditation än den traditionella typen av meditation. Speciellt när jag passerat 30min strecket.

Måste finnas en grundläggande anledning varför många dras till den typen av aktivitet som yoga är.

Alexton
2019-05-12, 19:08
Alltså rent generellt lär det ju vara svårt att inte hamna i säng med folk om du är ute och någorlunda aktiv, senast lyckades jag råka i bädd med en kvinna som hjälpte mig med vildsvinskorv på en deli liksom.

d1anny2
2019-05-12, 20:06
Alltså rent generellt lär det ju vara svårt att inte hamna i säng med folk om du är ute och någorlunda aktiv, senast lyckades jag råka i bädd med en kvinna som hjälpte mig med vildsvinskorv på en deli liksom.Det låter trevligt. Drog ni några ordvitsar efteråt?

Angel
2019-05-12, 22:10
Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta? :nono:

Alexton
2019-05-13, 05:24
Det låter trevligt. Drog ni några ordvitsar efteråt?

Inte alls. Det kanske skulle varit på sin plats men jag är förbannat värdelös på ordvitsar :d

Starke75an
2019-05-13, 08:17
En kompis som står mig nära, träffade sin första kärlek vid 45års ålder.

Han är sjuk(invalid efter en bilolycka) och har dålig ekonomi,dvs ett svart får, så honorna såg inte honom som ett kap.

Men så dök han på en Donna, som var också ett svart får.

Så nu 10år senare är de fortfarande i hop.

Dvs är man ett udda får, ska man försöka leta upp ett udda får som accepterar varandra som man är. Han har inte förändrats alls, utan det funkar ändå.

Diomedea exulans
2019-05-13, 08:54
Snackar vi om det som händer när man gifter sig?

Både det som händer före och efter man gifter sig.

Ja, go for it! Det stämmer nog att alla besitter någon sorts grundläggande förmåga till mindfulness som är mer eller mindre utvecklad till följd av vad man gör i livet, intressant nog har har det visat sig att ens uppväxtmiljö har en stark effekt på hur väl man utvecklar denna förmåga. De som haft en trygg uppväxtmiljö får det lättare att känna igen och acceptera sitt inre känsloliv senare i livet. Alla kan dock utveckla denna förmåga oavsett grundförutsättningar, och jag skulle säga att ju sämre du är på detta desto mer har du att vinna på att lära dig.

Vipassana-retreat är rätt extrema det stämmer, fördelen är att det är svårt att göra det halvhjärtat. Antingen flyr du i desperation från lägret efter ett par dar, eller så har du efter avslutad träning fått en gedigen grund i en kraftfull meditationsteknik som kommer att sitta i i längden. En annan fördel med Vipassana som skiljer den markant från många andra vanliga tekniker är att den är fokuserad på att lära sig uppmärksamma kroppsförnimmelser (känslor) snarare än tankar. Känslor är mer primära än tankar och lägger grunden för våra tankemönster, så jag tror man kan nå djupare insikt om hur ens undermedvetna fungerar och i vissa fall saboterar för en med denna teknik.

Ska kanske dra på en sån nån gång då!

Alltså rent generellt lär det ju vara svårt att inte hamna i säng med folk om du är ute och någorlunda aktiv, senast lyckades jag råka i bädd med en kvinna som hjälpte mig med vildsvinskorv på en deli liksom.

Du har en poäng. Även jag råkar väl ut för sånt en gång om året eller så (var fjärde år är kvinnan i fråga dessutom attraktiv). Det är egentligen ingen poäng att säga nej till såna möten. Bara jag kan hålla mig från en massa falska förhoppningar, som att hon vill träffas en gång till eller liknande.

Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta? :nono:
Jag har genom tråden förklarat närmre varför. Kortfattat så kostar det mer än det smakar. (Inte ekonomiskt.) (Eller jo, ekonomiskt också. En dejt i Stockholm går på typ 2000 spänn.)
En kompis som står mig nära, träffade sin första kärlek vid 45års ålder.

Han är sjuk(invalid efter en bilolycka) och har dålig ekonomi,dvs ett svart får, så honorna såg inte honom som ett kap.

Men så dök han på en Donna, som var också ett svart får.

Så nu 10år senare är de fortfarande i hop.

Dvs är man ett udda får, ska man försöka leta upp ett udda får som accepterar varandra som man är. Han har inte förändrats alls, utan det funkar ändå.

Se på fan. Trots att han inte haft någon träning i förhållanden så har det hållit i 10 år, alltså? Ja, man kanske aldrig ska säga nej.

trädgårdsmöbel
2019-05-13, 09:32
Är det inte typ nätdejting och ankor som är dina intressen? Varför sluta? :nono:

Att ha nätdejting som intresse och hobby är kanske inte så smart. För om man lyckas så dumpar man hobbyn och intresset. Det är nog bättre att se det som ett redskap för att få något bättre och inte ett intresse i sig:)

Angel
2019-05-13, 10:30
Att ha nätdejting som intresse och hobby är kanske inte så smart. För om man lyckas så dumpar man hobbyn och intresset. Det är nog bättre att se det som ett redskap för att få något bättre och inte ett intresse i sig:)

Okej du

d1anny2
2019-05-13, 10:35
Inte alls. Det kanske skulle varit på sin plats men jag är förbannat värdelös på ordvitsar :dVar det i Sverige? På franska hade iaf jag kännt mig intellektuellt utmanad.

Lafayette
2019-05-13, 11:25
Jag är kass på att ge bra tips, men vad bra råd du har fått i tråden som sagt!

Ville dock säga att jag röstade på ”suck it up”, såklart.:cool:

Diomedea exulans
2019-05-13, 12:04
Jag är kass på att ge bra tips, men vad bra råd du har fått i tråden som sagt!

Ville dock säga att jag röstade på ”suck it up”, såklart.:cool:

Det är bara för att du vill sprida mina gener! (Det har du sagt förut iaf!)

Vi kan väl säga såhär: Den dag du skaffar förhållande, då skaffar jag Tinder igen (måste ju sätta lite press på dig också). *kissass*

Starke75an
2019-05-13, 18:10
Se på fan. Trots att han inte haft någon träning i förhållanden så har det hållit i 10 år, alltså? Ja, man kanske aldrig ska säga nej.

Ungefär så menar jag. Det finns får till alla. Men som sagt letar man i fel hage så är de inte där. Min kompis träffade donnan på en gruppresa.

Så känner man att man är lite offside i samhället så är det på nån annan spelplan man ska leta. Lovar att det finns likasinnade till alla. Man måste bara ändra söksystemet.

Hemi
2019-05-13, 21:52
Jag tror efter att läst lite att ankorna och nätdejtingen kan ha stigit dig lite åt huvudet. Det har inte fungerat så skär ned på ankor och nätdejting och ge plats för någonting annat.

Det absolut farligaste är när till och med forummedlemmar känner sig bekväma med hur de tycker att du är och skall således vara utan att själva vara intresserade av dig. Men ok om de är interesserade av dig skall jag vara tyst men då hade du inte startat tråden.

Något måste hända, någonting nytt.

CalleP
2019-05-14, 00:34
Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?

:)


Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.

Diomedea exulans
2019-05-14, 07:05
Jag tror efter att läst lite att ankorna och nätdejtingen kan ha stigit dig lite åt huvudet. Det har inte fungerat så skär ned på ankor och nätdejting och ge plats för någonting annat.

Det absolut farligaste är när till och med forummedlemmar känner sig bekväma med hur de tycker att du är och skall således vara utan att själva vara intresserade av dig. Men ok om de är interesserade av dig skall jag vara tyst men då hade du inte startat tråden.

Något måste hända, någonting nytt.

Jag har prövat nåt nytt 500 gånger. Det hjäper inte. Flyttar jag någon annanstans är jag fortfarande samma person. Om du var seriös angående ankorna så kan jag meddela att jag gjorde mig av med fjäderfäna i höstas och inte skaffade nya förrän i torsdags. Jag hade ingen flickvän i vinter ändå.

Det är mycket snack överallt hela tiden om att man utvecklas som person. Jag verkar vara väldigt ovanlig såtillvida att jag är likadan hela tiden. Har då inte märkt någon utveckling sedan tonåren åtminstone.

Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?

:)


Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.

Jag tycker att jag förklarar det bra i mina svar till Lafayette och wintersnowdrift.

trädgårdsmöbel
2019-05-14, 07:05
Läst igenom trådstarden men förstår inte riktigt vad du söker? Vad letar du ens efter, förhållande, KK, ligg? Jag menar du ser ju bra ut, är smal och har ett sinne för humor förstår inte riktigt vart det är det brister för dig. Sämst tinder profil? Dålig på första dejten, vågar du inte bjuda hemma henne på andra?


Ja menar hur lång tid kan det ta att skaffa en tjej/ligg/kk via tinder så länge du inte är katastrofalt jävla ful, bor i en mellanstor stad och inte har jätte snedvridna krav på tjejerna du träffar?

:)


Men svaret är nej, du har verkligen alla förutsättningar i världen att hitta det du söker och tycker det hade varit fegt att ge upp.

Problemet är att när han väl får det han söker så stöter han bort det, eftersom bara speciella och ursäkta uttrycket, femme fatale- brudar duger för Dio även om han intalar sig något annat.

Hemi
2019-05-14, 22:59
Allright, jag ber om ursäkt för förutfattade meningar. Fast någon slags förändring måste väl till om inte samma sak skall fortsätta, menar jag. Prioritering eller nåt, Jag får för mig att detta kan ha pågott länge. Sen startas ju så många trådar och inlägg skrivs om liknande att det kan ju vara ett större svenskt nytt folkproblem som jag inte förstår.

Diomedea exulans
2019-05-14, 23:23
Jag får för mig att detta kan ha pågott länge.

Absolut, det här har varit en konstant i livet sedan jag började ta mod till mig och närma mig det motsatta könet. Ett fullständigt integrerat drag i min personlighet.

smeander
2019-05-15, 22:02
Tycker överlag internetdating osv verkar rätt kasst om man är ute efter något seriöst. Provade ett tag och fick faktiskt väldigt många matchningar men ingen svarar när man skriver till dem :D

Jag har gift mig och har en dotter tack vare tinder. Hade nog aldrig sprungit på henne annars :)

dluddeckens
2019-05-16, 08:54
Det finns en mängd saker man skulle önska, men som man kan vara lycklig utan - sex är en av dem.

Rikard Jansson
2019-05-16, 09:00
Jag har gift mig och har en dotter tack vare tinder. Hade nog aldrig sprungit på henne annars :)

"överlag" ;) grattis!

Diomedea exulans
2019-05-16, 18:44
Det finns en mängd saker man skulle önska, men som man kan vara lycklig utan - sex är en av dem.

Lite pudelns kärna.

trädgårdsmöbel
2019-05-16, 19:14
Lite pudelns kärna.

realdoll. Du är, vilket jag påpekat, någon som faktiskt skulle kunna få det att fungera för dig. Tror jag.

