handdator

Visa fullständig version : protec suger!


mane
2002-05-05, 12:59
jag har forfarande den gamla protec och tycker att den är urdålig. den är skit svår att blanda!! jag vet att ni har disskuterat det förut och sagt att det är bara att svälja skitet, men det är svårt med alla klumpar det blir i den. jag menar varför ska man köpa en protein där man behöver köra i en mixer för att blanda när det finns proteiner som "faring complete" "ast vp2" och många andra? alla i detta forum tycks förespråka PROTEC men jag ska aldrig köpa skiten igen, jag tar nu istället keso eller yogurt som kasein källa. är det nån som håller med mig? :p

HenkeGr
2002-05-05, 13:18
Ojoj mane, snart kommer Protec-maffian och ger dig fler ettor i betyg...

/Henke

mane
2002-05-05, 13:22
hehe
det var inte meningen att låta så förbannad och gnällig men jag blir irriterad varje gång jag öppnar den där burken :mad: :mad:

det är inte meningen att göra mot reklam för EISELT för att de har bra produkter. men protecten
:mad: gör mig galen!! jag känner bara för att spola den i toan, jag är helt allvarlig

[ 05 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]

Johan1685
2002-05-05, 13:33
Är du säker på att du skakar den ordentligt?

Min blir också klumpig om jag inte skakar om den riktigt ordentligt (med ordentligt menar jag med alla dina krafter).

MVH / Johan

mane
2002-05-05, 13:46
jag skakar den länge och bra men det blir bara klumpar :mad:
innan jag köpte den visste jag att den kunde klumpa sig i mjölk, så jag blandar den med vatten men det blir ändå klumpar. jag tar 5dl vatten till en dl pulver.

Kjellstroem
2002-05-05, 13:50
Tycker det är konstigt att vissa tycker den är klumpig.

Själv har jag en twinlab shaker... häller i mjölk först (3-4dl) sen 1dl pulver...

skakar om en 10 gånger... sen e den hur "len" som helst :)

rob
2002-05-05, 14:06
Gamla protec? Är den nya bättre o är de den som finns i affärerna nu?

Danne S
2002-05-05, 14:13
Häller du i i rätt ordning då? Först vatten sedan protec. Jag körde tvärtom förut och då blev det lite klumpigt plus att en del fastnade i botten. Nu funkar det perfekt.

Munter
2002-05-05, 14:14
Jag har aldrig haft problem med klumpig Protec och har använt det länge. Köp en ny shaker med bättre fördelare/nät eller vad man nu kallar det. Jag kör en traditionell Eiselt Shaker och den funkar utmärkt både med vatten och mjölk. Blandar ofta i glutamin och maltodextrin i samma shaker och vätskevolym utan problem.

rota
2002-05-05, 14:45
Jag tror det varierar ganska mycket från burk till burk, jag köpte två stycken protec vanilj och den ena smakar precis som milkshake och den andra klumpar och blir grynig.

Lella
2002-05-05, 15:34
Ursprungligen skickat av rota:
<STRONG>Jag tror det varierar ganska mycket från burk till burk, jag köpte två stycken protec vanilj och den ena smakar precis som milkshake och den andra klumpar och blir grynig.</STRONG>

Prova att reklammera den ena då? Eftersom du köpt två likadana produkter ska de ju vara likvärdiga..

/Lella goes Sverker :cool:

rota
2002-05-05, 16:09
Det var av den gammla protecen och den finns väl inte kvar.

Men det går att tvinga ner den :)

emmzan
2002-05-05, 20:56
Lite klumpar blir det väl kvar men jag tar bara vätska i ett stort glas och sen på någon skopa protec, rör om med sked och låter stå nån minut..

AnderssoN
2002-05-05, 21:06
Flertalet av alla Protec-burkar jag köpt innehåller proteinpulver som ÄR grynigt och relativt svårblandat. Men ibland har man tur och får en burk som innehåller "fint puder", som nästan blandar sig självt i mjölken.

Har inte heller märkt någon skillnad mellan gamla och Protec+.

Så köp en stavmixer och blanda i några sekunder, det blir ganska bra. Jobbigt? Knappast...

hulken
2002-05-05, 21:19
Fattar inte att ni får klumpar,jag skakar min fem gånger sen flyter den som sirap.

Frazze
2002-05-05, 21:19
mane: Mycket kvar? Intresserad av lite affär?

mane
2002-05-05, 21:40
jag häller först vatten och sen pulver. en dl pulver till 5dl vatten. jag har provat med både twinlab skaker och mutipower skaker(alla de här skakers tillverkas av samma fabrik) jag skakar kanske i 2minuter och har altid fått klumpar.

ja jag skulle vilja sälja den, men portot kostnar nog för mycket. jag har använt kanske 4-5 dl

cjs
2002-05-06, 11:55
Precis som vissa andra så har även jag upplevt mycket olika konsistens av Protec.

