handdator

Visa fullständig version : FRÅGOR! SE INTE HIT! Frågor/Kosttillskott


LIFESTYLE98
2019-03-17, 23:54
Tjena, är 185 cm, väger 100kg. Tränat i något år, körde BCAA och Protein-pulver innan. Men nu vill har jag lärt mig ännu mer om kost och tillskott. Tänkte avancera mig till att köra Kasein för mellanmål och innan läggdags för att få i mig 'Långsamma' proteiner.

Sedan vill jag använda så kallade PWO's eftersom de ska göra att man blir ännu mer pigg på gymmet. Sedan har jag läst om PUMP men uppfattar det som en form av PWO med en inriktning åt pumpning...

Nu till min fråga.


Är PWO samma som PUMP? (mer eller mindre kanske?)
Kör man alltså pwo innan passet, sedan BCAA under passet?

Kan någon förklara tydligt men enkelt.
När tar man BCAA?
När tar man PWO?
När tar man PUMP?

Bcaa kör man under träningen iaf... PUMP och pwo FÖRVIRRAR mig... Borde kanske köra pwo INNAN passet och skita i pump eftersom de e väl typ samma som pwo?..:cool::cool:

skattefusk
2019-03-18, 00:04
Kan någon förklara tydligt men enkelt.
När tar man BCAA?
När tar man PWO?
När tar man PUMP?


Undvik helst alla tre.

LIFESTYLE98
2019-03-18, 00:09
Undvik helst alla tre.

Nej, tränar hårdare men dessa tillskott. (Placebo eller ej) och vill helst komma så långt man kan gå utan steorider men ändå använda det som finns tillgängligt..:hbang:

LIFESTYLE98
2019-03-18, 00:11
Varför använder inte du något av de ?
Kanske gör du det men inte vill att andra ska göra det?

Anton Fräs
2019-03-18, 00:38
Bcaa är skräp, pwo räcker enbart koffein och om du vill ha extra pump rekommenderar jag l-arginin. Inget av det är nödvändigt och gör tämligen lite för dina resultat, fokusera främst på träningen och sedan nutrition och därefter kringliggande faktorer som sömn och stress.

King Grub
2019-03-18, 08:15
BCAA kan du ta när du vill försämra muskeluppbyggnaden och stänga av fettförbränningen en del.

LIFESTYLE98
2019-03-18, 09:28
BCAA kan du ta när du vill försämra muskeluppbyggnaden och stänga av fettförbränningen en del.

Vadå försämra muskel-uppbyggnaden?
Vad menar du? Har läst någon myt att BCAA är skit men upplever mer styrka när jag tar det. Kanske kan man inte förlita sig 100% på studier. I somras drack jag det varje träningspass men gick ändå upp flera flera kilo muskler, kanske var det solen som ökade mitt testo?

LIFESTYLE98
2019-03-18, 09:30
Bcaa är skräp, pwo räcker enbart koffein och om du vill ha extra pump rekommenderar jag l-arginin. Inget av det är nödvändigt och gör tämligen lite för dina resultat, fokusera främst på träningen och sedan nutrition och därefter kringliggande faktorer som sömn och stress.

Då blir det en pwo med hög l-arginin, även hög koffein.
Gillar att öka mina intag av tillskott så jag kan bli ännu starkare.

vicarious
2019-03-18, 10:13
Luktar trollkonto lång väg i den här tråden.

geoff
2019-03-18, 11:51
Luktar trollkonto lång väg i den här tråden.
Hehe, ja. (Jag hoppas verkligen att det är det, större hopp om mänskligheten då).

Diomedea exulans
2019-03-18, 15:36
Varför får jag vibbar om att den här tråden är relaterad till styrkast.se? *jorgen*

Bob90
2019-03-18, 16:09
Varför får jag vibbar om att den här tråden är relaterad till styrkast.se? *jorgen*

:d*popcorn*

LIFESTYLE98
2019-03-18, 17:25
Skrev bara lite oseriöst eftersom jag kännde att det var en dum fråga, men igentligen vill jag ha svar. Oeriösa behöver inte skriva.

Ska man använda bcaa eller eea ?

LIFESTYLE98
2019-03-18, 17:26
:d*popcorn*

Du pratar i nattmössan, dina vibbar e helt fel. Jag är inte från något företag eller trollar. Är ba en amatör i bodyBuilding som är intresserad att höra vad proffsen har att tipsa ..

skattefusk
2019-03-18, 17:46
Ska man använda bcaa eller eea ?

Inget av dom.

TotteShaped4Life
2019-03-18, 18:11
Varför får jag vibbar om att den här tråden är relaterad till styrkast.se? *jorgen*
För att du helt enkelt har "Bra vibrationer"

Ett Orm
2019-03-19, 22:15
"Se inte hit"?