Lafayette
2019-05-16, 19:18
realdoll. Du är, vilket jag påpekat, någon som faktiskt skulle kunna få det att fungera för dig. Tror jag.

Varför ska ha en äcklig docka när han får ligga? Är det inte bättre att jobba på att kunna ha sex utan att få ångest?*screwy*

Diomedea exulans
2019-05-16, 19:54
realdoll. Du är, vilket jag påpekat, någon som faktiskt skulle kunna få det att fungera för dig. Tror jag.

Det känns inte som att du är helt seriös.

Bärsärk
2019-05-16, 20:01
Varför ska ha en äcklig docka när han får ligga? Är det inte bättre att jobba på att kunna ha sex utan att få ångest?*screwy*

Är inte det bästa att jobba på att bli av med behovet av att ha sex överhuvudtaget? Är förvånad över att inte fler jobbar på att bli av med onödiga behov.

garluch
2019-05-17, 08:37
Maximera din lycka i vardagen. Sluta jaga brudar om du bara blir deppig, fokusera på sådant som gör dig komplett.

Skulle dina sexuella behov inte nöja sig med onani får du väl bli nåns sugardaddy.

Diomedea exulans
2019-05-17, 09:37
Maximera din lycka i vardagen. Sluta jaga brudar om du bara blir deppig, fokusera på sådant som gör dig komplett.

Skulle dina sexuella behov inte nöja sig med onani får du väl bli nåns sugardaddy.

Tack.

Vet ej om jag någonsin blir rik nog för att bli någons sugardaddy.

d1anny2
2019-05-17, 12:43
Tack.



Vet ej om jag någonsin blir rik nog för att bli någons sugardaddy.Hade du velat bli?

Diomedea exulans
2019-05-17, 12:45
Hade du velat bli?
Vill inte vara någons sugardaddy, men självklart vill jag bli rik.

d1anny2
2019-05-17, 12:48
Vill inte vara någons sugardaddy, men självklart vill jag bli rik.Okej då vet jag :)

trädgårdsmöbel
2019-05-17, 17:03
Finns det något motsvarande sugar Daddy fast för medelklasskillar istället? Aspartamdaddy?

Hon är då inte golddigger utan kanske...sulphurminer?

Diomedea exulans
2019-05-17, 17:08
Men snälla nån.

Om jag nojar över huruvida hon kommer vara otrogen/lämna mig eller ej om hon bara är ihop med mig för min personlighet + utseende, hur mycket tror ni inte jag kommer noja om hon hon bara är ihop med mig för mina pengar? Om jag vore sugar daddy skulle jag gå runt 24/7 och tänka "tänk om hon träffar nån hon gillar pga hans utseende/personlighet!" Eller varför inte "tänk om hon träffar mer som ger henne ÄNNU mer pengar varje vecka!"

Jag hoppas ni är oseriösa med det förslaget lika mycket som ni är med knulldocke-förslaget.

svenbanan
2019-05-17, 17:10
Varför startar du en sådan tråd här och inbillar dig att du ska få seriösa råd? Du borde vis av erfarnhet veta att det är lönlöst på kolo. :D

Diomedea exulans
2019-05-17, 17:12
Varför startar du en sådan tråd här och inbillar dig att du ska få seriösa råd? Du borde vis av erfarnhet veta att det är lönlöst på kolo. :D

Jag har då fått ett antal seriösa råd. Ett litet antal, men dock.

Ibland har hopplösa romantiker rätt. En mer cynisk person hade inte ens startat tråden, utan tänkt "det är ingen idé, nazisterna kommer ta över och sen kommer Mental låsa den". Men jag satsade, och vann.

G.W
2019-05-17, 18:01
Du blev offer för din egen framgång

BelowAverage
2019-05-17, 18:32
Jag trollade inte, tycker det är lite vanskligt att trolla folk över saker de uppenbarligen mår dåligt över. Fast jag har säkert gjort det en hel del :d
Jag har dock inte riktigt fattat om du känner ett sug efter kärleken eller efter rent sex.

Du blev offer för din egen framgång

Den är aldrig fel att få dra till med ;p

Diomedea exulans
2019-05-17, 18:43
Jag har dock inte riktigt fattat om du känner ett sug efter kärleken eller efter rent sex.

Både och, jag vill ha kärleken men under perioder då jag inte kan få den vill jag ha kvinnor som står på kö. Jag vill känna att jag kan gå ut på krogen och hitta en vrålsnygg tjej kanske inte varje kväll, men var 4:e-5:e utekväll iallafall.

Förstår dock inte om det är relevant för topic?

BelowAverage
2019-05-17, 19:02
Både och, jag vill ha kärleken men under perioder då jag inte kan få den vill jag ha kvinnor som står på kö. Jag vill känna att jag kan gå ut på krogen och hitta en vrålsnygg tjej kanske inte varje kväll, men var 4:e-5:e utekväll iallafall.

Förstår dock inte om det är relevant för topic?

Kan relatera.

Nä, det har det väl inte alls. Jag var bara nyfiken.

wintersnowdrift
2019-05-17, 19:24
Både och, jag vill ha kärleken men under perioder då jag inte kan få den vill jag ha kvinnor som står på kö. Jag vill känna att jag kan gå ut på krogen och hitta en vrålsnygg tjej kanske inte varje kväll, men var 4:e-5:e utekväll iallafall.

Förstår dock inte om det är relevant för topic?

Kan relatera.

Nä, det har det väl inte alls. Jag var bara nyfiken.


Vem fasen vill inte (i teorin) ha en hel hög av attraktiva människor som bara väntar på att hoppa i säng med en när man själv känner för det? Jag misstänker dock att de som faktiskt har det så (dvs Hollywoodskådisar, rockstjärnor och porraktriser) får en ännu starkare osäkerhetskänsla med sig på köpet. Så den aspekten tror jag egentligen att man/du/vi kan bortse ifrån - det är ungefär lika kortsiktig njutning och ger lika mycket (dvs ingen) trygghet som alkohol eller droger.

Att lära sig att upprätthålla och vårda ett förhållande tror jag mer på rent långsiktigt, men att tro att det räcker med att bli kär och sedan löser sig resten är tyvärr naivt (been there done that osv). Nu vet jag inte hur du definierar "romantiker", men jag tror att vägen till ett mer harmoniskt liv handlar om självkännedom och att vara ärlig mot sig själv. Jag har gått igenom x antal kriser och räknar med x antal till innan jag kolar vippen, men däremellan har jag ändå kunnat nyttja den ökade kunskap som skiten gett mig. Är du beredd att dela den typen av insikter med någon annan så tror jag absolut att du har en stor chans att lyckas med ett förhållande.

Diomedea exulans
2019-05-17, 21:58
Vem fasen vill inte (i teorin) ha en hel hög av attraktiva människor som bara väntar på att hoppa i säng med en när man själv känner för det? Jag misstänker dock att de som faktiskt har det så (dvs Hollywoodskådisar, rockstjärnor och porraktriser) får en ännu starkare osäkerhetskänsla med sig på köpet. Så den aspekten tror jag egentligen att man/du/vi kan bortse ifrån - det är ungefär lika kortsiktig njutning och ger lika mycket (dvs ingen) trygghet som alkohol eller droger.Det behöver inte vara så extremt ens.

En polare till mig hade precis kommit ur ett seriöst förhållande. Han, jag och en till polare satt hemma hos honom, den andra polaren tråkade honom lite för han inte hade en tjej (på ett sätt som inte var över gränsen, skall tilläggas). Polaren som nyligen kommit ur förhållandet kontrade med "jag hittar nog en ny tjej snart". Och så sant som det var sagt, något halvår senare hade han hittat ett förhållande. De är idag gifta och har ett barn sådär åtta år senare. Jag hade nöjt mig med den nivån av attraktivitet - att med rätta genuint tro att "jag hittar nog någon snart".

Det jag saknar mest av allt är tron att jag duger att älska. Inte älska som vän eller familjemedlem alltså, utan älska på det sättet. Mer än sex, kramar, Lets-Dance-tittande, middagar eller vad sjutton nu folk som har förhållanden gör hela dagarna.

Och det enda som kan få mig att tro det är att se det hända.

WHITEFOLKS
2019-05-18, 00:35
Jag har väl insett att jag kommer få leva i ensamhet resten av mitt liv och även om jag såklart saknar närheten och allt som kommer med det så blir det väl till slut någon sorts kombination av att man ger upp tillräckligt för att bli tillfreds med det. Jag förväntar eller hoppas inte längre på att något ska ske och det är väl mest en sorts försvarsmekanism för att ironiskt sett klara av att leva vidare.

Så du vänjer dig väl till slut i någon sorts utsträckning men helt ok med det vet jag inte om man blir.

spoon
2019-05-18, 00:59
Måste säga att tråden levererar. Inga nedlåtande floskler eller liknande. Anar att forumet är på bättringsvägen. För ett år sedan hade den här tråden vid det här laget haft minst två inlägg om att jag borde rycka upp mig och sluta gnälla, minst ett inlägg om att allt kommer lösa sig om jag ser en video med Tyler Durden samt tre inlägg med Alt Right-propaganda.



Jag har inte direkt något att tillägga till vad WSD och BA har sagt. Ni verkar skriva vettigt.







Jag har gett meditation några halv-ärliga försök. ;) Just nu är jag faktiskt inne i en sån period. Jag prövar den här meditationen. Det är tydligen en väldigt gammal och grundläggande sort: https://www.yogapedia.com/definition/5325/neti-neti



Det går sådär, funkar skitdåligt när jag mår dåligt, men funkar bra ibland när jag t ex testar det under en promenad tagen när jag mår bra.



Jag tror jag har lite svårare än genomsnittspersonen att meditera, och ska försöka förklara vad jag menar med det: Jag har hela livet låtit mina tankar vandra hela dagarna, aldrig varit koncentrerad på vad jag håller på med. Oavsett om jag rensar i rabatter, kör bil, cyklar, ritar en teckning, har sex eller annat så är mina tankar på något helt annat. Detta gör säkert att gemene man tror att jag är bättre på att meditera än de flesta: "Dio är så van vid att sitta och filosofera, meditation passar säkert honom", tänker de kanske. Ironiskt nog är det tvärtom. att låta tankarna vandra är motsatsen till meditation. De "korkade idrottskillarna" på skolan som spelar fotboll på rasten och som är 100 % inne i spelandet är mer meditativa än jag som sitter på gungan och fantiserar ihop historier om robotar och rymdvarelser.



Jag kan tänka mig att detta är en orsak till att jag har mer känslomässiga problem än genomsnittspersonen. De flesta har redan lite meditationsvana i och med att de har hobbyer eller jobb där de koncentrerar sig på vad de gör i ögonblicket. Jag, däremot, har gått i 35 år utan att utöva kontroll över tankarna överhuvudtaget. Därför är jag mycket sämre än gemene man på att kontrollera negativa tankemönster.



