handdator

Visa fullständig version : Hur gör ni med muskler på flyget


chadd
2019-04-22, 20:29
Sitter på ett flyg med en kille som är mäkta grov. Sätena är ju absolut inte anpassade efter köttig rygg och axlar. Hur löser man sånt här?

Hemi
2019-04-22, 20:48
Sök Brian Shaw, Airplane för inspiration.

svenbanan
2019-04-22, 20:59
Hur menar du "löser"? Menar du hur man löser det när man är stor och vill sitta bekvämt, eller menar du hur man löser det ifall man har oturen att hamna bredvid nån stor bjässe som har halva kroppen på din plats?

Ifall man är stor och vill "ta sitt ansvar" kan man ju boka två platser så man kan välla ut över en plats man betalat för. Ifall man är less på att alltid hamna bredvid muskelberg eller fläskberg så kan man också betala för en extra plats ifall man vill vara säker.

Ingen av lösningarna är väl särskilt bra.

Man kan ju också fråga personalen om de har möjlighet att göra någon slags rockad och flytta runt folk...

Hemi
2019-04-22, 21:02
Vad är det för typ av plan?
Är det Ryan Air finns inte så mycket att göra.
Är det en 747 och typ BA eller nåt Europeiskt bolag så brukar det finnas en liten hörna längst bak vid toaletterna som man kan hänga i och glo ut genom fönstret...
Gå omkring och trängs med folk.
Sova, ett helvete.

Bärsärk
2019-04-22, 21:22
Ge fan i att slå en krabba bara så ska det nog gå bra.

Snobbe
2019-04-23, 11:31
Första klass! Nej men vad går att göra egentligen om man nu är så stor? Bara leva med det.

Hemi
2019-04-23, 11:39
Träna 100m starter i gången om det är en jumbo
Göra kosack squats i gången och säg tjena varje gång man går ned till den i stolen framför/bakom "tjena, tjena tjena"..
Knacka på hos piloterna och säga att du drumt om att bli pilot hela livet,
Allt för att få tiden att gå.

Diomedea exulans
2019-04-23, 11:40
Se om du kan hitta någon med väldigt smala axlar och enorm röv och byt plats med personen. De två kommer passa ihop som Tetrisbitar.

Rahf
2019-04-23, 11:45
Sitter på ett flyg med en kille som är mäkta grov. Sätena är ju absolut inte anpassade efter köttig rygg och axlar. Hur löser man sånt här?

Du är svensk. Lösningen är alltså att sitta och idka irriterad telepati så att personen och alla runtomkring vet hur obekväm du är. Om du har sällskap behövs inte telepatin, utan då klagar du direkt till dem när förövaren är utom räckhåll.

StarkaUlf
2019-04-23, 12:10
Jag brukar checka in dom.

baggard
2019-04-23, 12:14
Du är svensk. Lösningen är alltså att sitta och idka irriterad telepati så att personen och alla runtomkring vet hur obekväm du är. Om du har sällskap behövs inte telepatin, utan då klagar du direkt till dem när förövaren är utom räckhåll.

Fungerar också bra att ställa ned muggen med läskeblask ljudligt på det lilla utfällbara bordet.

MaxTheMarketer
2019-04-23, 12:33
Sitter på ett flyg med en kille som är mäkta grov. Sätena är ju absolut inte anpassade efter köttig rygg och axlar. Hur löser man sånt här?

Kapa planet så kan han bestämma var han vill sitta? Vem skall stoppa honom på ett svenskt flyg där alla troligen saknar testosteronnivåerna enligt dig? ;)

trädgårdsmöbel
2019-04-23, 14:54
Är ej grov, dock fet. Nu var det länge sedan jag flög 8 år sen kanske, men när jag åker buss och dylikt så gör jag just en "krabba" skjuter fram axlarna, kutar lite med ryggen om jag tar för mycket plats. Att krypa ihop så misnkar nog axelbredden med iaf en decimeter.