De två första (gamla Protec, vanilj och choklad) var skitsvåra att blanda utan att få klumpar.

Den senaste som jag har nu (Protec+ jordgubb) blandar sig faktiskt skitbra jämfört med tidigare! Rätt mumsig också! Hade övervägt att ge upp Protec-inköpen pga de första erfarenheterna men nu är jag mycket nöjd.

dared
2002-05-06, 18:31
1 litermjölk har ju ungeför samma blandning, brukar dra 1 liter d e ärtt schysst, fast under deff kan kolisarna vara kass...

Abel
2002-05-06, 18:46
Tycker att Protec var relativt enkel att blanda klumpade inte och var väldigt god!

Men nu när jag har införskaffat mig Protec+ så undrar jag vad i *BEEP* dom har gjort med den! Först å främst luktar den ju röttna ägg sedan är den omöjlig att blanda i en shaker. Jag får klumpar stora som riskorn i halsen! I mixer går det väll okej, men skulle med nöje köpa gamla protecen hellre!

Hoppas det blir en förändrin gpå detta annars så blir det att åka till dom gamla öst staterna för att smuggla in den gamla protecen :D

eiselt
2002-05-07, 11:03
Protec ska inte klumpa sig. Det är MYCKET viktigt att man man först häller i vatten i shakern, och därefter pulvret. Jag brukar skaka kanske 3-4 gånger och det är då helt klumpfritt. Om man ändå får klumpar så kan det bero på att man har för mycket vatten, vilket påverkar drinkens viskosistet. Om man har för lite vätska så blir drinken som pudding. Det är en balansgång, som man brukar lära sig efter ett tag.

Om man är missnöjd med en produkt så är det bäst att kontakta tillverkaren. I 9 fall av 10 byter vi ut produkten eller ger pengarna tillbaka utan att detens behöver vara ett kvalitetsfel (vilket är ovanligt). För det mesta brukar vi kunna ge tips om hur man ska blanda och problemet löser sig.

Mvh/
Henrik

mane
2002-05-07, 11:15
borde inte EISELT satsa lite mer pengar på att göra protec mer lättblandat? korrurenternas pulver är ju hur lätt blandade som helst.

borde inte ni också kontrollera att det är samma konsistens på era produkter?
jag menar detta verkar inte vara ett nytt prolem

Danne
2002-05-07, 11:23
Ursprungligen skickat av mane:
<STRONG>borde inte EISELT satsa lite mer pengar på att göra protec mer lättblandat? korrurenternas pulver är ju hur lätt blandade som helst.
</STRONG>

Du kan ju inte jämföra Protec med ett Vassleprotein utan då ska du jämföra med HiWhey......

Matte
2002-05-07, 11:31
&gt;mane, vilka kollegor till Eiselt gör ett lättblandat kaseinpulver?
Har faktiskt aldrig stött på ett sådant.
Skärpning nu, blanda, drick och svälj!
MVH/Matte

mangs
2002-05-07, 13:49
Vad gör lite klumpar om du blir stor och stark på köpet? Det blandar sig ju ändå i magen. Jag säger som ovanstående Drick och svälj. ;)

Rob The Man
2002-05-08, 11:52
Håller med boysen här det är bara att gapa och svälja.Tycker nya Protec+med glutamin i e suverän,helst i jordgubbssmak

/Robban

cjs
2002-05-08, 14:07
Instämmer!

Protec+ jordbugg är krämigt härlig (alá kasein) med lenare sötsmak och ger bättre mättnadskänsla!

Jmf Hi-whey jordgubb; Smakar gott, lite fränare sötsmaskig smak. Lättlöslig men blaskigare konsistens (typiskt vassle).

-xR-
2002-05-08, 14:23
Man tröttnar på Jordgubben. Jag föredrar vaniljen och chokladen :)

mane
2002-05-08, 17:19
complete protein har ju kasein,vassle(precis som protec) och lite soja och Milk and Whey av strenght. den är mycket lättare att blanda. om jag inte minns fel så är twinlabs också kasein och ägg protein lätt att blanda.

completes och Milk and Whey kasein är också instanttinisierat
det står ingenting om det på protec varför?

jag har sagt det förut och säger det igen jag vet att det är bara att svälja klumparna men varför? det finns ju andra som är samma men mer lättblandade. nu tänker jag sälja min protec till en kompis.

jag fösöker sätta lite press på EISELT för att jag har aldrig sett ett pulver som varierar i konsistens från burk till burk.

ps
jag gillar inte att dricka klumpar :D jag menar dricker man mycket protein så ska det vara lätt att fåi sig det ;)

[ 08 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: mane ]