Men jag tror att jag kan bli bra på att meditera, och jag tror att det kan vara en väg ut ur helvetet.



Faktum är att jag skulle kunna bygga upp en väldigt grundläggande livs- och dejtingplan, ungefär såhär:

1) Leva i celibat.

2) Lära mig meditera.

3) När jag kan meditera hyfsat, släpp på celibatet. Volià - jag kan plötsligt dejta utan att vilja ta livet av mig.



Detta är betydligt mildare än "livslångt celibat"-domen, och nog mer hälsosamt. Samtidigt är det mer lovande än att bara kasta sig tillbaka in i dejtinglivet igen och suck it up and deal with it.



Angående Vipassana har jag funderat på det förut, men det verkar så extremt.Det här låter rimligt i mina än öron. Ta ett steg tillbaka och känna efter hur livet är utan att jaga tvåsamhet. Sen kan man ju alltid ändra sig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

Korvil
2019-05-18, 01:21
Poängen är alltså att göra det medvetet / skippa racet?

Jag kommer antagligen vara oskuld på min fyrtioårsdag och .. jag vet väl inte vad jag skall svara.

Rent generellt tycker jag inte att det är bra att sluta leva oavsett vad det handlar om. Det ger bara ångest efteråt. Så borde du fortsätta trots det lidande det orsakar? Jag tycker nog att det är värt lite lidande att leva faktiskt.

Med det sagt kan jag ju inte direkt påstå att jag har försökt mycket alls det sista decenniet. Så jag vet ju hur du har det. För några år sedan funderade jag på att donera sperma bara för att kanske få någon avkomma i.a.f. även om jag aldrig lärde känna den.

För tyckte jag att konceptet att finna sin "bästa kompis" och "någon man tyckte var attraktiv" i en och samma person var konstigt, nu skulle jag vilja lägga på "någon att skaffa barn med" där också. Om det inte vore för statens krav hade jag kunnat tänka mig att bygga barn med vem som helst. Jag har inga direkta krav där. Att överhuvudtaget få barn är ju en evolutionär vinst för mig så varför skulle jag? Jag hade kunnat göra barn med vem som helst.
Det är dock långtifrån alla jag finner attraktiva. Jag anser att de flesta människor verkar vara ok och jag tror egentligen att om man träffar någon och lär känna den / "är fast med den" så kan man nog gilla sig att tycka om den / tycka att den är rätt trevlig. Arrangerade äktenskap existerar ju och jag tror inte alla går runt och är olyckliga i dem.

Givetvis kan du sluta leta och anstränga dig - det har jag redan gjort länge - men det blir ju inte lättare att få en attraktiv partner sen och du missar ju möjligheter och det kanske inte kommer kännas så kul att vara utan barn om du vill ha det sen o.s.v. ändå.

Jag rekommenderar det inte även om jag kan se det som en biologisk / känslomässig lösning på att hantera besvikelsen / situationen.

BelowAverage
2019-05-18, 05:33
Det behöver inte vara så extremt ens.

En polare till mig hade precis kommit ur ett seriöst förhållande. Han, jag och en till polare satt hemma hos honom, den andra polaren tråkade honom lite för han inte hade en tjej (på ett sätt som inte var över gränsen, skall tilläggas). Polaren som nyligen kommit ur förhållandet kontrade med "jag hittar nog en ny tjej snart". Och så sant som det var sagt, något halvår senare hade han hittat ett förhållande. De är idag gifta och har ett barn sådär åtta år senare. Jag hade nöjt mig med den nivån av attraktivitet - att med rätta genuint tro att "jag hittar nog någon snart".

Det jag saknar mest av allt är tron att jag duger att älska. Inte älska som vän eller familjemedlem alltså, utan älska på det sättet. Mer än sex, kramar, Lets-Dance-tittande, middagar eller vad sjutton nu folk som har förhållanden gör hela dagarna.

Och det enda som kan få mig att tro det är att se det hända.

Jag kände samma sak tills mitt första förhållande, ville ha kvitto från någon *oberoende* eller vad jag ska kalla det, kvitto på att jag dög antar jag.
Det värsta för trådämnet är väl att det fungerade, jag tänkte och tänker efteråt att "jag funkade ju, så jag är bra nog". Annars kanske man alltid blir fast i att resonera att felet bara ligger hos en själv. Sen har man såklart fel och brister, en hel del av dem.

Den känslan har jag ingen aning om hur man kan hantera, den borde kanske kunna gå att resonera bort?
När jag tänker till idag skulle jag säga att jag har vänskaper som är väldigt starka, mer som kärlek även om den inte är romantisk. Duger man där så är det ju egentligen bara det sexuella och ev. kohabitering som saknas.

Rent krasst är du ju attraktiv, tror du ser bra ut. Har intressen jag får för mig många kvinnor tilltalas av. Smart. Vältränad. Du är lite klumpig ibland med vad du säger, det är kanske det farliga. Annars tycker jag du borde anses attraktiv, speciellt när du börjar komma upp i ålder.
#nohomo förresten, jag resonerar mest högt i en publik tråd xD
Men det spelar ju egentligen lite roll, problemet är ju ändå hur du har mått av dejtande hittils. Jag tror fortfarande på en timeout och att du försöker flytta fokus mot något annat, desperation är ingen bra grund för ett förhållande, iaf inte i min erfarenhet. Träffar du nån under tiden är det ju bara en bonus.

wintersnowdrift
2019-05-18, 07:22
Det behöver inte vara så extremt ens.

En polare till mig hade precis kommit ur ett seriöst förhållande. Han, jag och en till polare satt hemma hos honom, den andra polaren tråkade honom lite för han inte hade en tjej (på ett sätt som inte var över gränsen, skall tilläggas). Polaren som nyligen kommit ur förhållandet kontrade med "jag hittar nog en ny tjej snart". Och så sant som det var sagt, något halvår senare hade han hittat ett förhållande. De är idag gifta och har ett barn sådär åtta år senare. Jag hade nöjt mig med den nivån av attraktivitet - att med rätta genuint tro att "jag hittar nog någon snart".

Det jag saknar mest av allt är tron att jag duger att älska. Inte älska som vän eller familjemedlem alltså, utan älska på det sättet. Mer än sex, kramar, Lets-Dance-tittande, middagar eller vad sjutton nu folk som har förhållanden gör hela dagarna.

Och det enda som kan få mig att tro det är att se det hända.

Ah, jag tror att jag förstår vad du menar. Bra förklaring. Men av det du beskrivit i tråden så låter det i mina öron inte riktigt som att du har gett någon chansen att komma till det där stadiet då det är mer än sex och Let's Dance som binder ihop er? Du har berättat hur du dejtat tjejer du inte känt dig attraherad av (men ändå kämpat för att ligga med), och tjejer som du initialt känt ett intresse för men som runnit av ganska fort. Att älska en annan människa är något annat imho, något som egentligen inte behöver ha så stark koppling till förälskelseruset.

Självklart är du värd att älska, det är jag helt övertygad om.

trädgårdsmöbel
2019-05-18, 13:50
Men snälla nån.

Om jag nojar över huruvida hon kommer vara otrogen/lämna mig eller ej om hon bara är ihop med mig för min personlighet + utseende, hur mycket tror ni inte jag kommer noja om hon hon bara är ihop med mig för mina pengar? Om jag vore sugar daddy skulle jag gå runt 24/7 och tänka "tänk om hon träffar nån hon gillar pga hans utseende/personlighet!" Eller varför inte "tänk om hon träffar mer som ger henne ÄNNU mer pengar varje vecka!"

Jag hoppas ni är oseriösa med det förslaget lika mycket som ni är med knulldocke-förslaget.

Jag är inte oseriös med sexdockeförslaget. Du är en av få utrustad med tillräckligt mycket fantasi för att få en sån sak att fungera. Att få dockan till mer än en sexleksak, utan även ha en relation till den. Du kan göra den till en person.

Diomedea exulans
2019-05-18, 14:28
Ah, jag tror att jag förstår vad du menar. Bra förklaring. Men av det du beskrivit i tråden så låter det i mina öron inte riktigt som att du har gett någon chansen att komma till det där stadiet då det är mer än sex och Let's Dance som binder ihop er? Du har berättat hur du dejtat tjejer du inte känt dig attraherad av (men ändå kämpat för att ligga med), och tjejer som du initialt känt ett intresse för men som runnit av ganska fort. Att älska en annan människa är något annat imho, något som egentligen inte behöver ha så stark koppling till förälskelseruset.

Självklart är du värd att älska, det är jag helt övertygad om.

Jag vill göra en liten modifiering; de jag inte varit så intresserad av har jag oftast (alltid?) inte kämpat för att få i säng, utan oftast har de bara råkat hamna i säng. De jag kämpat för är de superintressanta (poängterade det för att låta lite mindre svinig).

Jag skulle vilja säga att jag visst gett folk den chansen, men de har inte gett mig chansen. Dock har jag nog kunnat ge fler tjejer fler chanser än jag gett dem, helt klart.

Jag är inte oseriös med sexdockeförslaget. Du är en av få utrustad med tillräckligt mycket fantasi för att få en sån sak att fungera. Att få dockan till mer än en sexleksak, utan även ha en relation till den. Du kan göra den till en person.Då kan jag lika gärna skita i dockan och fantisera ihop en hel person från luft.

Angel
2019-07-07, 16:41
Jag har gift mig och har en dotter tack vare tinder. Hade nog aldrig sprungit på henne annars :)


Lyckades också träffa en kille på Tinder som gärna får befrukta mig snart cofffee

Macroman
2019-07-08, 13:06
Jag har gift mig och har en dotter tack vare tinder. Hade nog aldrig sprungit på henne annars :)

Lyckades också träffa en kille på Tinder som gärna får befrukta mig snart cofffee

Samma här. Vår son är 3 månader nu. :)

EagleEye
2019-07-11, 15:21
Det är inte lätt att vara ful. Jag har inte haft sex på mer än tio år. Och totalt haft sex mindre än 10 gånger i hela mitt liv. Trots en febril jakt med nätdejing, krogliv mm. Nu onanerar jag inte ens längre.

Så ja, det går. Men du kommer lida som fan psykiskt av det.

Diomedea exulans
2019-07-11, 15:53
Men du kommer lida som fan psykiskt av det.

Mildras det inte med tiden då?

Lafayette
2019-07-11, 16:01
Varför sluta med onani? Är det ens fysiskt möjligt? Hatten av isåfall.*jorgen*

EagleEye
2019-07-11, 16:18
Mildras det inte med tiden då?

Kanske litegrann, men lusten kommer alltid finnas där. Ser du en snygging på stan så kommer du så klart att vända blicken ditåt, men sen kommer du tänka 'det kommer aldrig hända' och du får ett massivt ångest påslag. Så är det iaf för mig. Jag anstränger mig för att inte titta men ibland går det helt enkelt inte. Och då blir det så.


Varför sluta med onani? Är det ens fysiskt möjligt? Hatten av isåfall.*jorgen*

Jag onanerade mycket förut, så pass att jag sett typ varenda video(jag var intresserad av) på gratis sidorna. Det gör jag inte längre.

Jag äcklas av mig själv om jag gör det. Det känns patetiskt.. Skulle jag mot förmodan göra det så kollar jag inte på porr utan fantiserar istället, om hur det var när uag hade sex på riktigt. Får utlösning på typ 30 sek då. Kan nämnas att pungen och skaftet krymper också som ett resultat av det.

Diomedea exulans
2019-07-11, 17:02
Kanske litegrann, men lusten kommer alltid finnas där. Ser du en snygging på stan så kommer du så klart att vända blicken ditåt, men sen kommer du tänka 'det kommer aldrig hända' och du får ett massivt ångest påslag. Så är det iaf för mig. Jag anstränger mig för att inte titta men ibland går det helt enkelt inte. Och då blir det så.




Jag onanerade mycket förut, så pass att jag sett typ varenda video(jag var intresserad av) på gratis sidorna. Det gör jag inte längre.

Jag äcklas av mig själv om jag gör det. Det känns patetiskt.. Skulle jag mot förmodan göra det så kollar jag inte på porr utan fantiserar istället, om hur det var när uag hade sex på riktigt. Får utlösning på typ 30 sek då. Kan nämnas att pungen och skaftet krymper också som ett resultat av det.
Får man fråga hur gammal du är ungefär, också?

Bärsärk
2019-07-11, 18:24
Det är inte lätt att vara ful. Jag har inte haft sex på mer än tio år. Och totalt haft sex mindre än 10 gånger i hela mitt liv. Trots en febril jakt med nätdejing, krogliv mm. Nu onanerar jag inte ens längre.

Så ja, det går. Men du kommer lida som fan psykiskt av det.

Jag tror du skapar ett problem där det egentligen inte behöver finnas ett, ja det är en drift i grunden att få komma till och para sig, men det är ju inget som inte går att jobba bort till den punkt när du inte ens kommer att tänka på det.

EagleEye
2019-07-11, 21:06
Jag tror du skapar ett problem där det egentligen inte behöver finnas ett, ja det är en drift i grunden att få komma till och para sig, men det är ju inget som inte går att jobba bort till den punkt när du inte ens kommer att tänka på det.

Det är just det som är problemet. Att det aldrig går att sluta tänka på det. Snyggingen som du såg på stan eller nätdejten som dissade dig blir på smackade som fan någon kväll när du ligger ensam i din säng... och i det läget ska du börja onanera? Snacka om patetiskt. Man känner sig värdelös och det är man ju de facto också..i alla fall de tjejernas ögon.

baggard
2019-07-11, 21:33
Det är just det som är problemet. Att det aldrig går att sluta tänka på det. Snyggingen som du såg på stan eller nätdejten som dissade dig blir på smackade som fan någon kväll när du ligger ensam i din säng... och i det läget ska du börja onanera? Snacka om patetiskt. Man känner sig värdelös och det är man ju de facto också..i alla fall de tjejernas ögon.

Finns människor för alla. Du får sänka din standard till någon som är mer i din nivå (enligt dig) så får du sex enkelt om du vill. Annars kan du ju åka på sex-resor och ha sex med riktigt snygga tjejer några gånger per år och lassa av.

Tror inte du är så himla ful dock. Göra en makeover kan vara en god idé. Få människor är direkt fula. Handlar mer om att se skötsam ut, en hygglig klädstil, hygienisk, någon typ av frisyr och lukta gott.

Sen måste du ju levla upp i brist på bättre term. Du kan inte gå på första-dejt efter första-dejt från dina tinder-tjejer och misslyckas gång på gång. Du måste sätta dig ned efter varje gång och gå igenom vad som kan ha blivit fel, vad du hade kunnat göra bättre. Hur var första intrycket, log du och lös av självförtroende eller halvglodde du ned i gatan och tittade upp nervöst, hur gick konversationen, vem höll i det, vad pratades det om, vad kan förbättras osv osv

EagleEye
2019-07-12, 00:30
Finns människor för alla. Du får sänka din standard till någon som är mer i din nivå (enligt dig) så får du sex enkelt om du vill. Annars kan du ju åka på sex-resor och ha sex med riktigt snygga tjejer några gånger per år och lassa av.

Tror inte du är så himla ful dock. Göra en makeover kan vara en god idé. Få människor är direkt fula. Handlar mer om att se skötsam ut, en hygglig klädstil, hygienisk, någon typ av frisyr och lukta gott.

Sen måste du ju levla upp i brist på bättre term. Du kan inte gå på första-dejt efter första-dejt från dina tinder-tjejer och misslyckas gång på gång. Du måste sätta dig ned efter varje gång och gå igenom vad som kan ha blivit fel, vad du hade kunnat göra bättre. Hur var första intrycket, log du och lös av självförtroende eller halvglodde du ned i gatan och tittade upp nervöst, hur gick konversationen, vem höll i det, vad pratades det om, vad kan förbättras osv osv

Allt det där är bara svammel. Precis allting. Att ha sex med någon man inte finner attraktivt är meningslöst..Både för kvinnor och män.

Jag närmar mig 40-års strecket(Det var någon som undrade). Det är typ då man på riktigt börjar komma till insikt i livet. Verkligheten kommer ikapp en.

Jag lider av det här som sagt, det gör många män. Varför skulle de annars åka till Thailand t.ex? Men jag hittar andra glädjeämnen i livet. Träningen är ett. Det tycker jag är kul och mår bra av.

Diomedea exulans
2019-07-12, 06:06
Finns människor för alla. Du får sänka din standard till någon som är mer i din nivå (enligt dig) så får du sex enkelt om du vill.

Fast det där tycker jag är en dålig idé, på tre sätt.
1) Det suger rätt mycket att ha sex med någon man inte känner attraktion för. Så det är dåligt för mig.
2) Det är taskigt mot tjejen. Hon tror ju att man är attraherad av henne. Man lurar henne, helt enkelt.
3) Det går inte att göra någon längre period för tjejen kommer märka att man inte är attraherad, och då blir hon ointresserad.

Sen måste du ju levla upp i brist på bättre term. Du kan inte gå på första-dejt efter första-dejt från dina tinder-tjejer och misslyckas gång på gång. Du måste sätta dig ned efter varje gång och gå igenom vad som kan ha blivit fel, vad du hade kunnat göra bättre. Hur var första intrycket, log du och lös av självförtroende eller halvglodde du ned i gatan och tittade upp nervöst, hur gick konversationen, vem höll i det, vad pratades det om, vad kan förbättras osv osvDet där tror jag också är en dålig idé, eftersom olika tjejer gillar olila grejer.

En tjej jag träffade var extremt undergiven och hatade tanken på att hon själv skulle känna njutning under sex. Hon dumpade mig efter att jag erkänt att jag gillar att dela ut oralsex. Tror det skulle vara ganska dumt att applicera den infon på nästa tjej, t ex.

Langster
2019-07-12, 09:47
Hur många kvinnliga vänner har ni som har svårt att hitta någon?
Jag gissar på noll.
Prova att börja där. Har ni jobb, borde det finnas någon i typ samma ålder i närheten som ni kan bli kompis med. INTE för att ni vill ****** alltså utan för att umgås och ha kul. Dels för att de säkert har kvinnliga vänner som kanske är intressanta. Och om du är trevlig och inte beter dig som en kuf kommer du att lära känna även dem. Men främst bör man lära känna kvinnor för att förstå att de är människor och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern. Kvinnor är inte endast knullhål som antingen särar eller säger nej.

Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna. Så kanske ni hittar någon, inte bara att ******, utan även att bygga ett liv med och vara lycklig med...

TheOne1994
2019-07-12, 09:51
Hur många kvinnliga vänner har ni som har svårt att hitta någon?
Jag gissar på noll.
Prova att börja där. Har ni jobb, borde det finnas någon i typ samma ålder i närheten som ni kan bli kompis med. INTE för att ni vill ****** alltså utan för att umgås och ha kul. Dels för att de säkert har kvinnliga vänner som kanske är intressanta. Och om du är trevlig och inte beter dig som en kuf kommer du att lära känna även dem. Men främst bör man lära känna kvinnor för att förstå att de är människor och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern. Kvinnor är inte endast knullhål som antingen särar eller säger nej.

Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna. Så kanske ni hittar någon, inte bara att ******, utan även att bygga ett liv med och vara lycklig med...

Langster for president !

Det är allt som behövs sägas, många gör det åt hel_ete rent för komplicerat.

Internet har fu*kat upp det big time...

EagleEye
2019-07-12, 14:04
Hur många kvinnliga vänner har ni som har svårt att hitta någon?
Jag gissar på noll.
Prova att börja där. Har ni jobb, borde det finnas någon i typ samma ålder i närheten som ni kan bli kompis med. INTE för att ni vill ****** alltså utan för att umgås och ha kul. Dels för att de säkert har kvinnliga vänner som kanske är intressanta. Och om du är trevlig och inte beter dig som en kuf kommer du att lära känna även dem. Men främst bör man lära känna kvinnor för att förstå att de är människor och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern. Kvinnor är inte endast knullhål som antingen särar eller säger nej.

Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna. Så kanske ni hittar någon, inte bara att ******, utan även att bygga ett liv med och vara lycklig med...

Du har rätt i mycket av det du säger. Men du säger själv också sen kanske..vissa har väldigt dåliga förutsättningar på relationsmarknaden.

Jag har aldrig haft ett förhållande i hela mitt liv. Och det har sett ut som de flesta andras.. jag har alltså träffat en hel del kvinnor. Men ingen av de har velat ligga med mig. Att jag har varit trevlig och de uppskattat mig som person räcker liksom inte. En kvinna var t.om så ärlig och sa det rätt ut till mig när jag frågade varför hon inte ville ses mer.

Men visst, om jag sänkte "kraven" väldigt mycket så kanske jag också skulle kunna hitta någon? Men varför skulle jag. Det är inte rättvist mot varken den kvinnan eller mig. Som någon annan redan påpekat. Allting blir en lögn.

Många kvinnor lider ju också av det här. Sex har de ju hela tiden, men inte förhållanden. De kan inte heller sänka sina "krav". Det funkar inte så.

Diomedea exulans
2019-07-12, 15:46
Hur många kvinnliga vänner har ni som har svårt att hitta någon?
Jag gissar på noll.
Prova att börja där. Har ni jobb, borde det finnas någon i typ samma ålder i närheten som ni kan bli kompis med. INTE för att ni vill ****** alltså utan för att umgås och ha kul. Dels för att de säkert har kvinnliga vänner som kanske är intressanta. Och om du är trevlig och inte beter dig som en kuf kommer du att lära känna även dem. Men främst bör man lära känna kvinnor för att förstå att de är människor och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern. Kvinnor är inte endast knullhål som antingen särar eller säger nej.

Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna. Så kanske ni hittar någon, inte bara att ******, utan även att bygga ett liv med och vara lycklig med...

Langster for president !

Det är allt som behövs sägas, många gör det åt hel_ete rent för komplicerat.

Internet har fu*kat upp det big time...

Det blir inget presidentutropande från mitt håll, för ni verkar ha missförstått mig på ett par punkter. Jag skulle rentav vilja säga att missförstånden är så grova att jag misstänker att ni har gjort som Anders the Peak brukar göra, och inte läst hela inlägget, utan bara några få ord, gissat vad inlägget handlar, om och utifrån det format en åsikt.

Först och främst gäller det er uppfattning om min kvinnosyn. Jag tycker inte att jag har så mycket som antytt att jag tycker kvinnor är "knullhål", och blir ej heller speciellt glad av att trådläsare tror att jag inte ser kvinnor som människor.

För det andra gäller det ert antagande att jag bara går efter utseende när jag intresserar mig för kvinnor, det förstår jag inte heller hur ni lyckats fantisera ihop. " (...) och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern", hur kan man ens tro att en kvinna är ens perfekta partner om man inte har umgåtts med henne? *screwy* Jag kan meddela att jag faller för hjärna (trots att trädgårdsmöbel brukar skriva att det är helt ofattbart att någon kan göra det), och att ofta tjejen inte är modellsnygg (fast när jag fått känslor för henne tycker jag såklart att hon är snyggast i hela välden).

"Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna", vaa? Skulle smarta tjejer vara lättare att ragga upp än dumma? Det tror jag inte ett ögonblick på. Konstigt tips, ungefär som att säga: "Kan du inte ta 100 kg i bänkpress? Testa att ta 100 kg i militärpress!"

Bärsärk
2019-07-12, 16:11
Det är just det som är problemet. Att det aldrig går att sluta tänka på det. Snyggingen som du såg på stan eller nätdejten som dissade dig blir på smackade som fan någon kväll när du ligger ensam i din säng... och i det läget ska du börja onanera? Snacka om patetiskt. Man känner sig värdelös och det är man ju de facto också..i alla fall de tjejernas ögon.

Du går runt och tänker för mycket och på otroligt oväsentliga ting. Börja gymma mer och oftare, alternativt arbeta mer.

Vi människor är gjorda för att arbeta, inte gå runt och tänka.

Diomedea exulans
2019-07-12, 16:16
Du går runt och tänker för mycket och på otroligt oväsentliga ting. Börja gymma mer och oftare, alternativt arbeta mer.

Vi människor är gjorda för att arbeta, inte gå runt och tänka.

Till skillnad från herr EagleEye så blir jag varken speciellt upphetsad av att se en snygging på stan eller skäms när jag onanerar. Är bättre rustad än honom för sexlöshet.

Bärsärk
2019-07-12, 16:27
Incels och alla såna här typer av människor är ju folk som har för mycket tid över, det är ju en gemensam nämnare för alla typer av dårar vi har ute i samhället som typ Breivik och så vidare. De har på tok för mycket tid att sitta och fundera över saker och hitta på och skapa egna sanningar om ditt och datt.

Hitta på något (allra helst fysisk aktivitet) som tar upp mycket av er fritid (Er dag i övrigt ska ju ägnas åt ett 40/h veckan arbete såklart) och låt det ta styra era liv så kommer ni bli mycket lyckligare.

Langster
2019-07-12, 18:54
Det blir inget presidentutropande från mitt håll, för ni verkar ha missförstått mig på ett par punkter. Jag skulle rentav vilja säga att missförstånden är så grova att jag misstänker att ni har gjort som Anders the Peak brukar göra, och inte läst hela inlägget, utan bara några få ord, gissat vad inlägget handlar, om och utifrån det format en åsikt.

Först och främst gäller det er uppfattning om min kvinnosyn. Jag tycker inte att jag har så mycket som antytt att jag tycker kvinnor är "knullhål", och blir ej heller speciellt glad av att trådläsare tror att jag inte ser kvinnor som människor.

För det andra gäller det ert antagande att jag bara går efter utseende när jag intresserar mig för kvinnor, det förstår jag inte heller hur ni lyckats fantisera ihop. " (...) och man själv kanske inte ens gillar att umgås med just den kvinna man trodde skulle vara den perfekta partnern", hur kan man ens tro att en kvinna är ens perfekta partner om man inte har umgåtts med henne? *screwy* Jag kan meddela att jag faller för hjärna (trots att trädgårdsmöbel brukar skriva att det är helt ofattbart att någon kan göra det), och att ofta tjejen inte är modellsnygg (fast när jag fått känslor för henne tycker jag såklart att hon är snyggast i hela välden).

"Sänk de utseendemässiga kraven och rikta in er på de intellektuella och vardagliga kvaliteterna", vaa? Skulle smarta tjejer vara lättare att ragga upp än dumma? Det tror jag inte ett ögonblick på. Konstigt tips, ungefär som att säga: "Kan du inte ta 100 kg i bänkpress? Testa att ta 100 kg i militärpress!"
Jag riktade mig inte specifikt mot dig.
Men när du ändå är på ”tråden” så kan jag ju passa på att fråga om du har många kvinnliga vänner som du umgås regelbundet med? IRL alltså.
Och följdfrågan, har du många manliga vänner som du umgås regelbundet med? IRL.
Och med umgänge menar jag typ bjuda över på middag, gå på bio tillsammans och liknande aktiviteter. Inte träffar på gymmet.

Diomedea exulans
2019-07-12, 19:32
Jag riktade mig inte specifikt mot dig.
Men när du ändå är på ”tråden” så kan jag ju passa på att fråga om du har många kvinnliga vänner som du umgås regelbundet med? IRL alltså.
Och följdfrågan, har du många manliga vänner som du umgås regelbundet med? IRL.
Och med umgänge menar jag typ bjuda över på middag, gå på bio tillsammans och liknande aktiviteter. Inte träffar på gymmet.

Ja du, det blir nog noll på båda frågorna. Och noll som jag träffar på gymmet.

d1anny2
2019-07-12, 21:07
Du går runt och tänker för mycket och på otroligt oväsentliga ting. Börja gymma mer och oftare, alternativt arbeta mer.

Vi människor är gjorda för att arbeta, inte gå runt och tänka.Enig i att några här lägger för mycket tid på fel tankemönster. Men det har de gemensamt med väldigt många. Väl därför man utvecklat KBT?
Jag förespråkar att jobba mindre & tänka mindre. Tystnad i skallen är så skönt.

Langster
2019-07-12, 21:11
Ja du, det blir nog noll på båda frågorna. Och noll som jag träffar på gymmet.

OK... Alltså jag tror det är enormt svårt att träffa någon som är ”normal” med ett normalt liv och ett normalt utseende om man är avvikande själv. Om det ens luktar enstöring så tror jag de flesta ”normala” tjejer inte vill ta i en med tång.
De värdesätter det sociala livet över allt annat, med hembjudningar, utekvällar osv som den gyllene standarden för att vara en lyckad människa. Alltså för mig är det sjukt, men de allra flesta människor blir helt tokiga av att vara ensamma en helgkväll, eller generellt av att ”inget händer”. Det ska hända saker tamefan varenda sekund. Det ska planeras saker och snackas om vad man har för planer och vad andra människor gör och har för planer.
Är man inte en sån person och inte är extremt intressant på något annat sätt så blir det svårt att gänga sig med en person ur den breda massan, delvis för att man själv inte orkar med det eller faktiskt innerst inne inte vill.

Lafayette
2019-07-12, 21:20
Dio ska utbilda sig i Stockholm i höst. Där kommer han träffa massor med trevliga människor och guzzar.

Diomedea exulans
2019-07-12, 21:23
OK... Alltså jag tror det är enormt svårt att träffa någon som är ”normal” med ett normalt liv och ett normalt utseende om man är avvikande själv. Om det ens luktar enstöring så tror jag de flesta ”normala” tjejer inte vill ta i en med tång.
De värdesätter det sociala livet över allt annat, med hembjudningar, utekvällar osv som den gyllene standarden för att vara en lyckad människa. Alltså för mig är det sjukt, men de allra flesta människor blir helt tokiga av att vara ensamma en helgkväll, eller generellt av att ”inget händer”. Det ska hända saker tamefan varenda sekund. Det ska planeras saker och snackas om vad man har för planer och vad andra människor gör och har för planer.
Är man inte en sån person och inte är extremt intressant på något annat sätt så blir det svårt att gänga sig med en person ur den breda massan, delvis för att man själv inte orkar med det eller faktiskt innerst inne inte vill.

Tack för förklaringen. Tycker det verkar logiskt, och tror jag luktar både enstöring och annat.

Lafayette
2019-07-12, 21:31
OK... Alltså jag tror det är enormt svårt att träffa någon som är ”normal” med ett normalt liv och ett normalt utseende om man är avvikande själv. Om det ens luktar enstöring så tror jag de flesta ”normala” tjejer inte vill ta i en med tång.
De värdesätter det sociala livet över allt annat, med hembjudningar, utekvällar osv som den gyllene standarden för att vara en lyckad människa. Alltså för mig är det sjukt, men de allra flesta människor blir helt tokiga av att vara ensamma en helgkväll, eller generellt av att ”inget händer”. Det ska hända saker tamefan varenda sekund. Det ska planeras saker och snackas om vad man har för planer och vad andra människor gör och har för planer.
Är man inte en sån person och inte är extremt intressant på något annat sätt så blir det svårt att gänga sig med en person ur den breda massan, delvis för att man själv inte orkar med det eller faktiskt innerst inne inte vill.

Oj, jag är nog körd för all framtid.

wintersnowdrift
2019-07-12, 21:40
OK... Alltså jag tror det är enormt svårt att träffa någon som är ”normal” med ett normalt liv och ett normalt utseende om man är avvikande själv. Om det ens luktar enstöring så tror jag de flesta ”normala” tjejer inte vill ta i en med tång.
De värdesätter det sociala livet över allt annat, med hembjudningar, utekvällar osv som den gyllene standarden för att vara en lyckad människa. Alltså för mig är det sjukt, men de allra flesta människor blir helt tokiga av att vara ensamma en helgkväll, eller generellt av att ”inget händer”. Det ska hända saker tamefan varenda sekund. Det ska planeras saker och snackas om vad man har för planer och vad andra människor gör och har för planer.
Är man inte en sån person och inte är extremt intressant på något annat sätt så blir det svårt att gänga sig med en person ur den breda massan, delvis för att man själv inte orkar med det eller faktiskt innerst inne inte vill.

Men jeez, jag känner inte igen mig för fem öre. Beter sig gemene kvinna 30+ också så verkligen? Man kanske får känslan av att detta är norm via typ influencers på instagram, men jag skulle verkligen inte säga att det är outsider-varning på en person som vill stanna hemma en helgkväll. Eller de flesta helgkvällar.

EagleEye
2019-07-13, 00:04
OK... Alltså jag tror det är enormt svårt att träffa någon som är ”normal” med ett normalt liv och ett normalt utseende om man är avvikande själv. Om det ens luktar enstöring så tror jag de flesta ”normala” tjejer inte vill ta i en med tång.
De värdesätter det sociala livet över allt annat, med hembjudningar, utekvällar osv som den gyllene standarden för att vara en lyckad människa. Alltså för mig är det sjukt, men de allra flesta människor blir helt tokiga av att vara ensamma en helgkväll, eller generellt av att ”inget händer”. Det ska hända saker tamefan varenda sekund. Det ska planeras saker och snackas om vad man har för planer och vad andra människor gör och har för planer.
Är man inte en sån person och inte är extremt intressant på något annat sätt så blir det svårt att gänga sig med en person ur den breda massan, delvis för att man själv inte orkar med det eller faktiskt innerst inne inte vill.

Här har du 100% rätt. Jag skyller på sociala medier..det har bara gjort saken många gånger värre för oss som är lite udda..

Langster
2019-07-13, 00:27
Men jeez, jag känner inte igen mig för fem öre. Beter sig gemene kvinna 30+ också så verkligen? Man kanske får känslan av att detta är norm via typ influencers på instagram, men jag skulle verkligen inte säga att det är outsider-varning på en person som vill stanna hemma en helgkväll. Eller de flesta helgkvällar.

Alla är olika, och det är skillnad på folk som har familj och på folk som är singel förstås. Sen skulle jag definitivt säga att de flesta inte är aktivt medvetna om hur viktigt det sociala livet är för dem. Och jag skulle säga att de flesta känner sig misslyckade om de spenderar ett par helger i rad ensamma, utan något att göra, alltså inte tillsammans med barn och/eller partner.
Du känner inte igen dig, och du kanske inte stämmer in i denna stereotyp, jag försökte inte klämma in dig i denna specifika kakform, lika lite som jag försökte klämma in dio i den form han opponerade sig emot.

Känner du igen dig i att ha noll vänner då? Känner du igen dig i att vara den typ av kvinna som attraheras av män med noll vänner? Känner du igen dig i att gå igång på en man då du börjar ana att han har noll vänner? Eller skulle du börja undra varför?
Skulle du föredra en man med en normal vänskapskrets? Med lite intressanta och roliga människor som ni kan umgås med? Som ni kan hitta på saker tillsammans med... även om det inte blir varje helg sen när ni har barn osv.
Eller känns den ensamma killen som hängt på internet, inte har jobb, ingen utbildning och som runkat sig igenom 20-årsåldern som mannen i ditt liv? (Obs jag menar ingen specifik människa, även detta är bara en stereotyp.)
Denna kille kan se rätt bra ut, men det enda produktiva han gjort de senaste 10-15 åren är att gå till gymmet då och då. Det mest utpräglade karaktärsdraget du märker på honom är att han verkar ha missat 10-15 år av socialt umgänge. Är det då du hoppar på tåget och tänker: Så här vill jag att mitt liv ska vara, resten av mitt liv, med denna man ska jag uppfostra en kull osociala ungar vars liv kommer att bli likadana!? Ensamma, det är vi emot världen!!

EagleEye
2019-07-13, 03:00
Social status skulle jag nog säga är den enskilt viktigaste faktorn. I alla fall här i Sverige där inkomstklyftorna inte är så stora(relativt).

Vad som föranleder social status kan diskuteras. Det är ju kontext beroende också. Men en sak är säker, man får inte vara ful eller på något sätt ha en avvikande personlighet(störning) för då kan man aldrig uppnå det.

Angel
2019-07-13, 05:38
Du har helt rätt Langster, det är ett attraktivt drag

Aryt
2019-07-13, 07:09
Alla är olika, och det är skillnad på folk som har familj och på folk som är singel förstås. Sen skulle jag definitivt säga att de flesta inte är aktivt medvetna om hur viktigt det sociala livet är för dem. Och jag skulle säga att de flesta känner sig misslyckade om de spenderar ett par helger i rad ensamma, utan något att göra, alltså inte tillsammans med barn och/eller partner.
Du känner inte igen dig, och du kanske inte stämmer in i denna stereotyp, jag försökte inte klämma in dig i denna specifika kakform, lika lite som jag försökte klämma in dio i den form han opponerade sig emot.

Känner du igen dig i att ha noll vänner då? Känner du igen dig i att vara den typ av kvinna som attraheras av män med noll vänner? Känner du igen dig i att gå igång på en man då du börjar ana att han har noll vänner? Eller skulle du börja undra varför?
Skulle du föredra en man med en normal vänskapskrets? Med lite intressanta och roliga människor som ni kan umgås med? Som ni kan hitta på saker tillsammans med... även om det inte blir varje helg sen när ni har barn osv.
Eller känns den ensamma killen som hängt på internet, inte har jobb, ingen utbildning och som runkat sig igenom 20-årsåldern som mannen i ditt liv? (Obs jag menar ingen specifik människa, även detta är bara en stereotyp.)
Denna kille kan se rätt bra ut, men det enda produktiva han gjort de senaste 10-15 åren är att gå till gymmet då och då. Det mest utpräglade karaktärsdraget du märker på honom är att han verkar ha missat 10-15 år av socialt umgänge. Är det då du hoppar på tåget och tänker: Så här vill jag att mitt liv ska vara, resten av mitt liv, med denna man ska jag uppfostra en kull osociala ungar vars liv kommer att bli likadana!? Ensamma, det är vi emot världen!!

Lite av en halmgubbe väl?
Att icke-framgångsrika män inte är eftertraktade är väl ganska onytt.

Tror dock att en framgångsrik person (som offrat sociala för stor yrkesmässig framgång, dvs rik) skulle vara i ok läge. Den eller arbetslösa partykillen som spenderar helgen med att dricka öl och skrika åt invandrare?

Social status skulle jag nog säga är den enskilt viktigaste faktorn. I alla fall här i Sverige där inkomstklyftorna inte är så stora(relativt).

Vad som föranleder social status kan diskuteras. Det är ju kontext beroende också. Men en sak är säker, man får inte vara ful eller på något sätt ha en avvikande personlighet(störning) för då kan man aldrig uppnå det.

Nja, flera av vad man brukar kalla personlighetsstörning enligt DSM brukar ju vara ganska socialt framgångsrika.

Kluster A och C är väl nog socialt utsatta, men B-gruppen https://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetsst%C3%B6rning#Personlighetsst%C3%B6rn ingar_i_DSM-IV-TR är nog mer framgångsrik socialt än gemene man.

EagleEye
2019-07-13, 07:40
Nja, flera av vad man brukar kalla personlighetsstörning enligt DSM brukar ju vara ganska socialt framgångsrika.

Kluster A och C är väl nog socialt utsatta, men B-gruppen https://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetsst%C3%B6rning#Personlighetsst%C3%B6rn ingar_i_DSM-IV-TR är nog mer framgångsrik socialt än gemene man.

B-gruppen är väl med andra ord psykopater? Ja, de är i toppen. Att vara en snäll kille är ju liksom döden...det lär sig alla killar förr eller senare.

Men man kan ju trösta sig med att psykopatiska, snygga, utåtriktade män med ett riktigt socialt liv inte är en särskilt stor del av befolkningen. Men oj vad de får ligga.. De lägger beslag på alla kvinnor som inte är i ett förhållande. Och emellanåt tar de för sig även av de sig är i förhållanden.

Vinter
2019-07-13, 07:59
B-gruppen är väl med andra ord psykopater? Ja, de är i toppen. Att vara en snäll kille är ju liksom döden...det lär sig alla killar förr eller senare.

Men man kan ju trösta sig med att psykopatiska, snygga, utåtriktade män med ett riktigt socialt liv inte är en särskilt stor del av befolkningen. Men oj vad de får ligga.. De lägger beslag på alla kvinnor som inte är i ett förhållande. Och emellanåt tar de för sig även av de sig är i förhållanden.

Det går att medicinera och behandla flertalet av dem, så inte exakt. Histrionisk och Borderline är kvinnodominerade. Träffar du på någon som skär sig, så är det nästan 90% chans att de lider av Borderline.

Slänger in en länk här, det är en pod startade av och med några namnkunniga psykologer. Kanske finns nått att snappa upp där. Vetenskapligt baserad kanske kan vara intressant.

http://thematinggrounds.com/category/podcast/

wintersnowdrift
2019-07-13, 09:17
Känner du igen dig i att ha noll vänner då? Känner du igen dig i att vara den typ av kvinna som attraheras av män med noll vänner? Känner du igen dig i att gå igång på en man då du börjar ana att han har noll vänner? Eller skulle du börja undra varför?
Skulle du föredra en man med en normal vänskapskrets? Med lite intressanta och roliga människor som ni kan umgås med? Som ni kan hitta på saker tillsammans med... även om det inte blir varje helg sen när ni har barn osv.
Eller känns den ensamma killen som hängt på internet, inte har jobb, ingen utbildning och som runkat sig igenom 20-årsåldern som mannen i ditt liv? (Obs jag menar ingen specifik människa, även detta är bara en stereotyp.)
Denna kille kan se rätt bra ut, men det enda produktiva han gjort de senaste 10-15 åren är att gå till gymmet då och då. Det mest utpräglade karaktärsdraget du märker på honom är att han verkar ha missat 10-15 år av socialt umgänge. Är det då du hoppar på tåget och tänker: Så här vill jag att mitt liv ska vara, resten av mitt liv, med denna man ska jag uppfostra en kull osociala ungar vars liv kommer att bli likadana!? Ensamma, det är vi emot världen!!

För mig är en mans vänskapskrets helt oväsentlig. Och ja, jag har varit attraherad av män med den livsstil du beskriver. Lite inbundna, osociala killar där det finns en hög intellektuell och känslomässig kapacitet bakom kulisserna kan lätt vara *drool*-varning för mig. Jag bryr mig inte ett skit om han har suttit inne framför datorn i 10 års tid pga whatever reason (men oftast är det väl psykisk ohälsa som ligger bakom), däremot så vill jag såklart gärna göra saker tillsammans med min partner. Parmiddagar och fester är inget jag kräver att få fylla helger och semestrar med (det hade varit pest faktiskt om det var det han helst ville göra), däremot att fjällvandra, springa, rida, resa till intressanta platser, ha sex, se en serie ihop, samt diskutera livets vedermödor och glädjeämnen är sånt jag gärna gör med min partner. Men, återigen, en snubbes sociala liv är faktiskt helt irrelevant för mig och påverkar exakt ingenting av huruvida jag kan bli attraherad av honom.

Tillägg: att någon levt ett väldigt socialt begränsat liv betyder inte att det är det livet man helst vill leva, eller kommer att leva i resten av sitt liv. Många "hemmasittare" lider av någon typ av psykisk ohälsa. Sen kan man vara mer eller mindre social, absolut, men de flesta vill ha någon typ av mänskligt utbyte i sitt IRL-liv.

Bärsärk
2019-07-13, 11:35
Enig i att några här lägger för mycket tid på fel tankemönster. Men det har de gemensamt med väldigt många. Väl därför man utvecklat KBT?
Jag förespråkar att jobba mindre & tänka mindre. Tystnad i skallen är så skönt.

Jobb är viktigt för det är där den sociala biten kommer in, tycker att det är sjukt många människor där ute som tappat det konceptet helt och hållet.

Bärsärk
2019-07-13, 11:47
Meningslöst att fråga egentligen för du kan ju svara vad du vill och om du vore arbetslös skulle du väl knappast erkänna det men vad arbetar du med EagleEye?

trädgårdsmöbel
2019-07-13, 12:26
Oavsett hur lite eller inte alls man får ligga så är mycket av vår drivkraft i livet som män kopplad till vår sexualitet . Så att ge upp det är att ge upp om en stor motivator till allt du kan göra i livet. Så att ge upp och resignera är det dummaste man kan göra hur hopplöst incel man är är eller hur orealistisk idén att man skall lyckas än är.

Bärsärk
2019-07-13, 12:31
Oavsett hur lite eller inte alls man får ligga så är mycket av vår drivkraft i livet som män kopplad till vår sexualitet . Så att ge upp det är att ge upp om en stor motivator till allt du kan göra i livet. Så att ge upp och resignera är det dummaste man kan göra hur hopplöst incel man är är eller hur orealistisk idén att man skall lyckas än är.

Det finns andra saker man kan göra i livet som fyller samma funktion i hjärnan.

EagleEye
2019-07-13, 12:40
Meningslöst att fråga egentligen för du kan ju svara vad du vill och om du vore arbetslös skulle du väl knappast erkänna det men vad arbetar du med EagleEye?

Jag arbetar just nu men det saknar betydelse. Det gör ingen skillnad. När jag var arbetslös kunde jag gå på dejt mitt i veckan och lägga ner tid på jakten och den perioden var som bäst för mig.

För tio år sedan var jag på toppen av min karriär med allt vad det innebär. Då hade jag inte mycket tid eller kraft över. Ingen intresserade sig mer av mig då.

Det saknar betydelse. En IT nisse med månadslön får inte ligga mer för lönen är 20tsek mer i månaden än en rörmokare. Eller var det den sociala biten du tänkte på som kommer med jobbet? Det är saknar också betydelse eftersom arbetsmarknaden i mångt och mycket är uppdelad efter kön, inte många kvinnor som jobbar inom bygg o.s.v...

d1anny2
2019-07-13, 12:50
Jobb är viktigt för det är där den sociala biten kommer in, tycker att det är sjukt många människor där ute som tappat det konceptet helt och hållet.Helt enig. Glömde hur svårt det kan vara att träffa folk idag utanför arbetet.

Wain
2019-07-13, 14:18
För mig är en mans vänskapskrets helt oväsentlig. Och ja, jag har varit attraherad av män med den livsstil du beskriver. Lite inbundna, osociala killar där det finns en hög intellektuell och känslomässig kapacitet bakom kulisserna kan lätt vara *drool*-varning för mig. Jag bryr mig inte ett skit om han har suttit inne framför datorn i 10 års tid pga whatever reason (men oftast är det väl psykisk ohälsa som ligger bakom), däremot så vill jag såklart gärna göra saker tillsammans med min partner. Parmiddagar och fester är inget jag kräver att få fylla helger och semestrar med (det hade varit pest faktiskt om det var det han helst ville göra), däremot att fjällvandra, springa, rida, resa till intressanta platser, ha sex, se en serie ihop, samt diskutera livets vedermödor och glädjeämnen är sånt jag gärna gör med min partner. Men, återigen, en snubbes sociala liv är faktiskt helt irrelevant för mig och påverkar exakt ingenting av huruvida jag kan bli attraherad av honom.

Det är ju inte jättevanligt med en i hörningar i dagens Sverige...
*cupid*

Diomedea exulans
2019-07-13, 14:19
Stör mig på att wintersnowdrift visar sig vara min perfekta livspartner mer och mer för varje inlägg.

Bärsärk
2019-07-13, 14:24
Jag arbetar just nu men det saknar betydelse. Det gör ingen skillnad. När jag var arbetslös kunde jag gå på dejt mitt i veckan och lägga ner tid på jakten och den perioden var som bäst för mig.

För tio år sedan var jag på toppen av min karriär med allt vad det innebär. Då hade jag inte mycket tid eller kraft över. Ingen intresserade sig mer av mig då.

Det saknar betydelse. En IT nisse med månadslön får inte ligga mer för lönen är 20tsek mer i månaden än en rörmokare. Eller var det den sociala biten du tänkte på som kommer med jobbet? Det är saknar också betydelse eftersom arbetsmarknaden i mångt och mycket är uppdelad efter kön, inte många kvinnor som jobbar inom bygg o.s.v...

Du svarar svävande om vad du jobbar med och hur mycket så jag tar det som att du går under kategorin människor som skulle må bra att ett hederligt arbete att vakna och gå till varje morgon även om vi läser så fint på internet om att man ska ta sig ur ekorrhjulet och leva ut sina drömmar och fånga dagen.

Träna antar jag att du inte gör heller? Få ordning i ditt egna hus först och ta tag i dig själv som människa tror jag är en bra början till att hitta något.

Givetvis pratar jag inte om lön heller när jag pratar om arbete, jag pratar om en mening med att vakna och att ha något att fylla sin tid med samt sociala interaktioner.

Är du röris kan du satsa på serviceyrken där du åker hem och gör arbeten i hyreshus motsvarande så får du bra med social bit därifrån även om du inte får det från dina kollegor.

Lafayette
2019-07-13, 14:50
Min supersnygga granne ligger och solar halvnaken på balkongen bredvid min. Jag vågar inte gå ut och sola fast jag vill.:(

trädgårdsmöbel
2019-07-13, 15:51
Det finns andra saker man kan göra i livet som fyller samma funktion i hjärnan.

Det funkar säkert för vissa, men för andra blir det bara ännu värre. Falskt hopp och längtan klår realism här. Realism blir för bittert att hantera.

wintersnowdrift
2019-07-13, 16:09
Det är ju inte jättevanligt med en i hörningar i dagens Sverige...
*cupid*

Jag tycker att någons sociala umgänge känns som en sjukt ytlig grej att fästa så stor vikt vid. Det kan inte vara unikt. Blir man kär i någon så är det ju den personen som är viktig. Inte vederbörandes vänkrets, jobb, familj osv. Sen är jag såklart inte dum i huvudet utan är väl medveten om att en person som har alla checkboxar för ytliga attribut ifyllda har det lättare för sig i livet, men att man skulle dra öronen åt sig för att någon inte har ett rikt socialt liv tycker jag känns fett ovärt. Bryr man sig om det mer än vad man bryr sig om människan man ska leva med så får man ju inget annat än en teaterscen där man lajvar romantiskt kärlekspar inför sina vänner och bekanta.

Stör mig på att wintersnowdrift visar sig vara min perfekta livspartner mer och mer för varje inlägg.

Du menar att jag inte är modellsnygg men har en hjärna? Kanske ;)

Jag kan skriva en uppsats om varför jag inte är en perfekt livspartner men besparar er den tillsvidare.

wintersnowdrift
2019-07-13, 16:10
Min supersnygga granne ligger och solar halvnaken på balkongen bredvid min. Jag vågar inte gå ut och sola fast jag vill.:(

Varför skulle du inte kunna sola?

Diomedea exulans
2019-07-13, 16:12
Jag kan skriva en uppsats om varför jag inte är en perfekt livspartner men besparar er den tillsvidare.

Det skulle bara göra dig mer intressant. Har kommit på att jag har väääldigt svårt för att intressera mig för någon som inte är ordsmed.

d1anny2
2019-07-13, 16:14
Varför skulle du inte kunna sola?För uppenbart? Tidigare i mitt liv hade jag kunnat resonera likadant. Kanske än idag?

stridis
2019-07-13, 16:24
Min supersnygga granne ligger och solar halvnaken på balkongen bredvid min. Jag vågar inte gå ut och sola fast jag vill.:(

Jag skulle inte heller våga. Frugan skulle bli för jobbig att hantera.

Men varför vågar inte du?

Lafayette
2019-07-13, 16:26
Jag skulle inte heller våga. Frugan skulle bli för jobbig att hantera.

Men varför vågar inte du?

Det var egentligen ett inlägg för babbla. Med andra ord inte så mycket tanke bakom det.;) Det blir felpost ibland när jag skriver på mobil.

svenbanan
2019-07-13, 16:57
Ifall jag mot förmodan skulle gå ut och sola så skulle det nog enbart vara för att nån supersnygg granne ligger halvnaken där ute. Annars är det ju ingen vits alls med att sola. :D

Aryt
2019-07-13, 17:03
Ifall jag mot förmodan skulle gå ut och sola så skulle det nog enbart vara för att nån supersnygg granne ligger halvnaken där ute. Annars är det ju ingen vits alls med att sola. :D

Låter lite creepy det där du.. *spy*:nono:*jorgen*
En av anledningarna till att vi går mot könsuppdelade badtider/stränder.

Låt dem bara vara ifred för gudskelov!

Lafayette
2019-07-13, 17:20
Lite så.:d

Sen blir jag obekväm och får dåligt självförtroende bland snygga människor. Särskilt när de är halvnakna.:Virro

Wain
2019-07-13, 17:47
Jag tycker att någons sociala umgänge känns som en sjukt ytlig grej att fästa så stor vikt vid. Det kan inte vara unikt. Blir man kär i någon så är det ju den personen som är viktig. Inte vederbörandes vänkrets, jobb, familj osv.

Alla personer i min ålder som inte är superytliga är redan tagna verkar det som.
:MrT:

svenbanan
2019-07-13, 17:50
Låter lite creepy det där du.. *spy*:nono:*jorgen*
En av anledningarna till att vi går mot könsuppdelade badtider/stränder.

Låt dem bara vara ifred för gudskelov!

Ja, ja. Du siktar som vanligt helt galet. *facepalm*

CalleP
2019-07-13, 18:32
Min supersnygga granne ligger och solar halvnaken på balkongen bredvid min. Jag vågar inte gå ut och sola fast jag vill.:(

Sluta mesa och ut med dig haha :D

trädgårdsmöbel
2019-07-14, 18:01
Lite så.:d

Sen blir jag obekväm och får dåligt självförtroende bland snygga människor. Särskilt när de är halvnakna.:Virro

Det är en övningsgrej. Visst det blir alltid lite jobbigt men ödet mildras rejält med övning.

Aryt
2019-07-14, 19:06
Ja, ja. Du siktar som vanligt helt galet. *facepalm*

Du kan gärna förklara hur du tänkte och menade med inlägget.

För det där tände många #metoo lampor


För att summera för de yngre: ni ska inte sexuellt ofreda personer (generell regel). Ni ska inte sexuellt ofreda er granne som solar (specifik regel).

Ifall jag mot förmodan skulle gå ut och sola så skulle det nog enbart vara för att nån supersnygg granne ligger halvnaken där ute. Annars är det ju ingen vits alls med att sola.

svenbanan
2019-07-14, 19:52
Du kan gärna förklara hur du tänkte och menade med inlägget.

För det där tände många #metoo lampor


För att summera för de yngre: ni ska inte sexuellt ofreda personer (generell regel). Ni ska inte sexuellt ofreda er granne som solar (specifik regel).

Varför skulle jag göra det? Den enda som har reagerat är du. Hur kommer det sig tror du? Kan det ha att göra med dina "dolda" agendor kanske, och att du väljer att tolka saker som fan läser bibeln?

Du har ju visat prov på rätt livlig fantasi många gånger förut, och med tanke på vad du skrev förut (när du lekte sniper men sköt dig själv i foten) så verkar det som att du redan har drömt ihop nåt saftigt kring detta också.

Det vore ju inte snällt att ta ifrån dig dina fantasier kan jag tycka.

Men du får ju gärna berätta vad det var du tyckte var sexuellt ofredande.

Aryt
2019-07-14, 20:38
Varför skulle jag göra det? Den enda som har reagerat är du. Hur kommer det sig tror du? Kan det ha att göra med dina "dolda" agendor kanske, och att du väljer att tolka saker som fan läser bibeln?

Du har ju visat prov på rätt livlig fantasi många gånger förut, och med tanke på vad du skrev förut (när du lekte sniper men sköt dig själv i foten) så verkar det som att du redan har drömt ihop nåt saftigt kring detta också.

Det vore ju inte snällt att ta ifrån dig dina fantasier kan jag tycka.

Men du får ju gärna berätta vad det var du tyckte var sexuellt ofredande.
Varför folk i våldtäktskutluren inte reagerar?
Du har sett inläggen i GoT-tråden om att den och den ska våldtas va? Ingen som reagerar där heller.. användaren fortfarande inte bannad.

Det var inte öppet för tolkning.. du skrev uttryckligen att du fluktar på andra.. som är halvnakna (STOR SMILEY, för det räckte inte med liten smiley).

Vi kan börja enklare: ser du problemet med att du öppet erkänner att du söker dig till situationer där andra personer är avklädda (inte avklädda för dig, utan av andra skäl) för att dra nytta av det?


6 kap 10 § 2 st[S2]Detsamma gäller den som blottar sig för någon annan på ett sätt som är ägnat att väcka obehag eller annars genom ord eller handlande ofredar en person på ett sätt som är ägnat att kränka personens sexuella integritet. Lag (2005:90).
Frågan är om personerna runt creepet ser det..
Tölpigt!!

Var en kollega som förklarade på SVT hur det hänger ihop, från dina enklare "sexbrottsskämt" som är superkul (med nog mer sanning än vad vi vågar tänka bakom).. till riktiga våldtäkter-

Lafayette
2019-07-14, 21:07
Idag var hon topless. Det var för fint väder för att inte sitta ute. Jag gick med bestämda steg ut och fokuserade blicken framåt. Men man kunde känna att det låg spänningar i luften.

Starke75an
2019-07-15, 05:45
Idag var hon topless. Det var för fint väder för att inte sitta ute. Jag gick med bestämda steg ut och fokuserade blicken framåt. Men man kunde känna att det låg spänningar i luften.

Bra de.

Under -80 talet var nästan alla toppless på stranden i Sverige. Även på badhus utomhus förkom det.

Vi var mer fria förr.

Men återgå gärna till ämnet i tråden.

TheOne1994
2019-07-15, 06:40
Bra de.

Under -80 talet var nästan alla toppless på stranden i Sverige. Även på badhus utomhus förkom det.

Vi var mer fria förr.

Men återgå gärna till ämnet i tråden.

Ja helt galet när man tänker tillbaka på den tiden!

Man fick alltid ligga på mage på stranden :)

Dåren
2019-07-15, 07:11
Varför skulle du inte kunna sola?

Gissar att han befarar att hon ska tro att han befinner sig ute på sin balkong enbart för att flukta.

svenbanan
2019-07-15, 09:12
Varför folk i våldtäktskutluren inte reagerar?
Du har sett inläggen i GoT-tråden om att den och den ska våldtas va? Ingen som reagerar där heller.. användaren fortfarande inte bannad.

Det var inte öppet för tolkning.. du skrev uttryckligen att du fluktar på andra.. som är halvnakna (STOR SMILEY, för det räckte inte med liten smiley).

Vi kan börja enklare: ser du problemet med att du öppet erkänner att du söker dig till situationer där andra personer är avklädda (inte avklädda för dig, utan av andra skäl) för att dra nytta av det?


6 kap 10 § 2 st
Frågan är om personerna runt creepet ser det..
Tölpigt!!

Var en kollega som förklarade på SVT hur det hänger ihop, från dina enklare "sexbrottsskämt" som är superkul (med nog mer sanning än vad vi vågar tänka bakom).. till riktiga våldtäkter-

Som sagt. Du har verkligen en livlig fantasi. :D

Om det är nånting som är tölpigt så är det ditt agendadrivna sätt att argumentera.

Du har noll stöd för att påstå att jag skämtar om sexbrott. Allt det där finns enbart i din egen fantasi. Precis som dina försök att sätta pedofilstämplar på folk baserat på heta linjensamtal gjorda i mellanstadiet på åttiotalet. Verkligen desperat och patetiskt.

Jag har dragit mig för att sätta upp dig på min ignore-lista. Men jag tror att det börjar bli dags även för mig att dra ner gardinen. Det är verkligen en non-stop ström av galla du sprutar ur dig. Att var hundrade inlägg har nån form av läsvärde känns inte värt det.

svenbanan
2019-07-15, 09:16
Bra de.

Under -80 talet var nästan alla toppless på stranden i Sverige. Även på badhus utomhus förkom det.

Vi var mer fria förr.

Men återgå gärna till ämnet i tråden.

Det har jag inget minne av. Att det var topless på badhus alltså.

Anledningen till att tjejerna badade topless på stränder och utomhusbad var väl rimligen främst för att kunna sola. På badhus finns ju inte möjligheten att sola, om man inte går in i solariumet.

Starke75an
2019-07-15, 09:19
Det har jag inget minne av. Att det var topless på badhus alltså.

Anledningen till att tjejerna badade topless på stränder och utomhusbad var väl rimligen främst för att kunna sola. På badhus finns ju inte möjligheten att sola, om man inte går in i solariumet.

Menade utomhus badhus.

EagleEye
2019-07-15, 09:30
Du svarar svävande om vad du jobbar med och hur mycket så jag tar det som att du går under kategorin människor som skulle må bra att ett hederligt arbete att vakna och gå till varje morgon även om vi läser så fint på internet om att man ska ta sig ur ekorrhjulet och leva ut sina drömmar och fånga dagen.

Träna antar jag att du inte gör heller? Få ordning i ditt egna hus först och ta tag i dig själv som människa tror jag är en bra början till att hitta något.

Givetvis pratar jag inte om lön heller när jag pratar om arbete, jag pratar om en mening med att vakna och att ha något att fylla sin tid med samt sociala interaktioner.

Är du röris kan du satsa på serviceyrken där du åker hem och gör arbeten i hyreshus motsvarande så får du bra med social bit därifrån även om du inte får det från dina kollegor.

Du projicerar en massa. Och kommer med värdelösa "tips"

Jag arbetar. Jag tränar. Jag ser ganska vanlig ut. Men jag gillar inte sociala medier och är inte alltför social. Det kanske är det som gjort att jag varit sexlös i hela mitt liv. Jag vet inte.

Många, många helt vettiga män får aldrig ha sex. Är man inte i ett förhållande så skulle jag tro att det är det normala.

En vanlig man får aldrig leva ut sin sexualitet i det här landet.

svenbanan
2019-07-15, 09:40
Menade utomhus badhus.

Aha. Ja, då håller jag med. :)

Anton Fräs
2019-07-15, 10:04
Idag var hon topless. Det var för fint väder för att inte sitta ute. Jag gick med bestämda steg ut och fokuserade blicken framåt. Men man kunde känna att det låg spänningar i luften.

Hon utsatte dig med andra ord för sexuellt ofredande. #metoo

Wilt the Stilt
2019-07-15, 11:03
En vanlig man får aldrig leva ut sin sexualitet i det här landet.

*i det här jävla landet

Starke75an
2019-07-15, 11:11
Du projicerar en massa. Och kommer med värdelösa "tips"

Jag arbetar. Jag tränar. Jag ser ganska vanlig ut. Men jag gillar inte sociala medier och är inte alltför social. Det kanske är det som gjort att jag varit sexlös i hela mitt liv. Jag vet inte.

Många, många helt vettiga män får aldrig ha sex. Är man inte i ett förhållande så skulle jag tro att det är det normala.

En vanlig man får aldrig leva ut sin sexualitet i det här landet.

Lär dig dansa så löser det många problem.

Hade en just frånskild arbetskamrat som var ute och dansade flera ggr i veckan. Han fick ligga ofta.

Ett Orm
2019-07-15, 11:13
Bli mytoman. Fixar liggen men skapar trubbel.

Eufori
2019-07-15, 11:32
Jag har inga betraktelser på ämnet utan ville bara tacka för signaturmaterialet.

Wilt the Stilt
2019-07-15, 11:33
Jag vill inte ens ha sex. Asexuell eller deprimerad? Har aspergers men de flesta (tror de flesta) män med autismen asperger är bedrövade över att ingen vill ligga med denne autist. Så det kan inte ha med det att göra?

Jag har 1 kompis men skulle hellre ha 0 kompisar. Jag tror jag är ointresserad av mänsklig kontakt..nja..gillar två kompisar till familjen soom jag hör från 1-2 gångee i månaden

Jag tar gjädje till att hjälpa mina förädrar (60-årsåldern)

Kollo: Varför vill jag inte ha sex?

2 gånger skulle jag ha sex..var jätteuttråkad o fick ej upp kuken
..sa att jag har problem att få upp den..jag runkar utan problem..tänker på attraktiva damer....men sen att vara så intim med en annan kvinna..motbjudande tanke

Mental
2019-07-15, 14:01
MENTAL!!! TA INTE BORT TRÅDEN!!!

och jag tror att den kan klara sig från att spåra ur,

Sorry, kollo klarade sig längre än tidigare, men det slutar ju som det brukar.
Hoppas du ändå fick din fråga besvarad innan det gick som det brukar.